Jong zwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Re: Jong zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:58

We hebben toch voortplantingsorganen? Om het even zo plat te zeggen. Maar waar zie je mij zeggen dat dat ons levenmotto moet zijn? Nogmaals, jullie overtrekken mijn argumenten. Ik zie het niet als mijn leventaak om kinderen te krijgen.

Ik wordt wel een beetje moe ervan dat mijn reactie zo zwaar wordt opgevat. Nee, ik vind lesbische vrouwen zonder kinderwens niet abnormaal ofzo. Hun keuze. En dat respecteer ik. Zo kortzichtig ben ik dus niet. Ik zeg alleen dat moeder natuur voor bepaalde instincten zorgt zodat de mens zich kan voortplanten (moederinstinct is er één van). Nou, even simpel mijn argumenten samenvatten: sommige mensen missen sommige instincten. Voila, dat is mijn conclusie. Dat is alles wat ik eigenlijk zeggen wil. Niets meer, niets minder. Vooral niets meer. Jullie verbinden allerlei overdreven conclusies aan mijn stelling. Ik vind het eerder kortzichtig als je direct tegen zo'n stelling ingaat omdat je het er niet mee eens bent en mij overlaad met rara conclusie's dat ik homo's en vrouwen zonder moedergevoelens abnormaal vind.

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:01

Duke schreef:
Hele gewone mensen, met één klein dingetje wat tegen de gangbare norm ingaat: gevoelens voor hetzelfde geslacht.

Maar 'tegen de gangbare norm ingaan' is heel wat anders als het woord 'tegen natuurlijk', en dat is het woord waar ik tegen protesteer. Stel dat bijna alle vrouwen de ingeboren drang hebben om chocolade te eten. En ik niet. Dus ik eet geen chocolade. Is dat dan tegen natuurlijk? Nee, want ik HEB die drang niet. Het is pas tegen natuurlijk als je de drang wel hebt en er toch tegen ingaat.

(met andere woorden, dieeten is tegen natuurlijk, QED )

Citaat:
We zijn toch gemaakt om ons voort te planten? Niet dan?

Als diersoort wel ja. Niet noodzakelijk als individu. Het is voor het voortbestaan van een soort niet nodig dat ieder exemplaar zich voortplant. Zeker niet voor de mensheid in de laatste 2000 jaar.

Citaat:
Als we dat niet doen, dan doen we iets tegen de natuur in.

Als je blijkbaar niet 'gemaakt' ben om je voort te planten (je dus die drang en dat instinct niet voelt) en het TOCH doet, DAN doe je iets tegen de natuur in. (en nogmaals, daar komen de soort problemen vandaan waar de kinderbescherming aan te pas komt)

Wat ik probeer te zeggen is dat het niet in mijn natuur zit om me voort te willen planten. Door dat dan ook niet te doen en me op andere zaken te richten volg ik dus mijn natuur.

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:06

*zucht *
Joh, blijven jullie lekker mijn argumenten zo verkeerd opvatten. Ga ik effe wat anders doen, want blijkbaar willen jullie gewoon mij verkeerd opvatten.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:09

Duke schreef:
Nou, even simpel mijn argumenten samenvatten: sommige mensen missen sommige instincten. Voila, dat is mijn conclusie. Dat is alles wat ik eigenlijk zeggen wil. Niets meer, niets minder. Vooral niets meer. Jullie verbinden allerlei overdreven conclusies aan mijn stelling. Ik vind het eerder kortzichtig als je direct tegen zo'n stelling ingaat omdat je het er niet mee eens bent en mij overlaad met rara conclusie's dat ik homo's en vrouwen zonder moedergevoelens abnormaal vind.

Prima
Waar ik over viel was dat je de term 'tegen de natuur in' gebruikte. Hier ben ik het volkomen mee eens: sommige mensen missen sommige instincten .

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:09

Ik vind het hele verhaal nu een rare wending krijgen, maar om even terug te komen op de moeder gevoelens...
Vanaf mijn 11e heb ik altijd geroepen: ik wil geen kinderen, op mijn 18e dacht ik daar nog net zo over. Wel heb ik altijd gezegd dat wanneer ik zwanger zou worden ik het kindje naar mijn beste kunnen zou opvoeden.

Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, heb ik geen moment getwijfeld, ik zou het kindje houden, wel heb ik getwijfeld aan mijn skills als moeder zijnde, zelfs toen ik de nacht in het ziekenhuis heb doorgebracht toen ik net bevallen was, waren die twijfels er bij mij. Maar het moment dat ik wakker werd en mijn kindje weer in mijn handen hield wist ik dat het me ging lukken.

ik denk dat veel vrouwen twijfelen of ze er wel aan toe zijn, of dat ze het wel kunnen en nauurlijk zijn er vrouwen die het helemaal niet willen, maar niet willen betekend niet niet kunnen.

helaas is een kind niet even uit te proberen, even kijken of je het wel of niet kan/wilt. een kind heb je voor je leven. Als je beslist om een kindje te houden als je zwanger bent dan ga je ervoor, maar dat wil niet zeggen dat je niet mag en kan twijfelen.

Ook nu nu mijn dochter bijna een jaar is vraag ik me af of ik het allemaal wel goed doe, of ik wel een goede moeder ben. Maar iedereen heeft zo zijn eigen manieren met zijn/haar kindje...

Om even terug te komen op het hele moeder natuur verhaal. Ik kan me voor een deel in Duke verplaatsen, vroeger dacht men er niet eens overna om geen kinderen te krijgen, als je ze niet kon krijgen was je vervloekt, ik denk dat dat hele idee niets met moeder natuur te maken heeft maar met religie. Als het aan moeder natuur zou liggen, waarom zou zij dan beslissen dat er miskramen zijn zowel bij mens als dier...

Homosexualteit en moeder natuur, in mijn ogen beslist moeder natuur da toch dat er mannen op mannen vallen en vrouwen op vrouwen, het is een gevoel dat je niet kan wijzigen, hoe graag je als homosexuele ook misschien zou willen...

girliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:14

Wisten jullie trouwens dt uit 100.000 verkrachting gemiddeld maar één zwangerschap ontstaat.

Dus één op 100.000 verkrachten meisjes word ongeveer zwanger.

Ik zou het kind denk ik niet houden. Ik heb het geld, de ruimte, de tijd en eerlijk gezegd het gevoel er op dit moment niet voor.
Van de € 120 per maand. Mijn studie die 3,5 uur reistijd heeft, ik woon bij mijn ouders.. en wat moet ik op dit moment met een kind.

Abortus is mss heel drastisch.. En als ik eenmaal zwanger ben en leven in me heb denk ik er mss heel anders over hoor!
Maar op dit moment wil ik eerst gesetteld zijn, een huisje hebben (mss wel trouwen) en dan wil ik pas 4 kids.
btw ik ben net 18

groetjes

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:23

Ellende schreef:
Duke schreef:
Nou, even simpel mijn argumenten samenvatten: sommige mensen missen sommige instincten. Voila, dat is mijn conclusie. Dat is alles wat ik eigenlijk zeggen wil. Niets meer, niets minder. Vooral niets meer. Jullie verbinden allerlei overdreven conclusies aan mijn stelling. Ik vind het eerder kortzichtig als je direct tegen zo'n stelling ingaat omdat je het er niet mee eens bent en mij overlaad met rara conclusie's dat ik homo's en vrouwen zonder moedergevoelens abnormaal vind.

Prima
Waar ik over viel was dat je de term 'tegen de natuur in' gebruikte. Hier ben ik het volkomen mee eens: sommige mensen missen sommige instincten .

Oké, dan zijn we daar over uit . Laten we weer ontopic gaan, want ik ben het met Mama_suus eens dat de discussie een rare wending op is gegaan.

Miskramen (vooral in de eerste maanden) zijn trouwens in de meeste gevallen een afstoting van een vrucht die niet goed ontwikkeld. Het is een goed teken (klinkt krom, ik weet het) als er een miskraam optreed, omdat in de meeste gevallen anders het kind verkeerd ontwikkeld. Ik heb helaas mogen meemaken bij mijn schoonzusje wat er gebeurd als in dat geval de vrucht wel gewoon doorgroeid: een mismaakt kind wat te vroeg geboren wordt en wat niet levensvatbaar is. Dat wil ik overigens niet meer meemaken en wens ik niemand toe. Echt een rotperiode geweest.

