22+ Wat was voor mij normaal en voor jullie nog niet?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marye78

Re: 22+ Wat was voor mij normaal en voor jullie nog niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:28

ingeborg schreef:
Golddigger en Paratrooper?

nee t heette volgens mij gewoon Digger, leek erg op pacman maar dan zo'n soort robotje wat steentjes eet, en oppassen voor spookjes

edit: ik heb een plaatje gevonden op google, maar dan is het de 1e versie. (dus niet double)
Afbeelding

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:46

Ik heb niet het hele topic doorgelezen hoor, maar ik zal ook even 'mijn mening' geven. Even ter informatie; ik ben 13 (over twee weken 14 overigens).

Ik draag zelf geen overvloedige make-up, behalve af en toe een oogpotloodje. Op mijn school lopen er meiden bij waar de make-up bijna van af druipt bij wijze van spreken. Internet hebben wij hier wel al een flinke tijd, mijn broer en zus hadden het 'nodig' voor school, ongeveer 5 jaar terug denk ik? Toen gebruikte ik het nog niet, ik denk dat dat vanaf groep 8 was ongeveer.

Om even terug te komen op het punt 'spelfouten'...
Ik loop regelmatig mensen te verbeteren uti mijn omgeving, die toch echt ouder zijn dan ik. Maar soms lees ik berichten op bokt die van geen kant kloppen. Spelfouten worden overvloedig gemaakt, maar ook grammaticaal klopt er vaak niets van. Dan bekijk ik het profiel, en zie ik dat diegene (bijvoorbeeld) 12 is. Dan heb ik zoiets van ''ik hoor niet bij deze 'jeugd' ''.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:26

Ik ben dus wel ouder, maar speling enzo is echt heel lastig. Ik ben er nooit goed in geweest en zal het nooit worden. Ik doe wel heel erg mijn best om het goed te doen, maar ik heb het gewoon niet in me, vrees ik.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:28

@Marye78. Ja dat lijkt wel op die digger en idd geen double. Die kersjes kwamen met bekend voor. IK was echt verslaafd trouwens, de pc is ook bijna van mijn kamer afgehaald toen mijn cijfers voor school kelderden..

Edit: ik heb em net hier gratis gedownload (niet illegaal en AVG gaf geen virussen aan..): http://games.wacf.nl/old_lijst.php?ID=C ... e=2&page=1

Toen ik het speelde kwam de oude tactiek weer boven

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:39

ingeborg schreef:
@Marye78. Ja dat lijkt wel op die digger en idd geen double. Die kersjes kwamen met bekend voor. IK was echt verslaafd trouwens, de pc is ook bijna van mijn kamer afgehaald toen mijn cijfers voor school kelderden..

Edit: ik heb em net hier gratis gedownload (niet illegaal en AVG gaf geen virussen aan..): http://games.wacf.nl/old_lijst.php?ID=C ... e=2&page=1

Toen ik het speelde kwam de oude tactiek weer boven

wauw ga t gelijk proberen!! thanx...oude nostalgie opdoen

jaa die kersjes...en dat deuntje zit ook gelijk weer in mijn hoofd, tududududududu tududududududu

EDIT: heb m ff gespeeld maar dat muziekje is er niet meer, en hij is ook heel traag lijkt t wel of t komt door mij haha. en ik kon m niet meer uitzetten!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:05

Toen ik twaalf was speelden we op de Commodore 64 (ja die met de spelletjes op een cassettebandje ja ), we gingen crossen met fietsen, even denken, eeeeeh hutten bouwen, keken nog videobanden en er waren nog normale series op tv (McGyver enzo). De kinderbios was volgens mij al niet meer maar daarvoor hadden we Sky op tv met Inspector Gadget en zo

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:06

Oh ja, voor niet weet wat een Commodore 64 is. Dat was toen de toekomst. Een computer met spelletjes. Eigenlijk wat X-box, Nintendo en Sega nu zijn zeg maar .

*denkt terug aan de bekende melding 'Syntax Error' en wil weer een C64 *

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:14

Faas schreef:
en er waren nog normale series op tv (McGyver enzo).

McGyver, the A-team, MASH, het is allemaal nog steeds op tv... In dat opzicht is er bedroevend weinig veranderd.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:30

Ik speelde Spike en Molly op de Commodore en we hadden later ook de Amiga Daarop speelde ik Lemmings, heb het zelfs uitgespeeld.

A-team keek ik en daarvoor dingen als She-ra

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:36

Ik heb nog steeds een commodore 64, heel soms haal ik em weer onder het bed vandaan. heb ook al die floppy's nog
en wat je moest intypen weet ik ook nog steed:
load"naam spel*",8,1
haha geweldig en als er dan ready kwam te staan moest je daar run intypen
ik speelde altijd little computer people
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:45

Faas schreef:
De kinderbios was
De woensdag middag AVRO's kindermiddag...tatadada, AVRO'S kindermiddag... kin-der-bioscoop!

*Edit;Draakje, je plaatjes doen het bij mij niet.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:10

Hmmm toen ik klein was was er Suske en Wiske op woensdagmiddag met echte poppen (maar dan MOEST ik altijd naar judo voor assertiviteit, ook zoiets..)

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:22

Oja! Dat liedje was ook zo lekker irri "en dan natuurlijk Lambik...en Jerom" Was wel erg spannend ja, maar dat kwam toen de kinderbios afgelopen was. Ik was ook wel wat jonger dan 12 toen de kinderbios op tv kwam.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 06:17

shadow0 schreef:
Faas schreef:
en er waren nog normale series op tv (McGyver enzo).

McGyver, the A-team, MASH, het is allemaal nog steeds op tv... In dat opzicht is er bedroevend weinig veranderd.

Nou vind ik niet bedroevend hoor. Ik vind het tegenwoordige, nieuwe aanbod op tv een stuk bedroevender. Kijk dan ook nog zelden naar het kastje.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 06:18

orri schreef:
Ik speelde Spike en Molly op de Commodore en we hadden later ook de Amiga Daarop speelde ik Lemmings, heb het zelfs uitgespeeld.

A-team keek ik en daarvoor dingen als She-ra

Ooow She Ra was geweldig. Uiteraard was ik in mijn fantasy She-Ra

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 06:20

Draakje schreef:
Ik heb nog steeds een commodore 64, heel soms haal ik em weer onder het bed vandaan. heb ook al die floppy's nog
en wat je moest intypen weet ik ook nog steed:
load"naam spel*",8,1
haha geweldig en als er dan ready kwam te staan moest je daar run intypen
ik speelde altijd little computer people
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Wizard of War, Frogger, Digger, Boulder Dash . En nog zoveel meer.

En er was al 1 Role Playing Game. Die speelde je met alleen tekst. Ging ongeveer zo:

'je bevindt je nu in een lege kamer, rechts en links van je zijn deuren, rechtdoor hangt een schilderij, wat wil je doen'

'rechtdoor'

'AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH je bent dood, er kwam een zombie uit de muur'

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 06:21

Kleine Annemarie kwam ook altijd op woensdag. En die serie met die mensjes die met hun horloge zichzelf konden transformeren tot mensen met vleugels en zo

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 08:28

Ik ben niet verder dan de eerste 1,5 pagina gekomen, maar wil ook even reageren.

Ik ben net 16 en ik merk al veel verschil met een paar jaar geleden.
Ik erger me eigenlijk behoorlijk aan die mensen die ALLES vanzelfsprekend vinden. Ik krijg zelf ook heeeeeeel veel, maar probeer daar dankbaar voor te zijn.
Het valt mij ook op hoe kinderen zo ontzettend graag ouder willen zijn/lijken. Ik snap ook niet hoe ouders dat zomaar goed kunnen vinden. Hier (in Amerika) zie je dat net zo erg als in Nederland. Een kind van zes in een kort rokje op hakken! Hallo??? Dat is toch belachelijk?
Ik weet niet of ik ooit kinderen krijg, maar ze hebben zich fatsoenlijk aan te kleden en te gedragen.
Ik kan er niet tegen hoe ondankbaar iedereen tegenwoordig is.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 08:56

Faas schreef:
hadden we Sky op tv met Inspector Gadget en zo

Jaaaa!! Sky channel! Waar dat gebleven is heb ik me altijd afgevraagd trouwens! Wij keken ook altijd Inspector Gadget op Sky, en nog een aantal andere series, maar ik na me niet meer herinneren welke.

*edit*

Transformers en He-man Ik was verliefd op He-man.

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 10:28

om de plaatjes te zien ga je naar:
http://screenmania.retrogames.com/index2.html
en dan c=64 en dan klik je op de letter L en dan op het woord little computer people, dan zie je alle plaatjes
je kan er ook plaatjes van andere commodore spellen vinden

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 10:47

Aztec Challenge Die was gaaf. Nou ja, de muziek vond ik wel leuk

Blue Max
Choplifter
oh en het was neit Digger maar Dig Dug
H.E.R.O. was ook leuk
Hunchback
Pitfall
Super Pipeline (ik noemde dat altijd piep-uh-lienuh op zijn nederlands zeg maar )
Wizard of Wor

Allemaal gespeeld . Kennen jullie die?

Dit is echt jeugdsentiment

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:00

Ik was ook 12/13 toen ik een mobiel kreeg

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:08

Ah, dus al die 'vroegah was alles beter'-mensen waren eigenlijk ook verstokte tv-junkies

Ik keek toen al weinig tv, nu nog steeds niet. A-team en dergelijke zijn wel grappig, als je je verveelt, maar ergens rondom herhaling 7 begon het een beetje te vervelen. Het is ontzettend jammer dat er zo weinig leuke nieuwe dingen komen, maar het meest zou ik toch een nieuwe serie willen van kwaliteit Unit13 of Pleidooi.

(Niet dat ik een oud-Hollandsch buitenspelend, kaatsenballend kind was hoor. Ik las of zat achter de computer, en soms allebei tegelijk. En dat doe ik nog steeds )

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:23

Weet je wat ik me ook nog (vaag) kan herrinneren, wat nu écht niet meer is weg te denken?

Je kon nergens pinnen! Als ik met mijn moeder mee boodschappen ging doen, kwam er toch echt een cheque uit de tas voor de grotere bedragen... En geld moest je bij de bank halen, geloof ik.

Echt een jeugdherrinering!

Ik zat overigens als kind ook zelden achter de computer, ik speelde met mijn vriendinnetje gewoon spelletjes. Rummicub of Wie Ben Ik (met al die kaartjes; heb je bruine ogen? Nee? klap-klap-klap. Ben je blond. Ja? klap-klap-klap-klap.)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:33

Haha, ja de cheques, mijn god zegt dat woord nu dezer dagen nog wel iets?

Zo ging ik vroeger altijd met een gulden naar de snoepwinkel, een hele grote zak snoep (voor mijn doen). Moet je je eens indenken wat je nu vandaag nog voor 1 gulden in de snoepwinkel zou kunnen kopen? Uhm 3 snoepjes?

Ik erger me soms wel eens aan dingen, zoals bv sinterklaas. Vroeger kreeg ik dingetjes als een paardenborstel, briefpapier met paardenhoofd, een halster of halstertouwtje, gewoon kleine dingetjes.
Nu moet ik zelf shoppen voor die leeftijd en mijn god wat een prijzen en je hoeft ook echt niet aan te komen zetten met zoiets kleins als dat ik vroeger kreeg want dan ligt het zo in de prullenbak.