x

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:37

Ik ga morgen maar eens bellen of mijn 31-jarige Range Rover al door de APK is. De old-timer lobby is groot en machtig, laat ik daar dankbaar en vriendelijk gebruik van maken.
Een bullbar heeft ie niet nodig, de lierbumper voor is van 3mm staal, 20cm hoog en 15cm diep, de achterbumper capabel om de komplete auto aan op te hangen; wie doet me wat.........

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:47

Ja, een lierbumper komt er bij ons ook nog ooit, maar nu nog even geen geld Lachen
Prachtig gezicht vind ik het! Heb jij een home-made lierbumper of een originele voor de Range?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:58

Rinske schreef:
Ja, een lierbumper komt er bij ons ook nog ooit, maar nu nog even geen geld Lachen
Prachtig gezicht vind ik het! Heb jij een home-made lierbumper of een originele voor de Range?

Het is een after-market produkt, bedoelt voor de Range. Dat ding is zo indrukwekkend dat ik het bij een wegversmalling al meerdermalen heb meegemaakt dat mensen die hun koekblik er even voor denken te drukken, acuut in de ankers vliegen als ze zien wat eraan komt OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:00

ikke schreef:
Het is een after-market produkt, bedoelt voor de Range. Dat ding is zo indrukwekkend dat ik het bij een wegversmalling al meerdermalen heb meegemaakt dat mensen die hun koekblik er even voor denken te drukken, acuut in de ankers vliegen als ze zien wat eraan komt OK dan!

En jij parkeert zeker bij al die scholen Bloos!

Oke, we hebben de dader te pakken
Probleem opgelost Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:10

runningkawa schreef:
En jij parkeert zeker bij al die scholen Bloos!

Oke, we hebben de dader te pakken
Probleem opgelost Haha!

Oh Verward Ik blokkeerde altijd de uitgang van die scholen voor andere auto's, maar dat werd ook niet in dank afgenomen door diezelfde directeuren....

Percy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:50

Nee, natuurlijk niet, de directeur van onze school rijdt ook in zo'n "gevaarlijke" auto Haha! Om maar niet te spreken over de wethouder die zijn kleinkinderen naar school bracht in.............. juist ja Knipoog

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 00:55

Als er geen grote auto's in woonwijken mogen komen en in de buurt van scholen, hoe moet het huisvuil opgehaald worden Verward . Of dat geen grote jongens zijn. Electriciteitsbedrijven mogen dan ook niet daar komen, en niet vergeten de brandweer, ook errug groot. Haha!
Een flinke BMW is ook een grote zware auto en een flinke Volvo ook. Ik denk dat de meeste kamerleden ook in dat soort auto's rijden. Die gaan echt niet in een Cuore's of Alto's rijden???

Wat ben ik blij dat ik naar Belgie ga. Iemand nog een huis kopen Haha! , dan zijn wij pleitte!!!!!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 01:05

wat een zielig idee is dit van de minster.. moet je eens kijken in wat voor auto hij rijdt.. en daarbij komt.. wat willen ze dan dat we allemaal in 45km autotjes gaan rondcrossen? en waar laten we onze paarden??

Het is te triest voor woorden..

En voor alle duidelijkheid.. rond het jaar 2000 werd de benzine 2GULDEN, heel nederland in rep en roer.. en nu IS DE DIESEL OMGERKEND MEER ALS 2 GULDEN!!

Laat de minster normaal doen en zich een baan opzoeken..

Groetjes

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 01:40

Fitzroy schreef:
Ik begreep dat de voornaamste reden van de minister om terreinwagens extra te belasten was dat zij zwaarder letsel veroorzaken dan gewone personenwagens.
Volgens mij klopt dit wel hoor. Nadat onze oude auto een paar keer in de kreukels lag dankzij ongelukken met 4x4s, hebben we voor de veiligheid nu een 4x4. Heerlijke auto!

Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 06:36

Al met al zou je er wel een beetje moe van worden. Eerst al dat gezeur over het afschaffen van het grijze kenteken, en nu weer dit gedoe rond de 4x4 auto`s. Nog even en we moeten incognito over straat omdat we één van die asocialen zijn die in zo`n ding rondrijden.
Ik weet van mezelf dat ik een normale rijdster ben, en zeker de grote van mijn auto niet misbruik, maarja, het blijft voor een medeweggebruiker in bv een Panda een imposant gezicht als er een front van bv een Patrol op je af komt. Maar dat doet een vrachtwagen ook, en niet te vergeten "DE" bestelbusjes met roekeloos personeel op weg naar een klus ( Wie heeft er niet tijdens een inhaalaktie wel eens een in je nek hijgende Vito in zijn nek gehad?)
Nope, de minister zit goed fout! Ze vergeet namelijk dat de auto niet gevaarlijk is, maar degene die het stuur in handen heeft....

