Borstverkleining, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: Borstverkleining, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 13:16

jipkip schreef:
Meys schreef:
Jipkip> als ik het goed begrijp wil jij een bvk laten doen zonder dat je ouders het weten en het liefst wil je na 6 weken weer te paard??
Ik heb geen site bekeken of folders of wat dan ook…ik heb wachtlijstenbemiddeling gebeld en die vertellen je waar je het beste naar toe kan gaan.
Als ik jou stukje zo lees dan komt het op mij over dat je er wel een beetje licht over denkt..het is inderdaad een operatie…en na een operatie moet je herstellen en bij de een duurt het langer dan bij de ander.

nee ik zit er over te denken om een bvg te laten doen. Het is zeg maar de bedoeling dat ik alles al uitgezocht heb etc en dat ik ze het dan zeg maar mededeel.. ik heb het al eens geprobeert er over te hebben maar ze blasen het gelijk af.. en ik heb idee dat als ik echt alles uitgezocht heb van hoe en wat en waar en waarom dat ik dan misschien meer serieus genomen wordt.
En het is echt niet een idee die vorige week is komen aanvliegen.. ik denk er al een paar jaar aan.. maar nu wordt ik in april 18 dus is het ook echt mogelijk om er iets aan te kunnen doen. Maar ik wil graag uitzoeken of het mogelijk is om het te laten vergoeden. (ik heb nl anorexia gehad en dat heeft de groei beperkt) Maar ik weet allemaal niet zo goed hoe.
Ik heb trouwens nu een website gevonden die me wel aanspreekt..: http://www.aesthetic.nl/
maar die prijzen!! Wow! ik dacht dat de prijzen ongeveer de helft lager lagen..!
heeft een van jullie ervaring bij deze? wat vinden jullie van de site?

Ik denk dat het handig is als jij een apart topic begint over borstvergroting, want alles loopt nu dwars door elkaar een een bvg is een totaal andere operatie als een bvk.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 13:17

Waterkippie schreef:
Karin schreef:
Nee, dan mag ik echt van geluk spreken...

Idd, ik mag ook best van geluk spreken, bij mij was alles binnehuidsgehecht, heb geen hechting gezien wat ik erg prettig vond, en heb geen wondje gehad Ja

En de drains, daar denk ik liever niet aan terug,
ze deden echt pijn en dat eruit halen was alles behalve prettig Bloos maar dat is zo voorbij Ja

Ik ben als kind aan mijn nieren geopereerd.
Toen had ik een halve meter drain in mijn buik, die er zonder pardon, zonder verdoving uitgetrokken is.
Was een hele nare en pijnlijke ervaring.
Dit lijkt me ook niks, maar het zal ongetwijfeld geen halve meter zijn, dus wat dat betreft zal het meevallen. Knipoog

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:55

Hmm bij jullie deden de drains dus pijn….
Ik heb meerdere operaties gehad en ook verschillende drains die er dus ook zonder verdoving uitgehaald werden en ik kan het gevoel nog steeds herinneren als een achtbanen gevoel…..geen pijn ofzo maar ja dat zal voor ieder mens ook verschillend zijn denk ik.

Jipkip> een borstvergroting wordt niet vergoed..je zult helaas zelf moeten sparen ervoor.
En ja een apart topic is misschien wel handig of ga eens kijken bij de link die ik je gaf van het borstenforum.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 14:58

Meys schreef:
Hmm bij jullie deden de drains dus pijn….
Ik heb meerdere operaties gehad en ook verschillende drains die er dus ook zonder verdoving uitgehaald werden en ik kan het gevoel nog steeds herinneren als een achtbanen gevoel…..geen pijn ofzo maar ja dat zal voor ieder mens ook verschillend zijn denk ik.

Jipkip> een borstvergroting wordt niet vergoed..je zult helaas zelf moeten sparen ervoor.
En ja een apart topic is misschien wel handig of ga eens kijken bij de link die ik je gaf van het borstenforum.

