,
. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

DuoPenotti schreef:https://emojiterra.com/slightly-smiling-face/
Hier staan betekenissen.
Daar staat die bidden inderdaad ook als high-five.
De
Op geen enkele manier negatief. Net zo min als de duim omhoog
vind ik verschrikkelijk. Vind hem echt verschrikkelijk en ik gebruik hem enkel als ik boos ben maar toch vriendelijk wil blijven. Volgens mij dus inderdaad passief aggressief
achter zetten om het aardig te houden
(en klopt deze hier wel?) 
Sachertorte schreef:Het is toch gek dat een glimlach negatief kan worden opgevat tenzij er een tekst bij staat die anders doet vermoeden.
heeft slaapoogjes, geen lachoogjes.
of
voor wat betreft de smiley's, maar buiten bokt zijn er ook smiley's met wat meer expressie dan anderen. Die kleine verschillen maken het verschil in interpretatie voor de jongere generaties.
Zonnehoed schreef:Maar als je teksten veel harder zijn dan dat je eigenlijk bedoeld, dan moet je toch de tekst herschrijven zodat het wél de correcte boodschap overbrengt? Dat lijkt mij een onderdeel van normale schriftelijke communicatie. Ik moet veel mailen op mijn werk en moet ook normaal en beleefd kunnen communiceren zonder emoticons.
Zonnehoed schreef:Dit kan waarschijnlijk in het "unpopulair opinion" topic, maar als je niet in staat bent om een schriftelijke boodschap juist over de brengen zonder emoticons, is er dan geen sprake van een communicatiestoornis?
Ik verbaas me erover dat zoveel mensen emoticons nodig hebben om hun berichten te juiste lading te geven.

Die ik er dan achter zou zetten om je te laten weten dat ik het aardig bedoel.