Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 19:40

Hij zegt dat die zwart en wit op papier wil zetten dat het echt vakantie is.. maar ja ik heb op een site gelezen dat mensen van een sekte zich niet zo gebonden voelen aan regels en beloftes.. ik weet het allemaal niet hoor Scheve mond

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:42

zeg tegen hem dat je niet mee wilt, neem eventueel een oom of tante in vertrouwen en vraag of je daar een poosje mag logeren.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:44

Idd, echt niet gaan, vertel hem anders gewoon hoe belangrijk het voor je is om je schooljaar af te maken ofzo... je moet gewoon niet gaat, wie weet wat er allemaal daar kan gebeuren.. Scheve mond

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:44

maar dan kan hij haar toch altijd weghalen Scheve mond

Apple

Berichten: 76249
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:44

Hele enge site, die van Omnicum Scheve mond.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:49

Het lijkt me een vreselijk gevoel om je eigen familie niet te kunnen vertrouwen.
Jou vader heeft in mijn ogen alle geloofwaardigheid verloren, alleen is dat voor een buitenstaander gemakkelijker dan voor jou.
Maar lees ajb dit topic nog eens door met alle tips erbij en doe er iets mee.
Anders zie ik het somber in.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 19:50

Mareska schreef:
Idd, echt niet gaan, vertel hem anders gewoon hoe belangrijk het voor je is om je schooljaar af te maken ofzo... je moet gewoon niet gaat, wie weet wat er allemaal daar kan gebeuren.. Scheve mond

Het probleem is, dat school eigenlijk geen probleem is. Ik kan het makkelijk dat weet hij. En school heeft ook toestemming gegeven. En als ik zeg ik wil niet vanwege school, zegt die waar een wil is is een weg Lips are sealed

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:51

Zeg dan dat het jou wil NIET is.. ga gewoon weg, jeugdzorg.. zoek een tijdelijk onderkomen tot je een goed plek vind!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:55

Jamy schreef:
Hij zegt dat die zwart en wit op papier wil zetten dat het echt vakantie is.. maar ja ik heb op een site gelezen dat mensen van een sekte zich niet zo gebonden voelen aan regels en beloftes.. ik weet het allemaal niet hoor Scheve mond


Dat kan ie makkelijk doen Jamy. Zo'n papiertje is namelijk niets, nakkes, nada waard. Al helemaal niet in een ander land.

NIET GAAN! alsjeblieft. Blijf bij je verstand en hoe moeilijk ook. GA DAAR WEG!!

Sekteleden maken hun eigen regels en wetten. Daar kan jij echt helemaal niets aan veranderen. Kies voor je eigen veiligheid meid.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:56

MoonChloe schreef:
maar dan kan hij haar toch altijd weghalen Scheve mond


Niet meer want ze is 16. Volgens de wet op de kinderbescherming mag ze haar eigen keuzes maken.

Althans, zo was het vroeger toen ik ook moest kiezen Lachen

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:57

Ga NIET naar Brazilie!!!!!
Alsjeblieft doe het niet! Het voelt niet goed, het is niet goed, je vader is wat van plan.

Het moet echt verschrikkelijk zijn om in jouw schoenen te moeten staan. En het is al eerder gezegd, het is makkelijker voor een buitenstaander om te roepen niet te gaan, maar het is ook makkelijker voor een buitenstaander (in dit geval) om de situatie in te schatten. Jamy, hij is echt wat van plan!

Verlaat je vader. Je hebt hem even niet nodig in je leven. Je bent een mooie slimme meid en je moet voor jezelf kiezen.

