Ik ben bang dat mijn kat de vogelgriep krijgt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:22

Widner schreef:
Desiree schreef:
Oh, dus omdat ik tegen het ruimen van gezonde dieren zijn die daarna vernietigd worden, moet ik vegetarier zijn?

Dat vind niemand leuk! Maar het is voor onze eigen bestwil...

nee hoor, het draagt absoluut niets bij aan ons welzijn. Het is namelijk zinloos.

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:09

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:16

ellenlouise schreef:
Nerwen schreef:
Fijn dat je dit topic hebt geopend, want ik had er nog niet bij stilgestaan dat katten ook vogelgriep zouden kunnen krijgen!
Ik ga nu toch overwegen ze binnen te houden, al hebben ze al een hele tijd niet meer aan vogeltjes enzo gezeten, maar je weet het nooit.

Volgens de website van LNV en Intervet (medicijnfabriek) heeft het op dit moment toaal geen zin om je kat binnen te houden. Zelfs als je kat nu met een dooie vogel aan komt lopen is er geen reden tot paniek.

www.intervet.nl

Dank je!
Zullen de poezen erg blij mee zijn (hebben ze nog niet binnen gehouden, maar als ze alledrie binnen zijn gaat de buitendeur toch dicht...)

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:27

missnynke schreef:
er is een katr in duitsland aan vogelgriep overleden....

http://frontpage.fok.nl/nieuws/62644

En ook in dat stukje staat weer dat je in NL geen actie hoeft te ondernemen. Wel sneu voor de poes.

Roselie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:06

Ja hoorde het ook net van die Poes in Duitsland...het komt wel erg dichtbij...

De kippies op stal zijn ook al tijdje opgehokt...

Miran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:49

Desiree schreef:
Oh, dus omdat ik tegen het ruimen van gezonde dieren zijn die daarna vernietigd worden, moet ik vegetarier zijn?

Dat zeg ik niet, maar als je zelf dode dieren eet (puur luxe) of gebruikt voor je hobby, kun je moeilijk een ander veroordelen die uit gezondheidsredenen die dieren dood. Kwestie van de pot en de ketel.
Ook die dieren die jullie gebruiken of eten waren in principe gezond.

Het gaat hier niet om de discussie over vegetarisch zijn of niet, maar jullie reageren hier wel heel lomp, alsof iemand voor zijn lol een slechte gezondheid heeft...

Marijee

Re: Ik ben bang dat mijn kat de vogelgriep krijgt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:53

Het lijkt me erg griezelig..

Bianka02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:46

er is een kat gevonden die de vogel ziekte heeft, dus katten zijn er ook gevoellig voor, ik wou dat even melden

Lolleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:48

alles en iedereen is er gevoelig voor..
gewoon een versie die op alles slaat..ook honden ed.
Dus als je een hond hebt die ook vrolijk vogeltjes graait die al dood liggen zou ik m toch ook even aan de lijn houden.
En helaas is het zo dat er weinig aan te doen valt. Ze hebben te weinig vaccinaties om alle mensen in te enten.

nog kleine edit:
dr is idd een kleine kans dat je kat het heeft als ie met een vogel binnen komt lopen.
Maar zodra er hier de eerste gevallen bekend zijn zou ik me toch wel zorgen gaan maken.
Redelijk hardnekkig virus.
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 01-03-06 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Bianka02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:50

het was in duitsland

boontjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:54

toevallig, ik heb net op de radio gehoort, dat een kat in Duitsland aan de volgelgriep is gestorven, wij hebben ook een poes, die eigenlijk ook bijna altijd buiten loopt, maar wij nemen het risico niet, als er vogelgriep in nederland komt is mijn kat buiten niet meer te vinden,

groetjes Boontjj en suc6 ermee

P.S ik begrijp wat je bedoelt, mijn kat heeft het al moeilijk als ze een weekje binnen wordt gehouden, maar liever een ontevrede poes, dan een dode (beetje bruut, maarja)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:56

Nou als wij zebinnen willen houden dat wordt niks

ZarcoTje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:02

Katten kunnen de vogelgriep krijgen,, via de longen..Dus mensen kunnen het ook krijgen maar de vogelgriep komt meestal bij vogels,, vooral kippen geloof ik die ze kweken,, dan kan die ene kip besmet zijn enz...ik heb kippen bij muh thuis maar de kweken we niet dus er is een kleine kans dat ze vogelgriep krijgen

Bianka02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:26

weet je at ik neit snap
is dat kippen en eenden naar binnen moeten
of dat het hok meot afgeschermd meot worden
maar de volgels in gewone hokken zoals parkietjes en zo die hoeven niet opgehokt te worden

o0marije0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:32

nooit bij stilgestaan eigenlijk..
manman wat een grote gevolgen heeft die ziekte..Ik moet er niet aan denken wat er allemaal wel niet gebeuren kan!