Yv_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:46

Ik heb altijd gezegd dat ik geen kinderen wil. Nu ik toch een vaste, serieuze relatie heb met een vriend van 6 jaar ouder, begin ik daar langzamerhand toch anders over te denken.

Toch, als ik nu zwanger zou worden, zou ik voor een abortus gaan.

Hij heeft een paar jaar samengewoond met z'n ex, en daarna nog een half jaar alleen. Nu is hij weer een studie aan het volgen, en door geldgebrek woont hij weer in bij zijn ouders.
Ik woon ook nog bij mn ouders, ben 18, doe een voltijd studie...
Ik heb er ook geen geld voor, want alleen met een bijbaantje kan ik nog nieteens samen gaan wonen! Laat staan een kind onderhouden...

Misschien over 1.5 jaar, als ik klaar ben met mijn studie en nog steeds met hem ben en we een huisje hebben, ik er anders over denk, maar nu hoef ik echt nog geen kind!

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:49

Als het nu zou gebeuren zou ik het houden.
Want dan zou het van mijn vriend zijn.
En dan is het kindje met liefde gemaakt.

Niet gepland, maar wel een hele mooie verassing.
Zo zou ik het zien

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:52

mn zus raakte op dr 17e zwanger en heeft het kind weglaten halen...

ik zou het nooit doen, en gewoon houden in wat voor situatie ik ook zat. Ik zou er heel blij mee zijn denk ik

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:01

ik denk dat je zoiets pas kan bepalen als het moment daar is.
Nu zeg ik wel van ik haal het weg, maar stel dat ik nu zwanger zou zijn... zou ik dan nog wel hetzelfde denken?

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:15

[quote="Mama_Suus"]Ik vind het hele verhaal nu een rare wending krijgen, maar om even terug te komen op de moeder gevoelens...
Vanaf mijn 11e heb ik altijd geroepen: ik wil geen kinderen, op mijn 18e dacht ik daar nog net zo over. Wel heb ik altijd gezegd dat wanneer ik zwanger zou worden ik het kindje naar mijn beste kunnen zou opvoeden.

Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, heb ik geen moment getwijfeld, ik zou het kindje houden, wel heb ik getwijfeld aan mijn skills als moeder zijnde, zelfs toen ik de nacht in het ziekenhuis heb doorgebracht toen ik net bevallen was, waren die twijfels er bij mij. Maar het moment dat ik wakker werd en mijn kindje weer in mijn handen hield wist ik dat het me ging lukken.

ik denk dat veel vrouwen twijfelen of ze er wel aan toe zijn, of dat ze het wel kunnen en nauurlijk zijn er vrouwen die het helemaal niet willen, maar niet willen betekend niet niet kunnen.

helaas is een kind niet even uit te proberen, even kijken of je het wel of niet kan/wilt. een kind heb je voor je leven. Als je beslist om een kindje te houden als je zwanger bent dan ga je ervoor, maar dat wil niet zeggen dat je niet mag en kan twijfelen.

Ook nu nu mijn dochter bijna een jaar is vraag ik me af of ik het allemaal wel goed doe, of ik wel een goede moeder ben. Maar iedereen heeft zo zijn eigen manieren met zijn/haar kindje...[qoute]

Heel herkenbaar! Toen ik vorig jaar augustus ontdekt heb dat ik zwanger was, heb ik niet hoeven nadenken over een abortus, wat mijn vriend er dan ook van vond. Als hij weg zou lopen prima, dan zou ik het alleen doen. Gelukkig stond hij er ook helemaal achter!

