H&M: Absurde maatvoering...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuusJa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:39

Sylvia schreef:
Ik zie juist liever iets molliger... Maar dat komt ook door enkele annorexia-gevalletjes in mijn familie en vriendenkring (waarvan een enkele zéér ernstig).

Ja maar dan ben je dun en niet meer slank

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:41

nee hoor niet iedereen met anorexia is meteen akelig dun
mn zusje heeft het ook gehad (al kom je er nooit 100% vanaf) en die sportte extreem anorexia athletica als ik het goed onthouden heb
ja ze was 15 kilo afgevallen en ja ze gebruikte stackers en andere zooi, maar veel dunner dan mij was ze niet, toch was er ernstig wat mis met haar

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:49

Naar welke H&M ga jij dan, TS-er?
Ik kan bij de H&M in Hengelo namelijk nooit kleren in mijn maat vinden.
Ik heb zelf ook maatje 48 en geloof mij, echt leuke kleding kan ik nooit vinden !
Even editje:
De kleding die ik kan vinden zijn dan voor dames van 50 en ouder! Sorry maar ik ben 17 jaar en ik wil ook wel de kleding die alle mensen bij mij op school dragen maar die zijn er gewoon niet in mijn maat. In bijna alle winkels waar je kijkt zie je alleen de kleine maten. Ja, de winkels voor grote maten niet maar kom op zeg. De kleding die daar hangt, nee dankje, niks voor mij!
Laatst bijgewerkt door Sani op 24-11-05 17:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:49

SuusJa schreef:

Maar als iedereen nu opeens een maat kleiner aan kan, lijkt het ook of overgewicht geaccepteerd word. Bedoel, als ik nu opeens maatje 34 pas, denk ik ook dat ik ben afgevallen. Sta namelijk nooit op de weegschaal. En als je die maten gewoon laat zoals ze waren, heb je daar een maatstaaf aan!

Dat ben ik met je eens

maar ik heb wel de indruk gehad, dat de afgelopen jaren, ook het omgekeerde is geweest

Ik ben jaren hetzelfde geweest en toch ik op een gegeven moment een grotere broek nodig
Hoe kan dat dan?

En ik hoor dat meer mensen, die al jaren hetzelfde zijn dat ook ervaren hebben. (en dat zijn alle maten mensen)
Misschien word het nu dan weer eens terug gedraaid

Over igens eerst een H&M opzoeken, want ik het het nog niet ontdekt, maar winkel dan ook niet zoveel

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:54

Kijk het is wel zo dat er bij de H&M meestal heel erg veel kleding ligt van 1 maat en de ene keer is dat veel kleiner dan dat jij toevallig nodig hebt en de andere keer veel groter. Tenminste dat is mijn ervaring.

Mijn moeder is ook erg zwaar geweest en kon ook nooit echt leuke kleren vinden. Nu is ze toevallig heel erg afgevallen, maar ik denk dat ze het geweldig zou vinden dat er eindelijk eens een winkel zou zijn waar ze wel leuke kleren kon vinden.
En trouwens misschien hebben sommige mensen wel maar 52 (bestaat dat?? maar je begrijpt me wel) dan nog zijn ze niet een keer afgevallen naar maatje 36/38/40, is ook wel leuk voor die mensen als ze er ook leuk en modieus bij kunnen lopen. Sommige mensen (waaronder mijn moeder) zijn jaren bezig om af te vallen en moeten ze dan altijd maar in oma kleding lopen omdat er gewoon niet anders is?

alette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:55

runningkawa schreef:
SuusJa schreef:

Maar als iedereen nu opeens een maat kleiner aan kan, lijkt het ook of overgewicht geaccepteerd word. Bedoel, als ik nu opeens maatje 34 pas, denk ik ook dat ik ben afgevallen. Sta namelijk nooit op de weegschaal. En als je die maten gewoon laat zoals ze waren, heb je daar een maatstaaf aan!

Dat ben ik met je eens

maar ik heb wel de indruk gehad, dat de afgelopen jaren, ook het omgekeerde is geweest

Ik ben jaren hetzelfde geweest en toch ik op een gegeven moment een grotere broek nodig
Hoe kan dat dan?

En ik hoor dat meer mensen, die al jaren hetzelfde zijn dat ook ervaren hebben. (en dat zijn alle maten mensen)
Misschien word het nu dan weer eens terug gedraaid

Over igens eerst een H&M opzoeken, want ik het het nog niet ontdekt, maar winkel dan ook niet zoveel

mijn moeder heeft juist het omgekeerde. ze weegt al jaren hetzelfde en heeft jaren maat 38 gedragen en sinds een jaar of 4 heeft ze ineens maat 36. en ze komt niet ineens bij heel andere winkels als eerst ofzo.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:57

ja als je geen slank mode popje bent, moet je maar in een tent, want dan ben je toch al lelijk

Niet mijn gedachte, maar dit bespeur ik tussen de regels door ..

