De doodstraf zou weer ingevoerd moeten worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:40

wat ik vind van levenslang of doodstraf: het zijn beiden wraakopties. De moordenaar/dader leert weinig door allen in een cel te zitten. Een betere optie vind ik de Glenn Mills. (mits goed uitgevoerd)

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:41

Ik vind als iemand een ander vermoord, dat ie dan zelf wél de doodstraf mag krijgen. Als het`100% zeker is dan en wel goed uitgezocht.

Maar aan de andere kant lijkt het mijzelf veel erger om 20 jaar in de cel te zitten dan om dood te zijn.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:41

ik zit mijn appel af te schillen en hij liep zo tegen mijn mes ... 12 keer Ach gut

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:42

Hanneke_S schreef:
Een betere optie vind ik de Glenn Mills. (mits goed uitgevoerd)

Verward Wat is dit/dat?

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:53

Ik ben absoluut tegen de doodstraf..................Het is bewezen dat daardoor niet de criminaliteit daalt zie VS. Bovendien worden nog in een aantal landen smerige doodstraffen toegepast zo-ook in de VS.

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:06

Ylana schreef:
:? Wat is dit/dat?

Glenn Mills zijn heropvoedingskampen. Een voorbeeld hiervan in Nederland is Den Engh. Kijk maar eens op www.den-engh.nl

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:10

Lenn schreef:

Beetje dom van hun, als er niet eens bewijzen zijn dat hij bestaat, wie zijn hun dan om in zijn naam te doden.

Dat heet een geloof

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:24

Tsja ik weet wel betere straffen. Ik roep ook wel eens van die man of vrouw verdient niet beter dan de dood.

Allereerst mensen met een extreme geloofsovertuiging zijn absoluut niet bang voor de dood en sterven voor hun idealisme dus die straf je er niet mee. Die denken dit in belang van god te doen.

Mensen die incest plegen op kinderen of verkrachtingen van mensen hoeven van mij niet dood. hak het piemeltje er maar vanaf en maak der een gaatje van. Straf genoeg lijkt me.

Pas de cellen maar aan naar hoe ze die inrichten in Turkije of op de Filipijnen. dus water en brood en aan ketingen laat ze maar weten dat het straf is. lijkt mij meer angst inboezemen dan de dood.

Ik denk dat Nl al goed bezig om een wet te maken dat de Nl nationaliteit afgenomen kan worden als iemand met een dubbele nationaliteit een ernstig misdrijf begaat. Dat is nog maar het begin....

Lampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:50

Van mij mag de doodstraf ingevoerd worden!!!!!
Alles krijgt TBS moeten speciale behandelingen voor worden gedaan allemaal onderzoeken, en dat alles van ons belastingsgeld. Terwijl zo iemand ons niets meer te bieden heeft!! Ja als hij 60 is gaat hij uit de gevangenis werkt 5 jaartjes en kost ons dan alweer AOW... Neehoor voor mij heeft die persoon geen enkele waarden meer en kost het ons alleen geld!! En de gevangenissen pff dat is ook veel te goed hier!.
En anders met zijn 50e in een klein celletje aan de ketting op water en brood, laat ze dan maar zo lijden..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:11

Ik ben niet voor de doodstraf, je kan en mag gewoon niet beslissen over iemand anders zijn leven. Dat hij dat wel heeft gedaan, zal hij voor gestraft moeten worden, en wel zo dat hij niet meer in de maatschappij kan terug keren. Levenslang dus en niet zo als hier in Nederland dan wordt gedaan.

Ik wordt ook gewoon een beetje onpasselijk van al die berichten over martelen enzo, ik snap wel dat die mensen moeten lijden, maar voor mij is levenslang geen vrijheid ook wel genoeg hoor. Je moet geweld niet oplossen met geweld, want waar is dan het einde??

Ik ben ook bang voor wat er gebeurd dat als iemand, iemand vermoord en hij weet toch al dat hij dood gaat, dan is een dode meer of minder ook niet erg.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:46

[quote="SAKKIA"]Je moet geweld niet oplossen met geweld, want waar is dan het einde??quote]

Het einde begint, als de gene die geen geweld mag gebruiken, dat ook niet meer doet!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:00

maar een gevange kost ons gewoon heel erg veel geld,en als er geen oplossing is dat iemand ooit beter wordt,of echt een genetische afwijking heeft(lust moorden),mag er van mij een eind aan gemaakt worden aan het leven van die persoon,mensen die iemand hebben vermoord uit noodweer oid vind ik anders...die zijn niet ziek en verdienen een straf,maar kunnen daarna weer functioneren in de maatschappij.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:13

Ylana"]
[quote="SAKKIA schreef:
Je moet geweld niet oplossen met geweld, want waar is dan het einde??quote]

Het einde begint, als de gene die geen geweld mag gebruiken, dat ook niet meer doet!

Leg je eens wat nader uit, bedoel je hier mee overheidsinstellingen (politie ed) of degene die een misdaad begaat.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:23

Nee, ben tegen de doodstraf. Dan denk ik, had hem dan meteen neergeschoten, niet eerst vragen stellen over het hoe en waarom en dan 6 maanden laten wachten op zn dood...

