PvdA vs. PF

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:08

Cer, ik vind gewoon dat je zo vreselijk dramatisch doet, nu weer! Krijg bij-ijna meelij.

Ik ben eht lang niet altijd met Desiree eens, maar ik kan wel om haar lachen. Zoals nu Haha! Beetje zelfspot kan dit heilige boontje wqel waarderen Knipoog Beetje discussie ook, maar niet dat gejank. Sorry.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:11

Desiree schreef:
WEER iemand die me de woorden uit de mond haalt. Ik vind dat je helemaal gelijk hebt Prima!
Waarin? dat domme volk of die tekst erboven?

lies

Berichten: 9655
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:18

Prima; ik ben dol op voetbal Haha! (uiteraard niet op hooligans).
verder vind ik het jammer dat je een stukje uit het pb dat ik je gister stuurde gebruikt om een punt te maken. Had niet gehoeven.

Cer

Berichten: 30217
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 15:20

Gail schreef:
Cer, ik vind gewoon dat je zo vreselijk dramatisch doet, nu weer! Krijg bij-ijna meelij.

Ik ben eht lang niet altijd met Desiree eens, maar ik kan wel om haar lachen. Zoals nu Haha! Beetje zelfspot kan dit heilige boontje wqel waarderen Knipoog Beetje discussie ook, maar niet dat gejank. Sorry.


Nou ja, ik vind ook dat er vreselijk dramatisch gedaan word over die zielige allochtonen.

Wel typisch dat Desiree het een aantal keer volledig met me eens is, maar dat ze toch leuker is, complimentje voor Desiree Knipoog

Verder, met dat 'jank'-verhaaltje bedoel ik precies wat hier nu ook weer gebeurt. Branca doet een heel betoog over haar ervaringen (!!) en Lis doet het af met 'dat is onzin'. Als jij dat gejank vind, vind ik dat best. Frusty

Op papier (of op beeldscherm) kan ik moeilijk intonaties aan mn teksten geven (die smilies werken ook niet helemaal mee). Maar goed, je zal wel gelijk hebben.

lies

Berichten: 9655
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:21

Gail schreef:
Cer, ik vind gewoon dat je zo vreselijk dramatisch doet, nu weer! Krijg bij-ijna meelij.

Ik ben eht lang niet altijd met Desiree eens, maar ik kan wel om haar lachen. Zoals nu Haha! Beetje zelfspot kan dit heilige boontje wqel waarderen Knipoog Beetje discussie ook, maar niet dat gejank. Sorry.


deze moraalridder is het volledig met je eens.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:23

Sorry, dara heb je gelijk in!!! Maar omdat je eerder begon daarover (dus dat ik er vooroordelen over zou hebben, trok ik de conclusie dat je het over jezelf had!) Dus verder niet bij stilgestaan! Is toch uiteindelijk geen schande! Zal het wel ff weghalen vlug

lies

Berichten: 9655
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:28

Cer schreef:
Branca doet een heel betoog over haar ervaringen (!!) en Lis doet het af met 'dat is onzin'.


oja Verward Verward
kan me niet herinneren dat ik schreef dat het onzin is. ik zei;
Citaat:
logisch dat jij slechte ervaringen hebt, het is tenslotte je werk om in contact te komen met de criminele neder- en mede-landers.
Ik vind dus juist niet dat jij een juist beeld kan scheppen.


daar staat dus niet dat wat zij vertelt onzin is, daar staat dat ik vind dat zij geen objectief beeld kan geven en dat het dus alleen haar ervaringen zijn en geen feiten.
Goed lezen, Cer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:35

Ik ben het er helemaal mee eens dat branca geen goed beeld kan geven. Ik heb een aantal jaar bij de politie in Amsterdam meegedraaid en als agent kom je nou eenmaal vaker in aanraking met de rotte appels als de goede. Ook heb ik in een "allochtone"wijk gewoond en ik moet zeggen dat de allochtone medelander een stuk toleranter is en meer open staat voor de autochtone medelander dan andersom. Tuurlijk zijn er allochtonen die misdaden plegen en dat wordt breed uitgemeten in het nieuws. Dat er ook nog eens een heel groot percentage blanke criminelen zijn valt minder op omdat niet expliciet vermeld wordt. Ik heb moeite met de generalisatie. Ik bedoel, ik zie hier drie mensen uit 't Gooi met een houding die ik absoluut dom en onwetend vind. Zijn nu alle mensen uit 't Gooi zo? Trek ik nu de conclusie dat er maar 2% slimme mensen wonen? Nee! Pas een beetje op met hoe je dingen zegt, dan kom je in ieder geval een stuk vriendelijker, opener en slimmer over! Termen als parasieten, ophoeren ed. getuigen nou niet echt van intelligentie of klasse om Prima zijn geliefde termen nog maar eens aan te halen. Nuancering en formulering zou een aardige omwenteling zijn!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:36

Eh, die woorden sloegen niet op "dat domme volk" maar op hetgeen erboven.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:37

Juustum. En toen ik zei dat ik het eng vond omdat er een hele explosieve sfeer ontstaan en veel Marokkanen zich bedreigt voelen kreeg ik ook een reactie van 'da's onzin'...hoezo is dat onzin?

Ik jank niet, zeker niet over mijzelf, houd alleen van een genuanceerde discussie en ik ben het lang! niet altijd met Desiree eens, maar haar stijl van schrijven met af en toe een knipoog tussendoor kan ik zeker meer waarderen ja. Bij haar heb ik het idee dat ze wel nadenkt en luistert maar het niet met me eens is. Nou dat kan. Reacties als bovenstaande vind ik ongevoelig en ongenuanceerd ja.

Maar ik loop toch ook niet te schrijven van 'o en als ik dat zeg word ik zeker weer voor heilig boontje uitgemaakt Huilen '...dat bedoel ik met gejank.

Jammer dat er zo weinig Oosterparkers in de rest van Nederland zijn gaan wonen: zou best relativeren hoor! Knipoog

Cer

Berichten: 30217
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 15:39

Okee, ik ben wat bot, ik geef het toe.

Maar goed, jij vindt, ik vind, wij vinden allemaal wat..Branca vind dat ze feiten heeft, jij vindt van niet en ik vind dus weer dat je ongelijk hebt.

Maar goed, ik zal proberen me minder slachtofferig/dreinerig op te stellen....zodirect moet ik nog in therapie (GRAPJUH!.. werkt het zo? Haha! <- ik blijf het een suffe smiley vinden maar goed)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:43

Ach, als Cer zich slachtofferig opstelt, zou je ditzelfde ook van de marokanen kunnen zeggen die zich bedreigd voelen. Maar voor mij is humor de golden key. Het stelt mensen altijd beter open en maakt dat ze dingen beter kunnen relativeren. Vandaar altijd die grapjes die ontstaan ten gevolge van een of andere ramp.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:48

hotdog schreef:
Ik ben het er helemaal mee eens dat branca geen goed beeld kan geven. Ik heb een aantal jaar bij de politie in Amsterdam meegedraaid en als agent kom je nou eenmaal vaker in aanraking met de rotte appels als de goede. Ook heb ik in een "allochtone"wijk gewoond en ik moet zeggen dat de allochtone medelander een stuk toleranter is en meer open staat voor de autochtone medelander dan andersom. Tuurlijk zijn er allochtonen die misdaden plegen en dat wordt breed uitgemeten in het nieuws. Dat er ook nog eens een heel groot percentage blanke criminelen zijn valt minder op omdat niet expliciet vermeld wordt. Ik heb moeite met de generalisatie. Ik bedoel, ik zie hier drie mensen uit 't Gooi met een houding die ik absoluut dom en onwetend vind. Zijn nu alle mensen uit 't Gooi zo? Trek ik nu de conclusie dat er maar 2% slimme mensen wonen? Nee! Pas een beetje op met hoe je dingen zegt, dan kom je in ieder geval een stuk vriendelijker, opener en slimmer over! Termen als parasieten, ophoeren ed. getuigen nou niet echt van intelligentie of klasse om Prima zijn geliefde termen nog maar eens aan te halen. Nuancering en formulering zou een aardige omwenteling zijn!