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:33

We hebben nog de King Cap en ik heb zelf een Cuore. Met de Cuore wordt je door alle auto's voor je sokken gereden. Je krijgt haast geen voorrang, ff snel voor je langs enz. Als ik in de King Cap rij, dan krijg ik ineens wel voorrang. Tjsa, die King Cap is groot en stevig, daar kijken ze wel voor uit. Die Cuore, ach ik ben groter, dus jij moet wachten. Boos!
De bestuurder is nog altijd aansprakelijk voor een ongeluk en niet de auto. Dus Peijs, niet de melkkoe de schuld geven, maar degene die achter het stuur zit. Haha!

Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:26

Ik geef ook onmiddelijk toe dat ik ook wel eens in mijn handje zit te gniffelen als er een vertegerwoordigsmannetje in zijn leasebak toch het lef heeft om voorrang te nemen als hij het niet heeft.En ik ben echt iemand die bewust is dat het voorrang verlenen is, en niet ten alle tijden op mijn strepen sta, maar met zo`n figuur heb ik er geen moeite mee om hem even een flinke remmentest te laten doen...
Diezelfde h*fter flikt het namelijk ook om vlak voor een stoplicht nog even voor je te schieten, en bij naderend oranje vol op de remmen gaat.Leuk, met een trailer met twee paarden erin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:31

Tja, daar woon je dan midden in het bos, in de verste verte geen school of wat dan ook te bekennen Scheve mond
In de winter zou ik niet eens naar de paarden kunnen zonder terreinauto aangezien er hier niet gestrooid wordt.
Ik heb 2 weken geleden nog een zwaar gewonde mountain biker van de hei gehaald met m'n terreinwagen omdat de ambulance er niet bij kon komen.
Ik baal er zo van dat ze in Den Haag nooit eens verder kijken dan de Randstad Boos!

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:40

Ik begrijp het wel een beetje van de regering. Het is enigzins betuttelend, maar dat is het verplichten van gordels achterin om dan ook.

Op dit forum zitten veel mensen die een terreinwagen nodig hebben vanwege hun hobby en er zijn ook mensen die hem nodig hebben vanwege hun werk. Vind ik allemaal prima.

Daarnaast zijn er veel mensen die er één hebben vanwege het imago, en ik denk dat het de regering om deze groep mensen draait. Want deze mensen hebben zo'n auto helemaal niet nodig, maar het rijden van zo'n auto brengt wel grote risico's met zich mee. Kinderen die achterlangs je auto rennen zie je niet, en botsingen met deze auto's lopen voor de tegenpartij vaker dodelijk af.

Als ik dan de afweging imago/veiligheid maak, dan kan ik me wel voorstellen dat er dit soort dingen gezegd worden. (Maar nogmaals: dit geldt wat mij betreft dus niet voor mensen die zo'n auto daadwerkelijk nodig hebben).

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:53

MargaV schreef:
Ik begrijp het wel een beetje van de regering. Het is enigzins betuttelend, maar dat is het verplichten van gordels achterin om dan ook.

Op dit forum zitten veel mensen die een terreinwagen nodig hebben vanwege hun hobby en er zijn ook mensen die hem nodig hebben vanwege hun werk. Vind ik allemaal prima.

Daarnaast zijn er veel mensen die er één hebben vanwege het imago, en ik denk dat het de regering om deze groep mensen draait. Want deze mensen hebben zo'n auto helemaal niet nodig, maar het rijden van zo'n auto brengt wel grote risico's met zich mee. Kinderen die achterlangs je auto rennen zie je niet, en botsingen met deze auto's lopen voor de tegenpartij vaker dodelijk af.

Als ik dan de afweging imago/veiligheid maak, dan kan ik me wel voorstellen dat er dit soort dingen gezegd worden. (Maar nogmaals: dit geldt wat mij betreft dus niet voor mensen die zo'n auto daadwerkelijk nodig hebben).

Ik sluit me bij je aan, de ongelukken die gebeuren zijn vaak heel ernstig, als voetganger of fietser die in botsing komt kan het vaak niet na vertellen...

