Hoe stom kan je zijn!! (dode dieren)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:09

Welshcobfan schreef:
Als dat maffe wief dat al doet met huisdieren, hoever zal ze gaan als het op mensen aankomt? Als je al op zo'n manier omgaat met dieren, dan wil ik niet weten hoe haar sociale contacten eruit zien... Enkeltje psychiater lijkt me

Misschien eerst even het topic doorlezen en erachter komen WAAROM zij dat heeft gedaan. Lijkt me.

Odess

Re: Hoe stom kan je zijn!! (dode dieren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:31

Beetje ranzig, maar ja, er zijn ook mensen die hun eigen dier opzetten, moet ik ook niet aan denken. Over het eigenhandig vermoorden begin ik gewoon maar niet...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:54

WildWings schreef:

Vlees wel of niet belangrijk is voor de gezondheid? Welnee. Ik zeg alleen dat vlees een luxe-product en NIET noodzakelijk is. We hebben echt geen vlees meer nodig, alles wat erin zit is makkelijk te vervangen.

DAt zeg jij ja. Ik denk van niet. De meningen hierover zijn nog erg verdeeld. Ik zeg niet direct wie er gelijk heeft. DAt weet ik namelijk niet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:55

Desiree schreef:
WildWings schreef:

Vlees wel of niet belangrijk is voor de gezondheid? Welnee. Ik zeg alleen dat vlees een luxe-product en NIET noodzakelijk is. We hebben echt geen vlees meer nodig, alles wat erin zit is makkelijk te vervangen.

DAt zeg jij ja. Ik denk van niet. De meningen hierover zijn nog erg verdeeld. Ik zeg niet direct wie er gelijk heeft. DAt weet ik namelijk niet.

Alle stoffen die in vlees zitten zijn te vervangen. Mag ik aan de hand daarvan concluderen dat de mens eigenlijk geen vlees nodig heeft?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:01

ja, met sojatroep! Gatverdarrie! Dat smaakt nergens naar!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:05

Desiree schreef:
ja, met sojatroep! Gatverdarrie! Dat smaakt nergens naar!

Niet alleen met 'sojatroep' maar ook met veel ander eten. In dingen als noten zitten ook veel stoffen, maar ook andere dingen. Er zijn trouwens ook andere 'vleesvervangers': een hele hoop die allemaal weer anders smaken.

Maar, overigens vind ik dit wel een kenmerkende reactie. Je vind het zielig dat iemand de nek van haar kat omdraait voor een luxe-product als een tas. Maar dieren die een vreselijk leven hebben gehad in de bio-industrie en worden vermoord voor een luxe-product als vlees, ho maar.. want STEL dat het je al wat uitmaakt, dan moet je soja-troep eten en dat is vies en daar beginnen we niet aan.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:06

jeetje dat doe je toch niet! Dat een mens zo kan zijn.. ik begrijp het echt niet.. Je neemt toch niet voor niets een dier??!! Hoe moet de rest van het dier z'n leven geweest zijn dan??!! Ook zo oneerlijk??

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:05

WildWings schreef:

Maar, overigens vind ik dit wel een kenmerkende reactie. Je vind het zielig dat iemand de nek van haar kat omdraait voor een luxe-product als een tas. Maar dieren die een vreselijk leven hebben gehad in de bio-industrie en worden vermoord voor een luxe-product als vlees, ho maar.. want STEL dat het je al wat uitmaakt, dan moet je soja-troep eten en dat is vies en daar beginnen we niet aan.

Ik ben gewoon geen gemakkelijke eter, maar het is al veel en veel beter dan vroeger. Ik wacht nog op degene die mij een lekker smakend vegetarisch gerecht voor zet.

En jij vind eten een luxe produkt. Ik niet. Daarover verschillen wij van mening. Bont is een luxe produkt. Voedsel niet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:56

Desiree schreef:
WildWings schreef:

Ik ben gewoon geen gemakkelijke eter, maar het is al veel en veel beter dan vroeger. Ik wacht nog op degene die mij een lekker smakend vegetarisch gerecht voor zet.

En jij vind eten een luxe produkt. Ik niet. Daarover verschillen wij van mening. Bont is een luxe produkt. Voedsel niet.

Ik vind iets een luxe-produkt als het gemakkelijk vervangen kan worden door iets anders, en we het niet per definitie nodig hebben. Voedsel in het algemeen is geen luxe-product. Maar vlees wel, het is alleen voor de lekkerte en NIET omdat we het nodig hebben.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:04

WildWings schreef:
Alle stoffen die in vlees zitten zijn te vervangen. Mag ik aan de hand daarvan concluderen dat de mens eigenlijk geen vlees nodig heeft?

