Vrouw met opgehangen hondje: zelf het beestje gedood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:00

En die jongens zijn echt opgepakt?
Dat vind ik helemaal vreselijk.
Er zijn namelijk altijd mensen die blijven denken dat je zoiets gedaan hebt.
Lekkere reputatie krijg je dan, terwijl je er niks mee te maken had.

EsSther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:02

wat ik had begrepen was dat het hondje al dood was, en dat ze het toen aan het hek had gehangen,..
en daardoor was de politie er ook achter gekomen, omdat de dood van de hond niet klopte met de verhanging aan het hek, vervolgens is mevrouw expres in de greppel gereden, totdat iemand haar vond.
jammer genoeg te kort in de sloot gelegen......

Menno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:56

EsSther schreef:
wat ik had begrepen was dat het hondje al dood was, en dat ze het toen aan het hek had gehangen,..
en daardoor was de politie er ook achter gekomen, omdat de dood van de hond niet klopte met de verhanging aan het hek, vervolgens is mevrouw expres in de greppel gereden, totdat iemand haar vond.

Dit en andere opmerkingen met een soortgelijke melding in dit topic vind ik eigenlijk veel te ver gaan.
Hier wordt duidelijk niet begrepen wat een psychose inhoud en waar zo iemand toe in staat is.
Daarnaast worden er dingen beweerd die ik nergens anders heb gelezen/gehoord dan hier op bokt.

Het leed wordt er helaas niet minder door, maar het begrijpen van een psychose zorgt wel voor meer begrip.
Deze vrouw heeft dit niet gedaan omdat ze daar zin in had, ze wist simpelweg niet beter.
Ze leefde in een totaal andere wereld dan de onze, een wereld waar goed en kwaad andere regels heeft.

Deze vrouw heeft een goede behandeling nodig, geen boom met een touw eraan...

Annelies200

Re: Vrouw met opgehangen hondje: zelf het beestje gedood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:00

Jemig, daar kan ik zo boos om worden!
Eerst zuigt dat mens uit d,r duim dat ze is lastig gevallen door 2 jongens die ook nog een haar hondje hebben opgehangen *ik medelijden met hondje en omaatje * blijkt dat mens het hebben verzonnen vreselijk die is niet helemaal lekker

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:10

Ik vind de wereld steeds gekker worden, wat sommige mensen toch bezielt

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:51

Jesus
Dit is echt niet normaal meer gewoon

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:56

Menno schreef:
Dit en andere opmerkingen met een soortgelijke melding in dit topic vind ik eigenlijk veel te ver gaan.
Hier wordt duidelijk niet begrepen wat een psychose inhoud en waar zo iemand toe in staat is.
Daarnaast worden er dingen beweerd die ik nergens anders heb gelezen/gehoord dan hier op bokt.

Het leed wordt er helaas niet minder door, maar het begrijpen van een psychose zorgt wel voor meer begrip.
Deze vrouw heeft dit niet gedaan omdat ze daar zin in had, ze wist simpelweg niet beter.
Ze leefde in een totaal andere wereld dan de onze, een wereld waar goed en kwaad andere regels heeft.

Ik heb echt diep ontzag voor jou Menno! _/-o_

Zelfs nadat je zó in de zeik genomen bent blijf je reeël en probeer je het verhaal vanuit een neutraal standpunt te benaderen, laat je je niet leiden door wat jou aangedaan is. Er zijn niet veel mensen die dat nog kunnen hoor!

Werkelijk, er zouden meer mensen zoals jij op de wereld moeten rondlopen! Van mijn kant in ieder geval een dikke pluim

Tal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:11

Menno schreef:
EsSther schreef:

Inderdaad, waarschijnlijk zal ze later geeneens geloven dat ze dat gedaan heeft..
Moeilijk hoor, psychoses!

Ik vind het een erg triest gebeuren, en erg zielig voor het hondje!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:13

Nu is het een hondje, wat is het later?
Een kleuter die in de weg fietst?

oke geen boom, maar nooit meer op straat..
Raar, dat het wel gezegd word over die jongens toen, maar omdat het om een gehandicapte vrouw gaat, mag het niet meer???

iemand, hoe ze er ook uitzien, die zoiets kan doen, is gevaarlijk
Te gevaarlijk voor op straat.

