Hele leuke vriend, maar..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:26

6 jaar is ook makkelijker bij 20-26 als 12-18, je bent dan in een heel andere levensfase. Het kán wel, maar er zijn maar weinig succes verhalen in de 12-18 relaties.

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:30

Whiz schreef:
Jawel .. dat wel.. Ik heb geen probleem met het aantal jaren... Maar met de leeftijd.. in dit specifieke geval.

Goed, maar; als ze beide respect voor elkaar hebben?
Ik bedoel; je kent hun situatie alleen van een paar letters op een scherm.
Nou, daar kan ik geen oordeel over vormen hoor.

En zo te horen aan de TS zal hij het best begrijpen.
Dan is het toch klaar? Als ze respect voor elkaar hebben,
en elkaar begrijpen EN vooral WILLEN begrijpen?

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:31

Faelivrin schreef:
Whiz schreef:
Jawel .. dat wel.. Ik heb geen probleem met het aantal jaren... Maar met de leeftijd.. in dit specifieke geval.

Goed, maar; als ze beide respect voor elkaar hebben?
Ik bedoel; je kent hun situatie alleen van een paar letters op een scherm.
Nou, daar kan ik geen oordeel over vormen hoor.

En zo te horen aan de TS zal hij het best begrijpen.
Dan is het toch klaar? Als ze respect voor elkaar hebben,
en elkaar begrijpen EN vooral WILLEN begrijpen?

Neeh dat is het niet.. Ik vind het gewoon niet gezond dat een 12 jarige met een 18 jarige heeft.

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:32

Whiz schreef:
Neeh dat is het niet.. Ik vind het gewoon niet gezond dat een 12 jarige met een 18 jarige heeft.

Okee, dan ben ik er nu klaar mee.

TS; veel geluk met je vriend, ik ben van mening dat het wel mogelijk is.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:33

Faelivrin schreef:
Whiz schreef:

Okee, dan ben ik er nu klaar mee.

TS; veel geluk met je vriend, ik ben van mening dat het wel mogelijk is.

Tjah dan komen wij er ook niet uit. Maar dat hoeft ook niet.. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Jij het jouwe ik het mijne.

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:35

Whiz schreef:
Tjah dan komen wij er ook niet uit. Maar dat hoeft ook niet.. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Jij het jouwe ik het mijne.

Had je verwacht dan dat wij er samen uit zouden komen?
Wij kunnen gewoon niet door 1 deur.
Gelukkig dat ik je persoonlijk niet ken.

En nu ben ik echt uitgediscuseerd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:37

Faelivrin schreef:
Whiz schreef:

Ik dacht dat jij jezelf zo volwassen vond?

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:38

faye schreef:
Ik dacht dat jij jezelf zo volwassen vond?

Wou je eindeloos door discuseren tot dit topic eindeloos veel pagina's telt?
Ik vind het prima hoor.
Denk alleen dat de moderators het niet fijn zullen vinden.

Maar kom maar op dan, met je argumenten.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:40

Faelivrin schreef:
Whiz schreef:

Wauw ... jij barst echt van de goede argumenten.....

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:42

Whiz schreef:
Wauw ... jij barst echt van de goede argumenten.....

Wie is er hier nu volwassen?

Zeg, dames, mijn PB knop staat open voor verdere discussie's.
Denk niet dat de moderators blij met ons zijn nu.
Weet het wel zeker.

Ketaki

Re: Hele leuke vriend, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:45

faye schreef:
jeanie schreef:
Noortje je vergelijkt appels met peren

12 jr met 18 jr dan heb je het over pedofilie. Dochter van mijn partner is bijna 12 jr reken maar dat wij dan aangifte zullen doen......

24 jr en 15 jr vind ik hetzelfde verhaal trouwens.

Helemaal mee eens! 24 jaar en een meisje van 15, ook niet echt gezond

ik zou het niet goedkeuren als jij minderjarig bent en je vriend is meerderjarig.
die zijn gewoon stukken verder ontwikkeld.
maar ja, WIE NIET HOREN WIL,MOET MAAR VOELEN

dan zoek je dit soort problemen maar zelf uit.

