Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Desiree schreef:Het is voor mij een opluchting dat er mensen zijn die denken zoals ik. Ik vind het namelijk heel erg wat er met dieren gebeurt. Het snijdt door mijn ziel. Kennelijk hebben veel andere mensen daar geen last van.
Desiree schreef:Het is voor mij een opluchting dat er mensen zijn die denken zoals ik. Ik vind het namelijk heel erg wat er met dieren gebeurt. Het snijdt door mijn ziel. Kennelijk hebben veel andere mensen daar geen last van.
Spetterlover schreef:Nouja, zie mijn antwoord
Hoezo bijgeleerd? Zolang ik jouw mening niet deel moet ik nog bijleren?
Dieuwke1989 schreef:Er zijn zo'n 40 alternatieven voor dierproeven. De bekensten zijn celkweking en rubberen ratten enzo... 40 lijkt me toch meer dan genoeg!
Cassidy schreef:Niet alles is met celkweken op te lossen. En ook niet met rubberen ratten. Trouwens, hoe wil je alle aandoeningen en effecten van medicijnen op rubberen ratten uitproberen? Het grootste aantal van de dieren overlijdt vanwege onderzoek van uitwerkingen van medicijnen, die paar dieren die voor de wetenschap en het opleidingstraject het leven moeten laten zijn daar een minuscule fractie van.
Cassidy schreef:Met celkweek kun je niet alles doen. En zal ik je wat vertellen? Voor het aanmaken van die celkweek moet ook een dier sterven. Piem, dood, dead, Todt, deceased....
Cassidy schreef:Als je cellen hebben moet uit de hersenen, dan vraag ik me af hoe je dat wilt jatten.
Citaat:En een celkweek zal nooit de situatie in een dier kunnen nabootsen.
Citaat:Net zo min als je computersimulaties kunt loslaten op een medicijn dat je wilt testen.