We hebben al teveel genuanceerd in nederland. Daarom is het zover gekomen. Door mensen met dezelfde mening zoals jij. Helaas kan ik je mening niet delen. Voor mij blijven alle ongenuanceerde statistieken overduidelijk. En die mensen uit het Gooi, die veel geld verdienen voor de rest van nederland, die zien duidelijk de correlatie tussen de stijgende criminaliteit en het buitenlandersproblematiek.
Veel opmerkingen van Branca zijn zeker wel een afspeigeling van de realiteit. Zoals somaliers die op vakantie gaan naar eigen land agressieve houding van marokkanen enz ten opzichte van nederlands tuig.

En over dat slim overkomen; dat heb je tot nu toe ook niet echt bepaald gedaan. Je gaat zelfs discussies uit de weg en reageerd op dat wat je uitkomt. Termen als parasieten en ophoeren getuigen niet van intellect? Nee moet dat dan? Het is wel duidelijk (in de context van het verhaal). Want je begint wel over generaliseren en dat je het er zo moeilijk mee hebt, maar je onderkend ook niet een probleem noch draag je een oplossing voor. Je schrijft: Nuancering en formulering zou een aardige omwenteling zijn! Nee, weg met die gasten die de boel verzieken (het slechte gedeelte dus hard aanpakken (ongeacht afkomst)), dat zou pas een welkome omwenteling zijn!
Laatst bijgewerkt door Prima op 21-03-02 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30217
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 15:54

Omdat ik de draad een beetje kwijtraakte (sorry Gail maar je laatste post begreep ik niet echt helemaal) heb ik es even terug zitten lezen...

Over dat gemis aan humor, post nr 1 van cer... Haha! I rest my case

Van de 137 berichtjes zijn er maar 14 van mij, waarvan een aantal one-liners (oei, nu verraad ik mezelf Bloos )
Al met al valt het wel weer mee als ik het op mezelf richt (is dat ook niet een afwijking, alles op jezelf betrekken? Tong uitsteken )

Maar ik wacht even op wat posts waar ik weer (vrolijk Haha!) op in kan haken....
Laatst bijgewerkt door Cer op 21-03-02 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:55

Vooral dat laatste, dat zou inderdaad moeten. Als we niet te veel genuanceerd hadden, had Pim nu niet zoveel stemmen gehad.

lies

Berichten: 9655
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:06

Desiree schreef:
Vooral dat laatste, dat zou inderdaad moeten. Als we niet te veel genuanceerd hadden, had Pim nu niet zoveel stemmen gehad.


of hij ze daadwerkelijk gaat krijgen valt nog te bezien. Dankzij zijn optreden in de Rotterdamse gemeenteraad ('hier heb ik géén zin in' enzo), zullen mensen misschien toch wel gaan twijfelen aan zijn capaciteiten.

het zal een leuke soap worden in de kamer dit jaar, en waarschijnlijk volgend jaar weer stemmen Knipoog
In ieder geval is het goed dat nederland dankzij Pim eindelijk massaal aan het stemmen gaat en discussieert over alles wat los en vast zit Knipoog

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:16

Cer"]
[quote="Gail schreef:
de Marokkaanse bevolking voelt zich bedreigt, .


