Op Pim stemmen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:21

Ik wil alleen dit kwijt :Lis, je hebt een hersenkronkel

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:35

wat is dat nou weer voor een nutteloze belediging?

Ten eerste zei ik al dat ik niet in deze theorie geloof, maar dat ie net zo belachelijk is als de andere theoriën die je op straat en op internet hoort en leest.

Typisch, wanneer mensen zeggen dat de linkse partijen en de zelfs de BVD erachter zit, zegt iedereen; JAAAH, dat is vast zo.
Maar wanneer ik een theorie lanceer, heb ik een kronkel? Tuurlijk Adrienne, droom lekker verder. Stem op een stelletje oncapabele amateurs, die net als jij dromen over een heerlijk leventje voor zichzelf.

Zelfs Pim deed het allemaal voor zichzelf. Het enige wat Pim dreef was zijn grote EGO. Dat is alles, hij moest en zou premier worden, kon hem niet schelen hoe hij dat zou worden.
Wat er verder met jou en mij gebeurt, was hij echt niet in geintresseerd, want als iemand een grote afkeer had van de gemiddelde Jan met de Pet was Pim dat wel!!

Een man van het volk... jajaja, in een daimler, rondgereden door een butler, met manchetknopen die jij en ik nog niet kunnen betalen van een maandloon.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:38

Nou lis, dat vind ik een valse beschuldiging aan het adres van Pim. Ik zie hem heel anders. Zoals jij het beredeneert, zijn het allemaal egotrippers hoor. Dan moet je ze allemaal beschuldigen, en niet alleen Pim.
Ach, en wat "jouw hersenkronkel" betreft, ik denk dat je gewoon je fantasie hebt gebruikt zoals ze dat ook doen in de beschuldigingen naar Groen links. Lik op stuk beleid heet dat. Is op zich niets mis mee.
Overigens, ik vind niet dat mensen blind moeten zijn voor de fouten van groen links. Het is wel zo dat ze Pim onterecht hebben beschuldigd van rechts extremisme, en dat is vals spel.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:45

Het was niet beledigend bedoeld maar gewoon zo van HOE KOM JE ER OP.

Mijn brein heeft ook de nodige kronkels hoor maar dit vond ik wel met HEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel fantasie.

Als ik mijn kronkels laat werken komt er dit te voorschijn.

Op de dag dat bekend zou worden gemaakt dat LPF de grootste partij zou worden wordt zijn leider vermoord. Wie had daar nu het meeste baad bij!?! Paars misschien met de PvdA voor op?!?!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:47

Sja, het zal ze toch verrekte goed uitkomen dat Pim dood is. Het is praktisch gezien wel handig. Scheelt ze toch een hoop tegenstand.

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:58

jemig wat weer een lekker subtiele en genuanceerde reactie... Slapen Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 17:01

Adrienne schreef:
Het was niet beledigend bedoeld maar gewoon zo van HOE KOM JE ER OP.

Mijn brein heeft ook de nodige kronkels hoor maar dit vond ik wel met HEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel fantasie.

Als ik mijn kronkels laat werken komt er dit te voorschijn.

Op de dag dat bekend zou worden gemaakt dat LPF de grootste partij zou worden wordt zijn leider vermoord. Wie had daar nu het meeste baad bij!?! Paars misschien met de PvdA voor op?!?!

Je haalt me de woorden uit de mond, hoe kom je erop? En dan bedoel ik wat je hier zelf zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 17:02

Desiree schreef:
Sja, het zal ze toch verrekte goed uitkomen dat Pim dood is. Het is praktisch gezien wel handig. Scheelt ze toch een hoop tegenstand.

Dit lijkt mij niet helemaal de juiste kijk op zaken.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 21:59

Ik wil nog maar een ding kwijt bij dit onderwerp:

stem op wie je wilt stemmen, stem op die partij waarvan je denkt dat ie het beste bij je mening past, stem op de zelfde partij als waar je voor vorige week maandag op zou stemmen.

