Hoeveel kinderen hebben jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:42

friezenfan2 schreef:
( jouw woorden, lijkt mij juist een zeer goede ontwikkeling en niet een trend) daar nog niet te zien. Geen andere reden.

Trend is een volkomen neutraal woord. Tendens zou ook kunnen. Richting waarin iets zich beweegt, betekent het ongeveer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:43

Goof schreef:
Kabayo schreef:
Ik vraag mij wel af hoeveel bewust kinderlozen geen partner hebben

En wat de reden voor de keuze van een kindvrij leven is.

Voor velen hier kennelijk de wereld die achteruit gaat, voor mij is dat omdat ik niet bereid ben tijd, energie en nachtrust op te offeren. Ik heb genoeg aan mezelf.
Daarnaast heb ik simpelweg nooit die kinderwens gevoeld.

Mijn man en ik hebben op date 1 direct naar elkaar uitgesproken allebei absoluut geen kinderwens te hebben. Je kan maar duidelijk zijn.

Hier wel een partner maar bewust dus geen kinderen.
Ook omdat de wereld achteruit gaat en omdat ik teveel gesteld ben op mijn rust, vrijheid en ontspanning.
Gelukkig denkt manlief er precies hetzelfde over.
De wereld is nu al overbevolkt en er is chronisch ruimte tekort.
Ik zou mij ontzettend veel zorgen maken over de toekomst van mijn kind wanneer we die zouden hebben.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op Gisteren, 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:44

Hier 0 nooit gewild ook van kleins af aan. Nooit met poppen gespeeld ook. En fysiek ook ernstig afgeraden later door een arts Bij mijn trouwen hdden collegas een weddenschap onderling hoe snel ik zwanger zou zijn. Iedereen heeft verloren. :+ De optie geen hadden ze niet ingeschat. Wereld is al vol genoeg. Ik wil mijn eigen sjit niet doorgeven ook. En het zit er gewoon niet in kwa moedergevoelens

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:45

Selina schreef:
Zitten er alleen maar kindvrije mensen op bokt? _O-

Hier ook 0.

Ik wou net kijken of ik in het kindvrij topic was beland :D

Cayenne

Re: Hoeveel kinderen hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:46

Ik ben ook echt aangenaam verrast! :)) Wat een eensgezindheid!

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:46

maitestar23 schreef:
Hier 43 jaar en 3 kinderen, jongste meid is 14 en oudste jongen is 22 jaar. Ons middelste meisje is helaas overleden, vandaag alweer 15 jaar geleden.

Sterkte vandaag :knuffel:

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:47

Kabayo schreef:
Want zonder partner denk je misschien veel minder snel aan kinderen

Wbt teveel mensen op de wereld kan ik in komen, maar het is wel een feit dat het veel vergrijzing is. Die ‘teveel’ mensen zijn merendeels oud.

Hier een bewust kind vrije, ben bijna 25 jaar samen met mijn man en dit jaar 15 jaar getrouwd.
Ook hij is bewust kind vrij.
Anders zouden we imo niet samen kunnen zijn.

Het wel of niet nemen van kinderen (mits het medisch zou kunnen) is een van de belangrijkste beslissingen die je in je leven gaat maken imo.
Ik zou nooit iemand een kinderwens af willen nemen, maar ik zou zelf ook nooit een kind willen. Dus voor mij is het heel erg belangrijk dat wij daar op 1 lijn liggen.

Cioccolato schreef:
Ik vind het juist niet apart en past precies in het beeld en denken van bokt.

Hier altijd kinderwens gehad, ik vind het een verrijking van het leven.

Verrijking van jouw leven :D
En dat begrijp ik ook heel goed. Het is precies wat je wil, wat bij je past en wat zou kunnen.
Maar zeker niet voor mijn leven, voor mij zou een kind echt vreselijk zijn en zou mijn leven een heel stuk minder verrijkt zijn, kan nu doen en laten wat ik wil. Hoef me ook geen zorgen te maken of ik bepaalde medische zaken wel of niet heb doorgegeven.
Voor de een is het een Verrijking, voor de ander helemaal niet.

Gelukkig zijn we nu hier in NL in ieder geval in staat die keuze te maken of je het wel of niet wil.
En beide gevallen, met wat voor redenen dan ook is prima.

