Verbeter Bokt.nl, begin bij jezelf!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:23

Vroeger was het niet anders, deden ook heel veel mensen hele domme dingen, maar dan merkte je er weinig van. Hooguit een keer een ingezonden brief in de Penny, maar verder niet.

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 15:29

Het is inderdaad frustrerend en dat topic kan gewoon niet meer. En toch vind ik, Cassidy, dat je je niet meer dan nodig is om met anderen te bemoeien. Als ze zo koppig zijn, tjah. Misschien kun je ze er voorzichtig mee confronteren dat ze verkeerd bezig zijn, en hoe het zal gaan eindigen. Misschien beteren ze dan hun leven. Doen ze dat niet? Kap dan met reageren op een topic. Dan zijn die mensen het niet eens waard dat je reageerd. Precies wat Chiqa zegt.

Irisamaire

Re: Verbeter Bokt.nl, begin bij jezelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:56

Toch begrijp ik het wel van Cassidy: het gaat om die paardjes, niet om die meisjes.
Die meisjes komen er toch nooit. Vroeger toen ik 12 ofzo was luisterde ik juist naar mensen die stukken ouder dan ik waren omdat ik daar tegenop keek en dacht dat ik daar heel veel van kon leren (wat dus ook waar was). Ik denk niet dat je erg ver komt in de sport als je als twaalfjarige niet naar mensen wilt luisteren die echt al 10 jaar ouder zijn en die al heel veel bereikt hebben.
Maar goed, dat staat er los van.
Ik maak me inderdaad dan ook zorgen om die paarden. Als die eigenaar bijvoorbeeld ziek wordt of failliet gaat, dan worden die paardjes verkocht aan beginnende ruitertjes. Maar geen ouder die erover denkt om zo'n steigerend paardje te kopen. Dus die man moet die paarden toch kwijt....en de rest kun je zelf invullen.
En dan was er nog zo'n topic, hebben mensen ook wel gezien denk ik, van zo'n meisje (ook 13 ofoziets) die haar (volgens mij was het een welsh-cob ofzo) met stang en trens reed volledig in de krul...(zat foto bij)...ze had geen les...ze vond het gewoon mooi staan....
Dat is dus echt dierenmishandeling en ik kan begrijpen dat je je dan slecht kunt inhouden om iemand bij te brengen dat dat niet verstandig is. Ik zou het liefste de auto pakken, er heen rijden, en....

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 20:04

Erg logisch. Maar get real. Je kan er niets aan doen. Een pony heeft een eigenaar, die mag zelf weten wat die er aan doet. Wat je wel kunt doen is de dreigen de dierenbescherming te bellen... oid. Maar probeer het altijd positief te brengen. Nooit te negatief, als je alleen maar negatieve taal gebruikt, kan je niets bereiken. Geef toe. Stel je wilt bij een leraar een cijfer veranderen omdat het niet klopt (okeej past er totaal niet bij,magoe) je mag die leraar niet, en hij heeft de pik op je. Dan kun je dat cijfer echt niet veranderen, tenzij je ook nog iets positiefs gaat vertellen!!

Irisamaire

Re: Verbeter Bokt.nl, begin bij jezelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:10

Ja daar ben ik het ook volledig mee eens!! Tuurlijk bereik je meer als je aardig blijft! En dat is ook heel goed van diegenen die dat kunnen! Maar ik doelde er op dat ik cassidy ook heel goed kan begrijpen en dat die er moeite mee heeft om na zoveel aardige adviezen wat het ene oor in gaat en het andere weer uit nog aardig te blijven.
Ik heb daar zelf ook moeite mee, vooral als het gata om welzijn van de pony's. En dan voel je je zo machteloos want inderdaad, jij bent de eigenaar niet en wat kun je bereiken van achter je computer?
Maar goed, je hebt gelijk, meer natuurlijk als je aardig blijft.

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 20:14

Kan ik me heel goed voorstellen... natuurlijk jammer. En inderdaad zonde als ze bij de slacht kome. Maar waar ze naar toe gaan (althans dat geloof ik) is altijd beter dan hoe ze het hebben gehad.