Geen afscheid bij verlaten werkgever

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:11

pinkie87 schreef:
Serieus 2.5jaar werk je der en dan ga je druk maken om een afscheidsfeestje, kijk het zou netjes zijn dat er misschien dankjewel enz van afkomt. Maar een heel feestje is denk ik in mijn ogen wat overdreven hoor

Ze zegt toch ook niet dat ze een feestje wil :')

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:36

Djoena schreef:
Ik heb na 5 jaar ergens gewerkt te hebben ook geen georganiseerd afscheid gehad. Eerlijk gezegd heb ik daar ook nog nooit van gehoord en al helemaal niet voor iemand die een periode van 2,5 jaar ergens gewerkt heeft en er ook nog voor kiest om zelf weg te gaan. Wel kreeg ik van diverse vaste klanten een afscheidscadeautje en heb ik zelf de collega's waar ik goed mee ging meegenomen voor een drankje in een café. Het eerste rondje was van mij.

Ik heb wel bij het weggaan voor pensioen, of doordat iemand niet meer kon werken wegens kanker een gepast afscheid voor diegene meegemaakt en dat was in mijn ogen niet meer dan normaal.

Ik heb het niet over een groot afscheid. Even momentje bij koffieautomaat waarbij ze persoonlijk kaartje overhandigen ofzo.. het is geen miljoenen bedrijf, team is afgelopen jaar gegroeid van 6 naar 12. Ken de directeur, korte lijntjes, bij iedereen die ging of je lang of kort in dienst was, is er altijd wel even momentje gedaan. Dus ik had ook wat verwacht...

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:38

furious schreef:
pinkie87 schreef:
Serieus 2.5jaar werk je der en dan ga je druk maken om een afscheidsfeestje, kijk het zou netjes zijn dat er misschien dankjewel enz van afkomt. Maar een heel feestje is denk ik in mijn ogen wat overdreven hoor

Ze zegt toch ook niet dat ze een feestje wil :')

Welnee. Even momentje met het team samen. Heel normaal in dit bedrijf, het is geen miljoenen bedrijf.

Bowo

Re: Geen afscheid bij verlaten werkgever

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:42

Wat staat er nou precies in die cao?

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:45

Was vandaag de laatste dag daar of morgen ook nog?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:47

Miss_Mii21 schreef:
Na 2,5 jaar ga ik de huidige organisatie verlaten. Ik heb eind vorige maand opgezegd, maar in verband met een enkeloperatie heb ik morgen mijn laatste werkdag.

Weet iedereen wel dat je morgen voor het laatst bent? Misschien gaan ze uit van de 28e?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:00

Ook ik ben wel benieuwd wat er in het cao staat :j

Ik zou morgen ook gewoon zelf met een pak koeken of cake op de proppen komen, met een 'was gezellig, houdoe en tabee' :') Kans zit er wel in dat je collega's zich echt verkijken op de operatie, dat morgen al je laatste dag is.

F_T

Of dat ze wel even stilstaan bij vertrek en het helemaal niet vergeten zijn...

Dieuwke_

Ik vind het overigens wel next level dat je agenda's hebt lopen checken op een surprise moment. Waarom zou je zover willen gaan voor een afscheidsmoment bij een bedrijf waar je zelf graag weg wilt? :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:09

Juut schreef:
Ik zou morgen ook gewoon zelf met een pak koeken of cake op de proppen komen, met een 'was gezellig, houdoe en tabee' :') Kans zit er wel in dat je collega's zich echt verkijken op de operatie, dat morgen al je laatste dag is.

Dit zou ik ook doen . En me er verder niet druk in maken.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:34

Miss_Mii21 schreef:
Djoena schreef:
Ik heb na 5 jaar ergens gewerkt te hebben ook geen georganiseerd afscheid gehad. Eerlijk gezegd heb ik daar ook nog nooit van gehoord en al helemaal niet voor iemand die een periode van 2,5 jaar ergens gewerkt heeft en er ook nog voor kiest om zelf weg te gaan. Wel kreeg ik van diverse vaste klanten een afscheidscadeautje en heb ik zelf de collega's waar ik goed mee ging meegenomen voor een drankje in een café. Het eerste rondje was van mij.

Ik heb wel bij het weggaan voor pensioen, of doordat iemand niet meer kon werken wegens kanker een gepast afscheid voor diegene meegemaakt en dat was in mijn ogen niet meer dan normaal.

Ik heb het niet over een groot afscheid. Even momentje bij koffieautomaat waarbij ze persoonlijk kaartje overhandigen ofzo.. het is geen miljoenen bedrijf, team is afgelopen jaar gegroeid van 6 naar 12. Ken de directeur, korte lijntjes, bij iedereen die ging of je lang of kort in dienst was, is er altijd wel even momentje gedaan. Dus ik had ook wat verwacht...

Ik heb het ook niet over een groot afscheid ;)

En wacht eerst nou maar morgen gewoon af. Misschien weten ze precies hoe jij bent (agenda's nalopen enzo := ) en hebben ze het daarom juist niet in de agenda's gezet :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30 min geleden

Ik heb ruim 7 jaar bij een bedrijf gewerkt en dat was ook gewoon : je draait je laatste avonddienst, alle collega's gingen zoals altijd gewoon normale tijd naar huis en als je dienst erop zit ga je naar huis en dat was het.