Eigenlijk had een Poll best leuk geweest voor dit topic :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:47

Maitestar sterkte vandaag met herdenken :knuffel:

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:50

Ik heb wel een partner. Maar ik heb gewoon nooit een kinderwens gehad. Mijn ex man en mijn huidige partner ook niet.

Voor mij zijn er meerdere redenen maar die had ik denk ik allemaal wel aan de kant geschoven als ik echt een kinderwens had gekregen.
- ik ben vroeger ontzettend gepest. Ik denk niet dat ik ermee om zou kunnen gaan als mijn kind gepest zou worden.
- ik geniet ontzettend van mijn vrijheid en vind mijn leven heerlijk zoals het is.
- er komen veel medische problemen voor mijn de vrouwen in mijn familie nadat ze kinderen hebben gekregen.
- de situatie in de wereld en de maatschappij waarin we nu leven waarin er ontzettend veel van mensen en ook kinderen wordt verwacht.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:51

Goof schreef:
Kabayo schreef:

En wat de reden voor de keuze van een kindvrij leven is.

Voor velen hier kennelijk de wereld die achteruit gaat, voor mij is dat omdat ik niet bereid ben tijd, energie en nachtrust op te offeren. Ik heb genoeg aan mezelf.

Mijn man en ik hebben op date 1 direct naar elkaar uitgesproken allebei absoluut geen kinderwens te hebben. Je kan maar duidelijk zijn.

Ik zeg ook gewoon heel duidelijk dat je bij mij ook 3 kinderen krijgt :+

Weet niet of dat dan voor de kinderloze bokkers anders zou zijn, als je dan een partner zou hebben die wel kinderen heeft?
Puur statistisch gezien zijn het dan natuurlijk niet jouw kinderen en dus niet jouw "fout" (als ik de meningen hier zo lees is dit het enige wooord waar ik even op kom) om ze op deze wereld te zetten.
Zag het al ergens langskomen op de eerste pagina geloof ik, iemand die bewust kinderloos is maar niet tegen een partner met kinderen..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:53

Nul.
En met mijn 52 hoop ik dat dit ook blijft :+

Al 35 jaar vaste relatie.

Heb als kind al gezegd nooit.

Toen werd ik met mijn 19 ook nog chronisch ziek en heb altijd gesurvivald om in deze maatschappij mee te draaien.
Daar paste een kind echt niet in.

En hoe het nu in Nederland gaat. Tuig van amper uit de pamper. En de politie die er niks aan mag doen.
Regering die weg kijkt.

Blij dat ik er geen heb.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:58

Goof schreef:
*stukje geknipt

Voor mij is dat omdat ik niet bereid ben tijd, energie en nachtrust op te offeren. Ik heb genoeg aan mezelf.

Precies dit. :)

In de eerste week met onze puppy hebben we geconcludeerd dat het maar goed is dat we geen kinderen willen :D Zou nooit goed zijn gekomen. Wat een ramp is dat zeg, drie keer per nacht je bed uit voor gejank. We waren al heel snel geen leuke mensen meer.
Gelukkig duurde het bij de pup veel korter dan bij een mensenbaby _O-

Edit: veel sterkte vandaag, maitestar. :knuffel:

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:04

Hier ook 0 kinderen en dat zal niet veranderen -een aantal jaar geleden mezelf lateb steriliseren- en ook hier al 11 jaar een vaste partner die ook geen kinderen wilt.
Het leven is heerlijk zo en ik zou het niet anders willen hebben!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:07

2 stuks

Ik hoefde ze niet, kreeg er toch 1 en dat beviel stiekem zo goed dat ik er nog eentje wilde. Zonder was ik ook heel gelukkig geweest (en sowieso meer uitgeslapen :roll: ).

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:08

L_iek schreef:
0 kinderen en dat houden wij zo.

Dit

Britta31

Re: Hoeveel kinderen hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:09

2, aan elke hand 1.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:12

2 kinders. Precies genoeg :j 1 is te weinig, 3 is oneven en dan moeten er 4 zijn vind ik, en dat vind ik dan weer veel te veel.
2 kinderen is perfect.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:14

friezenfan2 schreef:
En die economen zijn vast allemaal mannen.
Die hebben niets te zeggen over of een vrouw wel kiest voor kinderen of niet.

In ontwikkelingslanden hebben vrouwen minder keuze in wel of niet kinderen. Minder toegang tot condooms, voorlichting, en keuze tot abortus. Daarom is deze 'trend' ( jouw woorden, lijkt mij juist een zeer goede ontwikkeling en niet een trend) daar nog niet te zien. Geen andere reden.

sorry, maar dit is echt onzin. Economen bekijken het (duh) uit financieel oogpunt. Aangezien vrijwel alle westerse economieën gecreëerd zijn op een groeiende maatschappij is het logisch dat het economisch gezien heel zorgelijk is dat er steeds minder mensen geboren worden. Denk aan ons WAO-stelsel, wat altijd zo is ingericht dat de werkende groep de WAO van de ouderen creëert. Als er dan dus meer ouderen komen dan jongeren (want dat krijg je bij een dalende bevolking) loopt dat systeem vast.
Er zijn minder arbeidskrachten, waardoor vacatures niet gevuld kunnen worden en de economische groei dus tegen gehouden wordt. Er komt minder belasting binnen met minder werkende, jongeren en jonge werkende zijn grote consumenten dus ook die krijg je minder, krimpregio's doordat er minder jonge gezinnen in een regio wonen --> basisvoorzieningen worden gesloten en de krimp zet verder door.

De andere kant is dat ook groeiende maatschappijen tegen een grens lopen: zoveel mensen die een stuk land moeten delen houdt ook ergens op, maar ik kan me zomaar voorstellen dat economische modellen daar anders naar kijken.

Dat heeft echt niks te maken met dat het mannen zijn die vinden dat vrouwen kinderen moeten baren, het gaat gewoon om cijfers. Ons stelsel moet om en dat kost geld en tijd en moeite.

Ook w.b. ontwikkelingslanden sla je de boel echt totaal plat, wat niet juist is. Het gaat veel verder dan toegang tot condooms, abortussen en kennis. Het gaat vooral om dat de oudedagvoorziening bestaat uit je kinderen: die onderhouden je als je oud wordt. Je wil veel zonen die de familie in stand houden. Of die je inkomen (zoals een winkel of fabriek) overnemen van je. Naar mate er meer welvaart in een land komt is er meer ruimte voor keuzes: er ontstaat vaak een sociaal stelsel waardoor kinderen niet meer noodzakelijk zijn. Dan kun je dus bewuster keuzes maken wat je wil, ipv wat je nodig hebt. In nederland werd abortus pas legaal in 1984, toen was er al sprake van afname in de bevolking. En bijvoorbeeld in een land als Amerika is de bevolkingsgroei ook al jaren extreem aan het afremmen, ondanks dat abortus daar niet (zo) legaal is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:15

DuoPenotti schreef:
Nul.

En toen kwam er opeens een wonder der natuur }>

Het enige moment dat ik kinderen heb gewild was toen ik aan de anticonceptiepil ging.
Blijkbaar deden die hormonen nogal omgekeerd hun werk _O-
Daar dus mee gestopt en ik was acuut weer klaar met de kinderwens.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:17

Maureen95 schreef:
Hier absoluut geen kinderwens. Ik ben 30 en heb steeds meer mensen in mijn omgeving die zeggen dat ik nog wel klapperende eierstokken zou hebben. Nou niet dus :+ Maar mocht ik een relatie krijgen met iemand met kinderen, dan zou ik daar minder problemen mee hebben.

Die kreeg ik ook pas op mijn 32e :')
Grapje natuurlijk. Maar zeg nooit nooit.

Wij hebben 1 zoon. En daar blijft het bij. Kostte al veel moeite om zwanger te worden en ook de bevalling was hel dus wil dat niet nog eens mee maken.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:17

Cayenne schreef:
DuoPenotti schreef:
Nul.

Het enige moment dat ik kinderen heb gewild was toen ik aan de anticonceptiepil ging.

Wonderen zijn doorgaans dingen die positief zijn... :')

Natuurramp komt eerder qua omschrijving :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:19

Hier geen partner (nu wel een vriend), ook geen behoefte aan gehad overigens, maar is geen bewuste keuze. Gewoon nooit de ware tegengekomen zeg maar. En ik weet ook niet of ik wel kan samenwonen met iemand. Mijn vriend heeft het er wel eens over, maar ik moet dan te veel opgeven vrees ik. Ook kan ik slecht (lees niet) slapen als ik samen met iemand in bed lig. Dat went ook niet. Snurken, knarsetanden, maar soms dan ook het gebuzz van zijn horloge omdat hij die gekoppeld heeft aan de telefoon. Daar word ik allemaal wakker van. Ik wil geen telefoon in een slaapkamer hebben, 's nachts ben je niet bereikbaar, punt.
Ik heb geen tijd voor kinderen, maar wil je in deze wereld wel kinderen op de wereld zetten? Want ik hoef me nu nergens voor te verantwoorden als ik ga vliegen, of als ik wat doe wat zgn. niet goed is voor die klimaatonzin. Ik geloof alleen in milieuproblematiek en dat los je niet op door minder te vliegen. Dan moet je minder in plastic stoppen en dergelijk.