Eigenlijk wil ik hier niks over zeggen, omdat de sfeer van deze thread een beetje donker is... maar dit gaat me toch wat te ver hoor... De marokkaanse bevolking voelt zich bedreigt????? wat een onzin....
.
[/quote]

Weet je het weer? Knipoog En foei he van die one liners...al moet ik bekennen dat ik een keer alleen maar icoontjes heb gebruikt... Schijnheilig

Desiree, mijn kritiek sloeg niet op het slachtoffer zijn of voelen maar het juist onterecht spelen. Het jankerige zeg maar. Als Marokkanen zich bedreigt voelen weet ik neit of dat slachtofferig is: als dat terecht is niet. En als jij je bedreigt voelt door 10 Marokkaanse buren en je voelt dat echt, doe je ook niet jankerig of slachtofferig. Maar als je een beetje tegengas krijgt en eht gaat zo van 'nou dan ben ik zeker weer racistisch..' dan vind ik dat gejank ja.

Uh...jullie willen lachen...
Ben niet zo goed in moppies... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:22

per ongeluk 2x geplaatst
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-03-02 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:23

Nogmaals, wat ik zo jammer ind aan deze discussie dat er op een manier over allochtonen wordt gesproken die mij tegen de borst stuit. Bovendien wordt door een aantal het probleem enkel en alleen bij de allochtonen neergelegd en dat is niet waar. Nederland zit ook vol met autochtone criminelen, maarje zal nooit in de krant lezen: de overval is gepleegd door een man van vermoedelijk Nederlandse(autochtone) afkomst. Criminelen harder aanpaken: helemaal mee eens! Maar dat geldt dus voor iedereen en niet alleen de marokkanen, turken etc. Ik heb in Amsterdam nooit "meer"last gehad van allochtone criminelen dan van autochtone. Terwijl het percentage allochtonen in Amsterdam toch hoog ligt. Dat rondhangen bij een asielzoekerscentrum, tja wat zou jij doen als je niet MAG werken en dus je dagen door moet zien te komen? In veel culturen zoekt men elkaar op straat op en zit of "hangt" bij elkaar voor de sociale contacten. Dat wij daar een negatief etiket op plakken, dat is nou cultuurverschil. Als je mensen van buitenlandse afkomst bij elkaar in een centrum stopt en ze verbied te werken, da is het toch logisch dat men in de gewoonte blijft die men kent? Ik besef best dat er een probleem is en daar heeft de overheid naar mijn mening de meeste schuld aan. Ik proef hier dat men niet zou willen, en dat is echt niet waar. De mogelijkheden zijn er domweg niet of onvoldoende aanwezig. Het is ook een complex probleem. Maar om nou om die reden vor een man als Pim te gaan bijvoorbeeld, daarmee laat Nederland zien een dom volk te zijn. Pim heeft geen oplossing, en heeft er ook niet over nagedacht. Grenzen dicht, ja tuurlijk, en de groep die hier al is? Is daarmee alles opgelost? Wat meer selectiviteit in toelaten van asielzoekers vind ik een goed plan, maar laten we er nou niet van uit gaan dat iedereen voor zijn plezier naar Nederland komt, want wees nou eens eerlijk, wie van ons kan zich nou voorstellen wat het is om de dupe te zijn van bijvoorbeeld een dictatuur of een oorlog? Wij kunnen ons daar niks bij voorstellen en mogen daarom best milder zijn in ons oordeel.

Kitty

Berichten: 7710
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:24

Okee, nu ga ik me er ook even mee bemoeien. Ik heb een jaar in de Oosterparkwijk in Groningen gewoond. Toen ik er nog niet zo lang woonde, ben ik flink lastig gevallen door een donkergetint persoon met een apart accent. Denk maar niet dat ik nog vaak in het donker op de fiets van huis (Gorechtkade) naar de stad ben gegaan.

En over de rest van deze topic: ik vind nog steeds dat er twee soorten vluchtelingen zijn, politieke- en economische vluchtelingen. En hier kan een groot onderscheid tussen gemaakt worden.

