Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 14:44

Film de camerabeelden desnoods met je mobiel.
Ik heb het gehad met aanrijden van mijn auto.
Camerabeelden bekeken en gefilmt voor de verzekering.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 14:46

shilady schreef:
Grote update!

Daarnaast wil ik dit graag op een nette en redelijke manier met u afronden. Ik zie daarom twee mogelijkheden:

1.Wij zouden het zeer op prijs stellen als u het resterende/ontbrekende bedrag van €100 zou willen voldoen. Hiermee is de oorspronkelijke aankoop volledig afgerond.

2.Of: een coulance‑oplossing. Mocht u zich bij bovenstaande niet prettig voelen, dan bied ik u — uit coulance en zonder enige verwijt naar u — 50% korting op uw aankoop.
Het door u betaalde bedrag komt dan overeen met deze aangepaste prijs, en uw garantie blijft volledig van kracht. Hiermee zouden we de kwestie voor beide partijen dan als afgerond kunnen beschouwen.

heuhh? als accountant vind ik dit toch wel een hele rare oplossing?? Dat tweede puntje ten opzichte van het eerste kan ik echt niet volgen..

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 14:49

Ik snap die coulance oplossing ook echt niet, dan hadden ze vanaf het begin ook net zo goed hun verlies kunnen nemen. Ik snap niet zo goed waarom ze het zo nodig door willen zetten dan?

Edit: Ik denk dat die manager (of met wie je dan ook steeds contact had) op het matje is geroepen en dat hij zich op deze manier misschien probeert te redden. Dat zijn baas tegen hem heeft gezegd dat hij dit moet laten vallen en dat die manager hoopt dat jij betaald zodat hij weer in een goed blaadje komt bij zijn eigen baas? Anders snap ik deze hele zaak niet zo goed.
Laatst bijgewerkt door Evercreek op 20-02-26 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 14:50

Dit is echt een hele vreemde gang van zaken. Ik zou langs gaan om de beelden te bekijken en dan contact op nemen met politie of juridisch loket afhankelijk van wat er te zien is op de beelden.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 14:51

Evercreek schreef:
Ik snap die coulance oplossing ook echt niet, dan hadden ze vanaf het begin ook net zo goed hun verlies kunnen nemen. Ik snap niet zo goed waarom ze het zo nodig door willen zetten dan?

Omdat ze willen dat je voor punt 2 kiest, en ze zelf niet zeker zijn.. Als je 100% zeker bent als bedrijf dat je 100 euro te weinig hebt betaald, ga je punt 2 echt niet voorstellen
Laatst bijgewerkt door Deertje op 20-02-26 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 14:52

Deertje schreef:
Evercreek schreef:

Omdat ze willen dat je voor punt 2 kiest, en ze zelf niet zeker zijn.. Als je 100% zeker bent als bedrijf dat je 100 euro te weinig hebt betaald, gaan zo punt 2 echt niet voorstellen

Ja precies, misschien in de hoop dat als je punt twee kiest dat je geen verdere stappen onderneemt. Ik had alsnog wel echt een serieuze klacht ingediend tegen deze manager, laat het maar in zijn dossier staan dat zoiets is voorgekomen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 14:53

Evercreek schreef:

Ik denk dat ze iemand gesproken hebben over het feit dat ze de camera beelden hiervoor niet mogen gebruiken.

Ze willen nu wat extra goodwill kweken om hun eigen fout recht te zetten.
"Kijk hoeveel coulance wij hebben."

prompter

Re: Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 14:54

Waarom mag je de camerabeelden hier niet voor gebruiken?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 14:57

cobiie schreef:
GDG schreef:
Hoe kan het nou op beelden duidelijk zijn hoeveel briefjes jij gegeven hebt? Je hebt zelf 4 briefjes van 50 uit je portemonnee gehaald (geteld toen alles nog in je portemonnee zat, klopt dat?), dat als 1 stapeltje op de toonbank gelegd. Medewerker heeft het als 1 stapeltje overgepakt en in de kassa gestopt... Knappe camera die dan sluitend kan tonen hoeveel briefjes het waren.

