Stierenvechten Niet Zielig!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is Stierenvechten zielig?

Ja
379 (92%)
Nee
18 (4%)
Geen Mening
12 (2%)

Totaal aantal stemmen: 409

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:07

Ja, als IK moet kiezen, ok dan koos ik daar ook voor natuurlijk...
Ik bedoel alleen maar dan er superveel dieren zijn die het heel erg moeilijk hebben......Het is voor allemaal erg

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:07

NOgmaals, ik ben niet VOOR stierenvechten............ ik ben voor dieren met een leuk leven.

en ik heb liever persoonlijk een leuk leven en een vernaggelt laatst kwartiertje dan een heel vernaggeld leven met de bijbehorende dood.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:12

100 % wel zielig!
Als ik jou eens als een stier zou behandelen, wat zou jij dan doen?

Hartstikke onnatuurlijk, bah, verschrikkelijk! Boos!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:14

Ligt eraan of ik een Nederlands stiertje was of een Spaanse Haha!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:16

Het is erg dat zoiets als vermaak dient...
Ga dan lekker naar de film ofzo?! Tong uitsteken

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:17

gijsenkim schreef:
Ligt eraan of ik een Nederlands stiertje was of een Spaanse Haha!

Ik had het eigenlijk ook tegen de TS Lachen

Ik vind het onmenselijk! Misselijk

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:20

Als ze het nu eens om zouden keren, de mensen de stieren en de stieren de mensen. Hoe zou jij het vinden om keer op keer opgejaagd te worden, geplaagd, gepest, totdat het niet meer gaat. Scheve mond
Puur, voor het vermaak.

Misselijk Bah, bah, bah!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:24

Het ligt eraan .......... ik kies voor een leven als Prins Bernard met bijbehorende dood VOOOR een leven als het meisje van Nulde

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:26

gijsenkim schreef:
Het ligt eraan .......... ik kies voor een leven als Prins Bernard met bijbehorende dood VOOOR een leven als het meisje van Nulde

Ja logisch.. Lachen

Maar tóch, iemand noemt zich een dierenvriend , gaat naar het stierenvechten en heeft er nog lol om ook.
Dat noem ik echt geen dierenliefde!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:27

Lol is een veel te groot woord. zoals eerder gezegd kwaltiteit van het leven is het belangrijkst............ imo

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:35

Kwaliteit van het leven?

Die arme stieren hebben haast geen leven, tenminste geen fatsoendelijk.
Ben ik nou de enige die dat vindt?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:40

Mereltje schreef:
Ik vind het walgelijk Misselijk
Maar het is wel grappig als zo'n stier een mens verwond

Grappig? Verward
Het is niet juist om te zien hoe de mensen die stieren verwonden, maar aan de andere kant kunnen die stierenvechters niet weigeren, anders worden ze uitgemaakt voor mietje.
Maar toch keur ik het niet goed, ik vind het zelfs drie keer niks! Misselijk
Onnatuurlijk gedoe!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:43

Quote schreef:
Kwaliteit van het leven?

Die arme stieren hebben haast geen leven, tenminste geen fatsoendelijk.
Ben ik nou de enige die dat vindt?

De spaanse stier heeft nog altijd veel meer leven dan de Nederlandse stier

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:48

gijsenkim schreef:
De spaanse stier heeft nog altijd veel meer leven dan de Nederlandse stier

Ik weet niet zeker of ik het daar wel mee eens ben.
De Spaanse stier leeft van woede, angst, en pijn.
De Nederlandse stier heeft weinig pijn, of angst.
Hij leeft echter wel in een sleur.

Lindsjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:54

Quote schreef:
Grappig? Verward
Het is niet juist om te zien hoe de mensen die stieren verwonden, maar aan de andere kant kunnen die stierenvechters niet weigeren, anders worden ze uitgemaakt voor mietje.
Maar toch keur ik het niet goed, ik vind het zelfs drie keer niks! Misselijk
Onnatuurlijk gedoe!

