Volgens mij is het wel iets anders wat jij had dan wat ik heb. Alhoewel ik zelfs niet eens weet wat ik aan m'n si gewrichten heb.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowgirl schreef:Omdat bij mij de klachten nog wel eens opspelen denk ik zelfs dat ie niet helemaal weg is.
Wat dat betreft zou ik best nog wel eens een mri willen laten maken...gewoon om te zien of ie nu echt weg is![]()
Verder is het zo dat elke patient weer anders is en zo is iedereen ook gebaat bij een bepaalde behandeling.
Hebben jullie (ex) patienten nu ook meer last vanwege de kou?
Ik merk dat ik nu wel stijver wordt.
nickyu schreef:dat bedoel ik dus , maar nu het een naampje heeft gaat het leven ook door en wees eens eerlijk , denk je altijd goed na hoe je iets oppakt >? stofzuigt>?iets uit de hoge kast pakt? loopt? gaat zitten ? staan?
Cowgirl schreef:Citaat:
Hebben jullie (ex) patienten nu ook meer last vanwege de kou?
Ik merk dat ik nu wel stijver wordt.
Frank schreef:Ik heb het ook even behoorlijk aan mijn rug...
Er viel vanmorgen een tamelijk zware aanhanger bovenop mijn rug net boven mijn bekken ong. Doet echt behoorlijk pijn! Nog steeds.
Nog iemand tips?
Frank schreef:Ik hou niet zo van dokters...
Heb mijn huisarts bijv. als sinds de laatste klas basisschool al niet meer gezien
Ik kijk wel even of het minder wordt, kijk Linet even lief aan en laat het haar eruit knijpen
Het is niet pijnlijker geworden trouwens. Het is nog wel rood en opgezwollen. Heb nu een J.Lo kont! Naja, maar dan minder!
zoefie schreef:Hei ik zie dit topic nu pas. Helaas heb ik ook een hernia. In dit voorjaar had ik ontzettend last van lage rugpijn. Soms was het even minder en dan kwam het weer in alle hevigheid terug. Naar de huisarts, die vertelde dat het wel meeviel maar verwees me toch door naar de fysio. Daar loop ik nu al maaaaaanden. Ik krijg steeds oefeningen om te doen. Ik ben een hele tijd niet kunnen gaan werken. In die tijd heb ik veel gewandeld en gezwommen. Nu heb ik in ieder geval minder last van uitstraling naar mijn been. Maar ik ben echt zo stijf als een plank. Bij het opstijgen (bij paardrijden) moet de beugel in de langste stand. en dan kom ik er pas op. Veters strikken e.d. is een ramp. Ik heb dan echt ontzettende pijn in mijn onderrug. Volgens mijn fysio is dit littekenweefsel. Hij weet het nu ook niet meer en raadde me chiropractor of accupunctuur aan....tja ik weet het ook even niet meer. Op het moment ben ik wel weer hele dagen aan het werk....alleen doe ik aangepast werkhet schiet gewoon bij mij ook niet zo op. Wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben. En als ik de andere verhalen zo lees vallen mijn klachten nog reuze mee. Ik kan wel fietsen en wandelen enzo.
@Frank, beterschap met je rug
Citaat:Maar ik ben echt zo stijf als een plank. Bij het opstijgen (bij paardrijden) moet de beugel in de langste stand. en dan kom ik er pas op.
Cowgirl schreef:Is het gek dat ik soms niet snap dat mensen gewoon door blijven rijden?
Paardrijden blijft belastend voor je rug..hoe je het went of keert.
Cowgirl schreef:Citaat:Maar ik ben echt zo stijf als een plank. Bij het opstijgen (bij paardrijden) moet de beugel in de langste stand. en dan kom ik er pas op.
Is het gek dat ik soms niet snap dat mensen gewoon door blijven rijden?
Paardrijden blijft belastend voor je rug..hoe je het went of keert.
En hoe reageert de werkgever erop?
Toen ik me ziekmelde met mijn rug heb ik niet meer gereden totdat ik bijna weer aan het werk kon(dat was 8 maanden later).
zoefie schreef:Nee, inderdaad intensief rijden zit er niet in. Ik maak alleen buitenritjes aan een vrij lange teugel en dit gaat in principe goed (zo lang ik niet hoef te bukken voor een takje of zo) maar ik ben als de dood voor een bokGelukkig doet mijn paardje dit niet zo maar. Ik heb wel het idee dat bewegen goed voor de rug is. Met name bij niet te lange stappartijen voel ik dat mijn spieren in de rug een beetje ontspannen. Het voelt in ieder geval wel goed (tja, en hoeven uitkrabben e.d. zit er ook niet in) Mijn fysio heeft bij mij vastgesteld dat ik een hernia heb, maar er zijn geen foto's gemaakt. Hij heeft me ook niet doorgestuurd naar een neuroloog. Ik kan ik principe ook nog gewoon alles (op bukken enzo na) alleen de uitstraling in mijn been zit er nog. (en vaak kramp e.d. in mijn bekken of bil) maar goed, volgens de fysio moet het met oefeningen overgaan.
Hij vond het geen goed idee om naar de "kraker'" te gaan. En heeft me nu doorverwezen naar een accupuncturist (ik ben eens benieuwd, maar verwacht er zeker geen wonderen van)
phannie schreef:paardrijden is goed voor de balans van je rugspieren, maar niet overdrijven zoals ik al zei...meestal voel je zelf hoever je kan gaan.