Lot schreef:Heb lang niet alles gelezen, alleen het begin, wat me direct deed besluiten om iéts te plaatsen, nl Renske, wat l*llig dat andere jou verwijten gaan maken!! Waaanzin!
Ik heb 2 vriendinnen met anorexia gehad, vreselijk. Wat mij altijd heeft verbaasd is dat als je zó veel power hebt om jezelf uit te hongeren het kennelijk zó moeilijk is om de ziekte het hoofd te bieden. Het grootste gevaar ligt m denk ik met name in het aflsuiten voor anderen, het stiekum doen en het niet praten over je gevoelens. Ik heb een vriendin gehad die bróódmager was en ineens haar broek op haar knien trok om mij en nog een vriendin te laten zien hoe vet ze was...vól overtuiging! Dat is echt shocking, het totaal irrationele zelfbeeld. Steun en professionele hulp is zó belangrijk...!! Sterkte, iedereen die er nog in zit!
Terecht die angst. Ze gaan namelijk het sociale leven vermijden. want sociaal leven = met andere mensen zijn en met hun eten en drinken is evident. En die zien dan dat ze nergens aan mee doen en die zullen op den duur echt opmerkingen gaan maken en dat kunnen ze niet af. Gevolg: geen sociaal leven meer, dat wordt vermijd.
Dagen als kerstmis zijn een RAMP voor het hele gezin als er iemand anorexia heeft.