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:46

volwassen of niet, maar sommigen reageren wel eens onder hun niveau... daarom dat ik mij nooit volwassen acht dan kan ik ongestoord eens het kind uit hangen

Whiz schreef:

kijk ik begrijp best wat Whiz bedoeld, maar het is fout, zij denkt enkel aan wat er KAN komen en gebeuren, en dat is fout, jke loopt voor op de feiten die er nog niet eens zijn. als 2 mensen elkaar leuk vinden so be it.. wat doe je er tegen? niets, want zoveelste vaker je tegeningaat zoveelste meer gaan ze naar elkaar toe trekken, ja ik vind ook dat een kind van 12 in haar kopje nog te onvolwassen is om de realiteit te gaan beseffen zoals wij ouderen het doen, maar als dat kind die jongen graag ziet is ze gelukkig, neem dat geluk niet van haar af, die oudere kerel moet maar het begrip hebben dat hij met een onvolwassen meid aanpapt, en als die dat dan netjes zo kan voorleggen en met de daad wacht tot zij er ouder en klaar voor is, dan heb je ook geen enkel probleem, dan is dat kind al enkele jaren gelukkig, en ja het kan... maar zodra de oudere kerel dat bergip niet heeft en denkt dat hij al met een rijpe meid temaken heeft, gaat hij dik in de fout, en dan is het aan de meid om in te grijpen en duidelijk te maken dat ze het niet is. in dit geval moet zij zijn hand wegduwen en zoals eerder vermelde tips hem duidelijk maken, dat het niet kan en zij (nog) niet wilt. als ouders zou ik het boeltje wel in het oog houden, maar geluk tussen 2 mensen bepalen ze zelf en niet als ouders van..

als mijn dochter in deze situatie zat, eerlijk ik zou me ook niet goed bij voelen, maar het zij zo, zij is gelukkig, wat ik wel zou doen is haar de kneepjes van het "vak" uitleggen, samen met mama en papa aan de tafel gaan zitten, en zeker envast het zooitje goed in het oog houden zodat je toch ergens nog controle en bescherming hebt.

maar zijn we nu niet eigenlijk ver off-topic aan het gaan mensen?

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:48

Ketaki schreef:
ik zou het niet goedkeuren als jij minderjarig bent en je vriend is meerderjarig.
maar ja, WIE NIET HOREN WIL,MOET MAAR VOELEN

nou een heel simpele vraag, bokt stikt van de meiden hier,

hoeveel meiden hier van 14/15 jaar hebben een vriend van 18 minstens?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:48

joel schreef:
nou een heel simpele vraag, bokt stikt van de meiden hier,

hoeveel meiden hier van 14/15 jaar hebben een vriend van 18 minstens?

Véél. Heel veel.
Ik vind jou reactie not done, Ketaki.

En we gaan tè ver offtopic.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:52

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:03

@Noortje; mensen die ervaring hebben met leeftijdsverschillen kijken er niet perse positiever tegenaan hoor... mijn ex was 9 jaar jonger dan ik ben... mijn vriendin's ex was 20 jaar ouder dan zij... maar wij waren allemaal wel volwassen ten tijde van de relaties, dat vind ik persoonlijk een heel groot verschil. Ik vind dat iemand van 12 met heel andere dingen bezig zou moeten zijn, je beleeft je jeugd immers maar 1 keer en die is sowieso al veel te snel voorbij imo.

Het verbaast me trouwens echt hoe veel mensen een relatie tussen een 12-jarige en 18-jarige normaal lijken te vinden... ik ben dan ook blij dat er wetten zijn die dat niet goed keuren. Ik kan best snappen dat iemand van 19 bv verliefd kan worden op iemand van 15, maar ik vind dan wel dat de persoon die meerderjarig is de wijsheid en het geduld moet hebben om met bepaalde aspecten van een relatie te wachten tot de ander ook meerderjarig is. Wat mij betreft behoort de vriend van de ts nog een paar jaartjes geduld te hebben als hij meer van/met haar wil. Maar ook hier geldt dat dit mijn mening is.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:11

Goed discussie gaat in een ander topic verder.......

Nu raad aan de TS de volgende keer dat hij onder je truitje zit en jij dat niet wilt sla je hem voor zijn harsus

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 21:25

Dankjewel voor jullie reacties.
ik zal hem zeker duidelijk maken, dat ik 12 ben, en hij 18.
en dat ik sommige dingen niet wil.
bedankt.
[ik zal ook even meepraten in het andere topic]

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:36

[/quote]
maar ja,
WIE NIET HOREN WIL,MOET MAAR VOELEN

[/quote]

hoezo wie niet horen wil moet maar voelen? en problemen? ik kan het niet beter treffen met mijn vriend.

Het gaat super goed met mij en mijn vriend (16 en 25 dus) Nooit ruzie gehad, nooit op een verschillende hoogte gezeten betreft seks e.d.

Ik zeg niet dat het ALTIJD goed gaat met koppels met een leeftijds verschil als de mijne. Maar veel van de mensen die hier reageren hebben hier GEEN ervaringen mee en hebben alleen vooroordelen. begrijpelijk. ik zei ook altijd bah oudere jongens dat kan echt niet. TOTDAT je zelf verliefd word.