Ieder heeft een eigen inzicht, ieder heeft een eigen mening. Dit is prima, anders zou de wereld er maar saai uit zien.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 23:02

Jolande schreef:
Ik wil nog maar een ding kwijt bij dit onderwerp:

stem op wie je wilt stemmen, stem op die partij waarvan je denkt dat ie het beste bij je mening past, stem op de zelfde partij als waar je voor vorige week maandag op zou stemmen.

Ieder heeft een eigen inzicht, ieder heeft een eigen mening. Dit is prima, anders zou de wereld er maar saai uit zien.

Amen *LOL*
Ik sluit me hier helemaal bij aan...ben trouwens wel benieuwd wat de uitslag van de verkiezingen gaat worden Party!! (btw 'pim' is in de peiling van netwerk van 26 zetels voor de moord naar 28 zetels gestegen...Verward )

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 23:52

Iedereen zegt hier wel: je moet op de partij stemmen en niet op de persoon.
Vervolgens zeggen alle Pim aanhangers dat ze daarom ook op lijst Pim F. blijven stemmen.

Maar wat ik dan niet snap: toen Pim Fortuyn nog bij Leefbaar Nederland zat was dat de stijgende partij. Pim wordt eruitgezet, iedereen stap over naar lijst P.F.
Leefbaar Nederland heeft bijna geen zetels meer in de peilingen.

Dus dan stem je wel degelijk op de persoon en niet op de partij!
De standpunten van de partijen komen ook grotendeels overeen. Maar toch nam Pim alle kiezers mee.

Dus even een vraagje:

Stel dat Pim Fortuyn vorige week niet tragisch was overleden maar dat hij had gezegd: ik stop met deze partij ik ga een andere partij oprichten.

En nu eerlijk antwoorden Pim aanhangers: Zouden jullie dan nog steeds op lijst P.F. gestemd hebben?
Indien ja, ok dan heb je nu ook gelijk dat je nog steeds op lijst P.F. wil gaan stemmen maar eerlijk gezegd geloof ik dat de meeste mensen meteen waren overgestapt naar de nieuwe partij.
Aangezien dat ook is gebeurd nadat leefbaar nederland Pim heeft gevraagd te vertrekken.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 00:16

Ik persoonlijk ga niet op de LPF stemmen, wat ik wel zou hebben gedaan als Pim nog had geleefd. Mijn vertrouwen lag ook echt aan Pim en zijn standpunten. De Lijst PF zonder Pim vind ik echt een zootje ongeregeld, die zeker niet de 2e grootste partij van NL mogen worden in mijn ogen. Vooral nummer 2, Videla of hoe heet die gast, vind ik errug eng, toen ik zijn reactie op tv zag naar aanleiding van de moord ging ik bijna over mijn nek. Ik heb nog nooit iemand zo gigantisch zien nepjanken, en dan een uur later met de grootste smile op je bek vertellen dat wim Kok je zo juist heeft gebeld Frusty

Ik twijfel nu dus heel erg, of ik stem Leefbaar Nederland (het partijprogramma is geschreven door Pim en is praktisch hetzelfde als dat van de LPF maar dan zonder de scherpe randjes, met het grote verschil dat LN wel alles op orde heeft) of PVDA, ja nogal een verschil ja, maar ik heb een test gedaan en ik ben het met allebei evenveel eens hahahaha
En ik vind Melkert ook zo zielig, maar ja dat is ok weer geen reden om op hem te stemmen natuurlijk, of ik geef een blanco stem, gewoon om te laten weten dat ik zou gaan stemmen, maar nu Pim weg is mijn stem ontnomen is.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 02:48

Videla was toch echt iemand anders hoor! Haha!

Wel een interessante verspreking (of moet ik zeggen verschrijving?), aangezien deze persoon verantwoordelijk is voor nogal wat leed, en er mede de oorzaak van was dat hier al die ophef over Max. was.

Maar ja ik neem aan dat je er verder niks mee bedoelt, en dat het gewoon een foutje was?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 09:58

Lovely"]
[quote="Desiree schreef:

[/quote]

Dat lijkt mij toch echt WEL de juiste kijk op de zaken! En terecht! Alleen is het natuurlijk nooit de bedoeling geweest dat het op deze manier zou gaan, want nu verliezen ze er zetels door, en hebben ze dus nog last van Pimmetje.

