ongeloof zwanger zijn zonder het te merken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:39

kitag1rl schreef:
leuk topic is dit wel, al die wilde verhalen

Ja hè? Ik heb mijn verhaal speciaal voor dit topic verzonnen en nog aangedikt ook.

kitag1rl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 01:05

Hahaha, nee ik vind deze verhalen gewoon boeiend altijd leuk sterke verhalen

Adrija

Re: ongeloof zwanger zijn zonder het te merken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 01:12

KellyenXena schreef:
Wat toevallig!

Afgelopen weekend ging een nichtje van mij naar de dokter met hevige buikpijn...En kwam terug met een baby.
Ook totaal niks van gemerkt.Was ook niet te ze aan haar,ze was broodmager.
Is al die tijd gewoon ongesteld geworden en heeft de pil doorgeslikt..Ook heeft ze gewoon doorgerookt.
Gelukkig heeft ze nu een kerngezond zoontje.

Ik vind het ook raar,maar heb er vaker van gehoord.

Het positieve is dat je niet te maken hebt met nare scenario's van totaal-rupturen, opgezwollen voeten, lichaam als een olifant enz...

Gewoon ploep kind eruit

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 01:21

kitag1rl schreef:
een buitenbaarmoederlijke zwangerschap betekend dat het bevruchte eitje zich niet heeft genestelt in de baarmoeder maar dcaarbuiten, eierstokken dus. Daar kan het dus niet gaan groeien, maar dat genbeurd wel, met als gevolg dat je heel hevige buikpijn krijgt en sosm ook bloedingen. Mocht je te lang wachten met de klachten kan de eierstok scheuren..

heb ik het zo goed uitgelegd?

Helemaal goed, maar het scheuren van de eierstokken valt nog wel mee deze schijnen redelijk flexibel te zijn.(er zijn genoeg vrouwen die van een gezond kind op de wereld hebben gezet terwijl ze buitenbaarmoederlijk zwanger waren, dit uiteraard wel dmv een keizersnee)
Ik wou alleen geen risico lopen, niet voor mijzelf, de kans dat je na een buitenbaarmoederlijke zwangerscap grote problemen krijgt bij een 2e is erg groot en niet voor het kind, er kleven grote risico's aan, de navelstrek kan klemkomen en omdat er geen genoeg ruimte is kan het zijn dat er tijdens de zwangerschap een scheurtje in de placenta komt omdat de placenta de druk niet aan kan, gevolg, het vruchtwater stroomt weg en het kindje gaat alsnog dood.
Vandaar ook mijn keuze voor curitage, geen fijne ervaring trouwens!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 01:32

hehehe..
Bij mijn moeder op het werk werkt een vrouw en die heeft een dochter van 19 jaar.
Ze kreeg laatst erge last van rugpijn.
Hun naar de dokter geweest met haar.
Dokter schreef een pijnstillertje vor.
Na een paar uur kreeg ze hevige rugpijn dus zijn ze dor gereden naar het ziekenhuis.
Daar in het ziekenhuis hebben ze haar dor gestuurd naar de gyneceloog en na een paar uur had ze een baby.
En ze heeft al die 9 maand gewoon de pil braaf altijd geslikt en was gewoon ongesteld geweest.
Althans dat is haar verhaal.
En ik geloof dat wel. (aangezien ze met een gerust hart naar de dokter ging en helemaal niet dik was, geen ochtend misselijkheid had.

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 09:42

kitag1rl schreef:
Hahaha, nee ik vind deze verhalen gewoon boeiend altijd leuk sterke verhalen

Goh zal het eens zeggen tegen de vrouw op mijn werk. Die zal het heus wel niet verzonnen hebben lijkt mij? Als je weet dat je een kind verwacht ga je niet
*op vliegvakantie
*roken en drinken
*op de dag van de bevalling werken!
Daarbij was ze al 2x moeder geweest. Dan merk je het heus wel op.

En zie de verhalen uit dit topic het is wel mogelijk en er is zelfs uitgelegd hoe het medisch kan dat je aan de buitenkant niets ziet of voelt.

En zwanger raken kan ook doordat de pil niet goed werkt (denk aan medicijnen, diaree, overgeven etc) ook andere middelen kunnen niet goed werken is zelfs een proces geweest tegen een arts die zo'n staafje in de arm niet goed had geplaats.

Beetje dom om de verhalen hier af te doen als verzonnen en aangedikt. Het zal je zelf maar overkomen!

BlackWych

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:05

OMG! Ik moet er echt niet aan denken!!! De schrik slaat me om het hart als ik dit soort verhalen lees want als ik iets AB-SO-LUUT niet wil is een kind. Dus allebei maar steriliseren, als extra de pil en het condoom ofzo?!