Dan wil ik naar de winkel van jou moeder
(en al zou maat 176 me passen, ik weet echt wel dat er een paar kilo af mag, dat weet iedereen wel, die een maatje meer heeft, dus daar maakt het geen bal voor uit hoe het in de winkel heet)

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:02

Ik ook hoor RK

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:03

Viel mij laatst ook op. Ik was gewoon op zoek naar een simpel truitje, gewoon leuke opdruk, meer niet.
Ik staan kijken ; 'Oh, die is leuk' ; maat 40, 40, 42, 42, 44..
Nouja, jammer. Oke, volgende.. Weeer allemaal die maten.

Maar bij de H&M weet ik het nooit, de ene keer heb ik een trui met maat 40, en de andere keer is een 34 nog aan de grote kant. Ligt natuurlijk ook aan het model maarja

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:05

Gaan we weer? Waarom kijkt niet iedereen gewoon naar zichzelf en loopt niet zo te zeiken. Uiteindelijk is het ieders eigen verantwoordelijkheid..... Niet iedereen heeft bij een goed gewicht een maatje 36. Ik zal er bijvoorbeeld nooooooit in kunnen, gewoon omdat mijn schouders en mijn heupen te breed zijn. Kunnen we een ander niets meer gunnen tegenwoordig???

Laura, volgens jou zijn mensen met maat 44+ maar verbannen tot de oudbollige, stoffige grote maten winkels???? Die mogen de poortjes van de H&M niet passeren, want ze zijn niet standaard??? Mensen met maat 44+ zijn ongezond, zien eruit alsof ze aangespoeld zijn op het strand en zo snel mogelijk teruggerold moeten worden? Dream on meid. Wees dan voor jezelf maar blij dat jij er wel goed uitziet volgens jezelf en bemoei je niet teveel met anderen. Mijn zusje heeft hetzelfde maatje als jij en die komt toch altijd met hordes kleren thuis als we de stad in geweest zijn en ik kom met 1, hooguit 2 banketstaaf plastic tassen terug. En watvoor plastic tassen?? Juist M&S, Miss Etam enzovoorts.....(wil er wel even bijzeggen dat de kleding daar wel steeds leuker wordt)

Ik shop niet op leuke kleren??? Ik kijk eerst wat de grootste maat is en daarna ga ik kijken of ik iets leuks zie. Ik vind het dus juist een goede ontwikkeling dat er wat meer winkels zijn die hun maten aan het uitbreiden zijn. En daarbij zeg ik niet dat het goed is dat ze die maten maar als standaard maten hanteren. Ik denk persoonlijk dat jij gewoon pech hebt gehad en dat jouw maat gewoon uitverkocht was. Dus niet meteen piepen, je wilt niet weten hoevaak ik gewoon pech heb omdat mijn maat van dat ene shirtje nooit bestaan heeft.

Accepteer en respecteer elkaar nou eens, wordt het een stuk gezelliger van denk ik.
Laatst bijgewerkt door Equira op 24-11-05 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: H&M: Absurde maatvoering...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:07

Jemawi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:08

runningkawa schreef:
hier word gezegt 44/46 en je bent een Orka

Onzin idd. Mijn werkgeefster is lang en vrij breed gebouwd. Zij heeft ook die maat en er niks mis mee. Plaatje klopt gewoon precies.

On-topic: ik heb ook maat 38 en kan bijna altijd wel slagen bij de H&M. Als het niet meer is, is het gewoon uitverkocht, 38 is natuurlijk wel een vrij gangbare maat. Denk alleen dat het verder niet veel met H&M te maken heeft, ik zie het ook wel bij andere zaken.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:08

[quote="runningkawa"]ja als je geen slank mode popje bent, moet je maar in een tent, want dan ben je toch al lelijk

Niet mijn gedachte, maar dit bespeur ik tussen de regels door ..

quote]

ja precies, dat was wat ik ook dacht. Leuk voor je als je slank bent na je rigoreuze sport en eetplan, maar moet dan iedereen die te zwaar is maar in omazakken lopen? erg cru hoor..
Blijf erbij dat het een goede zaak is dat er meer leuke kleding in grote maten te krijgen zijn. Je kunt wel blijven ontkennen dat er meer mensen zijn die wat zwaarder zijn, maar het is nu eenmaal zo. En maat 46 is nog echt geen potvis hoor..