Heb je het wel eens met je broer hierover? Wat zegt hij ervan?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:58

Ja klopt, zodra je 16 bent heb je meer recht op eigen beslissingen al vanaf 12 jaar, maar zodra je 16 bent telt het meer mee.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:59

Haar broer kiest partij voor haar vader.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 20:03

Ik mag zelf weten waar ik heen ga. De Jeugdzorg heeft tegen mij gezegd dat ik zelf kan bepalen dus waar ik heen ga, welke familie of gezin dan ook. Mijn vader kan me dan alleen door de politie weg laten halen en thuisbezorgen, maar hij mag me niet thuis vasthouden. Als ik bel naar de Jeugdzorg en politie dat ik ergens vrijwillig zit is het goed. En komt daar op den duur de Kinderbescherming langs die het gezin huis en alles keurt en dan is het goed en kan ik daar blijven Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:06

Nou meid doe dat dan. Want echt, dit hele verhaal stinkt. Als ik je niet van bokt kende zou ik werkelijk zeggen dat je een mooi verhaal had bedacht.

Echt hoor, dit hele gebeuren is gewoonweg heel erg sekteachtig. Hou je er ver van. Wees alsjeblieft verstandig. Eenmaal in Brazilie weet je gewoon niet waar je terecht komt. En dan zit je ook nog in een vreemd land, spreekt geen taal enz enz.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:11

Heb je een vriendin waar je heen kunt?
Voor de wet ben je nog minderjarig, de kinderbescherming kan bij de (kinder) rechter voogdij aanvragen.

Ik heb in mijn jeugdrecht boek informatie over OTS, wil je dat ik dat voor je overtyp?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:12

Als je toch meegaat naar Brazilië zorg dat je van te voren het adres van de Nederlandse Ambasade bij hebt en hou ergens wat geld verborgen.
Maar zoals is gezegd hoe erg het ook is vertrouw u vader nu even niet .De mens is onder invloed en zijn beloftes zijn nu echt niks waard.Ik denk echt dat het het veiligst is thuis te blijven.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 20:18

adriana graag Lachen

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:19

Lieve schat,

Ga alsjeblieft weg daar. Ook al is het maar tijdelijk. Maar ga weg daar!!!!!!!
Ik snap dat je niet weg wil. Want het is jouw huis en jouw plekje. Maar echt meisje!! In een ander huis kan je ook veiligheid vinden en liefde en geborgenheid. Jouw vader, is bezig om hele grote fouten te maken en hij heeft ze ak gemaakt. Want niet 1 ouder heeft het recht om zo zijn kinderen te behandelen! Hij is een volwassen man. Zit nu ergens flink in vast. Maar ga niet mee!! Je bent jong, slim en je hebt een toekomst!! Laat die gewoon echt niet verkloten omdat hij een fout maakt! Echt... Misschien dat hij het een keer inziet dat hij het fout doet. Dan komt hij wel bij je terug. Maar nu ga daar weg! Echt waar meisje! Jouw leven is heel belangrijk! Dus zorg daar goed voor! Sterkte

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:50

Ìk plaats het morgen, het is nogal veel Lachen
Ik heb nu net de helft gedaan.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 20:51

Ok alvast onwijs bedankt! OK dan!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:52

Wat een verhaal Scheve mond Het lijkt me supermoeilijk en heel eng voor je maar je moet nu echt voor jezelf kiezen. Er is duidelijk met je vader nu iets niet goed en jij mag daar niet de dupe van worden.

Marieke schreef:
Ga NIET naar Brazilie!!!!!
Alsjeblieft doe het niet! Het voelt niet goed, het is niet goed, je vader is wat van plan.

Dit gevoel heb ik ook héél sterk: het klinkt gewoon fout . Dus wat je ook doet, ga alsjeblieft niet naar Brazilië!!! In een ander land ben je namelijk totaal hulpeloos in je eentje.

Ik heb nu ff geen tijd om verder te reply-en, maar iig héél veel sterkte!!! Ach gut

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:07

Maar heb je er al goed over nagedacht waar je dan zo snel mogelijk naartoe kan?

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 21:09

Nee daar ben ik mee bezig nu.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:20

Jamy schreef:
Nee daar ben ik mee bezig nu.


Goed zo! Probeer alles een beetje goed te regelen..

Maar... ga je nou naar brazilie of niet?