Eindelijk terug...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:35

Jamy schreef:
Maar hij was net hier en hij wil niet meer dat ik dingen bespreek hier over onze thuissituatie. En hij zal me nu met rust laten voor de proefwerkweek iig en daarna bespreken we wel verder.. (zei hij)

Maar waar ben je dan nu?? Ik begrijp uit dit stukje dat je niet thuis verblijft, of ik moet eerder wat gemist hebben. Sorry als ik het dan niet goed gelezen heb.

Ik dnek idd dat je even het gesprek moet afwachten en dan bekijken en goed nadenken over wat je wilt.

Sitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:36

ze is bij een vriendin (stond op de eerste blz geloof ik)

goed dattie je met rust laat OK dan!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:37

En NU aan je huiswerk *kijkt streng*

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:39

Het is niet zo dat ik twijfel aan je verhaal, als de helft maar waar is, dan lijkt het me ook al verschrikkelijk voor je. Het is zo erg jouw woord tegen het zijne, ik vraag me erg af wat anderen die ook achter het masker van je vader hebben kunnen kijken van deze situatie zeggen.

Dus: wat vindt je broer ervan? Vindt hij ook dat je je aan moet passen? En je tante dan? Weet die alles? Vindt zij niet dat je vader heel raar doet? En die oom in Brazilie? En school, hebben die nou toch zomaar alles geaccepteerd? Dat is toch best vreemd?

Succes met je proefwerken, hopelijk lukt dat en kun je je dan op de thuissituatie richten!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 14:47

Ja maar ik weet niet precies wat hun weten.
Maar ja kijk ik weet soms ook gewoon niet wat van hem zelf is en wat er via die gedachtes van omnicum afkomt. Dus wat hij nu zegt zeg ik tegen zo'n beetje alles nee. Ik wil gewoon eerst ff rust, dat is alles dan kan je ook weer beter nadenken en alles daarna. Maar ja ik ga zo naar huis om te leren, kijken of dat thuis gaat anders doe ik het voortaan hier en vanavond ff naar stal. En voorderest is het afwachten voor als de proefwerken voorbij zijn.

Artemide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:50

Ik vind niet dat Jamy zich puberaal gedraagd, of zich anstelt, of dingen 'verzint' om aandacht te krijgen. Het feit dat ze niet enkel aan haarzelf denkt, maar ook aan hoe het nu verder moet met haar vader, zegt dit niet genoeg?
Ik denk niet dat het zo makkelijk is om te 'breken' met je vader. En uit de berichtjes heb ik kunne opmaken dat je ook niet definitief wilt breken met je vader, onder andere omdat je bezorgd over hem bent. Ze wil een geschikt moment afwachten enzo ... Dit getuigt toch van een zekere volwassenheid, denk ik?!

Lotte, ik wens je heel veel succes met je proefwerken. En veel moed en de tijd om eens na te denken over wat je nu precies gaat doen.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 17:54

We hebben binnenkort waarschijnlijk weer een afspraak bij Jeugdzorg, we hadden er nog een staan en ik had net even opgebeld. Als het goed is en mijn vader ook wilt moeten we volgende week iig even bellen om iets af te spreken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:02

Heel erg goed dat je wel wat aan het doen bent en dat je om je heen aan het kijken bent wat de mogelijkheden zijn.
Verder ga ik ook met MissyM mee.

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:18

Ben blij te lezen dat je weer veilig en wel thuis bent...... Heb nog niet eerder ergens op gereageerd, ben alleen gedurende de tijd dat je weg was een beetje op de hoogte gehouden door Nathalie, zij had soms een email ofzo van je......

Hoop voor je dat er een oplossing komt voor de kl*tensituatie waar je inzit momenteel, liefst met je vader samen natuurlijk, maar als het echt niet anders blijkt te kunnen moet je voor jezelf kiezen, voordat je er aan onderdoor gaat!
En wat betreft de "verwende puber" onzin die ik hier en daar heb gelezen, trek je hier niks van aan, zoals jij reageerd en antwoord, heeft het in mijn ogen helemaal niks met een verwende puber te maken! Denk dat jij op bepaalde dingen "volwassener" reageerd dan sommige anderen hier....

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:20

Fijn dat je weer terug bent meis, welcome back Lachen

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:23

Goed om te horen dat je weer terug bent! Ik vind dat je in dit topic heel erg redelijk en verstandig reageert: totáál niet als een opstandige/vervelende puber! En ik hoop dat iedereen dát ook even wil zien! Niet alle pubers zijn per sé onredelijk en opstandig Lips are sealed

Lotte: héél veel succes met je proefwerken en sterkte! Ach gut

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:47

Lotte: ik wil nog even zeggen dat ik je heel dapper vind hoe je je staande houdt in dit alles!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:55

Llewella schreef:
Lotte: ik wil nog even zeggen dat ik je heel dapper vind hoe je je staande houdt in dit alles!

ja en zeker door het commentaar wat al die mensen hier hebben, die denken het allemaal wel even te weten...................
JE WEET NOOIT WAT ER ACHTER GESLOTEN DEUREN AFSPEELT, dus niemand kan hierover oordelen.

Ik had al eerder gereageerd dat ik erg boos word om de vervelende opmerkingen die ze naar d'r hoofd geslingerd krijgt, en daar blijf ik bij. Boos!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:08

IngridM, als niemand erover kan oordelen, waarom doet iedereen het dan toch ?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:12

Omdat het heel erg makkelijk is om iemand zijn toestand te oordelen.
Het wordt pas moeilijk als ze zelf in zo'n situatie komen waarin ze moeilijke beslissingen moeten nemen. Voor een ander een beslissing nemen is toch altijd veel makkelijker.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:14

Yellowfish schreef:
IngridM, als niemand erover kan oordelen, waarom doet iedereen het dan toch ?

ja dat is wel een wijze opmerking van je
ook ik oordeel er inderdaad over, je hebt gelijk.
Wat me alleen beangstigt, en dat bedoel ik er eigenlijk mee....er gebeuren zulke vreselijke dingen in de wereld, en iedereen denkt dat het 'ver van z'n bed is" tot opeens je buurman de grootste tiran blijkt te zijn........snap je ?

