Roken???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:41

Een sigaret heeft altijd al gestonken, dat is niet iets van de laatste jaren.
Omdat het van de overheid mag is het de schuld van de overheid?
Lekker makkelijk.

Nou wil ik hiermee niet zeggen dat jij aso bent.
Want als ik lees wat jij hier in het topic schrijft, hou jij juist heel veel rekening met niet-rokers. Maar helaas zijn er nog heel veel rokers die dat niet doen.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:22

Je begrijpt me verkeerd denk ik. Ik bedoel….. Al jaren is het roken overal en nergens toegestaan (ook al stinkt het, is het slecht ed ed) Nu gaan ze het roken in openbare gelegenheden aanpakken. Een prima initiatief hoor, maar er veranderd voor de roker ‘ineens’ heel veel. Dat wat je als gewoonte ervaart mag je ineens niet meer doen. Dus natuurlijk komt daar weerstand op.

Als iemand ‘voor de gein’ en peuk van mij door de midden zou breken en het is de laatste zal ik echt woest worden, terwijl ik aan de andere kan goed een aantal uur zonder nicotine kan. (zolang ik mijn peukies maar wil in de buurt heb, ja ik weet het ik ben ziek )

Stoppen met roken is hetzelfde, je kan niet zomaar stoppen zonder er 100% achter te staan. Buiten het feit dat je geest wil roken, schreeuwt je lijf erom. Een protest dus.

Echwel

Re: Roken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 11:29

Ludora jouw reacties zijn zo reeél dat je er met elkaar over in discussie kunt gaan.

Jij ziet ook de andere kant, helaas zoals hier in het topic blijkt zijn er veel rokers die ons niet rokers maar vinden ze..ken.

Het mag toch niet zo zijn dat er geen normale discussie kan plaatsvinden?

Ik ben het topic in een zeer boze bui gestart nadat ik dus de prijsuitreiking van mijn dochter moest missen, zoals ik al zoveel dingen moet missn.

Sommige reacties schrik ik echt heel erg van, en zou willen dat er op regeringsniveau mensen zoals jij en ik het van beiden kanten het zouden kunnen toelichten.

En niet zoals het nu gaat door stellingen te nemen zonder alle partijen aan te horen.

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:07

oke we weten nu dat jullie last van de rokers hebben. Maar stel nu er mag niet meer gerookt worden in kroegen,discotheken etc. maar ze gaan met zo'n rookapparaat aan de gang. Is dit dan voor jullie ook een reden om niet te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:21

Van die rook aparaten heb je geen last.dat is namelijk geen rook

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:22

Afbeelding

ik wil ook even mijn bescheiden mening kwijt. Ik vind roken in een cafe niet hinderlijk. m'n biertje smaakt nog steeds, en de blauwe wolk die er hangt hangt er anders ook door die rookmachine..
Je kleding stinkt, is wel erg vervelend, maar dat zal het zowieso doen door zweet en wederom die rookmachine...
smit_ilse daar heb je zeker een punt ik zou denk ik niet wegblijven door zo'n rookmachine... Al zal het zeker beter voor je gezondheid zijn dan rook door sigaretten..

MAAR bij m'n eten wil ik ECHT geen rokers hebben. Ik vind dat ronduit smerig en m'n eten smaakt er echt niet beter door. Ik wil m'n eten kunnen ruiken, niet de sigaretten van de buurvrouw. Zo ook wordt er niet in mijn huis gerookt. Als ik dan de volgende dag in sigarettenlucht moet gaan ontbijten

En ook: (maar dat is mijn mening) ik vind mensen die roken eigenlijk best wel lelijk Dan zie ik een knappe meid of gozer met een sigaret in hun hand/mond dan denk ik: laat maar geen interesse meer
helemaal niet met de gedachte dat ze op latere leeftijd allemaal van die lelijke rookrimpeltjes om hun mond hebben... Ik vind roken gewoon een beetje dom.
maarja... dat is een beetje buiten de discussie "roken in openbare gelegenheden"

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:26

stalechwel schreef:
Niemand heeft last ervan als je niet rookt.
Astma patienten hebben er wel last van als iemand wel rookt.

jij zegt dat alle astma patienten last hebben van rook maar ben ik een uitzondering dan ik rook en ik heb astma en ik heb nergens last van met stappen heb ik wel last van die nep rookmachines zeg maar daar krijg ik het wel benauwd van maar van sigarettenrook niet!!!!

