Kabayo schreef:Ik vraag mij wel af hoeveel bewust kinderlozen geen partner hebben
Want zonder partner denk je misschien veel minder snel aan kinderen
Wbt teveel mensen op de wereld kan ik in komen, maar het is wel een feit dat het veel vergrijzing is. Die ‘teveel’ mensen zijn merendeels oud.
Hier een bewust kind vrije, ben bijna 25 jaar samen met mijn man en dit jaar 15 jaar getrouwd.
Ook hij is bewust kind vrij.
Anders zouden we imo niet samen kunnen zijn.
Het wel of niet nemen van kinderen (mits het medisch zou kunnen) is een van de belangrijkste beslissingen die je in je leven gaat maken imo.
Ik zou nooit iemand een kinderwens af willen nemen, maar ik zou zelf ook nooit een kind willen. Dus voor mij is het heel erg belangrijk dat wij daar op 1 lijn liggen.
Cioccolato schreef:Ik vind het juist niet apart en past precies in het beeld en denken van bokt.
Hier altijd kinderwens gehad, ik vind het een verrijking van het leven.
Verrijking van jouw leven
En dat begrijp ik ook heel goed. Het is precies wat je wil, wat bij je past en wat zou kunnen.
Maar zeker niet voor mijn leven, voor mij zou een kind echt vreselijk zijn en zou mijn leven een heel stuk minder verrijkt zijn, kan nu doen en laten wat ik wil. Hoef me ook geen zorgen te maken of ik bepaalde medische zaken wel of niet heb doorgegeven.
Voor de een is het een Verrijking, voor de ander helemaal niet.
Gelukkig zijn we nu hier in NL in ieder geval in staat die keuze te maken of je het wel of niet wil.
En beide gevallen, met wat voor redenen dan ook is prima.
Eigenlijk had een Poll best leuk geweest voor dit topic