Vogelgriep in Duitsland!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucasjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:10

Ik vind het wel erg als het hierheen komt, maar om er noou om te lopen stressen en elkaar op te lopen fokken heeft ook geen nut!

woofie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:13

lucasjuh schreef:
Ik vind het wel erg als het hierheen komt, maar om er noou om te lopen stressen en elkaar op te lopen fokken heeft ook geen nut!

inderdaad, De mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:13

Is het eigenlijk zo dat iedereen het virus kan krijgen?
Of alleen de zwakkere/oudere mensen of kleine kinderen?
Ik begin me nu ook wel zorgen te maken als ik heel eerlijk ben.. het is al in Duitsland..

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:27

ik heb geen idee wie het allemaal kunnen krijgen....
maar vooral mensen met risico banen...
zoals ziekenhuis als er een geval behandeld moet worden en mensen in de pluivee sector

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:31

we moeten gewoon niet in aanraking komen met dode vogels etc,en je vlees enzo langer doorbakken en je ei langer koken (zag ik op tv) iedereen is er vatbaar voor.
nu is het nog zo van vogel->op mens
maar als het zou muteren (het virus) zou het ook van mens->op mens kunnen worden besmet,en dat moet juist worden tegen gegaan.
ze hebben in nederland ook veel te weinig remmers(soort vaccinaties) op dat virus!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:32

en mijn kipjes zaten vandaag al de hele dag zielig in hun rennetje om zich heen te staren
dit zijn ze echt niet gewend, om op een stukje van 1 meter bij 1 meter de hele dag met 3 kip sterk te zitten ( en dat tot april )

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:37

ja het is wel sneu,maar beter dan de dood toch

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:40

Ik denk idd ook dat de kipjes blijer zijn in een hok dan op een stapel tussen allemaal dode kipjes!

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:10

Ik heb niet het hele topic doorgelezen. Maar valt jullie nu niets op?
Er worden alleen maar dode zwanen gevonden!
In Oostenrijk 2, Duitsland 1, Nederland 1.
Ik vind dat ze niet mogen zeggen dat het de vogelgriep is, voordat ze meerdere vogelachtigen dood hebben gevonden in een bepaald gebied.
Tuurlijk vind ik het erg. Ik moet er niet denken. Ik moet denken aan een verhaal uit mijn engelse boek. Een meisje dat zo goed als 'alleen op de wereld' is door de pest. Moet er niet aan denken!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:13

In nederland is nog geen vogelgriep aangetoond he. De vogels die dood gevonden waren, zijn ook geen trekvogels.

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:15

het kan inderdaad puur toeval zijn dat er zwanen zijn gevonden.
maar gelukkig worden er geen risico's genomen.

BabsieJana

Re: Vogelgriep in Duitsland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:21

nou
maar er is wel hele grote kans dat het hier zekerweten komt.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:23

BabsieJana schreef:
nou

ja dat is zo,maar we gaan er niet meteen allemaal aan

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:30

Nou, dan zal mijn school (Groenhorst Barneveld) binnenkort ook wel weer sluiten..en geloof me, daar ben ik echt niet blij mee.
Maar grote kans inderdaad dat de vogelgriep hier ook op gaat duiken.

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:32

Lianne007 schreef:
BabsieJana schreef:
nou

ja dat is zo,maar we gaan er niet meteen allemaal aan

nee oke indd gelukkig niet.. maar ben er wel bang voor

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:35

ik denk dat we eerder door een terroristische aanslag worden getroffen,dan dat we allen bestmet raken met vogelgriep

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:37

Okee okee zo kan ie wel weer.. we hóeven niet dood te gaan..

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:38

Anoniem schreef:
Okee okee zo kan ie wel weer.. we hóeven niet dood te gaan..

nee dat bedoel ik ook niet zo,ik wil ermee zeggen dat de kans op vogelgriep op de bevolking klein is.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:47

In Sneek zijn wel dode zwanen gevonden, dat vertelde een klasgenoot die het zelf had gezien er stonden ook mannen bij met van speciale pakken. Maar waaraan ze gestorven zijn kon ik nergens terug vinden.

CD28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:50

Dode zwanen heb je elk jaar! Echt niet alleen nu, maar nu worden ze onderzocht. Denk je dat ze vroeger niet dood gingen?

En nogmaals, je kan rustig vlees en eieren blijven eten. De controle hierop is erg streng!