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:03

Hallo he mag het iets subtieler? Als ik last heb van iemand of mijn held een stom mokkel aan de haak slaat of een domme collega ten koste van mij promotie maakt dan baal ik, maar als zo iemand verongelukt ga je toch ook niet zeggen: 'dat komt jou wel goed uit'???

Jemig. Alsof men nu niet aan het 'demoniseren' is richting links!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:23

Lot, het is gewoon zo.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:39

natuurlijk is dat niet zo....... het getuigt van een nogal kinderlijke kijk op de zaak. je moet het niet zo zwart wit zien. Het komt niemand goed uit wat er met fortuyn gebeurd is. uit de laatste peiling blijkt dat het niet echt veel verschil maakt voor de lpf in zetels dan. met opmerkingen als de kogels kwamen van links drif je het alleen nog maar verder op de spits. En dat kunnen we nu juist niet gebruiken. Het is namelijk absoluut niet de schuld van de linkse partijen, al begrijp ik dat er naar een zondebok gezocht moet worden

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:45

Ik wijs de demonisering niet aan als schuldige op de moord op pim. Maar er is WEL sprake geweest van demonisering.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:49

ik schuw de term demonisering liever! door de pers is deze term op een walgelijke manier in verband gebracht met de moord. Het was gewoon een fel debat waarin diverse politici soms de grens van het toelaatbare opzochten (inclusief pim fortuyn)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:54

Maar iets dat jij schuwt kan toch wel bestaan. Als je alleen de term mijdt, wil dat niet zeggen dat de daad niet gebeurt of gebeurd is.
S H I T happens. Dat is erg genoeg. Helaas kunnen we en mogen we het ook niet ontkennen.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:10

Ik stem D66!!!
Ik ben het nooit eens geweest met Pim zijn standpunten, al neemt dat natuurlijk niet weg dat ik het vreselijk vind wat er gebeurd is!!!
Ik kan me zelf niet voorstellen, als je eerst niet op Pim zou stemmen, het nu wel zou doen, maar dat is mijn mening...
Mijn mening is ook dat paars het niet zo slecht heeft gedaan...oke er zijn fouten gemaakt, maar er zijn ook veel goede dingen gedaan, en zeg nou zelf we hebben het toch best goed in Nederland!!!
Ik ben zelf meer links dan rechts en hoop ook dat tenminste pvda, groenlinks of d66, genoeg zetels haalt!!!
Ik vind het heel erg dat deze partijen nu voor de rechter worden gesleept omdat zij schuldig zouden??? zijn voor de moord van Pim???
We mogen toch allemaal onze mening geven..hun ook!!! Alleen slaat het natuurlijk nergens op dat je daarvoor neergeknald wordt!!!
Ik ben voor een partij die meer voor dieren wil doen, en dat zit bij D66 goed, en ik vind zoiezo deze partij goed!!!
Anders had ik Pvda gestemd, want ik vind dat ook Melkert best goede dingen heeft gedaan.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:13

Een partij kan nog zoveel willen...maar het moet ook waargemaakt worden!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:11

Desiree"]
[quote="Lovely"][quote="Desiree schreef:

[/quote]

Dat lijkt mij toch echt WEL de juiste kijk op de zaken! En terecht! Alleen is het natuurlijk nooit de bedoeling geweest dat het op deze manier zou gaan, want nu verliezen ze er zetels door, en hebben ze dus nog last van Pimmetje.
[/quote]

Desiree, als jij dit soort dingen serieus zegt en bedoelt, dan zal ik er in het vervolg niet meer op reageren. Als dit jouw zienswijze is, dan heb ik wel wat beters te doen dan mijn tijd te verspillen aan iemand die dus kennelijk echt niet beter weet en niet over de vermogens blijkt te beschikken om tot inzicht te komen. Triest voor jou Desiree.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:17

verwijdert, moest nieuw topic zijn, sorry

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:19

Tsja lovely, jij hebt nogal moeite met de mening van een ander als deze heel erg afwijkt van de jouwe, dat heb ik wel gemerkt. MAar dat is een fout van jou, niet van mij. Dus geen reden voor mij om triest te zijn.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 14-05-02 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt