Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jildau schreef:Zoiets ontstaat toch of ontstaat niet? Voor de mensen die dat bewust gescheiden houden: als je hele leuke mensen treft, houd je ze bewust op afstand?
Jildau schreef:Zoiets ontstaat toch of ontstaat niet? Voor de mensen die dat bewust gescheiden houden: als je hele leuke mensen treft, houd je ze bewust op afstand?
Tiggs schreef:Ik vind leuke collega's trouwens wel echt belangrijk. Ik ben daar 32 uur per week en 'ik kom er alleen om mijn werk te doen' werkt dan niet voor mij. Oprechte interesse in elkaar, een grapje maken etc. heb ik wel nodig. En dan hoeven het niet per se vrienden of goede kennissen te zijn.
[/quote]CobCowgirl schreef:Jildau schreef:Zoiets ontstaat toch of ontstaat niet? Voor de mensen die dat bewust gescheiden houden: als je hele leuke mensen treft, houd je ze bewust op afstand?
Dat vind ik inderdaad ook niet realistische of op zijn minst zonde. Moet wel eerlijk zeggen dat ik ook heel lang heb gedacht: collega's zijn geen vrienden en we houden werk & privé gescheiden.
Maar uiteindelijk ervaren dat we als team beter functioneren als we open zijn over wat er thuis afspeelt (zeker als dat wat minder goed gaat) of als we niet lekker in ons vel zitten. Zo zijn we echt goed op elkaar in gespeeld geraakt, omdat we ook bij elkaar op de rem kunnen trappen als we inschatten dat dat nodig is. Scheelt wel dat we een klein team hebben en je daardoor meer contact hebben.
Lastig is nu wel dat we al een tijd 1 teamgenoot hebben waar het totaal niet mee klikt (als persoon, maar ook qua werk functioneert hij niet goed en hebben we weinig aan hem), waardoor het contrast tussen sociaal en professioneel contact met die collega en de rest heel groot is. We willen absoluut niet pesten of buitensluiten, maar het kost ook heel veel energie om contact met die collega te hebben. Dusdanig dat we allemaal overwegen om elders werk te zoeken.
Bathena schreef:Jildau schreef:Zoiets ontstaat toch of ontstaat niet? Voor de mensen die dat bewust gescheiden houden: als je hele leuke mensen treft, houd je ze bewust op afstand?
Ik zou zeker open staan voor een vriendschap met een collega, maar ik woon een uur van het werk af dus zo'n vaart zal dat niet hebben haha.
musiqolog schreef:Jildau schreef:Zoiets ontstaat toch of ontstaat niet? Voor de mensen die dat bewust gescheiden houden: als je hele leuke mensen treft, houd je ze bewust op afstand?
Ik ben in mijn leven heel wat leuke mensen tegengekomen. Maar leuke mensen zijn zelf ook op zoek naar leuke mensen, dus die komen niet bij mij uit...
Maar even serieus: zoiets ontstaat alleen als je je ervoor openstelt. Ik loop al een groot deel van mijn leven bij allerlei therapeuten. Vaak waren dat ontzettend leuke jonge vrouwen, helemaal mijn type. Maar ik ben nooit verliefd geworden op een therapeut. De situatie is daar domweg niet naar: je voelt de zakelijke aard van het contact aan en daardoor gebeurt er niets - niet in je hoofd en zeker niet daarbuiten.
Op een gezonde werkvloer gaat het net zo. Het is prima als je goed contact hebt met je collega's maar je gaat geen dingen met ze doen. Geen vriendschappelijke en geen amoureuze. Dat ligt niet aan de personen zelf, maar aan de aard van het contact en de situatie eromheen.
Jildau schreef:Bathena schreef:Ik zou zeker open staan voor een vriendschap met een collega, maar ik woon een uur van het werk af dus zo'n vaart zal dat niet hebben haha.
Ik woonde 2,5 uur van mijn vorige opdracht vandaan en werkte alleen thuis maar heb er toch één vriendin aan overgehouden.