Ieder zijn eigen mening maar zoals het hier boven staat beschreven, wie niet horen wil moet maar voelen, vind ik nogal bot. Ik heb de tijd van mijn leven met mijn vriend, denk maar neit dat mijn ouders er niet tegen waren in het begin.. na 4 maand waren ze dol op hem en zagen ze in dat het niet altijd verkeerd is. Voor mij nogal ''kwetsend'' om het zo maar even te zeggen, dat in princiepe mijn relatie uitgemaakt word voor slecht, niet kunnen, verkeerd, en absoluut een slechte relatie want een meid van 16 met iemand van 25 kan eeeecht niet. een beetje respect is misschien voor de mensen wie dit wel goedkeuren of zelf meemaken wel zo fijn.

Jessicoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:10

Jeempie wat een gezeur zeg allemaal.... welles nietus etc etc... Iedereen heeft zijn eigen mening .. RESPECTEER dat nou eens mensen... ..

ik zelf vind dat het wel kan .. en idd.. je vind iemand leuk om zijn uiterlijk en innerlijk.. en niet om de leeftijd..
Meid.. gewoon zeggen dat je het niet wil... en tja over dat oprotte... das ook zoiets...
Als je gewoon met die jongen praat en zegt hoe jij erover denkt.. .en dat je het nog niet wil.. omdat je nog maar 12 bent en er niet klaar voor bent... moet dat genoeg zijn..en idd gewoon als geintje beginne.. luistert hij nog niet?? wees dan serieus...

Nou ja.. genoeg gezeur. reageer ook nog wel even op die andere topic.....

Meid... je heb vast genoeg tips gekregen... Maak er gebruik van..

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:36

ik vind het wel kunnen zolang beide er geen problemen hebben en niet doen wat ze ook niet willen.....als dat respect naar elkaar er is dan is het goed......

ik was 16 toen ik met mijn huidige vriend kreeg en hij was 28 nu ben ik 20 en hij 32 en we zijn nog steeds happy......

als je maar elkaar respecteerd en geen dingen doet die de ander niet wilt

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:48

het gaat toch ook helemaal niet over de leeftijd
het gaat over of de TS er klaar voor is.

Zoals Whiz zei, in véél gevallen is dat niet zo (in enkele wel, hoewel de bijdrage van jonge bokkers zélf niet echt overtuigt). En ik vrees, dat het in dit geval óók niet zo is...
Aangezien TS haar mond niet durft opendoen tegen hem. Dan is ze er DUIDELIJK nog niet klaar voor.

OF ze forceert zich, doet wel haar mond open, maar voelt zich misschien bij andere dingen ook niet denderend goed

OF ze maakt het uit en geniet nog wat van haar jonge leventje en houdt die jongen die volgens haar posts een hele goeie vriend is, ook als goeie vriend

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:06

Ik vind echt niet kunnen wat hij doet! zou maar snel zeggen wat je wil, je moet toch open over dingen kunnen praten? deed ik iig altijd met mijn ex'en

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:45

Pam schreef:
Rudi het leeftijdsverschil heeft imo wel degelijk te maken met grenzen..

bullshit... echt niet alle jongens zijn eikels en echt niet alle jongens van 18 willen seks! Nee is nee, en als het een lieve jongen, dan zal die dat begrijpen en rustig afwachten.

Heb het er met hem over, dat je dat soort dingen gewoon nog niet wilt, dat je daar niet klaar voor bent... zoals ik al zei, als het een lieve jongen is zal hij je begrijpen en zal hij het respecteren dat hij moet wachten.

Als hij het toch doet, zou ik het inderdaad toch uitmaken, want dan heeft hij dus totaal geen respect voor jou!

Ik vind het wel dikke onzin dat het leeftijdsverschil niet zou kunnen. Ik heb wel eens grotere leeftijdsverschillen gezien, wat prima werkte! Als hij respect heeft voor haar, dan is er niks aan de hand!

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:25

De TS stelt een vraag en jullie maken der een hele discussie van

Ze vraag alleen hoe ze hem het beste ken uitleggen dat ze bepaalde dingen niet wil en jullie beginnen gelijk een discussie over het leeftijdsverschil,over dochters en pedofillie etc.
Niet elke jongen is het zelfde ze zeg zelf dat hij het goed zou snappen als ze het gewoon zou zeggen het probleem is alleen dat ze niet weet hoe ze het moet zeggen..
Wat zijn jullie bevooroodeeld zeg! Jullie kennen deze jongen niet eens.

En nu terug naar de vraag van de TS;
Probeer het hem gewoon duidelijk te maken dat je daar niet aan toe bent als jij dit niet laat merken denkt hij alleen maar dat het mag en dat jij het leuk vind.
Zeg het anders in een smsje of over msn als je het niet face-to-face durf te doen.
Jij weet zelf wat het beste voor je is en watje wel wil en niet.