Dat denk ik ook, dat dat lastig gaat zijn.
En hun in hun voordeel willen gebruiken om het probleem bij jou te leggen.

Ik vind het een relatief klein bedrag waar je dus behoorlijk wat goodwill en mogelijke toekomstige aankopen door kan mislopen.
Ze moeten het wel verdomd duidelijk op beeld hebben als ze het zo willen verhalen op een klant.

Dat is ook wat er door mij gedachten is gegaan. Zeker als de ts er in het verleden al een groot bedrag heeft uitgegeven is het erg vreemd dat ze op deze manier wordt behandeld. Vraag dan of ze langskomt om e.e.a. op te helderen en zorg dat de beelden klaar staan om samen te bekijken. En als ze het helemaal netjes willen doen dan zeggen ze erbij dat ze ook iemand mee kan nemen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-26 14:59

tamary schreef:
shilady schreef:
@pinkie87 en Tallie1979
Ja dat vind ik dus allemaal heel suf wel claimen dat alles duidelijk op camera staat (denk bluf) maer dan niet zeggen is prima kom maar gelijk langs dan is het klaar.. en ook gewoon dat ze eerst bellen en pas 3 dagen later beelden claimen te hebben.
@pinkie ik betwijffel inderdaad of de kwaliteit duidelijk genoeg zal zijn en neem mijn partner mee.

@kiwiwitje
Ik hoop dat wat jij zegt waar is maar tot nu toe zijn ze erg volhardend en blijven bij hun punt.
Ze hebben nu vandaag nog niet gebelt en dat vind ik best apart vraag om de beelden te zien en het is ineens stil

Heb jij zelf al met de winkel gebeld, of is het elke keer zij die bellen?

Hun hebben mij elke dag gebelt 16feb. 17feb. 19feb

BarbaravdW

Re: Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:01

Dit verhaal wordt gekker en gekker...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:04

Bel via een ander nummer even met de winkel en controleer of je werkelijk met de winkel aan het bellen bent. Want dat is nog steeds gezien de eenzijdige communicatie en het ernstig vreemd zijn van deze actie een belangrijke vraag. Stel eerst maar eens vast of je niet gescammed wordt hier.En ja de techniek hiervoor bestaat, wordt al zodanig ingezet en je zou niet het eerste slachtoffer zijn. Nummer dat je op je telefoon ziet zegt niks op dat punt, net als met email waar je vanuit een ander adres berichten kan sturen, er tussen gaan zitten op een telefoonlijn kan ook.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:05

shilady schreef:
Grote update!

Ik heb een email vd eigenaar van de winkel gehad

RE: Situatie
Beste Shilady

Graag wil ik beginnen met mijn oprechte excuses voor het ongemak dat is ontstaan rondom uw aankoop bij ons afgelopen maandag.

Het is voor ons ontzettend belangrijk dat u zich prettig en eerlijk behandeld voelt in onze winkel, en ik vind het vervelend dat deze situatie u zo heeft geraakt.

Tijdens onze dagadministratie bleek er een kasverschil te zijn.

Om te achterhalen waar dit vandaan kwam, hebben wij — zoals ons beleid voorschrijft — de betreffende contante betalingen gecontroleerd en daarbij ook de camerabeelden bekeken.

Op basis hiervan zien wij dat bij uw contante betaling €100 ontbrak. Uiteraard begrijp ik heel goed dat dit voor u onverwacht en onplezierig is om te horen.

Transparantie vind ik heel belangrijk.

Daarom nodig ik u van harte uit om, als u dat prettig vindt, samen met mij de beelden te bekijken in de winkel.

Dan kan ik alles rustig toelichten en kunnen we direct eventuele vragen bespreken.

Daarnaast wil ik dit graag op een nette en redelijke manier met u afronden. Ik zie daarom twee mogelijkheden:

1.Wij zouden het zeer op prijs stellen als u het resterende/ontbrekende bedrag van €100 zou willen voldoen. Hiermee is de oorspronkelijke aankoop volledig afgerond.

2.Of: een coulance‑oplossing. Mocht u zich bij bovenstaande niet prettig voelen, dan bied ik u — uit coulance en zonder enige verwijt naar u — 50% korting op uw aankoop.
Het door u betaalde bedrag komt dan overeen met deze aangepaste prijs, en uw garantie blijft volledig van kracht. Hiermee zouden we de kwestie voor beide partijen dan als afgerond kunnen beschouwen.

