Lotgenoten met kleine nachtbrakers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 23:13

Hier heeft ze ook altijd bij ons geslapen als het niet lukte in dr eigen bed onder het motto beter allemaal wel slapen dan allemaal niet. Zd is nu 9 en ik denk dat ze nu nog eens per maand erbij komt halverwege de nacht. En zo nu en dan vind ik het ondertussen zelfs wel gezellig, valt ze tegen me aan weer in slaap en heerlijk om dan met elkaar wakker te worden. Ik weet dat ze ook wel eens zelf wakker wordt en weer in slaap valt, ze kan het wel dus en tegen de tijd dat ze 16 is is het vast over.

Crista

Re: Lotgenoten met kleine nachtbrakers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 23:26

Hier inmiddels een 7 jarige, maar r9nd de leeftijd van 3 jaar sliep hij altijd mega onrustig. Snachts regelmatig met zijn hoofd tegen de bedrand "slaan", ondersteboven in bed, uit bed vallen (bed heeft een rand van 15 cm) enz... hij sliep dus wel, maar werd dood moe wakker.

Toen een verzwaringsdeken gekocht. Niet zo'n kinder ding, gewoon meteen 7 kilo. Eerst ermee op de bank gelegd voor middag dutje, zodat ik zeker wist dat hij hem van zich af kon krijgen.

Hij is, zoals ik al zei, nu 7 en die verzwaringsdeken is zeker tot hij 6 was altijd overal mee naartoe gegaan!

Hij is zo veel beter gaan slapen door dat ding. Nu kan hij ook onder een gewoon dekbed slapen, maar geeft zelf aan zn "zware deken" toch wel fijn te vinden.

Op vakantie slaapt hij ook altijd slecht... ander bed, vreemde omgeving. Sinds paar jaar nu een vouwwagen waar hij een eigen 2 persoonsbed heeft. Dat vind ie fijn, welke vakantie hetzelfde eigen bed. En als ie dan toch onrustig is, kruipt onze hond vaak bij hem. Dan slaapt ie me toch een partij fijn, rustig en lang! Normaal altijd tussen 5 en 6 wakker, ligt de hond erbij, slaapt ie uit tot half 8 ofzo!

Vonden hem afgelopen jaar ook ineens met slaapzak en al bij de hond in de mand smorgens. Hond vond het wel gezellig, kind vertelde dat ie snachts niet kon slapen en de hond had geroepen, maar die kwam niet. Dus was ie zelf maar naar haar toe gegaan. Hebben er smakelijk om gelachen.

Maar verzwaringdeken zou ik dus echt als een optie proberen! Sterkte, op naar betere nachten!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-26 21:41

We hebben hier een nieuwe manier gevonden die voor nu voor iedereen werkt. Mijn man slaapt nu samen met hem en hij slaapt echt als een zonnetje. Ik lig lekker zo ver mogelijk weg in het logeerbed, ook als een zonnetje.

Daardoor weer lekker fanatiek aan het sporten. Echt een stuk blijer *\o/*

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 22:04

Gnome schreef:
We hebben hier een nieuwe manier gevonden die voor nu voor iedereen werkt. Mijn man slaapt nu samen met hem en hij slaapt echt als een zonnetje. Ik lig lekker zo ver mogelijk weg in het logeerbed, ook als een zonnetje.

*\o/* *\o/* Goed nieuws! Fijn hoor!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 22:39

Ik hoop dat het over een tijd nog helpt. Maar ja, voor nu is het prima en dan weer afbouwen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 06:50

Wat fijn!
Blijkbaar heeft ie het nodig. Heerlijk dat het nu doorbroken is. Hopelijk veel goede nachten.

Britta31 schreef:
Ik hoop dat het over een tijd nog helpt. Maar ja, voor nu is het prima en dan weer afbouwen.

:') fijn dat jij ook akkoord bent en het voor nu prima vindt. Maar waarom afbouwen?
Never change a winning sleeping team
Moet TS toch lekker zelf weten of en wanneer ze dit wil afbouwen en voor hoelang het prima is :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 07:18

Gnome schreef:

Fijn!

Hier is de fase voor nu voorbij lijkt het. Afgelopen week nog maar 1 keer nachtelijk schreeuwen gehad *\o/*

En dat terwijl we verhuisd zijn en ze naar een nieuwe (veel fijnere) opvang gaat. Veel prikkels te verwerken dus maar blijkbaar had ze meer last van de groeispurt.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 10:49

verootjoo schreef:
Wat fijn!
Blijkbaar heeft ie het nodig. Heerlijk dat het nu doorbroken is. Hopelijk veel goede nachten.

Britta31 schreef:

:') fijn dat jij ook akkoord bent en het voor nu prima vindt. Maar waarom afbouwen?
Never change a winning sleeping team
Moet TS toch lekker zelf weten of en wanneer ze dit wil afbouwen en voor hoelang het prima is :+

Whaha juist ja :D Dit is dus de reden dat veel mensen hun mond houden over nachtelijk drama, want je moet het natuurlijk wel doen zoals het heueueueueurrrrt :')

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 11:26

Onze dochter sliept heel slecht, momenteel slaapt ze best prima, maar ze logeert dus wel elke nacht bij haar broer op de kamer, die vind het gelukkig allemaal prima. Ze geeft ook aan dat ze gewoon niet alleen wil slapen.
Als iets werkt, helemaal prima toch ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-26 17:58

Britta31 schreef:

Als ie tot z'n 18e zo wil slapen, prima. We hebben 2 200x200 bedden dus niemand is zielig als we zo lange tijd moeten slapen. Hij komt er vanzelf wel mee als ie alleen wil tukken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-26 17:58

Azmay schreef:
Gnome schreef:

Fijn!

Hier is de fase voor nu voorbij lijkt het. Afgelopen week nog maar 1 keer nachtelijk schreeuwen gehad *\o/*

En dat terwijl we verhuisd zijn en ze naar een nieuwe (veel fijnere) opvang gaat. Veel prikkels te verwerken dus maar blijkbaar had ze meer last van de groeispurt.

Super fijn!!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 19:09

Gnome schreef:
Britta31 schreef:

Als ie tot z'n 18e zo wil slapen, prima. We hebben 2 200x200 bedden dus niemand is zielig als we zo lange tijd moeten slapen. Hij komt er vanzelf wel mee als ie alleen wil tukken.

Lekker doen! Hier komt bij 7 jaar soms het verzoek voor een eigen kamer, maar na 1 nacht komt hij altijd weer terug.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 19:32

Die van mij besloot met 14 jaar dat het klaar was. En op zich logisch ook hoor.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-26 19:38

Ik zag het trouwens niet als een verkeerde opmerking omdat ik eerder volgens mij ook heb aangegeven dat ik m weer in z'n eigen bed probeerde te krijgen. Vind het wel een goede opmerking over dat het zo hoort.. zet me wel aan het denken want waarom moet ik m eigenlijk perse naar z'n eigen kamer hebben als dit ook werkt? Even een eye-opener ook voor mezelf.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 21:13

Allereerst sterkte aan iedereen met de weinige slaapuurtjes!

Hier ook een 5 jarige jongen die altijd heel lief en zonder problemen naar bed gaat. Alleen na een paar uurtjes wordt hij wakker en komt dan naar ons.

Inmiddels hebben wij ook de fase bereikt van dan maar met z’n 3e in bed want dan slapen we allemaal goed en functioneren we ook nog in het dagelijkse leven. Ooit zal hij vast in z’n eigen bed willen slapen.

Al zei hij vandaag wel dat hij gek wordt van z’n klok en andere geluiden. Dus nu op zijn verzoek het baby White Noise ding aangedaan. Ben benieuwd of dat verschil gaat maken. En anders kruipt hij vanzelf wel weer bij ons in bed.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 08:55

Gnome schreef:
Ik zag het trouwens niet als een verkeerde opmerking omdat ik eerder volgens mij ook heb aangegeven dat ik m weer in z'n eigen bed probeerde te krijgen. Vind het wel een goede opmerking over dat het zo hoort.. zet me wel aan het denken want waarom moet ik m eigenlijk perse naar z'n eigen kamer hebben als dit ook werkt? Even een eye-opener ook voor mezelf.

Allereerst superfijn dat je weer nachtrust heb.
Wij weten thuis als geen ander hoe heftig dat is als je niet genoeg nachtrust hebt.

Er is geen goed of fout hierin denk ik. Er heerst in onze maatschappij alleen een taboe met je kind slapen in bed. Maar als dat voor jullie werkt is dat toch prima.
Onze kleine meid valt graag in slaap met ons en gelukkig slaapt ze tegenwoordig een nachtje door.

Volg verder gewoon je hart dan doe je het vaak het beste voor wat werkt voor jouw gezin.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 10:27

Wat een herkenbare verhalen allemaal hier. Ik heb 3 kinderen en als baby was het slapen een drama bij alle drie. Ook overdag. De jongste sliep overdag wel ieieieieiets beter.
Mijn jongste is nu 4 en ging beter slapen toen ze bij grote broer en zus op de kamer mocht. We hebben 5 slaapkamers, maar we hadden er maar 2 nodig :D
Uiteindelijk slapen ze sinds een paar weken alle drie op hun eigen kamer. Ze mochten zelf de kleur muur in hun kamer kiezen, meedenken over de inrichting en de jongste heeft zelf een huisjesbed van Petit Puk gekozen. Met een sluier en lampjes over het huisje heen. Het is afkloppen, maar ze is sinds haar nieuwe kamer nog maar 1x bij mij gekomen 's nachts.
Ik heb wel ervaren dat een stickerkaart soms hielp bij het in het eigen bed slapen.

Mooi wat jij zegt Olle, zo is het precies.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 07:58

Vannacht ook weer gezelschap gehad in bed. Lekker met zijn drieën geslapen. Allemaal een goede nachtrust en vanavond gewoon weer in eigen bed proberen.
Wij hebben alleen een bed van 1.60 haha dus het is wel heel cozy.
Wij hebben overigens verder geen problemen met in zijn eigen bed leggen dat hij zegt ik wil in papa en mama's bed. Dus werkt voor ons prima zo. En elke nacht in eigen bed is winst.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 09:59

Ik slaap ook weer nachten met 2 kinderen in bed. Man heeft nachtdienst.

Ik vind vooral het 'niet weten hoeveel uur ik vandaag slaap' een soort mentaal zwaar worden. Ik weet nooit waar ik aan toe ben :+

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 12:15

Afgelopen nacht ook drama hier.
Baby sliep al snel maar de oudste bleef tijdrekken. Viel uiteindelijk in slaap. Baby wakker, erg onrustig tot aan huilen aan toe, niks voor hem.
Baby in slaap, grote broer weer wakker. Moest ik naast gaan liggen ( manlief was de honden uitlaten)
Terwijl ik daar lag en zelf in slaap was gesukkeld werd baby weer ontroostbaar wakker. Dus weer naar de andere kamer :')
Nou grote broer net zolang wakker tot m’n man er weer naast gekropen was. Baby nog maar een fles en viel toen ook tevreden in slaap. Om 06.30u was het hele spul alweer wakker terwijl grote broer theoretisch kon uitslapen vanmorgen ( iets wat hij sowieso nooit doet) dus die is vervelend omdat hij moe is :+
Dat baby gisteravond moeilijk sliep ís verklaart… z’n eerste tandje is door.

Komende nacht weer een herkansing….

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-26 12:32

Galja schreef:
Afgelopen nacht ook drama hier.
Baby sliep al snel maar de oudste bleef tijdrekken. Viel uiteindelijk in slaap. Baby wakker, erg onrustig tot aan huilen aan toe, niks voor hem.
Baby in slaap, grote broer weer wakker. Moest ik naast gaan liggen ( manlief was de honden uitlaten)
Terwijl ik daar lag en zelf in slaap was gesukkeld werd baby weer ontroostbaar wakker. Dus weer naar de andere kamer :')
Nou grote broer net zolang wakker tot m’n man er weer naast gekropen was. Baby nog maar een fles en viel toen ook tevreden in slaap. Om 06.30u was het hele spul alweer wakker terwijl grote broer theoretisch kon uitslapen vanmorgen ( iets wat hij sowieso nooit doet) dus die is vervelend omdat hij moe is :+
Dat baby gisteravond moeilijk sliep ís verklaart… z’n eerste tandje is door.

Komende nacht weer een herkansing….

Wat zullen jullie heerlijk uitgerust wakker zijn geworden. De horror -O-

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 18:05

Ergste is dat grote broer gewoon al heel de dag eigenlijk nét te moe is, nog meer stuitert dan normaal ( wakker houden!!!) en een erg kort lontje heeft….
Maar… einde “werkdag” komt weer langzaam in zicht :+

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 18:10

Hier een 6 en 3,5 jarige. De oudste, een meisje, sliep rond haar 2e a 2,5 levensjaar door. De jongste, een jongen, slaapt sinds kort wat beter. Hij wordt in mei 4 jaar maar komt minimaal nog wel 1 a 2 keer in de nacht.

Ik moet wel zeggen dat ik lang borstvoeding heb gegeven. Het was/is dus borstvoeding en dan weer verder slapen.
Het word nu langzaam beter nu hij ook in de nacht zindelijk zo goed als zindelijk is.

Camino_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 19:46

Fijn dat jullie iets hebben gevonden dat werkt Gnome!! Hopelijk blijft hij goed slapen op deze manier! Voor de anderen, volhouden en blijven puzzelen :(:)