( men neemt een kat..en een besmette vogel....kat krijgt virus van vogel...kat gaat naar huis waar mensen leven..mensen kijgen virus..weten het niet gaan nog boodschappen doen..mensen in de winkel krijgen virus..enz enz)

Gelukkig heeft mijn kat een kapotte staart dus die springt niet meer een hek op, boom in of wat dan ook om een vogeltje te zoeken

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:39

Parkieten en andere vogels binnen komen niet in aanraking met trekvogels
Bij ons in de buurt zijn de buitenvolieres allemaal afgedekt met fijnmazige netten en dakplaten.

Verder kunnen mensen het virus (nog) niet aan elkaar overdragen.

Lees anders deze site eens door: www.vogel-griep.nl

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:45

Hmmzz dit zet me nu wel even aan het denken.. Mijn kat woont op stal, hij heeft het hooihok als huis, maar hij kan naar buiten wanneer hij dat wil, dus dat gebeurt erg veel. Stel.... die griep breekt in Nederland uit.. Zullen ze dan ook een 'ophok' plicht voor katten maken? Als ze dat doen, dan heb ik een groot probleem.. mijn kat pikt het echt niet om opgesloten te worden, hij is gewent om door het duin te banjeren wanneer hij dat wilt... oeps...

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:00

Nood breekt wet. Als de situatie zo ernstig wordt dat er ophokplicht komt voor andere dieren dan pluimvee, heb je (en de kat) weinig keus, hoe vervelend dat ook is.

Ik hoop van harte dat het niet zover komt hier, maar een beetje somber zie ik het wel in

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:37

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:08

Ook al voor katten ...
Het komt echt allemaal dichtbij.
Begin me toch wel een beetje zorgn te maken!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:00

Miran schreef:
Desiree schreef:

Dat zeg ik niet, maar als je zelf dode dieren eet (puur luxe) of gebruikt voor je hobby, kun je moeilijk een ander veroordelen die uit gezondheidsredenen die dieren dood. Kwestie van de pot en de ketel.
Ook die dieren die jullie gebruiken of eten waren in principe gezond.

Het gaat hier niet om de discussie over vegetarisch zijn of niet, maar jullie reageren hier wel heel lomp, alsof iemand voor zijn lol een slechte gezondheid heeft...

Ik reageerde lomp op een lompe reactie en de schrijfster van die reactie heeft het ook later toegelicht.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:50

Kayla schreef:
Het lijkt mij erg vreemd dat een kat ook ziek kan worden van dit (ongemuteerde) virus (aangezien virussen aardig soort-specifiek zijn en katten niet bepaald op vogels lijken), maar als die man dat zegt zal het misschien wel zo zijn . En als ze er ziek van worden bestaat de kans dat ze er een stuk minder ziek van worden dan vogels.

in duitsland is dus t eerste geval van dode kat door vogelgriep. Dus als t ook bij ons in de buurt komt sluit ik mijn katten op. Beter even vervelend ,want ze kunnen altijd naar buiten ,dan een dode kat.

PooPscooper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:24

Nee ik las laatst dat in Frankrijk ook een geval was van de vogelgriep op een kat was een dag eerder als die in Duitsland..

Maar ja mijn poes zit toch de gehele dag binnen en komt alleen smorgens ff 5 min buiten voor wat gras te eten..

Ik heb dan ook een kat voormezelf en niet voor de buurt..
Ben dus ook tegen katten die de godsganselijke dag buiten lopen ..

Tenzij je alleen in een hutje op de hui woont en niet in een dorp of stad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:34

BERLIJN - De Duitse dierenbescherming heeft donderdag gezegd dat dierenasiels worden overspoeld met huisdierbezitters die van hun kat afwillen. Volgens een woordvoerster van de organisatie zijn veel kattenbezitters in "paniek" na de vondst van een dode kat in Noord-Duitsland die besmet bleek met het H5N1-vogelgriepvirus.

"We hebben een eindeloze reeks telefoontjes gekregen van mensen die onmiddellijk van hun kat afwilden. Sommigen zijn zelfs bereid hun dieren te laten inslapen", aldus Alexandra Diezermann. Volgens haar zijn vooral inwoners van de zuidelijke deelstaat Beieren bereid hun kat de deur uit te doen wegens de vogelgriep.

Het aantal bevestigde gevallen van vogelgriep in buurland Duitsland blijft oplopen. Volgens de Duitse minister van Landbouw Seehofer zijn er nu 140 besmettingen van vogels (en een kat) met het H5N1-virus vastgesteld. De meeste gevallen, 115, zijn op het Noord-Duitse eiland Rügen.

www.nu.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:02

Cayenne, ik hoorde het ook op de radio.
Ongelovelijk.
Ik ga mn kat echt niet de deur uitdoen als het zover is hoor!
Ik weet niet hoe jullie erover denken maar ik
vind dit echt te erg voor woorden.!!

Moeten we dan strax al onze katjes naar de DA
brengen om ze massaal af te laten maken?
Dat krijgen ze volgens mij nooit voor elkaar!