Ah, vandaar dat de vegetarische mensjes er zo bleek en betrokken bij zitten. Het is te compenseren hoor, alleen eet de gemiddelde mens niet dermate veel noten, groenten, peulvruchten en sojaproducten om het tekort aan te vullen, vaak ivm leefritme en financiele overwegingen. Ik ben zelf overigens ook twintig jaar vegetarisch geweest hoor, maar met vlees is mijn gezondheid er aanmerkelijk op vooruit gegaan.
Ik kan dit niet staven met feiten, alleen met ervaringen en daar zullen wel ervaringen tegenover staan. Elke dag vlees eten is imo zeker niet nodig maar af en toe wel om tekorten weer ff op te krikken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:10

Urielle schreef:
WildWings schreef:

Ah, vandaar dat de vegetarische mensjes er zo bleek en betrokken bij zitten. Het is te compenseren hoor, alleen eet de gemiddelde mens niet dermate veel noten, groenten, peulvruchten en sojaproducten om het tekort aan te vullen, vaak ivm leefritme en financiele overwegingen. Ik ben zelf overigens ook twintig jaar vegetarisch geweest hoor, maar met vlees is mijn gezondheid er aanmerkelijk op vooruit gegaan.
Ik kan dit niet staven met feiten, alleen met ervaringen en daar zullen wel ervaringen tegenover staan. Elke dag vlees eten is imo zeker niet nodig maar af en toe wel om tekorten weer ff op te krikken.

Pardon? Ik ben echt niet bleek en betrokken. En een hoop andere vegetariërs in mijn omgeving ook niet. Eerlijk gezegd ken ik geen vegetariërs die er ongezond uitzien, vind dit dus totaal geen argument.

En zoals ik al zeg, je hoeft totaal niet extreem veel op je voeding te letten. Ik eet vleesvervangers, waar meestal al veel aan is toegevoegd, en verder eet ik gewoon gezond. Ik heb een paar jaar geleden mijn bloed laten testen en alle waardes waren super. Ik heb verder ook geen problemen met bleek zijn of moe, en ik let toch echt niet veel meer op wat ik eet dan de mensen die wel vlees eten.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:12

Ik kan moeilijk foto's van kennissen op internet gaan kiepen

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:15

Ik vind dat vlees wel of niet luxe discussie in dit topic te veel de boventoon voert. We zijn het hier toch niet over eens. het ging om de discussie die aangezwengeld werd.

Ik vind dat mensen die vlees eten gerust een mening mogen hebben gekwetst, geschockeerd of wat dan ook mogen zijn als er een keer dieren onrecht aangedaan wordt. Als dat al niet meer mag, raken ze helemaal het gevoel voor dieren kwijt. En ik denk dat de situatie er dan bepaald niet beter op wordt voor dieren.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:16

Urielle schreef:
Ik kan moeilijk foto's van kennissen op internet gaan kiepen

Hoeft ook totaal niet Maar:

'Vandaar dat de vegetarische menschjes er zo bleek en betrokken bijzitten' is toch wel lekker algemeen. Er zijn zat mensen die vlees eten die er bleek uitzien, en ook vegetariërs die er bleek uitzien.

Als je het mij vraagt hangt het er maar net vanaf hoe gezond je verder eet en leeft.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:17

Desiree schreef:
Ik vind dat vlees wel of niet luxe discussie in dit topic te veel de boventoon voert. We zijn het hier toch niet over eens. het ging om de discussie die aangezwengeld werd.

Ik vind dat mensen die vlees eten gerust een mening mogen hebben gekwetst, geschockeerd of wat dan ook mogen zijn als er een keer dieren onrecht aangedaan wordt. Als dat al niet meer mag, raken ze helemaal het gevoel voor dieren kwijt. En ik denk dat de situatie er dan bepaald niet beter op wordt voor dieren.

De discussie of vlees een luxe-product is of niet heeft IMO óók met deze discussie te maken.

Natuurlijk mogen mensen die vlees eten een mening hebben en gekwest zijn door zoiets wat gebeurd. Maar ik vind het hypocriet om dit zielig te noemen maar het slachten van koeien vanwege leer of vlees niet, of gewoon vlees te eten en leer te dragen maar iemand die een tasje van haar kat maakt meteen gestoorder te vinden dan de mensen die deze koeien fokken met als doel: dieren te laten eindigen als een luxe-product.

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 10:59

Ik ben het met Wildwings eens.
Waarom is het ene nu wel acceptabel en het andere niet? Kan iemand me dat dan uitleggen? Dus waarom de kat niet maar de koe wel? (voor een luxe product als leren rijlaarzen)

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 11:52

Echt TE belachelijk voor woorden!
Bij die vrouw zit meer als een steekje los!
Die is echt gestoord!!

En inderdaad onbegrijpelijk dat BevD dat in de schijnwerperws zet!