Ik hoop oprecht dat we samen tot een oplossing komen waar u zich goed bij voelt.

U bent altijd welkom om te bellen of langs te komen, zodat we dit in alle rust kunnen bespreken. U kunt mij bereiken via deze e-mail of telefonisch op .......

Ik ga zo even bellen dat ik morgen wil komen met mijn partner. :)

Ze vragen je het bedrag alsnog te voldoen of je krijgt 50% korting op een volgende aankoop?
Je hebt die bestelling toch geannuleerd? Dan hoor je jouw geld terug te krijgen.
En ze hadden je meteen moeten uitnodigen i.p.v. eerst blijven bellen. Deze ondernemer zou mij kwijt zijn als klant. Volledige aankoopbedrag terug en excuus.

kiwiwitje schreef:
Dus of je betaald 100,- (extra) of ze verrekenen het zonder enige discussie met 50% korting. Ja.. vast _O-

Ik snap er net zo weinig van.
Of deze ondernemer is heel zeker van zijn zaak maar kan een cursus effectief communiceren gebruiken of hij twijfelt en probeert te redden wat er te redden is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:06

Ze zijn zo volhardend dat ik denk dat ze het echt heel zeker weten. Anders zet je niet zoveel op het spel als winkel want imago schade is echt duurder dan €100.
Dus ze weten iig zeker dat ze €100 missen en dat heeft of de caissière of jij.
Ik zou gewoon die beelden gaan bekijken, maar had denk ik gelijk op de stoep gestaan om te bekijken.

Ik vind het van beide kanten raar; het verschil tussen €200 en €100 niet opmerken van de cassiere, maar van jou ook niet merken dat je €100 overhebt. Er zullen vast veel briefjes in je portemonnee zitten, maar toch ook geen €5000 aan briefgeld. Of misschien wel, maar toch is €100 voor iedereen een bedrag dat wel opvalt. Want je kan op je rekening bekijken wat je hebt opgenomen, en dan de winkels langsgaan waar je bent geweest om geld uit te geven en dan kom je er best achter of je €100 mist of niet.

Maar zonder die beelden weet je niets.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-26 15:14

Die bestelling is zoiezo geannuleerd (denk dat die items bij hun afgeleverd zijn)
Maar hun hebben nog wel mijn geld en hopen dat ik toch nog de producten wil afnemen want volgesmij blijven ze anders alsnog met kassa verschil zitten...

Maar ik ben er goed klaar mee en dat ga ik hun morgen ook zeggen en ik kijk zoiezo ff de beelden want ik wil wel even zien hoe goed alles te zien is. Maar als ik een paar reacties van sommige bokkers lees zijn hun 100% verkeerd bezig.

Ik ben volgesmij hoe dan ook de klos heb echt het vermoeden dat hun mij zoiezo maar 100 gaan terug geven ookal zijn de beelden heel onduidelijk.... -O-

Heb hier echt van geleerd ga voortaan met afrekening alles hardop tellen en ook alles tellen voor ik van huis ga

Wil liever geen cent meer in hun franchise steken
Laatst bijgewerkt door shilady op 20-02-26 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:15

verootjoo schreef:
Ze zijn zo volhardend dat ik denk dat ze het echt heel zeker weten. Anders zet je niet zoveel op het spel als winkel want imago schade is echt duurder dan €100.
Ik zou gewoon die beelden gaan bekijken, maar had denk ik gelijk op de stoep gestaan om te bekijken.

Ik vind het van beide kanten raar; het verschil tussen €200 en €100 niet opmerken van de cassiere, maar van jou ook niet merken dat je €100 overhebt. Er zullen vast veel briefjes in je portemonnee zitten, maar toch ook geen €5000 aan briefgeld. Of misschien wel, maar toch is €100 voor iedereen een bedrag dat wel opvalt. Want je kan op je rekening bekijken wat je hebt opgenomen, en dan de winkels langsgaan waar je bent geweest om geld uit te geven en dan kom je er best achter of je €100 mist of niet.

