Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:18

Kiara schreef:
Het is alweer op de vorige blz (jee wat gaat het snel), maar ik reageer toch even.
Je schrijft iets op in de trant van kinderen nemen.
Noem het ouderwets, maar een kind KRIJG je, en neem je niet.
Ik weet, het is niet de disscusie waar het over gaat, maar ik heb genoeg mensen in mijn omgeving die DOLGRAAG kinderen willen (zelf behoor ik daar momenteel niet toe), en waarbij het niet wil lukken.
Dan vind ik (en dat is persoonlijk) iemand die al kinderen heeft en daar gelukkig mee is en dat standpunt in een topic als dit verdedigt, wel erg bot omgaan met de niet-bewust-kinderlozen.

Is je vraag zo beantwoord? Lachen

dit is helemaal niet zo bedoeld kiara, in belgie koop - neem je kinderen in nederland krijg - baar je kinderen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:18

Jorie schreef:
Wat ik bijzonder vind is als ik zeg dat ik geen kinderne wil ik dat moet uitleggen.

Maar daar werken jullie zelf aan mee. Als ik ergens van overtuigd ben zal het aan mijn hol oxyderen wat een ander ervan vind. Ga ik ook niet uitleggen als ik daar geen zin in heb. Misschien moeten jullie dus nog net even wat meer overtuigd raken.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:19

little schreef:
Ik weet niet of jullie deze al kennen, maar ik vind hem geweldig en geeft stof tot nadenken.

http://www.zazoo.be/Publiciteit/Condoms%20Zazoo%20UK_small.mpg

M'n handen jeuken als ik zoiets zie. Hij ging aan z'n oor mee de winkel uit. Typisch gebrek aan opvoeding. Haha!

Daarbij lever je een positieve bijdrage aan het milieu als je geen kinderen neemt. Midas Dekkers (die schrijver/bioloog) heeft eens berekend dat als je levenslang al je afval op straat gooit, geen afval scheidt en zo milieu-onvriendelijk leeft als je maar kunt, dat je dan toch nog steeds milieuvriendelijker bent dan wanneer je een kind op de wereld zet Clown Clown
Laatst bijgewerkt door ellenlouise op 15-10-04 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Justy schreef:
Om even on-topic te blijven: Ik weet niet of ik ooit kinderen wil. Ten eerste voel ik mij nu nog niet in staat om moeder te zijn, ten tweede heb je daar nog altijd iemand anders voor nodig en ten derde, ik weet niet of ik wel zoveel verantwoordelijkheid wil. Terwijl ik dol op kinderen ben en goed met ze om kan gaan, maar tot nu toe ben ik gewoon erg blij dat ik het kind aan paps of mams terug kan geven als het jankt.

Zo denk ik er ook over. Ik vind dat als je een kind wilt, je dan ook moet zorgen dat je een fatsoenlijk individu aflevert aan de maatschappij en ik zie te vaak dat dat toch niet helemaal lukt.

Jorie, klopt, maar aan een zwangere vrouw vragen of ze de gevolgen wel helemaal overziet, is iets laat Haha!.

Brendageene

ik heb niet het idee dat ik daar aan mee werk hoor. Als ik zeg dat ik geen kinderen wil is de eerst reactie altijd: Waarom dan niet?
En als iemand anders zwanger wordt of een kinderwens heeft dan vraagt niemand: waarom neem je een kind?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:20

faye schreef:
Nou nou nou, "genoegen nemen met een paard" heb je mij niet horen zeggen. Ik zeg alleen dat je voor een kind wat je negen maanden onder je hart hebt gedragen, op de wereld hebt gezet, een heel ander soort, veel intenser soort liefde voelt.

Maar Faye, iemand die geen kinderen heeft kent die intense liefde waar jij het over hebt misschien niet. Misschien dat als deze mensen een kindje kregen, dat ze dan wel zouden zeggen: 'Ja, inderdaad, dit is iets heel anders'... Maar zolang ze geen 'vergelijkingsmateriaal' hebben, snap ik niet wat er mis mee is als je je paard je kindje noemt, als je dat zo voelt. Ik vind niet dat je dan mag zeggen: 'Wat jij voelt is heus niet zo bijzonder, wacht maar tot je moeder bent...'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:20

runningkawa schreef:
Vind jij
oke

Mogen wij wat anders voelen?

