Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

magda_90 schreef:Veel horror schuurt ook tegen dark fantasy aan maar je hebt ook veel gore inderdaad. Ikzelf ben echt meer van de gothisch en dark, like Kingfisher, Abercombie, Barker, Cooke, Kaur, Swan en Ricks.
Zo maar een lijstje van mijn favoriete auteurs. Ik probeer via GR het eea bij te houden: https://www.goodreads.com/review/list/1 ... or&order=a.
zag dat er een paar tussen staan die ik ook op mijn wishlist-bokt heb staan of zelfs al in mijn kast!
Ik merkte dat ik al mijn vrije tijd ging lezen en dit ten koste ging van andere hobby's. Dus ik wil tenminste één avond per week tijd maken voor andere hobby's dan lezen. Dat lukt tot nu toe aardig goed gelukkig.

Daarnaast ben ik educatief vrijwilliger in Burgers' Zoo, omdat ik natuureducatie gewoon echt heel belangrijk vind 
Horror (paranormaal, spoken etc) kan ik op zijn tijd ook van genieten maar lees ik eigenlijk heel weinig. Ook een genre dat ik meer wil ontdekken, en dan echt de ghoststories, hekserij etc. Gore kan ik prima handelen, maar vind ik nooit zo eng/spannend. Ook Thomas Olde Heuvelt vond ik heel erg tegenvallen
Oh en graphic novels vind ik ook echt tof! Mijn nieuwste aanwinst is Watership Down
) en smut. In wat voor vorm dan ook. Romantacy is niet aan mij besteed.
)
.
.
Goldwynn schreef:Gister last minute toch mijn formulier voor de 12-daagse ingevuld![]()
![]()
Ik zal mezelf ook even voorstellen.
Op bokt bekend als Goldwynn, en straks in de whatsapp groep ook onder m'n eigen naam. Woon in het midden van het land met mijn vriend. Ik werk in Utrecht op de financiële afdeling van een sociaal ontwikkelbedrijf. Mijn vitamine 'P' haal ik op bij mijn bijrijdpaard en daarnaast les ik ook wekelijks met de pony van mijn instructeur. Verder ben ik of met mijn neus in de boeken te vinden, op de bank met een serie, of achter mijn game-pc.
Als kind altijd veel gelezen, daarna werd dat vooral alleen tijdens de zomervakantie, en tot afgelopen jaar had ik eigenlijk niet zoveel meer gelezen. Door het 'wat lees je nu' topic op bokt het lezen weer opgepakt en een e-reader aangeschaft. Dat heeft het lezen voor mij wel makkelijker gemaakt, ondanks dat hier ook een aantal fysieke boeken heb liggen. Mijn voorkeur zou dan ook aan naar eBooks, maar maak graag een uitzondering voor boeken van Robin Hobb en Special Editions en een aantal favourites die graag in onze nog niet gebouwde maar wel gewenste boekenkast zou laten pronken.
Ik ga zorgen voor een lijst op goodreads voor bokt waar ik vanaf zal blijven, mogelijk zelfs 2 lijsten, een voor boeken die ik fysiek nog graag zou willen hebben, en andere die ik waarschijnlijk eerder op de e-reader zou lezen. En bij twijfel; vragen mag altijd!
Van de Hobb boeken heb ik een bepaalde editie (zonder gezichten): https://i0.wp.com/charami.com/wp-conten ... C450&ssl=1 (paperbacks, UK edition)
Na Fourth Wing ben ik in het romantasy genre gezogen, maar ik lees nog steeds erg graag fantasy. Vooral de boeken van Robin Hobb (Realm of the Elderlings) in de latere jaren en ook kan ik de Captive Prince trilogy van C.S. Pacat niet uit mijn hoofd zetten. Op dit moment zit ik in een MM romance fase, maar ik lees ook MF of MFM(M), alleen FF spreekt me niet aan. Dark fantasy sta ik ook zeker voor open (Feathers so Vicious bv, kan trigger warnings mee vergeleken worden). Heb recent ook de Game Changers series (o.a. Heated Rivarly) gelezen en dat genre smaakt ook wel naar meer. Oh, en ik lees eigenlijk alleen Engels op het moment.
. 
. Heb ook zoveel verschillende boeken en genres. Kwam net ook weer mijn hele collectie van Mark Rashid tegen en moest natuurlijk even een stukje lezen (en toen was het een uur later, wat lezen die boeken toch fijn weg). Of dat ik opeens boeken op mijn Kindle vindt die super leuk klinken en die ik nog niet heb gelezen. Ben al jaren lid van Kindle First, waardoor ik elke maand voor 1 euro een nieuw boek krijg (die ik vaak niet lees).Oshaa schreef:Nog steeds Goodreads aan het bijwerken, wat een chaos is dat. Heb ook zoveel verschillende boeken en genres. Kwam net ook weer mijn hele collectie van Mark Rashid tegen en moest natuurlijk even een stukje lezen (en toen was het een uur later, wat lezen die boeken toch fijn weg). Of dat ik opeens boeken op mijn Kindle vindt die super leuk klinken en die ik nog niet heb gelezen. Ben al jaren lid van Kindle First, waardoor ik elke maand voor 1 euro een nieuw boek krijg (die ik vaak niet lees).
Ben ook aan een wishlist begonnen, heb er nu 7 opstaan. Is dat te weinig? Ben niet zo goed in wishlists maken merk ik al. Heb wel op mijn aanmelding gezet dat ik ook fysieke copies van bijvoorbeeld The Realm of the Elderlings of Lonesome Dove zou willen, terwijl ik de ebooks al heb. Is het dan handig om die ook op de wishlist te zetten?