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:28

malije schreef:
.........maar ik ben het der zeker niet mee eens,dat je op de stations bij een rook paal moet staan(voel me net een junk!)
.....

dat is ook precies de bedoeling want je bent in principe ook een junk... Een sigaret is niet veel beter dan (soft)drugs

begrijp me niet verkeerd... dit is niet aanvallend bedoeld ofzo ik vind die rookpalen ook een beetje onzinnig.. je staat toch meestal in de buitenlucht op een station en er is genoeg plek om even een stap naar achteren te zetten om uit de rook te staan..

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 15:57

@ Rhiannon, je hebt helemaal gelijk.... en ik weet niet hoe ik het doe maar ik sta altijd met een peuk in mijn hand op de foto !!! Echt walchelijk.....

En natuurlijk moet je in je eigen huis niet toestaan dat er gerookt wordt als jij die stank niet wil hebben.

Maar lekker omgekeerd (jij bent niet ziek denk ik) als ik wil roken in mijn eigen huis en jij vindt het stinken (dus niet dat je er ziek van wordt) dan rook ik.

In beide gevallen is het zo, dat als we allebei stug zouden zijn dat een niet roker niet bij mij komt omdat mijn huis stinkt, en een roker niet bij jou omdat ie niet gezellig een sigaretje kan roken....

Een beetje verdraagzaamheid en respect is dus gewoon van groot belang....

stalechwel: ik heb geen ambitie in de politiek hoor

manonutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:41

Gaat hard, dit topic, als er interesse is kan ik mijn verslag wel doorsturen, wordt volgnede week voordat ie af is. Ga reacties hieruit zeker gebruiken. Die rookmachine in een discotheek is niet slecht voor je longen toch, maar deze stinkt wel, en het effect ervan heb ik nooit gesnapt

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:10

als je astma hebt dan zal je ook zeker last hebben van zo'n rookmachine. Heb het al vaker gehoord van mensen die astma hebben.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:25

Ik rook zelf ook, maar ik juich de rookverbod in de horeca juist toe.

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:28

ik rook alleen tijdens het uitgaan, bevalt me goed.
een rookverbod zou van mij best mogen, wat ik dan wel zielig is die oudjes in het bejaardentehuis die dan moeten stoppen.

jaantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:31

Als beide partijen water bij de wijn doen zonder iemand af te branden dan zijn we een stuk verder.
Het is juist die houding van IK WIL die de problemen veroorzaken van beide kanten.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:53

Zou het ook wel fijn vinden als mensen niet meer mochten roken in een restaurant ed. Heb zelf een paar jaar gerookt. Ben nu een half jaar gestopt en ik rook af en toe een sigaretje als ik uitga, meer niet. Mijn vriend rookt shag, vréselijk!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:28

Manonutjuh: ik zou graag jou verslag lezen als het af is !!!

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:03

Ik vind dat ze roken overal moeten verbieden want de wel-rokers dwingen de niet-rokers mee te roken, ik wil ook wel eens gewoon uit zonder daarna een week diaree te hebben en nog drie dagen misselijk te zijn ( en ja ik kan er écht niet tegen ) nouja en dat het voor je longen slecht is enzo, so be it, een wandelingetje door de stad is net zo slecht ivm de uitlaatgassen, maar ik word écht ziek van sigarettenrook, ik vind niet dat iemand het recht heeft een ander ziek te maken! In uitgaansgelegenheden moeten ze gewoon een goed geventileerde rokers - ruimte hebben zodat niet iedereen op straat staan te paffen en een rokershoek in een restaurant is ook okee. Maar sommige kroegen en discotheken zijn zo slecht geventileerd, vol, druk en rokerig dat ík het niet langer dan een half uurtje vol hou ..