Ik ben het hier wel mee eens, zeker omdat er maar 400 euro in de portemonee zat.
Dat is dan een kwart van het bedrag.
Ik denk ook dat ze echt zeker zijn van hun zaak.

Maar ja, hun gang van zaken is ook niet netjes en een zaak als Expert zou dit normaal gesproken prima op moeten kunnen vangen, financieel gezien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:17

Maar dan zou je toch een bevestigingsmail moeten krijgen van hun?
Heel eerlijk vind ik het echt een duister verhaal.

Ik zou samen met een derde partij naar die beelden gaan kijken en als je het niet zeker weet niet betalen. Laat het maar richting de politie gaan.

Dat kastekort kan ook in de loop van de dag ontstaan zijn.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:17

De ene na de andere elektronikawinkel gaat failliet, ik denk dat ze die 100 Euro juist helemaal niet makkelijk kunnen missen. Die gouden tijd was vóór het internet, nu kunnen de meesten net het hoofd boven water houden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-26 15:18

Saga schreef:
verootjoo schreef:

Ik ben het hier wel mee eens, zeker omdat er maar 400 euro in de portemonee zat.

Maar ja, hun gang van zaken is ook niet netjes en een zaak als Expert zou dit normaal gesproken prima op moeten kunnen vangen, financieel gezien.

Meer dan 400
Zaten ook nog veel briefjes v 20 en 10 in en ook 5jes en nog best veel euroos losgeld

Maarja zal is zien morgen
Laatst bijgewerkt door shilady op 20-02-26 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:19

Ik ben erg benieuwd wat er straks gebeurt als je de spullen wilt retourneren na het aanvaarden van de coulance van 50% korting, of ze dan zeggen dat je maar 100 terugkrijgt.

Met die aanvaarding geef je in hun ogen mogelijk jouw fout toe.
Laatst bijgewerkt door cobiie op 20-02-26 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:19

Ja, dat schreef ik eerder ook al.
Ik denk dat deze zaak misschien niet zo sterk ervoor staat.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:21

shilady schreef:
Saga schreef:

Meer dan 400
Zaten ook nog veel briefjes v 20 en 10 in en ook 5jes en nog best veel euroos losgeld

Maarja zal is zien morgen
Ah oke, omdat je eerder schreef, iets meer dan 400 euro.

Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt en wat er daadwerkelijk op de beelden te zien is.
Uniek topic dit.

purny

Ik vind de communicatie ook niet echt geweldig. Ik zie daarom 2 mogelijkheden... serieus...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-26 15:21

cobiie schreef:
Ik ben erg benieuwd wat er straks gebeurt als je de spullen wilt retourneren na het aanvaarden van de coulance van 50% korting, of ze dan zeggen dat je maar 100 terugkrijgt.

Met die aanvaarding geef je in hun ogen mogelijk jouw fout toe.

Die aanvaard ik niet. :)

cinniz123

shilady schreef:
Die bestelling is zoiezo geannuleerd (denk dat die items bij hun afgeleverd zijn)
Maar hun hebben nog wel mijn geld en hopen dat ik toch nog de producten wil afnemen want volgesmij blijven ze anders alsnog met kassa verschil zitten...

Maar ik ben er goed klaar mee en dat ga ik hun morgen ook zeggen en ik kijk zoiezo ff de beelden want ik wil wel even zien hoe goed alles te zien is. Maar als ik een paar reacties van sommige bokkers lees zijn hun 100% verkeerd bezig.

Ik ben volgesmij hoe dan ook de klos heb echt het vermoeden dat hun mij zoiezo maar 100 gaan terug geven ookal zijn de beelden heel onduidelijk.... -O-

Heb hier echt van geleerd ga voortaan met afrekening alles hardop tellen en ook alles tellen voor ik van huis ga

Wil liever geen cent meer in hun franchise steken

Wat een ontzettend bizar verhaal dit!
Maar wat je zegt je bent sws de klos omdat je denkt dat ze maar 100€ gaan terug geven klopt niet helemaal met je eerdere opmerking dat je niet helemaal zeker bent dat je wel het volledige bedrag hebt betaald?