Laura in the USA - update 22-07

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Re: Laura in the USA - update 08-05/13-05 + foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 21:07

Oh, ik heb mijn woordje al klaar.
Dat ik het erg vervelend vind dat het zo moet gaan, ik bedoel, ik had toch een erg hoge pet van ze op en wilde ze aanraden bij de State, die de komende groep internationale business interns moet huisvesten, maar als zij mij ervan beschuldigen dat ik lieg - ik ben toch niet de eerste de beste student - dan is de klantvriendelijkheid ver te zoeken. Afijn, ik betaal wel, maar verwacht voortaan altijd een bon en ik hoop dat ze de interne processen eens nader bekijken voordat ze een volgende klant wegjagen.
De groeten.

En mbt die Amerikanen: ik ben er al aan gewend. Ik wist het al wel van mijn eerdere bezoeken, en houd altijd in mijn achterhoofd dat ze erg aardig vriendelijk en beleefd zijn, maar dat dat niks persoonlijks met jou te maken heeft... Je kan nog ' honey sweety, the best, the greatest' zijn, maar voor jou net zo snel 10 anderen Koe

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:16

Ja inderdaad. Ik ben HEEL VEEL op vakantie geweest hier en heb er toen ik klein was gewoond. Maar hierl even is iets anders dan vakantie. Mijn mening: Mooi vakantie land voor maximaal 2/3 weken maar om te leven, no thanks!!!! En dat 100x op een dag: ' How are you' daar wordt ik gek van. Ik weet gewoon geen antwoord, voor mij is dat geen HOI, nog altijd niet en zal het niet worden. Ik haat het in Nederland ook als iedereen vraagt hoe het met je gaat en daar dan over door blijft mekkeren. Sommige hier op de zaak zijn wel aardig maar ja was is nou echt he????

Maar ja..........af en toe mijn gal spuien tegen mijn moeder dat ike cht niet snap hoe ze het hier 3 jaar vol heeft gehouden met die klote wasmachines en alles....... Het is een geluk dat ik goed op mezelf kan zijn want je heoft echt niet te verwachten dat hun sociaal zijn als je hier leeft. Op een oppervlakkig praatje na dan......

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 21:24

hahaha de WASMACHINES!! Praaaaat me d'r niet van... dat is toch helemaal niks? Ik krijg niks meer wit *LOL* En ik ben er nog steeds niet uit hoe je er wasverzachter bij gebruikt...?

Dat How are you daar antwoor ik altijd standaard op, good, you? En als ik in een relbui ben is het: I feel very depressed. You wanna know why? hehehe. As if.... dat willen ze niet weten.

Ik heb gelukkig een supercollega (waar ik af en toe net zo gestoord van wordt hoor, maar verder is ze een kei) en ik moet zeggen dat de mannen een stuk minder erg zijn als de rvouwen over het algemeen. En ik ken een hoop meer mannen op de een of andere vreemde manier Haha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:16

Die wasmachines PRAAT me er niet van, al hoop verneukt....... Daarbij moet je Tide gebruiken en BIZ volgens mijn moeder om iets wit te krijgen. Ik zal eens kijken wat ik precies heb. Ik heb Tide inclusief wasverzachter. Ook heb ik nu shirts met zweetvlekkendie er niet uitgaan, dus alles gaat bij mij zo vaak mogelijk in de wasmachine en ik ga goedkope shirts kopen. Ga niet mijn dure TH spullen hier verneuken!!!! Verder geen shirts meer die strak bij de oksels zitten als het ewer zo warm is.

Ow ja ik ga nou naar huis dus tot straks als je nog online bent hahaha.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 23:10

whahaha had het topic al een tijdje niet gelezen, maar ben weer bijgelezen. De frustraties he?
vooral die airco's ja. Ik woon dus in een trailer (trailer trash) in de bossen in het op het moment hete florida. En jaja zie daar ik heb wel een airco, maar goed die maakt zoveel lawaai, dat ik de tv harder moet zetten (heb trouwens toch maar 1 zender, abc.). Enfin volgende frustratie: de wasmachine --> juist, zijn jullie er al achter wat je nu in godsnaam met die wasverzachter moet??? Mijn baas snapt namelijk niet wat ik er mee moet. zucht.
Heb er nog een --> iemand al geprobeerd over een van de 3 baans interstates te rijden??? dat ze je in de stad links en rechts inhalen vooruit, maar met 70 mph op de interstate??? dat was wel ff slikken.
Haha, misschien moeten we een USA - frustraties topic openen???? Tong uitsteken
Ik moet het hele weekend alleen op de schildpad ranch passen hier, dus ik zal nog wel wat on-line zijn om de frustraties te delen.

Orionneke: ik heb het misschien gemist, maar waar zit jij in de states???

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 00:21

Mijn internet is de nieuwste frustratie Haha! alle richkids students gaan naar huis dus mijn sterke draadloze is nu uit de lucht. Zit nu met de laptop op een bankje waar ik nog iets van verbinding kan krijgen... morgen maar eens overleggen met de huisgenoten dat we een eigen verbinding aanschaffen...

Nou, ik ben naar kantoor geweest, en ze hebben me echt genaaid. Ze konden me geen bewijs laten zien van betaling, want 'dan zag ik other peoples checks' en dat was confidential. Yeah right. Afijn, onzin, dus maar betaald, maar weer een les geleerd; ALTIJD een reciept vragen bij ALLES. Laura was weer te goedgelovig en te lief. Gaap.

Driebaanswegen hebben ze niet in Missouri *LOL*
maar invoegen op de highway vanaf een uitrit is ook erg interessant.... kom je net uit bed gerold, hup... PLANKGAS!!!! van 0 naar 70.... Invoegstroken? Joh, die heb je toch niet nodig, er zijn toch twee banen *LOL*

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 00:37

Whahahaha, nou hier hebben ze dus 4 lane interstates. Ik ben er nu inmiddels aangewend dat ze ook al tig mile vantevoren naast het bord exit de volgende afrit aangeven en niet dat als je op die baan rijdt dat dat DE afrit is zoals in Nederland. Verder valt het rechts inhalen mee op de vrachtwagenchauffeurs na.

Ik verbaas me elke dag weer over alle kapotte auto's naast de kant en ik weet hoe het komt!!! Hier kun je 70 rijden en verderop staat alles STIL ook zijn de ramps (afritten) verbazendwekkend KORT KORT KORT en dus wederom gevaarlijk als je de bocht omkomt en alles staat stil. Iedereen zit maar gevaarlijk te bellen en te smsen in de auto.....ik ben nog zo bang dat ze achterop me rijden een keer als ik in de file terecht kom.

Verder heb ik eigenlijk er niet zo'n moeite mee maar heb 1x snachts gereden en dat doe ik niet meer. In het donker zie je geen hol, niks is verlicht, je ziet overal licht behalve waar het nodig is, lees: Alles langs de kant van de weg zoals reclames en dergelijke. Verder rouwsen dan de vrachtwagens ECHT langs je heen.

Ow ja ik ga nu even kijken naar mijn wasmiddelen, want wij hebben hier gewoond dus mijn moeder heeft wel enkele oplossingen en ook ik heb de Tide met wasverzachter op advies van een vrouwtje in de winkel toen ik door het bos de bomen niet meer zag.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 00:41

Nou mijn wasmiddel:

Tide: with a touch of Downy - Clean Breeze. NEW staat er ook op de verpakking. Oranje fles met lichtblauwe dop.

Voor extra bleek van de witte was en boost voor color: BIZ poeder

Voor vlekken gebruik ik nou SHOUT spuitbus maar of het werkt ben ik nog niet uit. Je MOET voor vlekken iets extra's gebruiken en GOED inwrijven. Is wel wat werk maar anders zijn je kleren zeker verneukt.

Verder zit ik in : Charlotte - North Carolina

Waar precies in Floridag zit jij Goddess???

Voor wat ik al uitgespookt heb hier: http://members.home.nl/mariekeswinkels

Ik heb al een weekend 510 miles gereden dus ik ben al overal op de wegen geweest!!! En zonder interstate kom ik niet op mijn stage terecht Knipoog

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 15:36

zo ik ben weer wakker, was vanmorgen wel ff moeilijk na die lange en vooral late msn sessie met orionneke. Knipoog

Ik ga morgen maar eens boodschappen doen en dan ga ik ook maar eens op zoek naar "Tide", vast beter dan die troep die ik nu heb. Mijn kleren zijn na een weekje veldwerk ver van schoon en ik krijg ze ook niet meer schoon.... misschien met het wasadvies hier, dat ik er nog wat van kan maken Tong uitsteken

Ik ga me morgen ook maar weer eens op de openbare weg begeven, gelukkig hoef ik de interstate niet op. (die zit meestal toch potdicht) Maar goed ook de gewone highways zijn vaak redelijk hectisch hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 15:43

Hahaha... het is geweldig dat jullie het uitgebreid over wasmiddel hebben... Zijn die wasmachines daarzo dan heel anders dan in Nederland? Haha!