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:53

Love_Sophie schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen. Maar valt jullie nu niets op?
Er worden alleen maar dode zwanen gevonden!
In Oostenrijk 2, Duitsland 1, Nederland 1.
Ik vind dat ze niet mogen zeggen dat het de vogelgriep is, voordat ze meerdere vogelachtigen dood hebben gevonden in een bepaald gebied.
Tuurlijk vind ik het erg. Ik moet er niet denken. Ik moet denken aan een verhaal uit mijn engelse boek. Een meisje dat zo goed als 'alleen op de wereld' is door de pest. Moet er niet aan denken!

ze zeggen pas dat het echt vogelgriep is, wanneer die dode vogels daar ook positief op getest zijn (of dat er dan eentje of een groep is)
daarvoor wordt in de media wel bericht van "waarschijnlijk/mogelijk vogelgriep" omdat men nu eenmaal graag wat te melden wil hebben, vooral over een hot topic zoals dit (maargoed daar is niks mis mee, zolang ze het niet over "zeker" hebben zolang de testresultaten niet binnen zijn)

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:59

We moeten er rekening mee houden dat we komende periode (die wel jaren kan duren) nergens meer kippen zien rondlopen. Bij niemand. Omdat ze voor altijd binnen moeten zitten.

Ik vind dat echt jammer. Een paar rondlopende kippen op het erf heeft charme. En dit grapje gaat heel lang duren, wacht maar af.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:10

vind het wel apart dat sommige bokkers gelijk het eind van de wereld nu zien. kop op, we blijven wel leven, er zijn maatregelen genomen en tot nu toe is het nog niet in nederland. de BSE ( notabene onze buurman had dit op zijn bedrijf!) en de MKZ hebben we ook overleefd en wie denkt daar nu nog vaak aan terug terwijl het zo ingrijpend was?

Miepmiept

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 01:22

Hmm, laat ik nou net stage lopen bij een vogel-opvang. Daar wordt trouwens standaard een swapje gemaakt van elke vogel en getest door de Universiteit.

sandorra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 08:36

Veerman verbiedt duivenwedstrijden
Donderdag 16 Februari 2006

DEN HAAG (ANP) - Minister Veerman van Landbouw heeft donderdag een verbod ingesteld op het houden van duivenwedstrijden. Ook markten en tentoonstellingen met duiven zijn taboe. Het verbod gaat maandag in.

De minister hoopt hiermee te voorkomen dat de vogelgriep die in onder meer Griekenland, Italië, Duitsland en Oostenrijk is aangetroffen, de kans krijgt zich naar Nederland te verspreiden.

Maandag gaat ook de ophokplicht in die Veerman eerder afkondigde. De maatregel geldt voor pluimvee op boerenbedrijven, maar ook voor hobbyvogels en niet-gevaccineerde vogels in dierentuinen.

geen aanwijzingen

Volgens de minister zijn er geen aanwijzingen dat de vogelgriep ook vogels in Nederland heeft besmet. Veel mensen die dode vogels vinden, brengen de dieren naar de autoriteiten voor verder onderzoek. De kadavers worden onderzocht in het Centraal Instituut Dierziektecontrole in Lelystad.

De ongerustheid over het virus neemt steeds verder toe. De Nederlandse Belangenvereniging van Hobbydierhouders wil dat de pluimveesector alle handelscontacten stopzet met landen waar het virus is aangetroffen. Volgens de Nederlandse Organisatie van Pluimveehouders zou dat het einde van de pluimveesector in Nederland betekenen.

Vaccinaties

De vereniging van houders van hobbydieren vindt verder dat al het pluimvee dat om commerciële redenen wordt gehouden, moet worden gevaccineerd tegen de vogelgriep.

Biologische boeren ondersteunen dat pleidooi. De bioboeren eisen dat de overheid alles doet om te voorkomen dat het virus zich verspreidt via vliegtuigen en/of veewagens. De regering laat op dat punt volgens de boeren steken vallen.

Tien nieuwe gevallen van vogelgriep op Rügen
Donderdag 16 Februari 2006

SCHWERIN (ANP) - Op het Duitse eiland Rügen zijn tien nieuwe gevallen van vogelgriep geconstateerd. Van veertig geteste zwanen en ganzen bleken er tien besmet te zijn met het ook voor mensen gevaarlijke H5N1-virus.

