Oscar schreef:Sammie, ik denk dat we daar nog even op moeten wachten
De rit stond gepland voor 17:00 uur, dat gaat nog wel even duren voordat iedereen weer thuis is
Was ook als grapje bedoelt

Jammer dat je batterij leeg was kiwiko!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Oscar schreef:Sammie, ik denk dat we daar nog even op moeten wachten
De rit stond gepland voor 17:00 uur, dat gaat nog wel even duren voordat iedereen weer thuis is

MissM schreef:Geweldige foto's Kiwiko!!![]()
![]()
![]()

! 

:D
. 
maar dat is wel aan mijn grijns te zien

Wat zonde dat ik het helemaal gemist heb. Heb het de laatste tijd zo druk gehad dat ik na mijn vakantie amper op Bokt heb gezeten en nu dus pas zie dat het vanmiddag was

- geoefend te hebben op rechtop zitten, voor me kijken en zo
en alles netjes te hebben gemaakt was ik royaal op tijd (kwart voor vier
) bij stal Sintels. Even bijgepraat met familie Sintels
en natuurlijk Tyrza en Menno. Vervolgens ben ik maar eens uitgebreid gaan kennis maken met Tolstoi, die er erg vrolijk en blij uitzag, volgens mij wist hij precies dat hij in het middelpunt zou komen staan.
- was het dan eindelijk tijd om op te zadelen. Tol is al net zo sterk in zichzelf opblazen als onze paarden
dus dat voelde iig al bekend. Tyrza zou Tol los rijden en eea over hem vertellen en daarna was het mijn beurt.
Even mijn teugels weer uitzoeken, de laatste keer dat ik met stang en trens had gereden was ik denk 10 jaar geleden, maar gelukkig had ik nog wel het gevoel van dubbele teugels bij de slof dus dat viel me helemaal niet tegen.
Tja, en toen we dat wat geoefend hadden, moest ik van Tyrza maar eens wat extra gaan sluiten en toch naar voren blijven rijden want dan kwam die passage vanzelf wel
Tyrza wist erg duidelijk het gevoel over te brengen dat ik moest opbouwen en na een paar pogingen was het er dan echt: mijn eerste keer passage! Tyrza had het al over die grote grijns, nou, die komt nu dus weer terug als ik eraan denk. Het is een gevoel dat je bijna niet kunt beschrijven, de vanzelfsprekendheid en het gemak waarmee je meegenomen wordt in die dansende beweging is onvoorstelbaar.
maar er stond alweer iets nieuws op het programma, de piaffe. Dat vond ik lastig te voelen, hoe minder je voelt, hoe beter het is. Tolstoi is geweldig, als hij maar enigszins begrijpt wat je bedoelt, doet hij het gewoon
Zelfs de overgang naar passage vanuit de piaffe lukte een paar passen
Dus wat gestapt en daarna opgepakt voor het galopwerk. Hij zit als een stoel en al snel hoorde ik ook van Tyrza "zet die kont maar naar binnen, breng hem maar naar mij toe" en daar kwam mijn eerste pirouette
Dat is Tol zijn specialiteit en zeker rechtsom moest Tyrza rennen voor haar leven
want hij draaide op een dubbeltje
Ik vond het een heel apart gevoel toen Tol na de eerste passen ineens dacht, "oh, dat bedoel je" en die pirouette gewoon bleef springen alsof het niets was. En toen been eraan en recht eruit rijden en weer die grote grijns
Je moet terwijl je de 1e wissel springt al weer de volgende inzetten en dat ging mij allemaal te snel
Tol springt ze ook heel gemakkelijk waardoor je ook nog heel erg moet opletten en alles bij elkaar lukte mij de eners niet, maar daar kon ik toch niet echt van wakker liggen