Ik zit nu even terug te denken aan hoe ik zelf was toen ik 18 was.
Ik vond mezelf heel volwassen, maar was het echt niet.
Dus Jipkip, wacht aljeblieft nog even met een dergelijk besluit.
Als je mijn dochter was zou ik re een stokje voor steken tot je een paar jaar ouder was. Knipoog

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:06

Denkt ook even terug aan toen ze 18 was (jemig wat een tijd geleden ha ha)
Enne…nee toen was ik ook alles behalve volwassen.
Een bvg vindt ik persoonlijk zonde van het geld….er zijn zulke mooie bh’s te koop waar door je ze op kan pompen om het zo maar ff te zeggen..
Is dat niet iets voor je?? Veel goedkoper ook.

ps als mijn dochter met 18 jaar bij me komt zal ik het ook uit haar hoofd praten.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 16:08

Meys schreef:
Denkt ook even terug aan toen ze 18 was (jemig wat een tijd geleden ha ha)
Enne…nee toen was ik ook alles behalve volwassen.
Een bvg vindt ik persoonlijk zonde van het geld….er zijn zulke mooie bh’s te koop waar door je ze op kan pompen om het zo maar ff te zeggen..
Is dat niet iets voor je?? Veel goedkoper ook.

ps als mijn dochter met 18 jaar bij me komt zal ik het ook uit haar hoofd praten.

Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:34

En als je dochter op haar 18e bij je komt omdat ze een borstverkleining wil? Ik was namelijk 19 toen ik onder het mes ging en ik vond mezelf wel degelijk volwassen genoeg om die beslissing te nemen. En blijkbaar was ik dat ook, want ik heb er nooit een seconde spijt van gehad. Knipoog

Mijn vraag is eigenlijk: waarom wel een paar jaar wachten als je op je 18e een bvg wilt en misschien niet als je op diezelfde leeftijd een bvk wilt (en ook mag van de artsen)?

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:41

Ik neem aan dat jij een bvk hebt laten doen omdat je er last van had???
Een bvg daar heb je toch geen last van? Ik bedoel…van kleine borsten heb je toch geen nek of rugpijn?

Ik mag hopen dat mijn dochter op die leeftijd niet van die grote borsten heeft…zou het zielig vinden voor d’r maar als het wel het geval zou zijn en ze heeft er last van sta ik 100% achter haar beslissing.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:59

Meys schreef:
Ik neem aan dat jij een bvk hebt laten doen omdat je er last van had???
Een bvg daar heb je toch geen last van? Ik bedoel…van kleine borsten heb je toch geen nek of rugpijn?

.

wat dacht je van psychische pijn Verward is dat minder erg?

Als je er zo mee zit dat je kleine borsten hebt en dat je leven beinvloed kan ik het me goed voorstellen dat je een vergroting wilt. Bij ons zijn het lichaamlijke klachten waardoor in ieder geval mijn leven werd beinvloed. En als je dat nou precies anders om heb kan ik me dus goed voorstellen dat je er wat aan wilt doen.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:31

Ja daar zit wat in.

Heb ook psychisch last van mijn borsten…zit daardoor ook niet lekker in mijn vel.

Sorry had er niet over na gedacht.

Maar……sommige zijn niet snel tevreden..nichtje van me heeft ook een bvg laten doen…en dan denk ik waarvoor?? Ze had zo’n mooie en normale cupmaat maar goed wie ben ik om me daar druk over te maken?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:20

Waterkippie schreef:
Als je er zo mee zit dat je kleine borsten hebt en dat je leven beinvloed kan ik het me goed voorstellen dat je een vergroting wilt. Bij ons zijn het lichaamlijke klachten waardoor in ieder geval mijn leven werd beinvloed. En als je dat nou precies anders om heb kan ik me dus goed voorstellen dat je er wat aan wilt doen.

Zo zie ik het ook en ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat sommige vrouwen een bvg willen. Tja, voor een ander is het ook niet altijd te begrijpen waarom iemand per se een bvk wil. Zo loopt er ergens anders op Bokt een topic waarin D/E-cups 'luxe' worden genoemd. Noem het maar 'luxe'... Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:53

Bedankt voor dit verhaal.
Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon uitwijken naar Drachten als Leeuwarden een lange wachtlijst heeft?
Dat zou super zijn, want het zou voor mij het beste uitkomen als ik in de zomer geopereerd zou kunnen worden, zodat ik niet te ver achter kom met school.
Mag ik vragen welke cupmaat je eerst had, en wat je nu hebt?[/quote]

Ik had een DD cup (Ik ben maar 1.59 m. groot) en nu een B cup.
Ik weet niet hoe het nu met de wachtlijst in Drachten is trouwens...
Ik zou gewoon eens informeren. Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 13:37

Karin schreef:
En als je dochter op haar 18e bij je komt omdat ze een borstverkleining wil? Ik was namelijk 19 toen ik onder het mes ging en ik vond mezelf wel degelijk volwassen genoeg om die beslissing te nemen. En blijkbaar was ik dat ook, want ik heb er nooit een seconde spijt van gehad. Knipoog

Mijn vraag is eigenlijk: waarom wel een paar jaar wachten als je op je 18e een bvg wilt en misschien niet als je op diezelfde leeftijd een bvk wilt (en ook mag van de artsen)?

Als het medisch is mag dat absoluut.
Maar een bvg is volgens mij geen medische noodzaak, dus ik vind dat ze daar beter even over na kan denken. Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 13:38

Karin schreef:
[Zo zie ik het ook en ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat sommige vrouwen een bvg willen. Tja, voor een ander is het ook niet altijd te begrijpen waarom iemand per se een bvk wil. Zo loopt er ergens anders op Bokt een topic waarin D/E-cups 'luxe' worden genoemd. Noem het maar 'luxe'... Knipoog
[/quote]

Een luxe?
Grinnik, zo had ik er nog nooit naar gekeken. Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 13:40

Yvonnelind schreef:
Ik had een DD cup (Ik ben maar 1.59 m. groot) en nu een B cup.
Ik weet niet hoe het nu met de wachtlijst in Drachten is trouwens...
Ik zou gewoon eens informeren. Knipoog

Ben jij bekend met dokter Kromheke?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 13:46

Karin schreef:
Waterkippie schreef:

Zo zie ik het ook en ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat sommige vrouwen een bvg willen. Tja, voor een ander is het ook niet altijd te begrijpen waarom iemand per se een bvk wil. Zo loopt er ergens anders op Bokt een topic waarin D/E-cups 'luxe' worden genoemd. Noem het maar 'luxe'... Knipoog

wat een luxe..
met paardrijden,en traplopen vliegen je borsten steeds in je nek..wat een luxe Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 14:04

Saskia9 schreef:
[Zo zie ik het ook en ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat sommige vrouwen een bvg willen. Tja, voor een ander is het ook niet altijd te begrijpen waarom iemand per se een bvk wil. Zo loopt er ergens anders op Bokt een topic waarin D/E-cups 'luxe' worden genoemd. Noem het maar 'luxe'... Knipoog
[/quote]

wat een luxe..
met paardrijden,en traplopen vliegen je borsten steeds in je nek..wat een luxe Knipoog

Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:45

ik was 19 toen ik die operatie onderging, achteraf had ik hem veel eerder moeten doen...ze adviseren tot je 18e te wachten omdat men dan vaak uitgegroeid is en het voorkomt dat je borsten na de operatie doorgroeien....

maar bij mij in het ziekenhuis lag een meisje van 15 die net geopereerd was aan het zelfde euvel, achteraf was ik best een beetje jaloers, want in een belangrijke periode van haar leven kon zij nu een stuk zekerder door het leven als ik....als ik het over kon doen had ik het veel eerder gedaan

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 14:51

RUBYWHITE schreef:
ik was 19 toen ik die operatie onderging, achteraf had ik hem veel eerder moeten doen...ze adviseren tot je 18e te wachten omdat men dan vaak uitgegroeid is en het voorkomt dat je borsten na de operatie doorgroeien....

maar bij mij in het ziekenhuis lag een meisje van 15 die net geopereerd was aan het zelfde euvel, achteraf was ik best een beetje jaloers, want in een belangrijke periode van haar leven kon zij nu een stuk zekerder door het leven als ik....als ik het over kon doen had ik het veel eerder gedaan

Maar toch kan ik me voorstellen dat ze dat ontmoedigen.
Je borsten groeien tot je ongeveer 21 bent, dus dan is 15 wel heel jong.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:53

Ik ben dus ook 18. Ben niet onzeker over mij, of ten minste, niet door mijn borsten. Bij mij is het puur medisch dat ze er af gaan over enkele maandjes Haha! . Wat ben ik blij met die 2 kilo minder, ik zal het gelijk de eerste dag merken volgens mijn PC.

Over dat paardrijden na 2 weken... Het zou kunnen. Ik zeg niet dat ik dat dan al ga doen. Ik heb erbij gezet dat ik aan zou voelen of mijn lichaam het aan kon.

