veneri schreef:zo'n verhoogde makkelijke moestuinbak lijkt mij erg leuk, een bak met 8 vakken ofzo en misschien een klimrek?
ik heb 0 groene vingers en chronisch tijdgebrek. hoeveel tijd gaat hierin zitten?
en wat kan je qua opbrengst een beetje verwachten van zo'n bak?
ik denk dan aan o.a. tomaten, rucola, kropsla, broccoli,rode biet en courgette bijv., maar zijn dit makkelijke beginners planten? en wat zou daar nog meer bij kunnen?
Wij hebben alles in bakken op hoogte, ideaal! Niet meer bukken of op je knieën zitten. Enigste nadeel vind ik dat de aarde sneller uitdroogt.
Worteltjes, radijsjes, (snack) komkommer, diverse sla soorten. Diverse soorten kruiden, een basilicum bij je tomaten neer zetten geeft meer smaak aan je tomaten en is voor veel dingen te gebruiken. Munt mee oppassen is een woekeraar net als de dropplant.
Het klaar maken heeft even wat tijd nodig, zaaien en wachten en daarna lekker oogsten. Zeker als je nieuw begint heb je niet zoveel onkruid is mijn ervaring. Genieten en vertroetelen en pas op verslavend! Als het seizoen voorbij is maken wij de bakken klaar voor de winter, laag compost erover en in het voorjaar een nieuwe verse laag moestuin grond en we gaan vrolijk door. Heb trouwens ook geen groene vingers
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 24-03-26 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt