Ik bedoel alleen maar dan er superveel dieren zijn die het heel erg moeilijk hebben......Het is voor allemaal erg
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
gijsenkim schreef:Het ligt eraan .......... ik kies voor een leven als Prins Bernard met bijbehorende dood VOOOR een leven als het meisje van Nulde

Mereltje schreef:Ik vind het walgelijk
Maar het is wel grappig als zo'n stier een mens verwond

Quote schreef:Grappig?
Het is niet juist om te zien hoe de mensen die stieren verwonden, maar aan de andere kant kunnen die stierenvechters niet weigeren, anders worden ze uitgemaakt voor mietje.
Maar toch keur ik het niet goed, ik vind het zelfs drie keer niks!![]()
Onnatuurlijk gedoe!
gijsenkim schreef:zal ik eens wat fotots opzoeken van stieren in Nederland???? Daar kan je net zo goed van kotsen...
Overigens vind ik dit vreselijk hoor, moge dat duidelijk zijn.
gijsenkim"]
Huh, ik dacht dat een stier in de arena gedood werd, hoe kan hij dan twee keer vechten????
[/quote]
Lang niet alle stieren worden in de arerna gedood.
Als ze bijv "alleen maar" gespiest zijn en niet geraakt met het zwaard en ze zijn tijdens het gevecht door stress in elkaar gezakt, dan worden ze niet afgemaakt maar " opgelapt"
Zo kan het dus dat 1 stier 2 of zelfs meerdere gevechten aan moet gaan, voordat hij eindelijk geslacht wordt en dus uit zijn leiden is.
Zoals ik in mijn 1e reactie al schreef, zijn wij tijdens de 6 weken ook wel goede (tot zover je over het goede in de mens kan spreken als een dier mishandeld en afgeslacht wordt voor menselijk vermaak)
fokkers/trainers tegen gekomen. Maar geloof mij, dat zijn echt uitzonderingen.
Natuurlijk lijkt het of dat wel mee valt, maar denk is na, zou jij er voor uitkomen dat je een dier/stier niet behandelt/traint volgens de regels en daardoor het dier veel leed aan doet??
Nee dus, en daarom trekken zij de bek ook niet los als het over trianing gaat, en zijn alleen de"goede trianers bereid om je dingen te vertellen waardoor mensen dus gaan denken dat het allemaal wel mee valt.
[quote]
Ik heb overigens met eigen ogen gezien hoe boos spanjaarden worden als de toreador niet zijn werk goed doet
[/quote]
Ja, dat hebben wij ook meegemaakt, maar dat was echt alleen bij de goede trainers, die willen niet dat hun dier onnodig leidt.
Die andere geven hun matadeur juist op hun donder, als die de stier wel afslacht na een gevecht, terwijl dat beestje nog wel een 2e of 3e gevecht in had gekunt zoals ik hierboven al uitlegte.
[quote="kimmie261 schreef:even voor alle duidelijkheid,in portugal worden de stieren NIET gedood in de ring,wel in spanje...
dus de stieren die 2 keer de ring in moeten dat kan wel gebeuren in Portugal en NIET in Spanje...
(ik bedoel dus dat een stier voor een 2e of 3e keer en gevacht aan moet gaan)