Wat een noodweer!! Hoe is het bij jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Re: Wat een noodweer!! Hoe is het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:40

Door blikseminslag ligt het treinverkeer tussen Amsterdam en Utrecht nu stil.....hopelijk weer opgelost voor half 5

Ronnoz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:41

Die mensen uit het noorden van het land mogen niet klagen, ik kan me nog een pak sneeuw herinneren van 50 cm daar, toen er hier slechts 10 cm viel Mag hier dan ook eens een keer een pakje sneeuw vallen

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:42

Bij ons regen en vies dus kan ik niet naar de paarden.

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:48

Vanmorgen wel gemerkt

We moesten vanmorgen dus op de fiets naar school, er lag al sneeuw, onderweg geloof ik alles gehad!
regen,hagel,sneeuw,harde rukwinden etc

Nu is het al wel wat rustiger geworden,maar waait regent enzo nog wel heel hard.

bij Ons achter in de tuin heeft het soort van tuinhuisje het ook begeven.

Afbeelding

Afbeelding
het zeil wat er midden in ligt hebben we er vanaf gehaald,enigste wat nog heel is, de rest is allemaal geknakt en verbogen.

en dan te bedenken dat gister nog de nieuwe scooter van mijn broer eronder stond maar die moest gister even terug naar de zaak voor onderhoud enzo..

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:51

Jeetje dat is wel een geluk dan!

Wat een ellende allemaal zeg dan! Ik ben echt blij dat hier niks is!

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:58

hier in t noord oosten veel sneeuw en nattigheid , weer om binnen te blijfen. paarden kunnen ook niet naar buiten, da's wel vervelend, sneeuw is niet erg maar dan moet het wel blijfen liggen en niet van die vieze blub.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 14:02

Het is hier nu zo goed als droog, en ik heb die paarden eruit gegooid en ben meteen snel snel snel gaan mesten en zo, zodat ze zo weer lekker schoon en droog kunnen staan als het betrekt.
Heb ze ook maar buiten hooi gegeven, het is nog droog...
Haal ze wel weer op tijd binnen, als ik hoor wat er in Rotterdam al wel niet is!
Rijden gaat helaas niet vandaag, dat is wel balen.

Onze kelder staat ook onder water, iets van 5 cm of zo, gelukkig is dat enkel een wijnkelder, en die wijntjes liggen hoog en droog

TessB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:02

Hier in het zuiden is best wel wat sneeuw gevallen vanacht, alleen nu is het wel aan het dooien..
Maar ik hoorde net op de tv dat er nog wel 10 cm sneeuw bij kan vallen!!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:02

Nou bij ons schijnt de hele dag de zon al! Ik hoop dat het zo blijft!

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:05

Geen idee wat er bij ons op stal gebeurd, ik denk dat ze vandaag binnen blijven, ik kan er iig niet heen. Als ik nu 1 voet buitenzet ben ik compleet doorweekt.

Hier is er nog niks veranderd, straten staan blank, al stormt het wel wat minder.

cecieltje

Re:

Hier is het ook pestweer.. de hele nacht gaat het al tekeer. Het waait en het regent.

We wonen in een flat en ons huisje trilt.. beneden is een winkel en hoor soms winkelwagentjes wegwaaien.
Vind dit weer maar nikss en de sneeuw mag hier nog lang wegblijven van mij..

Adriana

Re:

Het regende hier net een beetje!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:07

Ja inderdaad die sneeuw hoeft om mij nu nog niet! Laat maar wat voor kerst over!

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:08

M'n mams belde gisteravond "niet te veel drinken vannacht hoor (ja die weet hoe de donderdagen zijn ), het gaat sneeuwen en er zijn windstoten tot 120 km/u, straks lig je nog in de gracht!"

en ze had gelijk, gelukkig hadden we wind mee, maar het was echt rotweer.. en nu sneeuwt het al de halve dag...