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:40

En toch is de discussie die ze oproept niet onterecht!
En nogmaals, ik geloof er niets van dat ze haar kat zelf heeft omgebracht. Ik vermoed dat ze het op die manier vertelt juist omdat iedereen er zo van over de zeik gaat!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 13:42

Ik reageer niet meer. Wat ik schrijf wordt toch niet gelezen, noch inhoudelijk op in gegaan. Jullie willen alleen maar praten over vlees eten. Dan houdt het op voor mij.

Yumalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 14:06

Omg als een mens dat doet dan heb ik er geen anderen woorden voor dat je knetter gek bent!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 15:43

Desiree schreef:
Ik reageer niet meer. Wat ik schrijf wordt toch niet gelezen, noch inhoudelijk op in gegaan. Jullie willen alleen maar praten over vlees eten. Dan houdt het op voor mij.

Ik lees het

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 16:45

>ja, met sojatroep! Gatverdarrie! Dat smaakt nergens naar!<

>ja, met nepbont, gatverdarrie, dat ziet er niet uit!<

Verder zit er wél iets in vlees dat slecht en nauwelijks te vervangen is WW, namelijk een ijzersoort. En verder is het imho véél belangrijker om te minderen met vlees dan te stoppen, maar dat is weer een heel andere discussie. Hoog cholesterol, antibiotica en hormonen via vlees binnen krijgen is ieders eigen keuze. Dat er vanuit de sector zoveel slechts over vlees in de doofpot wordt gestopt is wel een kwalijke zaak.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:00

Desiree schreef:

Ik denk ook zeker dat mensen die vlees eten gekwetst mogen zijn door het zien van dit. Ik vind het zelf ook geen prettig idee. Maar je gaat al gauw in op uitspraken alsof ze persoonlijk en alleen naar jou gericht zijn. Wat ik in ieder geval even duidelijk wil maken is dat ik me vooral erger aan mens' hypocriteit, en die spreekt gewoon boekdelen als ieder dierproductgebruikend mens Tinkebell doodverwensingen via internet stuurt.

Overigens heb ik afgelopen jaar in Berlijn een muts gekocht, gelovend dat het geverfd konijn was, maar het bleek kattenbont. Zoiets is in Rusland heel normaal, en dankzij de kou in Berlijn ook noodzakelijk om mijn oren niet kapot te laten vriezen. Echter ligt de muts nu hier te pronken, ik draag hem in het Nederlandse weer niet (meer). Maar of het nou konijn, koe, of kat is geweest; ik kan me er minder druk om maken met het idee dat het een wilde kat is geweest dan een geproduceerde koe. Die muts rakelt overigens ook ontzettend veel discussies op. Bijzonder? Zeker. Irritant? Absoluut. Maar ik ga de discussies wel aan.

Nogmaals; voor leer is men ongevoelig, maar zet er haar op, en het gaat pijn doen.

Jamezy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:04

Desiree schreef:
Ik wacht nog op degene die mij een lekker smakend vegetarisch gerecht voor zet.

Ik zou zeggen; kom eens langs als je in de buurt bent Ik doe er zelfs nog een schepje bovenop, want ik eet veganistisch

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:43

Jamezy schreef:
Desiree schreef:
Ik wacht nog op degene die mij een lekker smakend vegetarisch gerecht voor zet.

Ik zou zeggen; kom eens langs als je in de buurt bent Ik doe er zelfs nog een schepje bovenop, want ik eet veganistisch

en waar woon je dan?

wildwings vertoont erg star gedrag. Ze vindt mensen die vlees eten ronduit hypocriet zonder begrip op te brengen voor het volgende:

Desiree schreef:
Nou, ten eerste vind ik bont een zinloos produkt want we kunnen zonder. En al helemaal een tasje hoeft niet van bont gemaakt te zijn.

Ten tweede denk ik dat het ETEN van katten of honden hier gewoon not done is. En terecht. In onze cultuur beschouwen wij deze dieren als onze maatjes en we houden van ze. We hebben er een band mee en bij sommigen onder ons (zoals bij mij) gaat die band net zo diep als met sommige mensen. Het raakt tot diep in onze ziel als andere mensen onze maatjes zouden eten.

Wildwings wil kennelijk de discussie met mij aangaan over of vlees wel of niet belangrijk is voor onze gezondheid.
Het is in ieder geval waar wat Paraat zegt, dat we te veel vlees eten en dat dit eerder slecht is voor de gezondheid dan goed. Heel dubbel eigenlijk, als je nu merkt dat kippenvlees in prijs met 10% gezakt is omdat mensen 7 kleuren str.nt sch**ten voor die vogelziekte terwijl ze zich volstouwen met vlees wat eigenlijk veel onverantwoorder is.

Ik denk wel dat we wat vlees nodig hebben om gezond te blijven. het is alleen de manier waarop het er aan toe gaat. Dat deugt echt niet.

En er schort veel aan de mentaliteit van mensen naar dieren toe.

Ik heb nog steeds geen reactie van jou gezien over dit argument.