Verder vind ik het asielbeleid in Nederland waardeloos. Nederland is op dit moment te tolerant. Ja, ik vind dat er asielzoekers welkom zijn in Nederland. Ja, ik vind ook dat wanneer de situatie in het "thuisland" weer stabiel is, de asielzoeker terug moet.
En ten slotte vind ik dat asielzoekers van het begin af aan voor hun eigen geld moeten werken. Dat doen wij ook, dan zij ook.
Kinderen moeten gemotiveerd worden om naar school te gaan. Helaas is dit nog niet vaak het geval. Doordat in sommige culturen de vrouw als mindere gezien wordt, luisteren de jongens uit die culturen niet naar hun moeder als zij vindt dat hij naar school moet.

Cer

Berichten: 30217
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 16:30

Jaaaaa en inhaken maar....

Gail"]
[quote="Cer"][quote="Gail"]
de Marokkaanse bevolking voelt zich bedreigt, .
[/quote]

Eigenlijk wil ik hier niks over zeggen, omdat de sfeer van deze thread een beetje donker is... maar dit gaat me toch wat te ver hoor... De marokkaanse bevolking voelt zich bedreigt????? wat een onzin....
.
[/quote]

[quote="Gail"]
Weet je het weer? Knipoog En foei he van die one liners...al moet ik bekennen dat ik een keer alleen maar icoontjes heb gebruikt... Schijnheilig
[/quote]

Ja die weet ik nog wel, en die uitspraak verklaar ik met de alinea die eronder staat (die je dus niet meegequote hebt)..

Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik niet begreep wat je bedoelt met:
[quote="Gail"]
...reacties als bovenstaande vind ik ongevoelig en ongenuanceerd ja.
[/quote]

en
[quote="Gail"]
Maar ik loop toch ook niet te schrijven van 'o en als ik dat zeg word ik zeker weer voor heilig boontje uitgemaakt '...dat bedoel ik met gejank
[/quote]
die ik niet helemaal begreep, en na het teruglezen ook niet meer terug kon vinden....

[quote="Gail"]
Desiree, mijn kritiek sloeg niet op het slachtoffer zijn of voelen maar het juist onterecht spelen. Het jankerige zeg maar. Als Marokkanen zich bedreigt voelen weet ik neit of dat slachtofferig is: als dat terecht is niet. En als jij je bedreigt voelt door 10 Marokkaanse buren en je voelt dat echt, doe je ook niet jankerig of slachtofferig. Maar als je een beetje tegengas krijgt en eht gaat zo van 'nou dan ben ik zeker weer racistisch..' dan vind ik dat gejank ja.
[/quote]

Dat kon ik dus ook niet terug vinden, maar ik mag het er toch wel mee oneens zijn als iemand mij een racist noemt? Lijkt me wel zo fair Verward

Ik denk dat ik het meer zei omdat deze hele thread eigenlijk steeds een herhaling is van zichzelf, met dezelfde soort argumenten voor en tegen, en dan wordt ik niet 'jankerig' maar ik noem dat liever 'hopeloos'. Maar ja dat is natuurlijk ook niet de goeie instelling voor een discussie Haha!

[quote="Gail schreef:
Uh...jullie willen lachen...
Ben niet zo goed in moppies... Haha!


Dan ga ik toch weer es zoeken naar grappige krantenberichten.... Haha!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:45

Die laatste was zeker leuk Cer Haha! Cool Cool

Maar ik denk dat Eyes een mooie bijdrage heeft geleverd. Het maakt duidelijk dat je in het nadeel bent als gekleurde: altijd 3 x zo hard je best moeten doen zodat ze niks op je aan te merken kunnen hebben.

Lijkt me neit al te best voor je eigenwaarde.

Ik naar huis, moet debat zien he?!! Tot morgen guys!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:48

Kap nou toch eens allemaal met dat gejank Haha! .

Ik heb mijn zegje gezegd, en wijk er niet van. Degene die het daar niet mee eens zijn, tja het is maar een mening.
Laatst bijgewerkt door Prima op 21-03-02 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:50

Je wilde toch een discussie prima? Verward

Cer

Berichten: 30217
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 17:08

Voorstel:
Al deze discussiegenoten in een Bokt-Lagerhuis


Leuk grapje? Knipoog

Lijkt mij geweldig gezellig worden ! Vork