Geschokt! Oprah winfrey vandaag..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Meys

Re: Geschokt! Oprah winfrey vandaag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:57

Mijn broer en schoonzus zitten ook midden in de adoptie procedure...zitten nu te wachten op hun voorstel.
Toen ze de verplichte VIA cursus deden hebben ze films gezien over andere landen en dan de kindertehuizen...je wilt niet weten hoe het daar aan toe gaat...mijn schoonzus kan veel hebben maar kon het gewoon niet aanzien allemaal.
Het is gewoon verschrikkelijk hoe ze met mensenlevens om gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:18

Ik ken mensen die ook een meisje hebben geadopteerd die uit zo’n soort land komt.. Toen ze haar net ‘hadden’ kon ze niet eens in de auto zitten met een gordel om, dan werd ze helemaal hysterisch. Zij werd in dat weeshuis namelijk altijd met kettingen vastgebonden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:19

jentel schreef:
Het blijkt wel, dat mensen er eerst mee moeten worden geconfronteerd, dan pas realiseer je je dat het allemaal echt gebeurd. en het met eigen ogen zien, is het beste medicijn om actie te ondernemen. als ik iets kan doen in deze situatie, zal i, het doen.
Ik heb gisteren het drama gezien, ik had nooit verwacht dat het zo erg zou, ik had een beeld maar niet dit beeld!

Precies! en dat is wat we ook de hele tijd duidelijk proberen te maken als mensen gaan zeiken dat je zulke dingen niet uit moet zenden.

Er zijn zoveel dingen die onvoorstelbaar zijn voor iemand met een normaal verstand. Je kunt je het pas ECHT voorstellen als je het met je eigen ogen gezien hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:25

Oh, wat zielig Sammm

En idd, die gruwelijke dingen zijn niet voor te stellen.
Daar heb je gewoon beeld voor nodig, want alleen bij vertellen, haal je zoiets nog niet in gedachte.

Zie het maar met de verschrikkingen van de 2e wereld oorlog.
Als je daar films als schindlers list enzo van ziet, dan besef je pas echt goed, wat voor leed er is geleden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:52

Desiree schreef:
Precies! en dat is wat we ook de hele tijd duidelijk proberen te maken als mensen gaan zeiken dat je zulke dingen niet uit moet zenden.
Er zijn zoveel dingen die onvoorstelbaar zijn voor iemand met een normaal verstand. Je kunt je het pas ECHT voorstellen als je het met je eigen ogen gezien hebt.

En dan nog begrijp (of voel) je het zelf helemaal als je er zelf bent geweest en het met eigen ogen hebt gezien.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:02

inderdaad. Ik denk dat taferelen nog veel aangrijpender zijn als je er bij staat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:05

MrICW: geloof maar gerust dat ze in China gewoon schijt hebben aan de Nederlandse overheid hoor, China zit voor de westerse landen potdicht!

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:07

Ik blijf er bij dat die Chinezen gek zijn. Kom op zeg, je kind weggooien omdat het een meisje is! Idiooten...

Ze vreten honden en katten op en daarbij komt dierenmishandeling er ook vaak voor...Dus...Chinezen zijn gewoon idioot...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:07

Annemariet schreef:
Ik blijf er bij dat die Chinezen gek zijn. Kom op zeg, je kind weggooien omdat het een meisje is! Idiooten...

Ze vreten honden en katten op en daarbij komt dierenmishandeling er ook vaak voor...Dus...Chinezen zijn gewoon idioot...

Ha, met jou kan ik praten!

imka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 21:21

Maar je mag chinezen niet allemaal over 1 kam sheren tuurlijk, china is een K**land met dat soort dingen, maar er zullen zat mensen daar zijn die het vreselijk vinden!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 22:00

Annemariet schreef:

Goede stelling

Imka het lijkt mij altijd dat als er genoeg mensen zijn die het ook niet zo willen er tegenin gegaan kan zijn.
Als de weeshuizen kinderen zo niet willen behandelen doen ze dat niet, als mensen geen honden en katten willen eten doen ze dat niet.

Misschien simpeler gezegd dan gedaan, maar als het meerendeel daar tegen dit soort praktijken zou zijn zouden ze er toch wel tegenin gaan?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 22:22

Citaat:
Misschien simpeler gezegd dan gedaan, maar als het meerendeel daar tegen dit soort praktijken zou zijn zouden ze er toch wel tegenin gaan?

Dat heet dus communisme. Iedereen met een uitgesproken afwijkende mening heeft een heel groot probleem.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 22:26

Ik heb het idd ook gezien.
En het is echt NIET normaal!!
Die mensen die dat doen sporen gewoon echt niet.
Echt zielig voor die kinderen

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 23:02

Ik heb gisteravond ook met open mond zitten kijken... Zó afgrijselijk!
Het ergste vond ik nog wel die peuters die vastgebonden zaten aan hun soort stoeltje, en zo spastisch heen en weer zaten te wiegen

En als je dan bedenkt dat zelfs áls zo'n kindje het geluk heeft geadopteerd te worden ze vanwege al het papierwerk meestal alsnog minstens een jaar door zo'n hel moeten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 07:03

annegti schreef:
Citaat:

Dat heet dus communisme. Iedereen met een uitgesproken afwijkende mening heeft een heel groot probleem.

Juist, die mensen hebben jaaaaaaaaaren lang geleerd hun b*k te houden, niet te zeuren en te doen wat er van je verwacht word. Het is verschrikkelijk al deze praktijken ben ik het met jullie eens. En die ingestampte instelling is er onder de bevolking echt nog niet uit.

En tjah, honden en katten eten... het zou mijn ding niet zijn. Maar in India verklaren ze ons ook voor gek dat we aan de koeien zitten. Ieder zijn cultuur zou ik zeggen.

