Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ylana schreef::? Wat is dit/dat?
Ylana"]
[quote="SAKKIA schreef:Je moet geweld niet oplossen met geweld, want waar is dan het einde??quote]
Het einde begint, als de gene die geen geweld mag gebruiken, dat ook niet meer doet!
Lampje schreef:En anders met zijn 50e in een klein celletje aan de ketting op water en brood, laat ze dan maar zo lijden..
Lampje"]
Van mij mag de doodstraf ingevoerd worden!!!!!
Alles krijgt TBS moeten speciale behandelingen voor worden gedaan allemaal onderzoeken, en dat alles van ons belastingsgeld. Terwijl zo iemand ons niets meer te bieden heeft!! Ja als hij 60 is gaat hij uit de gevangenis werkt 5 jaartjes en kost ons dan alweer AOW... Neehoor voor mij heeft die persoon geen enkele waarden meer en kost het ons alleen geld!! En de gevangenissen pff dat is ook veel te goed hier!.
En anders met zijn 50e in een klein celletje aan de ketting op water en brood, laat ze dan maar zo lijden..
[/quote]
Als je goed gelezen had, wist je inmiddels dat de doodstraf meer geld kost dan levenslang opsluiten.
[quote="Yessy schreef:Nee, ben tegen de doodstraf. Dan denk ik, had hem dan meteen neergeschoten, niet eerst vragen stellen over het hoe en waarom en dan 6 maanden laten wachten op zn dood...
Hanneke_S schreef:Over dat een kogel van 5 cent goedkoper zou zijn: In ALLE landen is de doodstraf duurder dan levenslang. ($300.000). Dit wordt onder andere veroorzaakt door alle procedures die moeten worden uitgevoerd voordat de doodstraf uiteindelijk mag worden uitgevoerd!
thoroughbred schreef:Nou,dan moeten ze toch eens wat in die procedures (wet) veranderen.
Mij lijkt t heel simpel...rechtzaak.... duidelijk bewijs van schuld en/of bekentenis.....pang, opruimen die hap.
lies schreef:Soms wordt pas na de rechtzaak duidelijk dat iemand onschuldig is, of het wordt helemaal niet duidelijk. Denk aan arme mensen die geen goede advocaat kunnen betalen.