wat leest bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:59

Sando schreef:
Ik lees meer de thriller-achtige boeken.... maar toch met een beetje "vrouwelijk" verhaal.. bijvoorbeeld de boeken van Saskia Noort of Simone van der Vlugt.

Simone van der Vlugt vind ik erg goed. Heb nu twee boeken van haar gelezen, Schaduwzuster en de reunie. Zijn beslist de moeite waard.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:08

Ik vond het begin van schaduwzuster wel erg saai... De reunie heeft mij als boek meer gegrepen.

Emilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:12

machie schreef:
Ik vond het begin van schaduwzuster wel erg saai... De reunie heeft mij als boek meer gegrepen.

Vanaf het begin was ik aan schaduwzusters verslaafd. Ik werk zelf ook op een school dus kon me misschien een beetje een voorstelling maken.

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:15

Heeft ze überhaupt meer vermaakboeken geschreven dan die twee?

Emilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:21

Volgens mij heeft ze meer kinderboeken geschreven..

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:28

Ik hou wel van fantasy, zoals Legenden van de Oorlog van de grote scheuring (zoiets iig ) en boeken zoals Odyssee en Illias (zo heet ie toch) heb ik ook gelezen, vind ik ook leuk En de boeken van Paul Mennes zijn ook super!

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:30

Channie23 schreef:
Volgens mij heeft ze meer kinderboeken geschreven..

klopt

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:39

Ik lees graag van die fantasie boeken, met tovenaars enz.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:18

Ik lees van alles.. Harry Potter, boeken van Carry Slee..

ALs het maar een leuk verhaal op de achterkant heeft wil ik het al graag lezen..

liberty

Re: wat leest bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:42

ik lees heel graag Baantjer (heb al 54 boeken van de 62 geloof ik) en CSI, daar heb ik er ook al een paar van

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 01:13

Ik lees echt heel veel.
Een grote favoriet van mij is toch wel Nevil Shute, ik heb volgens mij al zijn boeken gelezen. On the Beach kan ik nog steeds niet lezen zonder tranen in mijn ogen te krijgen, en die heb ik al heel vaak gelezen. Round the Bend, What happened to the Corbetts en A town like Alice zijn ook geweldig.
De boeken van Jean Auel, de serie Earth Children, die heb ook al heel vaak herlezen, prachtig verhaal. Alleen erg jammer dat het laatste boek naar mijn mening een vreselijke domper was.
Nicci French heb ik ook veel van gelezen.
Whatership Down van Richard Adams is een van mijn favoriete boeken, net als Wilds Swans van Yung Chang, Once were Warriors van Alan Duff, The Color Purple van Alice Walker en nog veel meer. Heel hoog op mijn lijstje staat ook Trinity van Leon Uris.
Stephen King vind ik af en toe ook wel te lezen, maar lang niet alles. Wel heb ik de complete Dark Tower serie gelezen, die vond ik geweldig. Tenminste... tot het einde. Jaren heb ik die serie gelezen, en dan zo'n anticlimax
Verder hele mooie klassiekers; Death of a Salesman van Arthur Miller, The Scarlet Letter van Nathaniel Hawthorne, Brave New World van Aldous Huxley, Multatuli van Max Havelaar, 1984 van George Orwell, Les Miserables van Victor Hugo, Candide ou l'optimisme van Voltaire (jaja, beide in het frans ), A portrait of the artist as a young man van James Joyce (heb zelfs nog het originele manuscipt gelezen, Stephen Hero, en dat was echt doorbijten...), en nog veeeel meer.
Wat ik als kind hele mooie boeken vond waren White Fang van Jack London (pas weer gelezen, hij blijft mooi), The adventures of Tom Sawyer van Mark Twain, Uncle Toms Cabin van Harriet Beecher Stowe (ik heb zó gejankt bij dat boek...) en Treasure Island.

Ik heb er nog zoveel meer, maar laat ik dat maar niet meer doen.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 09:09

En Ayn Rand supertje Nevil Shute had ik niet genoemd, maar die blijven ook geweldig.

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 09:37

Wat ik lees... Ontzettend veel!
Jeugdboeken blijf ik lezen; Harry Potter, Lemony Snicket, Walter Farley, enz enz. Ik blijf ook iedere keer naar de jeugdafdeling gaan in de bieb.

Verder lees ik veel Fantasy; Tolkien, Raymond E. Feist, Robin Hobb, Stephen King enz.
Mijn favoriete schrijfster is Robin Hobb, geweldige boeken heeft zij geschreven! Ben nu bezig in The Lifeship Traders, en heb de prachtige Farseer Trilogy met heel veel spanning gelezen. Prachtboeken!

En Tolkien blijft de koploper natuurlijk.

Emilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:33

Kent iemand de boeken van Shopaholic ook? Wil die omnibus van 922 pagina's wel kopen denk ik.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:34

Supertje schreef:
Wel heb ik de complete Dark Tower serie gelezen, die vond ik geweldig. Tenminste... tot het einde. Jaren heb ik die serie gelezen, en dan zo'n anticlimax

Dat lijkt me echt vreselijk.. Volgens mij is dat de angst van miljoenen Harry Potter-fans

Ik heb net Knielen op een bed violen van Jan Siebelink binnengekregen, ik ben er heel benieuwd naar

Ook een aanrader is trouwens Volgens Maria Magdalena van Marianne Fredriksson, voor wie zich een beetje interesseert in het verhaal achter Jezus. Ik vond het in elk geval schitterend.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:03

Momenteel ben ik bezig in Sneeuw en As, het nieuwe boek van Diana Gabaldon (heb niet het hele topic gelezen ) het 6e deel uit de reizigers cyclus. Het is een hystorische roman over een vrouw die vanuit 1946 terug gaat in de tijd naar de 18e eeuw en daar trouwt met een Schot.
Ik vind haar boeken helemaal geweldig. Ze zijn alleen wel heel dik deze heeft 1024 pagina's !!!!!

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:08

Justy schreef:
Ik heb net Knielen op een bed violen van Jan Siebelink binnengekregen, ik ben er heel benieuwd naar

Schijnt een heel mooi boek te zijn, wel iets autobiografisch.
Mijn moeder heeft het namelijk gelezen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:11

crazycactus schreef:
Momenteel ben ik bezig in Sneeuw en As, het nieuwe boek van Diana Gabaldon (heb niet het hele topic gelezen ) het 6e deel uit de reizigers cyclus. Het is een hystorische roman over een vrouw die vanuit 1946 terug gaat in de tijd naar de 18e eeuw en daar trouwt met een Schot.
Ik vind haar boeken helemaal geweldig. Ze zijn alleen wel heel dik deze heeft 1024 pagina's !!!!!

Dat vind ik ook een super serie! Ik heb deel 6 net uit, vond dat weer beter dan deel 4 en 5. En ik vind de dikte alleen maar een pluspunt, ben ik er tenminste niet op 1 avond doorheen

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:14

Ik heb de hele collectie van Jane Austen, ik vind daarnaast Meave Binchy erg leuke schrijfster alsook Charles Dickens, John Grisham, Nora Waugh, Robert Doyle, Tolkien en nog vele anderen.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:16

Ben nu op de helft... Ik vind op zich de dikte ook niet erg, maar het schrikt mensen wel af. Ik werk in de biep en als ik mensen vertel dat het goede boeken zijn zie ik ze wel eens kijken zo van " hoe krijg ik het in 3 weken uit... "

Jane Austen vind ik ook geweldig. Ik heb alles wel gelezen geloof ik, zelfs een paar in het engels omdat er geen vertaling voorhanden was.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:16

ik lees de laatste tijd niet meer echt geen zin in ga liever computeren hihi op vakantie lees ik wel altijd heel veel (want tsja daar is geen comp ) ik heb van die periodes dat ik veel lees.
Die boeken van timboektoe zijn leuk en verder veel carry slee...
ik heb deze zomer ook mazzelmeiden gelezen, die is heel leuk !!

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:19

crazycactus schreef:
Ben nu op de helft... Ik vind op zich de dikte ook niet erg, maar het schrikt mensen wel af. Ik werk in de biep en als ik mensen vertel dat het goede boeken zijn zie ik ze wel eens kijken zo van " hoe krijg ik het in 3 weken uit... "

Jane Austen vind ik ook geweldig. Ik heb alles wel gelezen geloof ik, zelfs een paar in het engels omdat er geen vertaling voorhanden was.

Jane Austen en Charles Dickens lees ik enkel in het engels Ik heb ook Madam the Bovary liggen van Gustave Flaubert in het engels die ik nog niet gelezen heb

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:22

Ik lees ook van alles en nog wat. Alleen juist niet de LOTR & HP verhalen. Zit even te denken: Da Vinci code, boeken van Elizabeth George, Santa Montefiore, richard(robert??) Mawson, Henning Mankell (heb ik samen met mijn vader alle boeken van ) Dean Koontz zucht mijn boekenkast staat in elk geval behoorlijk vol. Wel leuk om te lezen dat er veel meer mensen zijn die veel lezen!

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:02

Justy schreef:
Supertje schreef:
Wel heb ik de complete Dark Tower serie gelezen, die vond ik geweldig. Tenminste... tot het einde. Jaren heb ik die serie gelezen, en dan zo'n anticlimax

Dat lijkt me echt vreselijk.. Volgens mij is dat de angst van miljoenen Harry Potter-fans

Dat was ook echt heel erg.... Je weet dat het het laatste boek is en dan zo'n k*teinde. Sloeg echt nergens op. Ik was er gewoon echt boos om
Ergste is nog wel dat Stephen King zich in zijn nawoord verontschuldigt voor het einde. Komt over als 'ik wist niks beters, dus dan maar zo'.

@ Lielle, ik zie dat jij ook de serie The Earth Children gelezen hebt. Het laatste boek van die serie vond ik ook een anticlimax. Echter de meeste mensen die ik erover spreek die het ook gelezen hadden vonden het einde juist leuk Ligt het nou aan mij dat ik het niks vond?

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:19

Ik heb De Aardkinderen ook gelezen, alleen het laatste boek niet (Een Vuurplaats in Steen ofzo?). Ik vond de boeken sowieso minder worden naarmate de serie vorderde, de eerste twee waren wat mij betreft echt het beste. Ik vond De Mammoetjagers niet denderend, en het Dal der Beloften vond ik al helemaal tegenvallen...