Ik was ook geen moeder type, verre van. Als ik aan mensen vertelde dat ik zwanger was zeiden ze goh van jou hadden we dit nooit verwacht. Ik heb ook vaak genoeg getwijfeld, kan ik dit wel en wil ik dit ook wel. Dit is ook logisch je krijgt toch een hele verantwoordelijkheid! Ik heb er nooit geen spijt van gehad! Tuurlijk is het niet altijd even makkelijk en ik heb ook even een tijdje, minder tijd en energie in de paarden en andere dingen gestoken. Nu weet ik hoe ik mijn tijd in moet delen een kleine, de paarden, school werk en daarnaast nog het huishouden ed. Druk leventje maar ik wil niet anders meer. Ik zou in de toekomst best een 2e willen

Malibu_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:19

nou.... het hangt er vanaf of je mischien wel wil... want je kan ok verkracht zijn en dan ver ongeluk zwanger ben geworden,
ja.. zou je dan het kind houden?
een abortus is ook weer best wel zwaar dat blijft in je achterhoofd.... maar wie zou het dan houden ?

M_en_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:21

x4you schreef:
half uur van te voren??
bedoel je voor de geboorte?

ja voor de geboorte
heb een half uur aan het idee kunnen wennen dat ik moeder zou worden
ik ben nu heel erg blij ermee dat ik hem heb.
wat ik nu allemaal mee maak met hem .
soms word ik ook wel eens gek van hem maar me ouders , en vooral me vriend helpt me er mee.
en ik was net een paar dagen 19 toen ik hem kreeg

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:22

Ik ben tegen abortus op een aantal dingen na, dat zijn idd verkrachting of als je ongenezelijk ziek bent.

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:25

M_en_M schreef:

ja voor de geboorte
heb een half uur aan het idee kunnen wennen dat ik moeder zou worden
ik ben nu heel erg blij ermee dat ik hem heb.
wat ik nu allemaal mee maak met hem .
soms word ik ook wel eens gek van hem maar me ouders , en vooral me vriend helpt me er mee.
en ik was net een paar dagen 19 toen ik hem kreeg

Joh elke moeder word wel eens gek van haar kindje, ze hebben allemaal wel eens een moment van nu even niet.

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:35

Ik was op mijn 18e zwanger, toen mijn zoon geboren werd was ik net 19 geworden. Het heeft mijn hele leven op zijn kop gezet, mijn studie gekost en mijn hele vriendenkring verdween omdat je nu eenmaal opeens hele andere interesses hebt.
Voor zover ik besefte had ik nooit kinderen willen hebben en nooit iets met kinderen gehad (heb ik nog steeds niet, ik houd van de mijne maar vind aan kinderen in het algemeen helemaal niks aan.).
Mijn zoon was de eerste baby die ik ooit van dichtbij zag... ik wist helemaal niets en stond er in de praktijk alleen voor!

Bijna een jaar later bleek ik weer in verwachting te zijn van diezelfde man. Maar inmiddels was mij duidelijk dat hij niet alleen alcohol verslaafd, maar ook gokverslaafd en gewelddadig was.... ik heb toen op zijn aandringen abortus laten plegen.

Ik vind nog steeds dat ik dat ik op dat moment verder weinig keus had. Als ik dat kind ook nog gehouden had, had ik voor beide kinderen niet kunnen zorgen en waarschijnlijk ook nooit de kracht kunnen opbrengen om bij die vent vandaan te gaan.

Van het jong een kind krijgen heb ik toch nooit spijt gehad, maar die abortus doet me nog steeds verdriet.

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:40

100 % houden.
Ik ben wel bijna 21, woon al 2 jaar samen en mijn vriend heeft een vaste baan. Het zou niet gepland zijn, ik zit in mijn 1na laatste jaar van mijn studie, maar het zou wel gewenst zijn, van beide kanten. Ik wil graag kinderen, maar liever maak ik eerst mijn studie af, vaste baan, en koophuis. Loopt het anders dan zou ik dolgelukkig zijn met ons kindje. Je moet tegenwoordig eerst maar eens afwachten of je wel zwanger kunt worden, ik hoor steeds meer verhalen om me heen van mensen waarbij het niet wil lukken. Nee voor mij geen abortus.

Zou er sprake zijn van een verkrachting of iets dergelijks dan wordt het een ander verhaal en zou ik niet weten wat te doen.

