Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:Nou, als ik gisteren een winnend lot had gekocht, dan had ik nu miljonair kunnen zijn. Maar ja, als de hemel viel, dan waren alle musjes blauw.
Pim had ook vreselijk nat kunnen gaan, hij had niet eens een programma.
Hurrycane schreef:Mensen die capabel waren zaten er ook niet of nauwelijks in zijn partij.. dat is wel gebleken.
Fitzroy schreef:Makkelijk om dat nu te zeggen, terwijl je helemaal niet weet of Pim deze mensen wel echt in 'zijn' partij had gewild en gehouden.
Desiree schreef:Ik vind het een onzinnige verkiezing. De grootste nederlander aller tijden zal altijd tijdsgebonden zijn. Want wat vroeger is gebeurd, heeft misschien wel impact op wat daarna gebeurde, maar daar hebben wij nooit besef van, niet bewust althans. WAT bij ons impact heeft, dat zijn de gebeurtenissen van nu. En nu heeft Pim grote indruk gemaakt op mij. Maar de mensen die na die tijd geboren zijn en zullen worden zullen t.z.t. weer iemand anders hebben die grote indruk maakt.
Hurrycane schreef:Niet bewust? Dat is denk ik van persoon tot persoon verschillend. De uitvindingen van bijvoorbeeld Van Leeuwenhoek en Rontgen hebben we nog dagelijks wat aan. Misschien denk je niet meteen aan Rontgen als je in het ziekenhuis een foto moet laten maken maar al die techniek op dat gebied is er wel naar aanleiding van zijn uitvinding gekomen. Kijk eens wat voor invloed dat op de medische wereld heeft gehad en nog steeds heeft.
Desiree schreef:Voor jou is dat anders dan voor mij: jij wordt daar dagelijks mee geconfronteerd en dus aan herinnerd. DAarom begrijp ik heel goed jouw keuze. Maar ik heb zelf niet echt iemand uit het verleden waarmee ik geconfronteerd wordt, hooguit Anne Frank waarvan ik het boek gelezen heb en films heb gezien. En die heeft ook indruk op mij gemaakt.
Desiree schreef:Ik weet alleen wat bij mij veel indruk achtergelaten heeft, en dat is Pim Fortuyn, die Nederland wakker durfde te schudden, die toen al voorzag wat er nu allemaal gebeurt; een hoop onrust tussen autochtonen en allochtonen. Te veel tolerantie van mensen vergen (dat ze over zich heen moeten laten lopen) werkt juist intolerantie in de hand. En ik geef de schuld aan de regering en niet aan de allochtonen. De moord op Fortuyn is de eerste politieke moord sinds lange, lange tijden, iets wat de nu bestaande generaties nooit hebben meegemaakt of voor mogelijk hadden gehouden. En ook dat heeft indruk gemaakt.
.
Pipo schreef:Is het werkelijk zo dat Pim Fortuyn eindelijk de problemen bespreekbaar durfde te maken, of is het zo dat de problemen veel groter zijn geworden nadat hij onterecht allerlei mensen beschuldigde? Is het niet zo dat nadat hij het WIJ EN ZULLIE gevoel bij iedereen probeerde te krijgen de tolerantie en het respect naar anderen tot het nulpunt is gedaald?
Pipo schreef:Is het werkelijk zo dat Pim Fortuyn eindelijk de problemen bespreekbaar durfde te maken, of is het zo dat de problemen veel groter zijn geworden nadat hij onterecht allerlei mensen beschuldigde? Is het niet zo dat nadat hij het WIJ EN ZULLIE gevoel bij iedereen probeerde te krijgen de tolerantie en het respect naar anderen tot het nulpunt is gedaald?
manzano schreef:Het is wel leuk dat Rontgen af en toe genoemd wordt, maar gister bij zo'n quiz (weet ff niet meer hoe hij heet) werd hij toch echt een duitse wetenschapper genoemd. En als je gaat googlen kom je dat ook tegen. Hij heeft alleen gestudeerd in Nederland.........
bron: Rontgen LightCitaat:Wilhelm Conrad Röntgen, einer der größten Physiker, den es je gab, wurde am 2.3.1845 in Lennep im Bergischen Land (Rheinland) geboren. Kurz danach zog er mit seiner Familie nach Apeldoorn in den Niederlanden. Dort verlebte er von 1848 bis 1862 seine Kindheit bzw. Jugend.Im Jahre1862 folgte der Umzug seiner Familie nach Utrecht, wo er die Technische Schule besuchte. Doch man halte sich fest: 1864 flog er ohne gültigen Abschluß von der Schule!!!! Er, das Genie!? Einfach unfassbar. Doch muß dazu gesagt werden, daß der Grund ein ehrenwerter war! Gerüchten zufolge jedenfalls.
Nachdem seine Klasse einem Lehrer einen Streich gespielt hatte, war dieser außer sich vor Wut und wollte sich gar nicht mehr einkriegen. Da sich aber keiner schuldig bekannte, tat dies Röntgen, um dem Theater ein Ende zu bereiten.
Er wird sich später wohl auch gefragt haben, ob es das wert war. In Deutschland und den Niederlanden wurde er nämlich 1864 zunächst mangels eines Schulabschlusses nicht von Universitäten angenommen und mußte so erst einmal ein weniger spannendes Dasein als Gasthörer führen.