Sommige hier op bokt lezen alleen wat ze willen lezen...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 18:24

Emeraldo schreef:
Over dat paardrijden na 2 weken... Het zou kunnen. Ik zeg niet dat ik dat dan al ga doen. Ik heb erbij gezet dat ik aan zou voelen of mijn lichaam het aan kon.

Sommige hier op bokt lezen alleen wat ze willen lezen...

reken er echt maar niet op met twee weken Knipoog
en wat bedoel je met je laatste zin?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:43

met 2 weken al paardrijden??

ok al nagedacht over je littekens??

hoe meer je riskeerd,
hoe meer je littekens belast worden en dus lelijker en groter worden,
dus doe maar rustig aan,
het gaat om je eigen gezondheid,
je paard kan je daarna nog altijd rijden....

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:44

Saskia9 schreef:
met 2 weken al paardrijden??

ok al nagedacht over je littekens??

hoe meer je riskeerd,
hoe meer je littekens belast worden en dus lelijker en groter worden,
dus doe maar rustig aan,
het gaat om je eigen gezondheid,
je paard kan je daarna nog altijd rijden....

Ja

los van dat het dan nog best pijnlijk is allemaal Scheve mond

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:26

Ik ben 2 jaar geleden geopereerd, van mijn borsten is ook 2 kg afgehaald en ik ben er nog altijd zoooo ontzettend blij mee. Met rijden schaamde ik me dood, zeker in de zomer, ik had dan ook altijd een bodywarmertje erover aan ,ook al was het 30 graden...
Het was een ware verlossing, en de eerste keer toen ik gewoon in een hempie op mijn paard zat, kon ik wel juichen van geluk! Ikhad dit gewoon 10 jaar eerder moeten doen!
De operatie zelf is me 100 % meegevallen, ik had in mijn infuus een middeltje tegen misselijkheid, dus alles ging van een leien dakje. Ik kwam om half 8 smorgens binnen en ging de andere morgen om 9 uur naar huis! Het ligt eraan of je geplast hebt en of je drains niet meer lopen. Voor de drains eruithalen had ik het meeste schrik, ik had al zoveel horrorverhalen gehoord. Toen het dus gebeurde lag ik helemaal stijf te wachten op wat er komen ging...Maar je moet diep inademen en terwijl je langszaam uitademt, wordt de drain eruitgetrokken. Je voelt m zo lopen...heel vreemd gevoel. Omdat mijn drains niet lang erin hebben gezeten zaten ze niet vast aan de wond. Als je een tijdje moet liggen dan kan dat wat zeer doen, omdat het wondje sluit om de drain.
Ik heb alleen veel last gehad van infecties, gaatjes die niet wilden sluiten..Op een gegeven moment kwam er toch een hoop troep uit..gewoon een balletje van 1 cm doorsnee...toen voelde ik me wel wat raar worden hoor...getver...Ga alsjeblieft niet na 2 weken al op het paard zitten, waarschijnlijk laat je het ook wel uit je hoofd...Dat gaat gewoon niet. Althans, bij mij niet. Ik had ook veel last van zenuwpijn aan de zijkant van mijn borsten...Dat komt omdat door het wegsnijden je zenuwen zijn doorgesneden en als die weer aangroeien is dat een heel raar gevoel, net of je het daar heel koud hebt...
Ik ben nu dus 2 jaar verder en ik vind dat ik mooie borsten heb overgehouden. Ze zijn nog niet klein, maar wel stevig, ze hangen echt niet. De littekens vallen bij mij echt niet op, je moet echt goed kijken.
Dus... ga ervoor. het is het echt waard, ook alle kleine kwaaltjes erna.

laat je wel weten hoe het gegaan is??

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:36

Ik zei dus alleen maar dat ik volgens mijn PC misschien wel zou kunnen paardrijden na 2 weken. Het was beter als ik wat langer zou wachten, maar in principe kon het wel zei hij.
Jullie gaan er dan blijkbaar vanuit dat ik op de kalender de dagen na tel, en precies 14 dagen later in m'n rijkleren klaar sta.

Ik kijk zelf wanneer ik me goed genoeg voel, is dat na 1 dag (lijkt me sterk Clown ) of is dat na 5 weken? Het paard vindt het vast niet erg om een paar weekjes vakantie te hebben.

Trouwens, bij degene waarbij enkele stukjes uis zijn afgestorven o.i.d. roken zij? Mijn PC hamert erop niet te roken. Voor mensen die roken zouden er dat soort complicaties op kunnen treden, bij niet-rokers is die kans veel kleiner.