Ze bedoelde dat het "grappig" is om te zien hoe de stier de mensen verwond. Knipoog

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:58

Lindsjah schreef:
Ze bedoelde dat het "grappig" is om te zien hoe de stier de mensen verwond. Knipoog

Ja, daar reageerde ik op.
Ik bedoelde dat de stier onnatuurlijk wordt behandelt, maar dat dat toch geen excuus is om te lachen om het duel tussen mens en dier.

Geweld is nooit goed!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:02

mijn buren hebben over de nederlandse grens een stierenstal...

deze stieren worden 2 jaar oud,staan in een grote groep en worden echt super verzorgd!!staan in een mega dikke laag stro...

en worden zonder uitdrogen,blind slaan enz,en zonder martelen naar de slager gebracht!!!

ik denk dat het fenomeen mest of kist kalveren een beetje achterhaald is.

wij zijn hier in belgie begonnen en we hebben zelf 550 kistjes afgebroken,deze moesten zowiezo weg,omdat ook in de belgische wetgeving geen kisten meer gebruikt mogen worden voor de kalfjes.

ik vind alleen dat dit topic er niet over gaat hoe de kalfjes in nederland erbij staan,maar of het stierenvechten geaccepteerd kan worden.

en mijn antwoord is erop NEE,al wordt die stier met goud behandeld zijn hele leven,geen dier verdiend het om zo vreselijk gemarteld te worden voor zijn dood...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:14

kimmie261 schreef:

en mijn antwoord is erop NEE,al wordt die stier met goud behandeld zijn hele leven,geen dier verdiend het om zo vreselijk gemarteld te worden voor zijn dood...

helemaal mee eens!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:24

stierenvechten is zielig en kalfjes in kisten ook!
en denken jullie nou echt dat het dier maar 15 minuten pijn lijdt? veel langer moeten ze lijden. ze worden een dag van te voren al op gefokt zodat ze moe zijn en niet te wild, en daarna mogen ze pas de ring in. ze daarna weer beter maken is ook niet waar want het is de bedoeling dat de stier daarna de barbeque op gaat Scheve mond

shantihdior

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:24

gijsenkim schreef:
zal ik eens wat fotots opzoeken van stieren in Nederland???? Daar kan je net zo goed van kotsen...

Overigens vind ik dit vreselijk hoor, moge dat duidelijk zijn.

dat vind ik ook hoor,maar daar staan wij toch geloof ik niet bij te klappen en te juichen.Ik vind al het dierenleed verschrikkelijk maar helemaal als er vermaak van wordt gemaakt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:30

even voor alle duidelijkheid,in portugal worden de stieren NIET gedood in de ring,wel in spanje...

dus de stieren die 2 keer de ring in moeten dat kan wel gebeuren in Portugal en NIET in Spanje...

Sharlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:32

gijsenkim"]
Huh, ik dacht dat een stier in de arena gedood werd, hoe kan hij dan twee keer vechten????
[/quote]

Lang niet alle stieren worden in de arerna gedood.
Als ze bijv "alleen maar" gespiest zijn en niet geraakt met het zwaard en ze zijn tijdens het gevecht door stress in elkaar gezakt, dan worden ze niet afgemaakt maar " opgelapt"
Zo kan het dus dat 1 stier 2 of zelfs meerdere gevechten aan moet gaan, voordat hij eindelijk geslacht wordt en dus uit zijn leiden is.

Zoals ik in mijn 1e reactie al schreef, zijn wij tijdens de 6 weken ook wel goede (tot zover je over het goede in de mens kan spreken als een dier mishandeld en afgeslacht wordt voor menselijk vermaak)
fokkers/trainers tegen gekomen. Maar geloof mij, dat zijn echt uitzonderingen.
Natuurlijk lijkt het of dat wel mee valt, maar denk is na, zou jij er voor uitkomen dat je een dier/stier niet behandelt/traint volgens de regels en daardoor het dier veel leed aan doet??