Brrr!!!

=^.,.^=

kitag1rl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:15

hee nee zo bedoelde ik het niet flowerxxx, ik vind het alleen zo raar?! komop als je zoiets leest dan denk je toch ook van: neeeh dat kan niet. Maar ik geloof het wel hoor, ik heb zat van die verhalen gehoord.. en ik vind het gewoon boeiend om deit soort verhalen te lezen..

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:53

[quote="aliesje
[/quote]

Reken maar dat je het merkt hoor als het hoofdje eruit komt. Tenzij er zo'n grote ingezeten heeft dat het hele zaakje al uitgelubberd is [/quote]

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:56

Flowerxxx: Een hele hoop zaken worden wel aangedikt. Ik zeg niet dat het hier ook het geval is. Maar je weet zelf ook, dat verhalen via via daar altijd wat bij verzonnen wordt. Dit hoeft niet eens bewust te gaan.

Zo ontstaan de meeste roddels namelijk ook
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 09-12-05 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:56

Had ze ook al die 9 maanden niet doorgehad dat ze zwanger was of ben ik dan gek? ..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 02:09

Tja, aangedikt? Het is en blijft onvoorstelbaar en dat is maar moelijk te geloven.

Hier mijn niet aangedikte verhaal
Ik had een stalgenoot en die stalgenoot stond met haar paard naast mijn paard dus we maakten nogal eens een praatje. Zo ook op een zondag. Zij had net een stevige buitenrit gemaakt en ik ook en we waren daarover aan het kletsen.

De volgende maandag kwam ik in de avonduren op stal en zag daar een groot vel papier hangen met de mededeling dat de bewuste stalgenoot onverwacht bevallen was en naarstig verlegen zat om babyspullen, dus iedereen die wat had werd opgeroepen om dat even uit te lenen.

Ik had haar ruim 24 uur daarvoor nog gesproken, ze was wel stevig gebouwd maar ik had echt verder niets gezien en reageerde dan ook wat lacherig om de mededeling op het vel papier. Dat kon toch niet?

Het kon dus wel, een week later heb ik het kindje in levende lijve mogen aanschouwen met een nog steeds verbouwereerde moeder. Het is allemaal goed gekomen, ze was al lang en breed volwassen en getrouwd maar een kindje zat gewoonweg nog niet in de planning. Ze was met ernstige buikpijnklachten naar de eerste hulp gegaan en was zich kapot geschrokken toen haar verteld werd dat haar baby er aan kwam. Welke baby?

Ik ben zelf twee keer zwanger geweest en het gevoel in je buik wat je hebt als de baby beweegt lijkt erg veel op het gevoel in je buik als je darmen aan het rommelen zijn. Als je bewust zwanger bent weet je dat het de baby is maar ik kan me wel voorstellen dat je dat niet herkent wanneer je er geen idee van hebt dat je een baby in je buik hebt.

De stalgenoot slikte de pil en kreeg keurig haar onttrekkingsbloedingen gedurende de stopweek.

Het was erg apart om het in mijn directe omgeving mee te maken maar ik ben erg blij dat het mij nooit overkomen is. Ik vond zwanger zijn een unieke ervaring en dat had ik toch niet graag willen missen.

Honeybee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 03:22

Ikzelf ben ruim 12 weken zwanger geweest zonder het te weten. Ik was aan de pil en gebruikte medicijnen die volgens de toenmalige arts geen invloed hadden op de pil.
Achteraf gezien ben ik zwanger geworden doordat de pil niet werkte in combinatie met die medicijnen en heb ik een miskraam gehad doordat de zwangerschap niet samen ging met de medicijnen.
Ik werd gewoon ongesteld, had nergens last van, totdat ik ineens zoveel pijn had in mijn buikstreek dat ik in elkaar storte (liep gewoon over straat op dat moment), ben direct naar het ziekenhuis gebracht door omstanders en aldaar bleek dus dat ik een miskraam had, terwijl ik nooit heb geweten dat ik zwanger was. Dit alles is nu bijna vier jaar geleden.

Verder heb ik in een tehuis gezeten alwaar een 15 jarig meisje beviel van een dochter. Ook zij wist niet dat ze zwanger was. Ze zat al zes maanden in dat tehuis, was gewoon ongesteld (onregelmatig, maar dat was ze altijd al). De leiding heeft ondanks de goede oplettendheid nooit gemerkt of signalen opgevangen dat ze zwanger zou zijn. Ik moet zeggen dat je het er aan de buitenkant ook niet echt vanaf zag eigenlijk.