Luister, ik veroordeel je niet. Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die geen kinderen willen. Alleen kun je niet oordelen over een verschil in liefde als je er een soort niet van kent.

Wat Lovely zegt over haar zus, dat ze dat verdriet niet aan zou kunnen. Dat snap ik.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:21

Faye, ik ben genoeg overtuigd hoor. Ik wil het niet uitl;eggen, ze vragen en vragen door omdat het niet normaal is dat je geen kinden wilt. Met gewoon "daarom niet" kom ik er niet vanaf.

En verder zal het ook mijn anus oxyderen hoor!!!!

pompom

Je moet je als kindervrije van 35 echt wel verdedigen hoor Haha! ...
Nog steeds vragen ze me wanneer wij een kindje nemen(krijgen,maken enz.).
Ik haat kinderen niet ,ik vind ze leuk(sommige) maar ik moet er zelf niet aan denken....
Ik heb gewoon geen moedergevoel en ga dat ook niet krijgen.
Ik zeg nooit nooit maar ben nu toch echt bijna over de houdbaarheidsdatum (voor mezelf) en nog steeds heb ik niet een keer de gedachte gehad "ik wil een baby"
Ik vind de opmerkingen "je weet niet wat je mist"/"krijg je zeker spijt van" en meer in die trant .....walgelijk en ik krijg weleens het idee dat sommigen je als vrouw niet volwaardig zien zonder kind.....

Ik heb een een erg goede relatie,ben blij met mijn dieren en mijn leven en NEE daar past(wil ik) geen kindje in......
Laatst bijgewerkt door pompom op 15-10-04 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorie

Brendageene schreef:
ik heb niet het idee dat ik daar aan mee werk hoor. Als ik zeg dat ik geen kinderen wil is de eerst reactie altijd: Waarom dan niet?
En als iemand anders zwanger wordt of een kinderwens heeft dan vraagt niemand: waarom neem je een kind?

OK dan! Precies dat bedoel ik dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:23

Justy schreef:
Maar Faye, iemand die geen kinderen heeft kent die intense liefde waar jij het over hebt misschien niet. Misschien dat als deze mensen een kindje kregen, dat ze dan wel zouden zeggen: 'Ja, inderdaad, dit is iets heel anders'... Maar zolang ze geen 'vergelijkingsmateriaal' hebben, snap ik niet wat er mis mee is als je je paard je kindje noemt, als je dat zo voelt. Ik vind niet dat je dan mag zeggen: 'Wat jij voelt is heus niet zo bijzonder, wacht maar tot je moeder bent...'

Maar DAT zeg ik ook niet!
Ik zeg alleen (uit ervaring) dat de liefde voor een kind niet te vergelijken is. Dat is NOG veel intenser.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:24

pompom schreef:
Je moet je als kindervrije van 35 echt wel verdedigen hoor Haha! ...
..

Nogal ja..... Boos!

Anoniem

faye schreef:
Luister, ik veroordeel je niet. Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die geen kinderen willen. Alleen kun je niet oordelen over een verschil in liefde als je er een soort niet van kent.

Wat Lovely zegt over haar zus, dat ze dat verdriet niet aan zou kunnen. Dat snap ik.

En jij kunt niet voelen hoe ik me voel als ik al 10 jaar roep geen kinderen te willen en me volledi op mijn dieren heb gestort
Jij kent dat intense gevoel dan vast niet Haha!

Staan we weer gelijk Tong uitsteken

Want over elkaars gevoel kun je het gewoon niet hebben.

Anoniem

Jorie schreef:
Faye, ik ben genoeg overtuigd hoor. Ik wil het niet uitl;eggen, ze vragen en vragen door omdat het niet normaal is dat je geen kinden wilt. Met gewoon "daarom niet" kom ik er niet vanaf.