Dat maakte het het ministerie van Landbouw van de deelstaat Mecklenburg-Vorpommern donderdag in Schwerin bekend.

Dode vogels die eerder in het zuidoosten van Roemenië zijn gevonden, hadden volgens voorlopige testresultaten ook H5N1 onder de leden. Dat hebben de Roemeense autoriteiten donderdag bekendgemaakt.

Het Europese referentielaboratorium in Groot-Brittannië moet de resultaten nog bevestigen. Een woordvoerster van de Poolse lokale autoriteiten meldde donderdag dat de zwanen die eerder deze week gevonden waren aan de noordelijke kust van Polen vlak bij de stad Gdansk, zeker niet aan de vogelgriep zijn bezweken.

Bron: Anp.

Mogelijk vaccinatie hobbyvogels
Van onze verslaggever Broer Scholtens

AMSTERDAM - Het ministerie van Landbouw gaat volgende week bij de Europese Commissie een plan van aanpak indienen voor de vaccinatie van hobbyvogels tegen het vogelgriepvirus.

Ministerie van Landbouw poneert in Brussel plan van aanpak voor vaccinatie tegen vogelgriep

Klinisch statisch programmeurYamanouchi Europe B.V., LEIDERDORP
PostdocISA Pharmaceuticals, BILTHOVEN
Research technicianISA Pharmaceuticals, BILTHOVEN
Hoofd personeel en organisatieParlan, ALKMAAR
2 beleidsmedewerkers m/vFORUM, UTRECHT
Gz-psycholoog (m/v)De Grift, WOLFHEZE
Algemeen directeur v/mdr Aletta Jacobs college, HOOGEZAND
Teamleider ziekenhuis apotheekZaans Medisch Centrum, Zaandam
HoofdredacteurOrganon, Oss
Werkbegeleider voor het maatschappelijk werkMOOI Laak
Toon alle vacatures Meer informatie

Ook wil het ministerie op korte termijn buitenloopkippen in commerciële bedrijven vaccineren, zodat die weer naar buiten kunnen. Een plan daarvoor, vergelijkbaar met het vaccinatievoorstel dat Frankrijk in Brussel heeft ingediend, is in voorbereiding.

Na het verplicht ophokken van pluimvee vanaf maandag, komt preventieve vaccinatie tegen het vogelgriepvirus steeds meer in beeld. ‘Door de vondst van besmette zwanen in landen om ons heen, is het proces in een stroomversnelling geraakt’, zegt een woordvoerder van het ministerie.

Frankrijk heeft woensdag bij de Europese Commissie een voorstel ingediend voor de vaccinatie op korte termijn van buitenlopende ganzen en eenden. Allereerst in drie departementen langs de Atlantische kust waaronder Landes en Vendee, vanwege de vogelroutes die daarover lopen.

Nederland wil in eerste instantie naar schatting twee à drie miljoen hobbyvogels, vooral kippen en eenden, laten vaccineren op vrijwillige basis. Of dierenartsen er straks veel zullen vaccineren, is de vraag. ‘Mensen zullen dat alleen doen als ze een garantie krijgen dat de dieren vervolgens weer naar buiten mogen, anders is er geen meerwaarde van vaccinatie’, zegt Paula Polman van de Nederlandse Belangenvereniging van Hobbydierhouders .

‘Bovendien moet vastgelegd zijn dat gevaccineerde dieren niet alsnog worden geruimd, als er ergens in Nederland een ernstige virusuitbraak is, zoals drie jaar geleden.’

Een volgende stap, in navolging van Franse plannen, is het enten van zogeheten uitloopkippen, de producenten van de miljarden scharrel- en uitloopeieren. Zo’n vijf miljoen kippen, schat Jan Wolleswinkel van de Nederlandse Organisatie van Pluimveehouders. Een vaccinatieplan voor uitloopkippen kan pas in Brussel worden ingediend als duidelijk is dat eieren en vlees nog steeds mogen worden verhandeld en geëxporteerd, zegt Wolleswinkel. ‘Communicatie daarover en over een sluitend registratiesysteem vergt nog veel tijd’, zegt hij. Verder is onbekend op welke leeftijd en hoe pluimvee gevaccineerd moet worden.

Het meeste pluimvee komt overigens niet in aanmerking voor vaccinatie, die verblijven altijd binnen: 45 miljoen vleeskuikens, en nog eens 22 miljoen legbatterijkippen.

Bron volkskrant.