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:10

Kan het me echt niet voorstellen dat het in delen van Nederland zulk nood weer is, hier schijnt de zon, haast geen wind, en vandaag nog geen spat regen of sneeuw gehad

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:14

Hier nog steeds niks, het werd net even wat grijzig in de lucht, maar nu zijn de schapenwolkjes weer terug aan de blauwe hemel.
Het is ook nog steeds windstil, er hangt een deken buiten aan de waslijn en die beweegt gewoon helemaal niet, evenals de blaadjes aan de bomen stil zijn.

Terwijl ik op de radio hoor dat in het zuiden en midden van het land weer-alarm is gegeven, je niet naar buiten moet gaan als je niet echt hoeft etc...

Arm vriendje, die is vandaag op excursie naar Den Haag... kan iemand vertellen hoe het in DH is ?

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:15

Het is hier vrijwel windstil en een beetje bewolkt. Vrienden van mij moesten naar Apeldoorn, daar is het zon beetje het ergst De treinen reden maar tot deventer zei de conducteur!

Ik vind het wel prima als het hier droog blijft!

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:18

Hier in Almere regent het al de hele dag, het is een beetje afgenomen, maar regent nog steeds hard.
Vanochtend heeft het geonweert met megaflitsen.
Het waait zo hard dat ik bijna de sloot in reed.

Het heeft ook gesneeuwd, natte sneeuw, dus bleef helaas niet liggen.

Ik hoop dat het zondag droog is, dan kan ik leuke foto's maken met de wedstrijd, van mijn schatje in z'n wedstrijdoutfit ofzo

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:20

Haha alle mensen uit het noorden hebben het over het mooie weer!

Elja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:20

Heey.

Bij ons (almere) is het al een beetje gestopt met waaien en regenen. Gister vertelde mijn aardrijkskunde docent dat 2 lijnen elkaar gingen kruizen en daardoor zou er windkracht 9 onstaan, maar ik en de klas geloofde er geen reet van . Hij verzint wel vker dingen. ook dat hij en zn hondje met een vulkaanuitbarsting onder het lava kwamen.. Yeah right . Maargoed ik lag dus te slapen vannacht en het waaide echt zo erg ik lag er helemaal van wakker!! Om half twaalf (ik mocht van me moeder blijven liggen en niet naar school ), ging ik dus even buiten kijken of mijn konijn nog in orde was (hij staat het hele jaar buiten ) en het dak van zijn hok was er af gewaait!! Echt niet normaal . Arm beessie.. Caramel was zeik nat.. Hij lag haast half dood in zn hok.. Toen heb ik hem naar binnen gehaald en bij mn cavia gezet. Nu is ie weer helemaal blij aan het spelen met mijn cavia . Gelukkig kwam het weet goed! Stel je voor dat ik niet had gekekn of ie nog in zn hok zat..

Groetjes van Elja

Preddy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:23

Hier heeft het vanacht gestormd met veel wind hagel en regen gevolg: lekkage! Nu is het koud en miezerig..

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:28

Hier is het ook nog steeds droog.. Maar wel heel hard waaien..

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:29

Citaat:
hier in friesland schijnt de zon en is het windstil,
ik wil ook noodweer!

Ruilen?!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:33

Het is hier heerlijk weer. Droog, wel een beetje koud. Maar wel een lekker zonnetje erbij Echt onvoorstelbaar wat voor weer het bij jullie is!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:33

het is hier echt berenweer het waait enorm, en regen en hagel.
Vanmorgen is er nog wat ergs gebeurt, een vriend van mij woont aan de overkant vd lek en om op school te komen, moet hij eerst over de dijk naar de pont en dan overvaren om naar school te fietsen, dus hij fietst op de dijk en er komt een windvlaag en op datzelfde moment haalt er een bus van connexxion hem in, maar hij wordt opzij geblazen vol tegen de bus aan, nu ligt hij op de IC, wordt hij in slaap gehouden, want als hij zich gaat bewegen of in paniek raak als hij bijkomt kan zn ruggenmerg nog meer beschadigen waardoor hij helemaal verlamd wordt... Hij heeft verder een scheurtje in zn hersenpan en een grote zwelling in zn hersenen, erg gevaarlijk dus dit weer