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:09

Ow ja, nog 1 ding, dat kilo's altijd in de maat gaan zitten is ook niet waar. Ik ben vanaf september heel hard mijn best aan het doen om af te vallen (ik ben de laatste jaren door omstandigheden enorm aangekomen en die omstandigheden zijn nu weer verminderd, dus ik doe een fikse poging). Ik ben 10 kilo kwijt en nog geen maatje minder. Mijn taille is met 2 centimeter gedaald vanaf september, dus ook niet enorm drastisch... Maar toch 10 kilo, wat ik wel behoorlijk wat vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:17

Ik denk dat Laura pas een beetje begrip voor volle dames kan opbrengen op het moment dat Sex & the City het onderwerp behandeld.
Helaas zijn dat soort series geschreven voor de hedendaagse Barbiepopjes uit het werkelijke leven dus een gezellige dikke meid zul je daar niet in vinden.

Weet je wanneer ik me zorgen ga maken? Als de kledingzaken volhangen met 34/36 en 38 maatjes. DAN gaat het niet goed met de tegenwoordige vrouw.
Maar ja als je zelf amper 50 kilo weegt en een "personal trainer" hebt die voor je denkt dan vind je alles vanaf maat 40 al gauw "molen paard".

Ik denk dat dit meer over de TS zegt dan over de volle dames onder ons. Ik vind niet dat je je moet verontschuldigen als je wat zwaarder bent. En zeer zeker niet tegen een omhooggevallen modepopje. Ga toch weg, ieder zijn leven toch?! Al weeg ik straks 120 kilo dan is dat mijn zaak. En of dat nou komt door medische redenen of omdat ik me tonnetje rond vreet, dat moet ik weten.

Nienken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:26

SANEX schreef:
Ga voortaan naar de Coolcat, daar hebben ze genoeg in kleine maatjes, daar kom ik tegenwoordig nooit meer omdat ik daar met mn maatje 38/40 niet eens in een volgens hun maatvoering XL kom.. veel te strak

Idd, ik vind de Coolcat 10x storender dan de H&M. Ik ben 17, gewoon normaal postuur, en heb bij de truitjes daar maat XL nodig. Wat mij betreft mogen ze daar wel wat meer rekening houden met mensen die wat meer rondingen hebben.

SuusJa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:30

Jeetje wat wordt hier alles uit het verband getrokken! Zo zaten we nog bij de kledingrekken in de H&M, nu zitten we al lekker voor de buis gekluisterd met Sex and the City.

Iedereen moet het inderdaad voor zich weten. Maar er mag rustig gezegd worden dat overgewicht niet gezond is en dat de maten aan het veranderen zijn waardoor mensen kunnen denken dat overgewicht normaal gevonden wordt.

En inderdaad, daar hoeft niemand zich voor te verontschuldigen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:32

roken is ook niet gezond en drinken ook niet

En toch wordt er op steeds jongere leeftijd gerookt en flink gedronken. Veeeel slechter dan een beetje overgewicht

SuusJa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:37

faye schreef:
roken is ook niet gezond en drinken ook niet

En toch wordt er op steeds jongere leeftijd gerookt en flink gedronken. Veeeel slechter dan een beetje overgewicht

Klopt, maar zo kun je alles wel gaan vergelijken!!
En we hadden het over 'Absurde maatvoering', en dat komt niet van een sigaretje

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:46

Maar volgensmij zit de absurde maatvoering in iemands hoofd, omdat toevallig maatje 36 een keer op was?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:46

Eerlijk gezegd vind ik het triester dat roken en zuipen op jonge leeftijd geaccepteerder raakt dan overgewicht!

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:48

runningkawa schreef:
Maar volgensmij zit de absurde maatvoering in iemands hoofd, omdat toevallig maatje 36 een keer op was?

en dit noemen ze nou "de ( gespierde ) spijker op zijn kop slaan"

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:49

Ik vond de H&M juist zo vooruitgegaan wat betreft kledingmaten ! Vroeger kloptte de maat en de verhouding echt voor geen meter, nu kan ik gewoon pakken wat ik echt heb

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:50

En stress is heel normaal als je ouder bent
geen sec tijd voor jezelf hebben en alles wat gedaan word, ook sporten, met een moet

Dat is gezond...

SuusJa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:50

Ik vind het triest dat roken, blowen,zuipen en overgewicht geaccepteerd raakt!

@RK, zeg ook niet dat ik het 'absurd' vind, het staat tussen haakjes en als je dan even de titel neemt , voilá