Maar klep lekker door, is geweldig te lezen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 16:12

Ja die zijn heeeeeeeeeeeeeeel anders. Het water wordt in die wasmachines niet van koud naar kokend verwarmt. Nee onder warm verstaan zijn "zeer koud/lauw' water. Maar op HOT kan je niet wassen dan krimpt alles weer. Verder is een wasje in 10 tot 20 minuten gedraait. Schiet niet op dus.

Zweetvlekken krijg je er niet uit, zandvlekken niet. Ik ben bezig met een stal te zoeken dan koop ik dus vantevoren goedkope tshirts want gegarandeerd dat die vlekken die ik er in NL zonder problemen eruit krijg hier in NO WAY er uit krijg.

Lekker mooi stinkmodder!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:53

Die wasmachines vond ik al een crime op vakantie, laat staan om daar te wonen Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben ook maar eens aan 't lezen geslagen, heb inmiddels alles gelezen... Leuke verslagen Laura!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:30

Woohww, wat een verhaal Haha!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:28

Echt heel erg leuk om alle verlsagen te lezen !! Meer graag Knipoog

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 04:51

Wat grappig om al je verhalen te lezen Haha!
Ik weet precies wat je bedoelt wahaha Haha!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:17

niet alleen in amerika, ik oekraine hebben ze ook van diewasmachines, precies hetzelfde... een beetje goede wasmachine krijgt er de betume hier wel uit de kleding maar vergeet het maar in oekraine... ik ben trouwens uitgenodigd voor het feestje van de abassade in oekraine voor koninginnedag, grappig dat jij in amerika was uitgenodigd! (was het bij jullie ook zo vreselijk geregeld? oranje linten en foute kaasmeisjes......)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:51

Ik kan me juist herinneren van mijn studiejaar in California, dat mijn kleren nog nooit zo schoon zijn geweest. Vlekken die al een jaar in mijn broek zaten, waren er ineens uit. Mijn witte spul blonk ineens tegen me aan. Geen idee hoe het kwam (misschien heel veel bleek in mijn wasmiddel).

En dat 'Hi How are you' daar moest ik ook heel erg aan wennen. Heb de eerste weken ook braaf tegen iedereen 'Fine thanks' geantwoord(ja ook tegen iedereen in de Safeway en The Gap). Wist ik veel.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:42

in georgie is dat ook standaart vraag en ook ik begon met fine thank you... na verloop van tijd werd ik het zat om die vraag te krijgen van dezelfde personen die alles in de soep lieten draaien..
how are you? goddamned I hate this country, you people are sooooo stupid, when will youunderstand that you have tot dump the asfalt in the asfalt machine and not in front of it? ask me again when you found it out... tsja was beetje geirriteerd.. ze kunnen daar echt niet vrachtwagens rijden..

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:46

Laura..... verslag? Schijnheilig Haha!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 04:35

Ik gebruik ook Tide, maar ik koop meestal gewoon wat in de aanbieding is. Mijn wasmachine werkt gelukkig prima. Voor vlekken gebruik ik spray 'n wash .. misschien iets voor jullie? Ik gooide laatst per ongeluk een blackberry smoothie over mijn nieuwe skort en zelfs dat is er met een keer wassen uitgekomen.

Maar over het verkeer ... Ik zou eigenlijk 1,5 jaar geleden mijn rijbewijs halen, maar ik vind het echt doodeng. Vooral die lijpo's die met hun knieën sturen terwijl met één hand hun cellphone vasthouden en met de andere (al in de spiegel kijkend) hun make-up bijwerken. Frusty Of wanneer de afslag aan de linkerkant is en dat voor het gemak helemaal niet aangegeven staat en je ineens binnen een halve mile 4 banen moet oversteken ... lukt natuurlijk nooit.

Goddess, waar in Florida zit je? Ik ben toevallig net terug van een paar dagen Sanibel (en Orlando). Cool

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 04:37

Ik zit in de buurt van Gainesville, iets verder noordelijker dan Sanibel en Orlando dus. waar zit jij? LA?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 04:52

Oh dat is inderdaad nog een flink eindje van Orlando, een uur of drie, toch?

Ik woon vlakbij DC. Ik ben in januari op vakantie naar LA geweest, maar nu kan ik mijn onderschrift niet meer veranderen. Blond

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:04

Heej woon je vlakbij DC?? Waar ergens?? Ik zit in NC.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:17

Ik heb een zwager wonen in st. Petersburg, vlakbij Tampa. We zijn ook wel eens in Orlando geweest, uiteraard. En we zijn door Occala gereden op doortocht naar South Carolina. Stikt van de schitterende renstallen. Echte paradijzen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:19

Ik woon in Silver Spring, dat is net ten noorden van DC. Waar in NC zit jij ergens?