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:34

Pfff wat een gestoorde .... is die vrouw. Het blijft net zo erg voor het hondje, maar ergens ben ik 'blij' dat het niet door anderen is gedaan, dat maakt de wereld weer net iets minder 'naar'. Ik hoop maar dat er goede hulp voor die vrouw komt en dat anderen er voor waken dat deze vrouw nooit meer een dier kan nemen.
Laatst bijgewerkt door Jura op 21-12-05 20:36, in het totaal 2 keer bewerkt

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:35

runningkawa schreef:
Nu is het een hondje, wat is het later?
Een kleuter die in de weg fietst?

oke geen boom, maar nooit meer op straat..
Raar, dat het wel gezegd word over die jongens toen, maar omdat het om een gehandicapte vrouw gaat, mag het niet meer???

iemand, hoe ze er ook uitzien, die zoiets kan doen, is gevaarlijk
Te gevaarlijk voor op straat.

Helemaal mee eens.

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:37

Marrepar schreef:
Jesus
Dit is echt niet normaal meer gewoon

Je neemt me de woorden uit de mond...

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:41

En die van mij

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:47

ja ik hoorde het ook.

en wij maar allemaal medelijden hebben met die vrouw.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:48

Ik was echt vreselijk PISSED en ik dacht "hoe verzinnen ze het" toen ik hoorde dat hondje was opgehangen en alles. Is dit dan gewoon 1 groot sh*t verhaal? lekker dan! ZIEK. Je eigen hond ophangen. Ik walg ervan..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:11

Ja, mn broer zei het vanmorgen.. Zo bizar

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:12

Ja heb het gelezen..
Vreselijk zulke dingen!!

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:24

menno schreef:

Hier ben ik het volledig mee eens.
Ik heb van de week op school een les over psychoses gehad.
Deze mensen zijn inderdaad ziek en moeten geholpen worden, alleen zien ze dat zelf niet zo. Deze mevrouw is ziek zonder dat ze er eigenlijk wat aan kan doen. Het is heel erg wat ze gedaan heeft, en daarom moet ze ook hulp hebben. Maar ik vindt niet dat je allerlei feiten over iemand kunt rondslingeren zonder dat je weet wat nou eigenlijk de oorzaak hiervan is. Het probleem is om mensen te laten inzien dat hun klachten psychisch zijn. Omdat ze zelf niet vinden dat ze ziek zijn. Hulp is voor deze mevrouw het beste.

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:34

de psychose

Tijdens een psychose maken mensen een vreemde indruk op hun omgeving. Ze doen en zeggen ongerijmde dingen. Hun gevoelens lijken niet te kloppen met wat er om hen heen gebeurt. Ze kunnen bijvoorbeeld zonder duidelijke aanleiding in lachen of huilen uitbarsten. Dit komt omdat iemand die een psychose doormaakt, in een eigen werkelijkheid leeft. De persoon koppelt gedachten en waarnemingen aan gevoelens of gedragingen die er niet echt mee samenhangen. Informatie uit de buitenwereld dringt niet goed of soms helemaal niet door. Normaal gesproken scheiden mensen informatie (=prikkels) uit de buitenwereld automatisch in belangrijke informatie die verwerkt moet worden, en onbelangrijke informatie, zoals achtergrondgeluiden en -beelden. Mensen in een psychose kunnen deze scheiding niet maken. Daardoor krijgen ze een overdosis aan prikkels te verwerken en raken hun hersenen overbelast.

Wanen
Wanen zijn overtuigingen of gedachten die niet overeenkomen met de werkelijkheid en waarbij degene met de wanen zelf het middelpunt is. Hoe onterecht of vergezocht ook, de persoon houdt vast aan deze denkbeelden.
Bekende wanen zijn de paranoïde wanen, waarbij mensen denken dat ze worden achtervolgd of vergiftigd, of het slachtoffer zijn van een complot waarbij hun gedachten worden ‘afgetapt’. Ook identiteitswanen zijn vrij bekend. Mensen die daaraan lijden, denken bijvoorbeeld dat ze afgezant van God of president van de Verenigde Staten zijn.
Iemand met een betrekkingswaan kan denken dat bepaalde gebeurtenissen, zoals berichten op de televisie of radio, speciaal voor hem zijn bedoeld.

Hallucinaties
Mensen die hallucineren, horen, zien, voelen of ruiken dingen die anderen niet waarnemen. Stemmen horen komt het meest voor. Bij sommige mensen geven die stemmen bij alles commentaar of advies, bij anderen geven ze (gevaarlijke) opdrachten.
In enkele gevallen voelen mensen ook van alles aan of in het lichaam. Bijvoorbeeld dat ze door onzichtbare handen naar achter worden geduwd of dat er een slang in hun buik rondkruipt.

