Bookvent 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Bookvent 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 19:17

Veel horror schuurt ook tegen dark fantasy aan maar je hebt ook veel gore inderdaad. Ikzelf ben echt meer van de gothisch en dark, like Kingfisher, Abercombie, Barker, Cooke, Kaur, Swan en Ricks.
Zo maar een lijstje van mijn favoriete auteurs. Ik probeer via GR het eea bij te houden: https://www.goodreads.com/review/list/1 ... or&order=a.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 20:01

Cynn dat klinkt wel goed. Ik kan opzicht goed tegen goor, voor mij maakt dat niet heel veel uit. Moet wel een beetje spanning in zitten. Horror/thriller richting, een boek als bijvoorbeeld de film saw ga ik denk ik heel saai vinden. :x

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 07:36

Ik wil horror/thriller wel ontdekken, maar merk dat ik vrij kieskeurig ben. Ik heb al eens het boek The Ring gekregen in de GSBS, en daar kwam ik dus écht niet in. Het hoeft voor mij ook echt geen gore te hebben (ik wil geen emmer onder m'n boek willen hebben vanwege de hoeveelheid bloed die eruit druipt zeg maar). Datzelfde heb ik met films/series; lekker eng is goed, niet teveel gore please :')

Ik denk dat ik dan meer richting de supernatural/ dark fantasy neig. Ik vond A Haunting in the Arctic echt heel goed. Met name ook omdat het écht een plottwist heeft die je niet ziet aankomen.

Cynn benoemde Christina Henry al, ik vond The Horsemen ook echt heel tof. Ik heb Near the Bone nog op de plank staan, en ik ben ook wel benieuwd naar haar andere retellings van Disney verhalen :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:56

Ik vind echte horror niet heel leuk. Maar dark fantasy (vampieren en weerwolven) dan weer wel.
Iedereen loopt bijvoorbeeld weg met Tomas Olde Heuvelt. Ik vond November wel intrigerend, maar heel spannend? Nee dat niet. Andere boeken van hem heb ik ook moeite mee.
Maar een goede fantasy met een donker randje kan ik dan wel weer waarderen.

En een thriller of goed mysterie vind ik ook heel leuk. Beetje detective spelen :D

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:02

Ik houd wel heel erg van spannend en eng, maar dat echt gore hoeft van mij ook niet perse nee.
Ik heb tot nu toe alleen maar thrillers gelezen die ik niet echt spannend vond. Er staan er ook een paar op mijn verlanglijstje.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:48

Horror is ook niet echt mijn genre, thrillers ook niet perse al heb ik wel enkele goede gelezen.
Het laatste horror boek wat ik heb gelezen was denk ik The Ruins van Scott Smith, maar dat is al echt jaren geleden.

Geef mij maar veel worldbuilding, of heel veel historische feitjes :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:16

A Haunting in the Arctic heb ik in de 12 daagse gekregen en ben ik ook super benieuwd naar! Daar wil ik binnenkort mee beginnen, maar eerst ben ik een trilogie bezig waar ik alle 3 de boeken van heb liggen en eigenlijk achter elkaar van wil doorlezen. :j

magda_90 schreef:
Veel horror schuurt ook tegen dark fantasy aan maar je hebt ook veel gore inderdaad. Ikzelf ben echt meer van de gothisch en dark, like Kingfisher, Abercombie, Barker, Cooke, Kaur, Swan en Ricks.
Zo maar een lijstje van mijn favoriete auteurs. Ik probeer via GR het eea bij te houden: https://www.goodreads.com/review/list/1 ... or&order=a.

Flinke lijst :D zag dat er een paar tussen staan die ik ook op mijn wishlist-bokt heb staan of zelfs al in mijn kast!