Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

paars schreef:Er bestaan gratis apps die de decibellen kunnen meten. Mss kan je dat eens proberen te gebruiken?
tamary schreef:En wat meten die telefoons bij je eigen airco?
49 db bij opstarten (maar weet eigenlijk niet of er verschil in zit). 
ual_95 schreef:De gemeente heeft overigens aangegeven dat we een handhaver langs kunnen laten komen, maar dat is wel killing voor een goede relatie met je buren, ben ik bang.
paars schreef:Àlles afhankelijk van je perspectief. Je kunt het ook zien als een directe vorm van onafhankelijk onderzoek die duidelijkheid geeft voor beide partijen. Kan je relatie met de buren juist versterken. Net als het kadaster die komt meten bij gedoe met de erfgrens.
Amado7 schreef:Ik zou toch de moed bij elkaar rapen en ze aanspreken. Van: joh, ik vind het echt heel erg vervelend. Jullie hebben ze helemaal speciaal verplaatst voor ons, maar we hebben er gewoon echt zoveel last van. Ik heb even wat onderzoek gedaan, en hij bromt echt gigantisch hard vergeleken met normale airco’s. Is er soms iets kapot? De airco’s mogen zoveel geluid maken maar hij maakt ‘zoveel’ geluid. Ik wil echt niet vervelend overkomen en de relatie goed houden, maar het is echt heel vervelend om zo in de tuin te zitten.
ual_95 schreef:tamary schreef:En wat meten die telefoons bij je eigen airco?
Dat was een goede vraag, dus ben weer even het trappetje op geklommen en heb de airco weer aangezet.49 db bij opstarten (maar weet eigenlijk niet of er verschil in zit).
[ Afbeelding ]
Het blijft lastig. Het geluid van het eerste filmpje in het topic komt het meest overeen met hoe wij het horen. Echt te vergelijken met iemand die klust. Maar goed, het is natuurlijk wel zachter als we aan de andere kant van de tuin staan. Daar gaat het alleen niet om. Nu horen we dat geluid van het eerste filmpje en het volgende filmpje óp de erfgrens waar ook ons terras zit.
https://youtube.com/shorts/6IPhZzDw24w?is=dRpb27hfIa7960FY
BeFunny schreef:Goh ik vind jullie eigen airco "achter het muurtje? zo op het filmpje nog storender.
Je kunt de klok op gelijk zetten dat als bij je buren de airco uit blijft ze hinder van jullie airco gaan ondervinden.
BeFunny schreef:Goh ik vind jullie eigen airco "achter het muurtje? zo op het filmpje nog storender.
Je kunt de klok op gelijk zetten dat als bij je buren de airco uit blijft ze hinder van jullie airco gaan ondervinden.
ual_95 schreef:Wat wel interessant is, is dat dezelfde buren ooit hebben 'geklaagd' over onze wasmachine. Wij werken fulltime en draaiden graag 's nachts een was (op een timer). De wasmachine staat op zolder en is niet stuk. Ze vonden het centrifugeren herrie maken. We hebben toen gewoon afgesproken dat we overdag wassen. Niks aan het handje verder.
paars schreef:ual_95 schreef:Wat wel interessant is, is dat dezelfde buren ooit hebben 'geklaagd' over onze wasmachine. Wij werken fulltime en draaiden graag 's nachts een was (op een timer). De wasmachine staat op zolder en is niet stuk. Ze vonden het centrifugeren herrie maken. We hebben toen gewoon afgesproken dat we overdag wassen. Niks aan het handje verder.
Dat geeft de burger moed! Jullie hebben dat als goeie buren opgelost (kan je ze eventueel aan herinneren als ze ingewikkeld gaan doen). Succes met het gesprek.
met dit topic in mijn achterhoofd
haha1995 schreef:Ze hebben hem al eens verplaatst he voor hun....Dus het zijn an sich geen moeilijke mensen.....
dus dat was wel belachelijk natuurlijk en telt imo niet echt als een fatsoenlijke eerste plek. En als ze nu nog steeds tegen de schutting hangen dan is het nog steeds niet echt een chique plek zeg maar...