MPH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:45

Nou heb ik alle 6 blz een doorgelezen, veel verschillende meningen. Ik ben 19 zit in mn laatste jaar van het MBO en wil hierna door naar het HBO. Heb niks met kinderen, vind ze raar.. Maar mocht ik zwanger raken wil ik het kindje wel houden.
Ik woon nog thuis, mijn vriend ook (heeft wel vaste baan) en wil nog zoveel doen in mn leven, maar mocht het voorkomen dat ik zwanger raak, let it be.. abortus nooit, mag niet voort geloof maar ook persoonlijk zou ik dan nooit aankunnen..

En dan nog iets, correct me if i'm wrong, ik heb wel eens gehoord dat abortus ook erg slecht voor je kan zijn, meer in de zin van je vruchtbaarheid. Dus als je nu je ongewenste kindje weg laat halen, je later wel zwanger wilt worden maar het dan niet meer kan..

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:53

Miekjuh schreef:
Nou heb ik alle 6 blz een doorgelezen, veel verschillende meningen. Ik ben 19 zit in mn laatste jaar van het MBO en wil hierna door naar het HBO. Heb niks met kinderen, vind ze raar.. Maar mocht ik zwanger raken wil ik het kindje wel houden.
Ik woon nog thuis, mijn vriend ook (heeft wel vaste baan) en wil nog zoveel doen in mn leven, maar mocht het voorkomen dat ik zwanger raak, let it be.. abortus nooit, mag niet voort geloof maar ook persoonlijk zou ik dan nooit aankunnen..

En dan nog iets, correct me if i'm wrong, ik heb wel eens gehoord dat abortus ook erg slecht voor je kan zijn, meer in de zin van je vruchtbaarheid. Dus als je nu je ongewenste kindje weg laat halen, je later wel zwanger wilt worden maar het dan niet meer kan..

Of het slecht is weet ik niet, het zal ongetwijfeld niet goed wezen voor je lichaam Je hoort idd wel vaker dat vrouwen bijvoorbeeld op jonge leeftijd zwanger raken, het weg laat halen en vervolgens geen kinderen meer kan krijgen. Ik denk eigenlijk dat het meer te maken heeft met het feit, dat vrouwen eerst een een goede baan ed willen en daarna nog eens een kind. Tja dat is een keus die je maakt. Op latere leeftijd is een risico voor moeder en kind.

Ik kreeg ook een reactie van goh ben je niet wat te jong je moet nog zoveel doen in je leven. Dat klopt hebben ze helemaal gelijk in, dat doe ik straks op mijn 40e als mijn kind dan al grotendeels volwassen is

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:03

Datverhaal heb ik ook al meerdere malen gehoord en maak het nu van dichtbij mee, mijn nicht werd op haar 17e zwanger, ze heeft een abortus laten plegen, waar ze achteraf spijt van had, nu is ze 24 wil ze graag een kindje en lukt het niet om zwanger te worden, ze is al bij een gyneacoloog geweest en ze is door de abortus verminderd vruchtbaar geraakt, nu hoopt ze zwanger te worden doordat ze hormonen moet slikken, maar de kans dat ze zwanger word is niet groot

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:19

Dat verhaal is wel iets dat het anti-abortus front graag vaak vertelt. Ik denk dat het veel minder vaak voorkomt als ze het doen voorkomen. Tenslotte gebeurd er bij een klinische abortus niets met de eierstokken en eileiders.

Wat is er dan beschadigt of verandert dat ze nu verminderd vruchtbaar is?

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:14

ArwenLune schreef:
Dat verhaal is wel iets dat het anti-abortus front graag vaak vertelt. Ik denk dat het veel minder vaak voorkomt als ze het doen voorkomen. Tenslotte gebeurd er bij een klinische abortus niets met de eierstokken en eileiders.

Wat is er dan beschadigt of verandert dat ze nu verminderd vruchtbaar is?

De baarmoeder zelf

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:38

juist de baarmoeder zelf is beschadigd

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:38

en daardoor kan een eventueel bevrucht eitje zich niet goed innestellen