En verder zal het ook mijn anus oxyderen hoor!!!!

Ik zou er dan echt niet verder op ingaan, ik vraag toch ook niet wat de ander verdiend? Dat is net zo prive!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:25

Brendageene schreef:

Denk dat ik bij de volgende zwanger eens vraag
Waarom? ipv proficiat

Kijken of ze dan raar staan te kijken Haha!

Anoniem

runningkawa schreef:
En jij kunt niet voelen hoe ik me voel als ik al 10 jaar roep geen kinderen te willen en me volledi op mijn dieren heb gestort
Jij kent dat intense gevoel dan vast niet Haha!

Staan we weer gelijk Tong uitsteken

Want over elkaars gevoel kun je het gewoon niet hebben.

ALs je goed gelezen had dan weet je dat ik dat gevoel wel ken. Maar maakt verder niet uit. Ik hoef me niet te verdedigen Tong uitsteken

Justy

faye schreef:
Maar DAT zeg ik ook niet!
Ik zeg alleen (uit ervaring) dat de liefde voor een kind niet te vergelijken is. Dat is NOG veel intenser.

Ik geloof je best. Maar waarom min of meer afbreuk doen aan iemand anders' gevoel? Jij kunt in feite je kind wel met je paard vergelijken, in die zin dat je nu weet dat je kind iets heel anders voor je betekent dan je paard. Logisch. Maar iemand die dat niet kan, laat die gewoon genieten van zijn dier zonder te roepen dat kinderen zoveel mooier zijn...

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:26

faye schreef:
Ik zou er dan echt niet verder op ingaan, ik vraag toch ook niet wat de ander verdiend? Dat is net zo prive!

En als je er dan niet op ingaat, dan ben je gefrustreerd omdat je ze dan waarscheinlijk gewoon niet kunt krijgen (of nemen, whatever)
Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:27

mooier vind ik zo'n eng woord Justy, ben niet zo'n zwevende roze wolk hoor!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:28

faye schreef:
mooier vind ik zo'n eng woord Justy, ben niet zo'n zwevende roze wolk hoor!

Vul zelf maar een beter woordje in dan, mag best hoor Haha!

Anoniem

Jorie schreef:
En als je er dan niet op ingaat, dan ben je gefrustreerd omdat je ze dan waarscheinlijk gewoon niet kunt krijgen (of nemen, whatever)
Boos!

Ja en? Dan haal je toch gewoon je schouders op? Laat de ander zich daar dan maar druk over maken, toch?

Anoniem

faye schreef:
ALs je goed gelezen had dan weet je dat ik dat gevoel wel ken. Maar maakt verder niet uit. Ik hoef me niet te verdedigen Tong uitsteken

Hoe kun je dat gevoel dan kennen als jezelf kinderen hebt Verward

En ja erg genoeg moet ik mer verdedigen
tegen mensen die zo lomp kunnen zijn als jij (sorry)

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:29

Als ik sommige reacties zo lees ben ik blij dat er bewust voor gekozen wordt om kindervrij te blijven... Lips are sealed

Mij lijkt er niets mooiers dan op een gegeven moment moeder worden. Iets wat in mijzelf tot stand komt, een nieuw leventje Lovers Het zou aan mijn leven heel veel toevoegen, dat weet ik zeker!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:29

runningkawa schreef:
Denk dat ik bij de volgende zwanger eens vraag
Waarom? ipv proficiat

Kijken of ze dan raar staan te kijken Haha!

Hahahahaha, strak plan!!! Wedden dat je vage antwoorden krijgt??? Daarom, of , en die vind ik zelf het aller grappigst : "het brengt ons dichter bij elkaar" Relatie redden dus!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:32

runningkawa schreef:
Hoe kun je dat gevoel dan kennen als jezelf kinderen hebt Verward

En ja erg genoeg moet ik mer verdedigen
tegen mensen die zo lomp kunnen zijn als jij (sorry)

Het is maar goed dat jij geen kinderen wil