Nee dus, en daarom trekken zij de bek ook niet los als het over trianing gaat, en zijn alleen de"goede trianers bereid om je dingen te vertellen waardoor mensen dus gaan denken dat het allemaal wel mee valt.

[quote]
Ik heb overigens met eigen ogen gezien hoe boos spanjaarden worden als de toreador niet zijn werk goed doet
[/quote]

Ja, dat hebben wij ook meegemaakt, maar dat was echt alleen bij de goede trainers, die willen niet dat hun dier onnodig leidt.
Die andere geven hun matadeur juist op hun donder, als die de stier wel afslacht na een gevecht, terwijl dat beestje nog wel een 2e of 3e gevecht in had gekunt zoals ik hierboven al uitlegte.

[quote="kimmie261 schreef:
even voor alle duidelijkheid,in portugal worden de stieren NIET gedood in de ring,wel in spanje...

dus de stieren die 2 keer de ring in moeten dat kan wel gebeuren in Portugal en NIET in Spanje...

Ik ben in beide landen geweest, heb het in beide landen zien gebeuren Bloos! (ik bedoel dus dat een stier voor een 2e of 3e keer en gevacht aan moet gaan)
En niet bij 1 gevecht, maar helaas op veel meer gevechten op verschillende plaatsen.
Ook goede trainers bevestigen dat dit in zowel Spanje als Portugal voorkomt en zij balen hier van. Want op al die iligale praktijken die hun "collega's" uitspoken en die aan het daglicht komen, worden zij aangekeken, terwijl zij zich wel aan de regels houden.
Laatst bijgewerkt door Sharlyn op 10-12-04 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:37

Het is zeker níet zielig om een beest wat buiten hoort te lopen in een kudde in een hokje te stoppen en 'm lekker vet te mesten en eruit te halen als ie geslacht moet worden?
Of dit wel of niet zielig is... Tja... Zo'n stier heeft, voor zover ik begrijp, eerst een prima leventje en dat leven eindigd wel naar.
Maarja, paarden/koeien/schapen of whatever gewoon in een hokje stoppen en er alleen uithalen om te rijden/melken of wat dan ook is (ook) zielig...
Dus om nou alleen maar op dit te gaan lopen schelden en te zeggen dat het zielig is doe ik ook niet, want hoe wij in Nederland met beesten omgaan is ook niet altijd even kosjer.

Dus ik heb niet gestemd

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:39

walgelijk om onder toezien van een groot publiek, voor de lol een stier zo te laten lijden
kijk, in nederland heb je de bioindustrie, maar zie je daar mensen juichen om de beeste die pijn lijden????
zitten mensen om, die dieren te lachen net zoals bij de stieren,als de clowns in de ring gaan? dacht het niet he !

ik werk op een slachterij, en ja ik slacht ook varkens als het druk is in het slachtgedeelte, ik zie daar niet tribunes vol met publiek die staan te juichen omdat die beesten worden gedood hoor Scheve mond

en ook, in nederland hebben die dieren een NUT
namelijk, ze worden gedood zodat WIJ kunnen eten, dit doden gebeurt op een nette manier, en ze worden niet eerst opgejaagt en gestoken met speren , puur en alleen voor de lol

cultuurverlies als dit word verboden??
amehoela !
dan pakken ze maar een mechanische rodeo stier, en gaan ze daar maar naar zitten kijken

ik vind die stierenvechten gewoon barbaarse praktijken, maar ja wie ben ik he ?

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:41

Daar heb je ook wel gelijk in...

En dat beesten geslacht worden heb ik geen problemen mee, ik eet ook met een gerust hart een stukje vlees. Maarja, veel vlees dat ik eet loopt niet zo lekker als die stieren de hele dag buiten. En dát vind ik wel 'zielig' aan de beesten in Nederland, dat er veel zijn die gewoon in een hokje gestopt worden en nauwelijks buiten komen.