Tries_en_Faf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 07:51

jezus het zal je overkomen zeg....

Ben de laatste twee weken aldoor steeds misselijk, en darmen rommelen wat, maar ik ging er altijd vanuit dat je niet ongesteld werd als je zwanger bent!

slik ook gewoon de pil.
ach het komt wel goed, ben vast niet zwanger... haha je wordt wel een beetje bang van al die verhalen zeg...

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:38

Een vriendin die ik ken die had een eigen paard en reed daar 5 a 6 keer per week op.
Ze was al een paar dagen niet geweest omdat ze dacht dat ze blaasontsteking had.
Zij naar de dokter en wat denk je geen blaasontsteking maar voor de zekerheid wel ook een zwangerschapstest gedaan.

Tot gevolg dat ze 11 dagen later een kindje in haar wiegje heeft liggen.
Ze heeft al die tijd gewoon de pil gebruikt en ongesteld geworden en nergens last van,
Ik geloofde het ook niet maar het was nu wel heeeel dicht bij.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:42

Nou iemand die ik ken.. Is nou 17 en heeft een zoontje van zo'n 9 maanden..
Thom had zich verstopt in haar buik en ze kwam er pas na 7 maanden achter dat ze zwanger was.. Dankzij de dokter...
Ze bleef gewoon ongesteld worden en werd wel dikker enzo maar dacht er niet echt bij na.. En nu zijn ze met z'n drietjes..

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:55

Volgens mij is de 'ongesteldheid' die bij de pil opgewekt wordt onderdeel van het probleem bij dit soort verhalen. Die bloeding die eigenlijk geen echte ongesteldheid is, zorgt blijkbaar voor een gevoel van schijnveiligheid bij pilgebruiksters?

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:08

Brrrr, ik voel mij plots heel erg zwanger

Gelukkig zijn dit soort verhalen meer uitzondering dan regel. Is hier eigenlijk op bokt iemand die dit zelf heeft meegemaakt? Want tot nu toe zijn het altijd van die via (via) verhalen.

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:17

Aan de ene kant lijkt het me heerlijk, je hebt alle ellende ook niet, maar aan de andere kant, ik zou echt helemaal in de war zijn! Je moet je toch echt wel voorbereiden op zo'n grote gebeurtenis! Het zet je hele leven op z'n kop! Wel eng dat een bloeding dus geen garantie is dat er geen kind zit!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 15:20

Odess: Welke ellende bedoel je?

ferah2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 15:31

Gulpje schreef:
En, is het uiteindelijk een cavia geworden?

Nee, het is een bloedmooie, lieve en gezonde meid geworden van bijna 6 1/2 pond en 49 cm lang.
Dus we hadden niet te klagen, behalve dat ze "te snel" kwam.

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:31

MISTRAL94 schreef:

Zoals je van sommige hoort dat ze even wat buikpijn hebben en even later een kind, dat noem ik een best wel makkelijke bevalling! Je hoort ook wel eens anders! Bovendien heb je ook mensen die extreem misselijk etc zijn, dat zijn allemaal dingen die jij niet hebt gehad. (want, anders was je er wel eerder achter gekomen!) Ten derde betekend het vaak dat je zwangerschap goed is verlopen, terwijl er ook mensen zijn die dolgraag een kind willen maar dat niet voor elkaar krijgen.

Nathalie02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:59

Een collegaatje van mij is dit ook overkomen. Wist echt van niks, ook nog gewoon gewerkt. Toen was het er in eens.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:11

Vriendin van een oud klasgenootje kreeg op haar 18e ook opeens een baby. Ze waren de dag ervoor nog wezen zwemmen (in bikini) en er was echt niets te zien.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:32

Odess schreef:
MISTRAL94 schreef:

Zoals je van sommige hoort dat ze even wat buikpijn hebben en even later een kind, dat noem ik een best wel makkelijke bevalling! Je hoort ook wel eens anders! Bovendien heb je ook mensen die extreem misselijk etc zijn, dat zijn allemaal dingen die jij niet hebt gehad. (want, anders was je er wel eerder achter gekomen!) Ten derde betekend het vaak dat je zwangerschap goed is verlopen, terwijl er ook mensen zijn die dolgraag een kind willen maar dat niet voor elkaar krijgen.

Ook ik heb mijn misselijkheid wel gehad hoor. Over de bevalling maar niet gesproken. Het hoort er nou eenmaal bij
Mijn zwangerschap was idd tot 30 weken zonder problemen. Maar na 30 weken was het een gecompliceerde zwangerschap die zeker niet makkelijk was