Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rinske schreef:Ja, een lierbumper komt er bij ons ook nog ooit, maar nu nog even geen geld
Prachtig gezicht vind ik het! Heb jij een home-made lierbumper of een originele voor de Range?
ikke schreef:Het is een after-market produkt, bedoelt voor de Range. Dat ding is zo indrukwekkend dat ik het bij een wegversmalling al meerdermalen heb meegemaakt dat mensen die hun koekblik er even voor denken te drukken, acuut in de ankers vliegen als ze zien wat eraan komt

. Of dat geen grote jongens zijn. Electriciteitsbedrijven mogen dan ook niet daar komen, en niet vergeten de brandweer, ook errug groot.
, dan zijn wij pleitte!!!!! Fitzroy schreef:Volgens mij klopt dit wel hoor. Nadat onze oude auto een paar keer in de kreukels lag dankzij ongelukken met 4x4s, hebben we voor de veiligheid nu een 4x4. Heerlijke auto!Ik begreep dat de voornaamste reden van de minister om terreinwagens extra te belasten was dat zij zwaarder letsel veroorzaken dan gewone personenwagens.
MargaV schreef:Ik begrijp het wel een beetje van de regering. Het is enigzins betuttelend, maar dat is het verplichten van gordels achterin om dan ook.
Op dit forum zitten veel mensen die een terreinwagen nodig hebben vanwege hun hobby en er zijn ook mensen die hem nodig hebben vanwege hun werk. Vind ik allemaal prima.
Daarnaast zijn er veel mensen die er één hebben vanwege het imago, en ik denk dat het de regering om deze groep mensen draait. Want deze mensen hebben zo'n auto helemaal niet nodig, maar het rijden van zo'n auto brengt wel grote risico's met zich mee. Kinderen die achterlangs je auto rennen zie je niet, en botsingen met deze auto's lopen voor de tegenpartij vaker dodelijk af.
Als ik dan de afweging imago/veiligheid maak, dan kan ik me wel voorstellen dat er dit soort dingen gezegd worden. (Maar nogmaals: dit geldt wat mij betreft dus niet voor mensen die zo'n auto daadwerkelijk nodig hebben).
, maar goed ook al is het puur voor het imago dan mag je eigenlijk niet voor mensen beslissen waar ze in rijden.. je kunt ze allicht wel een beetje ontmoedigen door een bepaald beleid... maar er moet wel een scheiding gemaakt worden tussen de mensen die zo'n terreinwagen nodig hebben en wie niet Fitzroy schreef:Als ze nu eerst eens beginnen om alle geblindeerde auto's en bestelbussen aan te pakken dan zijn ze pas goed bezig. Ik heb het met mijn Patrol altijd een crime gevonden maar het was nodig vanwege het grijze kenteken.
Nu dat eruit gaat, kunnen ze misschien eerst hier eens wat aan veranderen. Dat is pas link.
.... Mijn tuf tuf heeft (licht) geblindeerde ramen... Je kan er wel doorheen kijken hoor, het is van dat folie... Dat krijg je als je een golf overneemt van je 19 jarige broertje... Levert wel mooi geluid op trouwens, zitten fijne boxen in... Fitzroy schreef:Als ze nu eerst eens beginnen om alle geblindeerde auto's en bestelbussen aan te pakken dan zijn ze pas goed bezig. Ik heb het met mijn Patrol altijd een crime gevonden maar het was nodig vanwege het grijze kenteken.
Nu dat eruit gaat, kunnen ze misschien eerst hier eens wat aan veranderen. Dat is pas link.
Ilindra schreef:Ik baal er zo van dat ze in Den Haag nooit eens verder kijken dan de Randstad
) een beetje (behoorlijk) onzin is om met een 4x4 (en al die andere kreten, ik zie nooit zo wat wat is) je kinderen naar school te brengen.