Maar het is allemaal wel afschuwelijk, maar het communisme is dan ook afschuwelijk.

overigens vertelde ze wel dat dat beelden waren van ongeveer 8 jaar geleden en dat er sinds dien wel enigsinds iets veranderd is. Ze hebben de VN en dergelijken op hun dak gehad, en begreep uit het verhaal dat er wel al hele verbeteringen waren.

Overigens ben ik bij het zien van schoentje van een chinese vrouw afgehaakt. Mijn leraar geschiedenis heeft dat een jaar geleden zo gedetailleerd beschreven dat ik er helemaal akelig en misselijk van werd in de les. .... afschuwelijk! Bedenk wel dat niet alle chinese vrouwen zo rondlopen hoor! Het is afgeschaft sinds de beeindiging van het keizerrijk begin 1900. Wil niet zeggen dat het bij sommige niet nog gebeurd... Afschuwelijk!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:27

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:30

hier is maar een woord voor: kindermishandeling

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:39

Ik heb net een uurtje op de fiets gezeten en hier nog eens goed over nagedacht...

Wat als China slechts een voorbode is voor ons?

Wat als Nederland en europa straks volzitten? En wij van de regering niet meer dan 1 kind mogen hebben?
En dan?
Zijn dit soort praktijken hier dan ook aan de orde van de dag?

Deze gedachten maken me wel bang...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:54

onzin. Chinezen hebben een ander temperament dan wij. Wij laten ons dat niet welgevallen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:06

Mocht dat zo zijn, zal dit bij ons nog steeds niet gebeuren. Daar gebeurd het omdat de bestaanszekerheid afhangt van het kind. Krijg je een jongen, dan blijft die bij de familie en zal deze voor je zorgen als je oud bent. Een meisje verlaat de familie en trekt bij de jongen in. Krijg je een meisje, dan is deze dus niet in staat om later echt goed voor jou te zorgen. Dit is hun cultuur.

Opzich ben ik niet tegen de 1 kind regeling. Tegelijkertijd zouden er alleen ook andere dingen aangepakt moeten worden. Als meisjes de kans kregen om later voor hun ouders te zorgen, dan zou het niet zoveel uitmaken of je als ouders een meisje of een jongen krijgt. China is te vol, en de geboorte groei moet ook geremd worden. Ze moeten alleen niet alleen zeggen, maar 1 kind, dat is te kort door de bocht, daar komen meer dingen en meer maatregelen bij kijken.

Jongens zijn dus veel gewilder. Hier in Nederland zou dat niet kunnen gebeuren, aangezien vrouwen en mannen inmiddels vrij genoeg zijn om zelfstandig te beslissen over hun leven, en de vrouw dus ook niet perse bij de man moet intrekken of zo...
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 29-09-05 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:07

Desiree schreef:
onzin. Chinezen hebben een ander temperament dan wij. Wij laten ons dat niet welgevallen.

Ik denk eerder een andere politieke en culturele geschiedenis en samenleving. Nederland is een democratische rechtsstaat gebaseerd op een vrijheidsideaal, en zulke beperkende maatregelen kunnen hier wettelijk gezien niet zomaar ingevoerd worden. Bovendien wordt het parlement nog steeds democratisch gekozen en kan het volk dus invloed hebben op dit soort zaken.

Maar het blijven idd nare gedachtes...

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:05

Toekie schreef:
smax schreef:
Het gaat daar al jaren zo....ellende filmen is iedereen goed in, maar ellende aanpakken.....

Heb jij enig idee hoe zwaar het is om dit soort ellende te filmen en onder de aandacht te brengen?? Ik heb diep respect voor de mensen (journalisten) die dit doen. Wat denk je wat er gebeurt als de camera's niet draaien? Geloof me, deze mensen (filmploegen, fotografen) gaan echt niet naar huis alsof er nooit iets gebeurd is... Vaak riskeren ze hun eigen leven om deze verschrikkingen vast te leggen. Als je deze ellende wilt aanpakken, zou het toch eerst onder de aandacht gebracht moeten worden. En dat is het moeilijkste en zwaarste wat er is. Nogmaals; diep respect voor de journalisten die dit doen!

Toevallig wel JA!!!! Ik zeg ook nergens dat ik geen respect voor die mensen heb!!! Alleen bedoel ik te zeggen dat de opnames makkelijker opgang komen als de hulp, en met makkelijker bedoel ik niet dat het voor hun niet gemakkelijk is!!!!Ik heb zelf in Kosovo en Bosnie gefilmd, dus ga mij niet zeggen hoe zwaar zoiets is

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:12

nou nou... zo kan het wel weer...

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:24

Weet je wat ik me afvraag.....
Hoe gaan ze het over een paar jaar doen daar in china... er zijn dan alleen nog maar jongens, hoe gaat het dan met de voortplanting??

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:32

jentel schreef:
Weet je wat ik me afvraag.....
Hoe gaan ze het over een paar jaar doen daar in china... er zijn dan alleen nog maar jongens, hoe gaat het dan met de voortplanting??

Hier heb ik ook al over zitten nadenken. Als het zo doorgaat zijn er straks véél te weinig meisjes (er is nu al een jongens'overschot' van 17 miljoen ofzo). Zul je zien dat meisjes dan opeens meer waard worden en alle jongetjes massaal gedumpt

Overigens is er nóg een bijkomstig feit van de 1-kind politiek, nl. omdat jongens meer waard zijn is er een enorme handel onstaan in kleine jongetjes. Het gaat zo ver dat je als ouder nauwelijks om kan kijken of je kindje wordt al gestolen en voor veel geld aan rijke families verkocht. Echt afgrijselijk!