Voor de buitenwereld kan het allemaal zo leuk en aardig lijken, maar je weet gewoon niet wat er achter die deuren gebeurt....

het feit alleen al wat manon2 al eerder aanhaalde, dat haar vader even vergat dat ie z'n masker op moest houden, vond ik genoeg zeggen.........

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:17

IngridM schreef:
ja dat is wel een wijze opmerking van je
ook ik oordeel er inderdaad over, je hebt gelijk.
Wat me alleen beangstigt, en dat bedoel ik er eigenlijk mee....er gebeuren zulke vreselijke dingen in de wereld, en iedereen denkt dat het 'ver van z'n bed is" tot opeens je buurman de grootste tiran blijkt te zijn........snap je ?

Voor de buitenwereld kan het allemaal zo leuk en aardig lijken, maar je weet gewoon niet wat er achter die deuren gebeurt....

het feit alleen al wat manon2 al eerder aanhaalde, dat haar vader even vergat dat ie z'n masker op moest houden, vond ik genoeg zeggen.........

Ik snap wat je bedoelt, en je hebt ook helemaal gelijk, en verder nog, iedereen heeft het hier wel over "2 kanten" van een verhaal, maar zelfs als je die 2 kanten kent zou oordelen nog moeilijk moeten zijn omdat niet iedereen zich alles hetzelfde aantrekt en opvat.

En tóch heeft iedereen altijd zijn oordeel klaar, best raar eigelijk Knipoog

Maargoed, ik heb het nu echt over iets onzinnigs, sorry Scheve mond

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:24

welkom terug, ik ben blij je weer te zien. En succes met je proefwerken.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:20

Helemaal eens met Vikki, ruiterinrust en Lis

Lot, vind het super hoe je je zo sterk voor blijft houden en hoop echt dat jullie tot een oplossing komen.
Succes met je proefwerken en met het zoeken naar een oplossing

En ik wens die vriendin van Quellian ook veel sterkte Rolleyes

ebbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:30

De reacties van een aantal mensen vind ik wat raar hoor....
Ik zou ook niet zomaar breken met mijn vader, en zeker niet als het ook nog eens je enigste ouder is.Ook al doet hij zo, hij blijft je vader en je blijft erop hopen dat het toch weer goed zal komen.

Gelukkig dat je weer terug bent Lotte. Lachen
Ik zou er eerst maar even afstand van nemen en hopen dat je proefwerken een beetje goed gaan en daarna aan je thuissituatie gaan werken.
Want ook al zeggen een aantal mensen dat je niks met hun aanboden doet, volgens mij wil je niets liever dan dat het weer goed komt bij jou thuis.Maar je kunt niet op alles ingaan....

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:54

Welkom thuis.Je hebt ons behoorlijk laten schrikken,hoor

Succes met je proefwerken.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:20

Hey Lotte,

fijn dat je weer terug bent. Veel succes met je proefwerken, wel lastig dat je in 1 x zoveel moet inhalen.

Citaat:
De reacties van een aantal mensen vind ik wat raar hoor....
Ik zou ook niet zomaar breken met mijn vader, en zeker niet als het ook nog eens je enigste ouder is.Ook al doet hij zo, hij blijft je vader en je blijft erop hopen dat het toch weer goed zal komen.

Ben ik het ook helemaal mee eens....

Dat mensen twijfelen aan het verhaal vind ik tot daar aan toe, maar om dan maar ff met je vader te breken terwijl dat nog de enige ouder is die je heb Verward ???

De moeder is toch vaak de spil in het gezin, het word niet vaak opgemerkt maar met alle dingetjes die ze doen houden ze het gezin draaiend. Ze is vaak toch steun en toeverlaat van alle gezinsleden.
Als zij weg valt is het gezin ontwricht.

Je vader zal het hier nog steeds erg moeilijk mee hebben (en jullie natuurlijk ook ongetwijfeld). Hij is zijn leidraad kwijt en zoekt ergens een houvast aan, helaas is dat omnicum geweest.

Zoals je al zei hij laat je nu even met rust zodat je proefwerken kan afronden.
En dan maar kijken hoe het verder gaat.

Sterkte, en veel succes met je proefwerken!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:23

Fijn dat je weer terug bent,
en succes met je proefwerken, en ik hoop dat je alles een beetje op de rails kunt krijgen.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:18

Hey Lotte, wat super fijn dat je weer terug bent. Ik heb het andere topic en alles ook gevolgd, en vind het ontzettend vreemd dat je hier nu voor van alles uitgemaakt word. Zoals meerdere al zeggen; iedereen heeft elkaar op lopen stoken en doen, daar kan jij zelf niks aan doen.
Ook ik ben van mening dat je je erg goed houd en dat je zeker geen vervelende dwarse puber bent oid. Ik heb respect voor je hoe je met alles om gaat.
Erg jammer dat sommige mensen hier juist ontzettend nietvolwassen reageren.
Hopelijk komt er snel een oplossing waar jij en je vader jullie allebei goed bij voelen, succes met de toetsen, en sterkte thuis Ach gut

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:14

Wat fijn dat je weer terug bent, Jamy! Nog fijner dat je het rustig aan gaat doen, dat kun je best gebruiken..