Verward denken
In een psychose gaat het denken te snel, te langzaam of verloopt het chaotisch. De gedachten zijn onsamenhangend en moeilijk te sturen. De psychotische persoon gaat ook anders praten en reageren en heeft moeite anderen te begrijpen. De man of vrouw in kwestie ratelt aan een stuk door, springt van de hak op de tak of zegt de woorden van een ander precies na.

Bron: www.psychowijzer.nl

Misschien verstandig voor een aantal mensen hier om zich hier eerst eens in te verdiepen voordat er dingen worden geroepen als; 'Had ze maar wat langer in de sloot gelegen' 'Hadden ze haar maar opgeknoopt' 'Ik zou mijn handen wel eens om haar keel willen sluiten'

Natuurlijk is het een kl.ote verhaal en triest dat het zo moest gebeuren (voor het hondje) Ik vind het alleen nog veel triester voor die vrouw en haar familie. Deze ziekte (want dat is het) is enorm ingewikkeld en zwaar voor de omgeving, maar ook voor degene zelf. Eigenlijk triest dat we dit soort dingen niet kunnen voorkomen in Nederland.

En triest dat er mensen zijn die klakkeloos dingen roepen zonder te weten waar ze over oordelen/ spreken.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:06

Jezus zeg.... ik heb me daar gewoon echt dagen rot van gevoeld omdat ik het zo zielig vond voor dat vrouwtje en haar hondje. Arm hondje.......................je moet echt wel wat draadjes los hebben boven wil je zoiets doen.

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:09

Kellebel88 schreef:
Menno schreef:

Ik heb echt diep ontzag voor jou Menno! _/-o_

Zelfs nadat je zó in de zeik genomen bent blijf je reeël en probeer je het verhaal vanuit een neutraal standpunt te benaderen, laat je je niet leiden door wat jou aangedaan is. Er zijn niet veel mensen die dat nog kunnen hoor!

Werkelijk, er zouden meer mensen zoals jij op de wereld moeten rondlopen! Van mijn kant in ieder geval een dikke pluim

hier ben ik het helemaal mee eens

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:10

Piaffe schreef:
Natuurlijk is het een kl.ote verhaal en triest dat het zo moest gebeuren (voor het hondje) Ik vind het alleen nog veel triester voor die vrouw en haar familie. Deze ziekte (want dat is het) is enorm ingewikkeld en zwaar voor de omgeving, maar ook voor degene zelf. Eigenlijk triest dat we dit soort dingen niet kunnen voorkomen in Nederland.

En triest dat er mensen zijn die klakkeloos dingen roepen zonder te weten waar ze over oordelen/ spreken.

Ik ben het helemaal met je eens. Het ís triest dat we dit soort dingen niet kunnen voorkomen. De hulpverlening schiet soms onwijs tekort hier in Nederland.

Zie het zelf aan een geval in mijn omgeving, vrouw heeft al eens zelfmoord geprobeerd te plegen, heeft een alcoholprobleem, lichamelijke klachten en een puberende dochter van 11. Ze staat constant op instorten, wacht nu op een plaats in een afkickcentrum, maar in de tussentijd wordt er niets voor haar gedaan. Ze geeft zelf vaak aan dat ze op het randje zit, maar doktoren geven haar geen medicatie. Het is afwachten tot de bom barst denk ik, en ze zichzelf, en misschien wel haar kind, iets aandoet...

En dit is denk ik slechts 1 van de schrijnende gevallen die zich in heel Nederland voordoet.

We kennen de voorgeschiedenis van deze vrouw die haar hondje opgehangen heeft niet. Daarom is het niet fair zo te oordelen. Tuurlijk is het walgelijk, en roept het woede bij je op. Maar ergens is het vooral zielig, voor die vrouw zelf, voor haar kinderen, partner...

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:39

echt apsurt...

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 11:44

Er lopen meer gekken buiten de poort dan erbinnen......

Mensen die niet helemaal fris zijn in hun bovenkamer horen gewoon niet de zorg voor een levend wezen te hebben, of dat nou een kind of een dier is. Er is al te vaak gebleken dat dat niet goed gaat.

Sapphire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:12

ze kan blijkbaar wel goed genoeg nadenken om een goede leugen te bedenken (want iedereen is er ingetrapt) maar ze weet niet waar ze mee bezig is als ze der hondje wurgt