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:30

Lampje schreef:
En anders met zijn 50e in een klein celletje aan de ketting op water en brood, laat ze dan maar zo lijden..

...En dan zijn verkrachtingen, mishandelingen en dergelijke aan de orde van de dag. Mensen blijven mensen, ookal doen ze verschrikkelijke dingen. En kan je iemand die gestoord is en daarom erge dingen heeft gedaan opsluiten met een stel anderen die hem onderspugen, schoppen, neuken, enzovoorts? Onderzoek moet er wel degelijk zijn! Je zal raar staan te kijken als je zusje dat autistisch is en een misdaad heeft begaan niet onderzocht wordt, maar zomaar opgesloten. Doodstraf is nog heel wat anders dan veel mensen hier voorstellen. Welja, waarom worden we neit allemaal moordenaars? Want iemand moet het doen...

*Herinnert zich hoe woest mensen waren over martelingen in Iraakse gevangenis. Zullen dat dezelfde mensen zijn als nu?*

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:35

Lampje"]
Van mij mag de doodstraf ingevoerd worden!!!!!
Alles krijgt TBS moeten speciale behandelingen voor worden gedaan allemaal onderzoeken, en dat alles van ons belastingsgeld. Terwijl zo iemand ons niets meer te bieden heeft!! Ja als hij 60 is gaat hij uit de gevangenis werkt 5 jaartjes en kost ons dan alweer AOW... Neehoor voor mij heeft die persoon geen enkele waarden meer en kost het ons alleen geld!! En de gevangenissen pff dat is ook veel te goed hier!.
[/quote]

Als je goed gelezen had, wist je inmiddels dat de doodstraf meer geld kost dan levenslang opsluiten.

[quote="Yessy schreef:
Nee, ben tegen de doodstraf. Dan denk ik, had hem dan meteen neergeschoten, niet eerst vragen stellen over het hoe en waarom en dan 6 maanden laten wachten op zn dood...

Om er 6 maanden later achter te komen dat ie het toch niet gedaan heeft? Oeps Scheve mond

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 18:36

babyboo schreef:
Dat heet een geloof

oh dat wist ik nog niet Verward

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:40

lies schreef:
Om er 6 maanden later achter te komen dat ie het toch niet gedaan heeft? Oeps Scheve mond

Ach hij schoot ook op de politie, en dat waren vast geen waarschuwingsschoten...

chita1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:11

Ik ben tegen de doodstraf. Er worden te veel onschuldigen ter dood veroordeeld. En de criminaliteit wordt er niet minder door.
Moeten wij zelf moordenaars worden om een moordenaar te straffen?

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:15

Hanneke_S schreef:
Over dat een kogel van 5 cent goedkoper zou zijn: In ALLE landen is de doodstraf duurder dan levenslang. ($300.000). Dit wordt onder andere veroorzaakt door alle procedures die moeten worden uitgevoerd voordat de doodstraf uiteindelijk mag worden uitgevoerd!

Nou,dan moeten ze toch eens wat in die procedures (wet) veranderen.
Mij lijkt t heel simpel...rechtzaak.... duidelijk bewijs van schuld en/of bekentenis.....pang, opruimen die hap.
Kan me niet voorstellen dat dat zo moeilijk moet zijn, de moordenaar van Theo en Pim zijn 100% schuldig, wat zou je dan extra moeten gaan procederen?? kost imo niet meer dan de gewone rechtsafhandelingen dan normaal...behalve die 5 cent dan...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:37

thoroughbred schreef:
Nou,dan moeten ze toch eens wat in die procedures (wet) veranderen.
Mij lijkt t heel simpel...rechtzaak.... duidelijk bewijs van schuld en/of bekentenis.....pang, opruimen die hap.

Soms wordt pas na de rechtzaak duidelijk dat iemand onschuldig is, of het wordt helemaal niet duidelijk. Denk aan arme mensen die geen goede advocaat kunnen betalen.

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:47

Neeee daar ben ik het absoluut niet eens mee. Wat jij niet wilt moet je ook een ander niet aandoen. Geen dood met dood vergeleden.
En daarbij is er TE vaak gebeurd dat een onschuldig iemand dood gaat dmv doodstraf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:58

Ik ben er wel voor bijv. chemische castratie van onbehandelbare zedendeliquenten of ander verplicht gebruik van medicijnen om psychische afwijkingen te behandelen.
Bij sommige zou een lobotomie misschien een optie kunnen zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:00

oke,dan geven we alle gevangen de pil van drion op hun kamertje...

niemand vieze handen en zal ook lekker opruimen..

nee, het laatste waar ik me druk om maak zijn dit soort walgelijke mensen..opruimen die handel..

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:07

lies schreef:
Soms wordt pas na de rechtzaak duidelijk dat iemand onschuldig is, of het wordt helemaal niet duidelijk. Denk aan arme mensen die geen goede advocaat kunnen betalen.

oké, ik weet hier ook niet alles precies helemaal vanaf, dus correct me if I'm wrong, maar volgens mij komen er nog veel procedures, na te gaan of diegene wel echt 100% dader. Hierbij wordt bij een doodstraf nog eens weet ik hoeveel vaker na gekeken. dan zijn er wer mensen die het daar niet mee eens zijn etc....