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:02

he, was eigenlijk nog niet klaar... maar goed.. het is gewoon een feit dat je minder overzicht hebt naar achteren toe door de hoogte en de grote van de auto..... vrachtwagens hebben hier nog wel speciale spiegels voor maar deze auto's nog niet allemaal. Het is niet alleen de regering die ertegen is maar ook de fietsersbond en de voetgangersvereniging zal toch ook wel niet voor niks zijn..

en als je zo'n auto nodig hebt omdat je een paard hebt (trailer) etc. en buiten woont dan is dat prima.. maar puur voor het imago , maar goed ook al is het puur voor het imago dan mag je eigenlijk niet voor mensen beslissen waar ze in rijden.. je kunt ze allicht wel een beetje ontmoedigen door een bepaald beleid... maar er moet wel een scheiding gemaakt worden tussen de mensen die zo'n terreinwagen nodig hebben en wie niet

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:03

MargaV schreef:
Daarnaast zijn er veel mensen die er één hebben vanwege het imago, en ik denk dat het de regering om deze groep mensen draait. Want deze mensen hebben zo'n auto helemaal niet nodig.

Een A8 hebben ministers ook niet nodig
Die kunnen ook gewoon in een middenklassertje rijden...

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:05

griebels schreef:

Als dat ook grote veiligheidsrisico's met zich mee brengt, ben ik het daar idd mee eens.

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:05

griebels schreef:

het gaat meer om de veiligheid, wordt liever aangereden door een A8 dan door een enorme jeep met bullbar....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:08

Ik wordt liever door een middenklassertje aangereden als door een A8 of een enorme jeep...
Maar liever nog heb ik dat mensen gewoon beter uit hun doppen kijken en verantwoord rijden, dan hoeven er helemaal geen ongelukken te ontstaan Knipoog

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:09

Als ze nu eerst eens beginnen om alle geblindeerde auto's en bestelbussen aan te pakken dan zijn ze pas goed bezig. Ik heb het met mijn Patrol altijd een crime gevonden maar het was nodig vanwege het grijze kenteken.
Nu dat eruit gaat, kunnen ze misschien eerst hier eens wat aan veranderen. Dat is pas link.
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:52

Fitzroy schreef:
Als ze nu eerst eens beginnen om alle geblindeerde auto's en bestelbussen aan te pakken dan zijn ze pas goed bezig. Ik heb het met mijn Patrol altijd een crime gevonden maar het was nodig vanwege het grijze kenteken.
Nu dat eruit gaat, kunnen ze misschien eerst hier eens wat aan veranderen. Dat is pas link.

Haha!.... Mijn tuf tuf heeft (licht) geblindeerde ramen... Je kan er wel doorheen kijken hoor, het is van dat folie... Dat krijg je als je een golf overneemt van je 19 jarige broertje... Levert wel mooi geluid op trouwens, zitten fijne boxen in...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:13

Fitzroy schreef:

Tegenwoordig hoef je niet meer af te plakken. Ze zijn er eindelijk achter gekomen dat het toch wel gevaarlijk is een dicht raam. Dat je toch wel heel moeilijk kan zien of er achter je iets aan komt.
Mijn buurman heeft een nieuwe Grand Vitara (grijs kenteken) met gewone ramen erin. Ze zijn wakker geworden in Den Haag. Nu nog even wakker schudden voor het te idiote idee om "zware" terrein wagens te weren uit woonwijken en in de buurt van scholen en dat grijs gewoon grijs moet blijven.

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:00

Ik vind het wel goed. Het moet ontmoedigd worden voor mama's met veel geld die em als boodschappenauto gebruiken en als auto om hun kind op school af te zetten. Ik heb al meermalen gezien dat kinderen oversteken en dat zo'n mama het kind niet ziet (want spiegels... die heb je toch niet nodig met zo'n auto?!) Vind het een goede zaak. Die dingen zijn voor off- road gemaakt en om trailers en karren te trekken, niet om boodschappen mee te doen!
ik irriteer me ook vooral mateloos aan "SUV's" zonder trekhaak...

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:36

Ilindra schreef:
Ik baal er zo van dat ze in Den Haag nooit eens verder kijken dan de Randstad Boos!

Dat is vooral het probleem.
Kijk ik snap best dat het hartje Den Haag (of in het Gooi Knipoog ) een beetje (behoorlijk) onzin is om met een 4x4 (en al die andere kreten, ik zie nooit zo wat wat is) je kinderen naar school te brengen.
Neem het voorbeeld van Donner en ga met de fiets!

Maar dat wil niet zeggen dat wat in Den Haag werkt of nodig is, ook zo geldt voor de rest van het land.