Dus met mijn keuze ben ik goed voor de planeet. En om eerlijk te zijn, als er na mij geen mensheid meer is, dat vind ik helemaal niet erg. Ik maak het toch niet mee. Dan reïncarneer ik wel als 1 of ander mooi dier.

Ik vind het wel apart dat er veel mensen die paardrijden geen kinderen hebben, want je kunt in principe gewoon tot de bevalling blijven rijden en een week na de bevalling weer doorgaan (dat is dus wat ik gezien heb). Met duiken zoals ik doe zegt men dat je niet moet duiken als je zwanger bent. Dat is een ruim begrip, dus 9 maanden of langer (als je het safe wilt doen), of alleen in de laatste maand niet. Er is trouwens nooit aangetoond dat duiken schadelijk is voor het ongeboren kind, de vrouwen die zonder dat ze het wisten zwanger waren en doordoken hadden geen kinderen met issues. Maar men wil er ook geen bewust onderzoek naar doen omdat het natuurlijk een iets ethische kwestie is. Men weet dus niet of het schadelijk is, maar ik denk zelf van niet. Maar goed, ik zou me er ook niets van aantrekken, mocht ik zwanger raken. Dan ging het er toch uit, want ik heb mijn leven en daar past geen kind in. Gelukkig kan abortus en stelt het niets voor. Je kunt direct daarna alles weer.

Mijn vriend heeft wel kinderen en tja, ik vind dat soms wel lastig ja. Hij kiest in mijn ogen te vaak voor tijd met de kinderen. Dan kan er wat niet omdat ie 1 van de kids ergens naartoe moet brengen of op moet halen. En dan gaat het over afstanden van nog geen 10km die je in mijn ogen prima met de elektrische fiets kunt doen (mijn ouders lieten mij vroeger rustig 20-25km fietsen en dat was zonder motor, die brachten mij echt niet vaak). Ik ging bijvoorbeeld ook zelf naar de ijsbaan op de fiets en fietste daarna weer naar huis in het donker. Nu lijkt het of elk kind gebracht moet worden terwijl ze al helemaal niet meer echt hoeven te fietsen. Ik zou dus ook mijn kinderen meer zelfstandig maken en minder er achteraan lopen. Of zou ik dan een slechte ouder zijn? LOL Daarom, niets voor mij kinderen.

En als ik me bedenk, dan is er nog wel een optie om je op je 70ste nog zwanger te krijgen. Dat is al gebeurd en nee, als ik het ooit wil, dan zou ik me er niet voor schamen. Ik vind het niet zielig als zo'n kind een bejaarde moeder heeft. Want kinderen krijgen is gewoon voor iedereen een egoistische keuze. En tja, je moet zelf bepalen wat je wilt in het leven en als daar later nog een kind in past, doe het vooral. Geniet. Maar ik denk niet dat ik ooit een kind wil. Ik vind me nog steeds te jong met 47. Dus ik stel het feitelijk ook gewoon uit zeg ik altijd maar. :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:19

0 en daar hebben we nooit spijt van gehad.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:21

F_T schreef:
Cayenne schreef:

Wonderen zijn doorgaans dingen die positief zijn... :')

Natuurramp komt eerder qua omschrijving :')

:')
Ik ken wel mensen die een "verrassing" hebben gekregen en er alsnog heel blij mee zijn.
Dus het is voor iedereen een andere belevenis natuurlijk.
Ik zou zelf wel in acute paniekstand gaan en het laten weghalen.
Vooral omdat het gewoon totaal niet in ons leven past en ik het de wereld niet wil aandoen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op Gisteren, 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:21

Hier 32 jaar samenwonend en geen kinderen. We zijn 54 en 62 jaar.
Had de wens ook nooit echt. Vind het meer dan prima zo en helemaal nu de wereld er niet bepaald beter op word.
Mijn nichtje van 26 wil ook geen kinderen.