Secret Easter Bunny 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 21:07

Gut, als ik onverwacht een dag vrij zou zijn, zou ik veel lezen en nog meer opruimen dan ik al gedaan heb. Mijn klerenkast is klaar, mijn oude klerenkast ook, er staan 3 zakken voor de kringloop achterin de auto... Ik heb ook mijn gekke tasjes verzameling opgeruimd, er ligt hier nog een stapel van een stuk of 10 in de kamer waarvan ik niet weet wat ik er mee ga doen. Allemaal nieuw met kaartje, zucht.

Voor wat betreft de sneeuw: vanmorgen wilde ik eerst niet naar buiten vanwege de sneeuwstorm, dus pas eind van de ochtend gaan mesten enzo. Eerst alle sneeuw weg geschept en aan de overkant in de berm gegooid, toen gemest. Onder de overkapping was het zeiknat dus ik kon een paar keer naar de manege lopen om de kruiwagen te legen. Serieus, ik HAAT het. Gewoon sneeuw is al erg genoeg maar met die harde wind is het nog erger. Kon niet meer warm worden, moest ook nog de hooinetten vullen en de schatjes voer geven. En dan zie je ook nog op Facebook dat de containers weer niet geleegd worden terwijl ze bomvol zitten, nou toen had ik het even gehad hoor. En dan heb ik nog de mazzel dat ik de poep naar de manege kan brengen in de kruiwagen.

Voor wat betreft het ziekenboegje hier, gisteren ben ik van 4 uur in de middag tot middernacht daarmee bezig geweest. Trailer ophalen, paardjes laden (eentje was nog nooit op de kar geweest), weer terug naar de eigenaar van de trailer, urenlange behandeling met bloedzuigers van 2 paardjes, paardjes weer terug naar huis brengen en toen de trailer weer terug brengen, ik was kapot. Vanmorgen was Kiddy nog steeds aan het lekken, wat een supergoed teken is. Liesje niet, die lekte gister alleen, maar toen ik hem zag lopen was ik zo blij, vrijwel normaal !!! Moeder Liesje en kind Kiddy hadden volgens de bloedzuigers echt last van hun rechtervoorbeen, terwijl de veearts zei links en ik zelf ook dacht rechts, ik had dus gelijk. Echt zo bizar, ze zijn wat hoefbevangen geweest in het voorjaar, heb daarna steeds gedokterd. Osteopatische behandeling en ze waren beiden weer helemaal rad, een week later weer mis en niemand had een idee wat er aan de hand was. Hoefbenen voor licht gekanteld, bij Liesje achter ook gekanteld. En nu na 1x bloedzuiger lopen ze vrijwel normaal. En voor mezelf: ik had al 20 jaar gedoe met m'n oren. een keertje bloedzuiger en ondanks al het maandverband om mijn oren werd ik 's ochtends wakker en ik denk ik hoor beter !!! Echt mega bizar. Maar ik ben blij en ga nu wat slaap inhalen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 21:09

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 2
Wat zou je met je dag doen als je morgen onverwachts een dag vrij bent?

Moest ik even over nadenken. :))

Met deze sneeuw eigenlijk niets bijzonders. Een sneeuwwandeling, daarna lekker met een boek, een kruik en de poesjes op de bank.

Normaliter zou ik het inderdaad wel voor elkaar krijgen om spontaan een dag sauna te gaan doen, maar dan wel de goede sauna's zoals de Veluwse Bron of Bussloo. :)) dat is wel een stukje rijden, maar oh zo lekker.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Secret Easter Bunny 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 21:36

Ik heb morgen onverwachts een dagje vrij want ik heb mezelf ziek gemeld. -O-

Normaal gaat de meeste tijd van een vrije dag zitten in uitslapen (maximaal tot 9 uur), beesten verzorgen, en dagelijkse huishoudelijke dingen dat er nog weinig vrije tijd gedurende de dag overblijft. Die uurtjes vul ik vaak met eigenlijk niets. Beetje samen met de hond luieren. :))

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 22:59

In dit weer zou ik dan lekker naar buiten gaan en genieten van de sneeuw :D

Maar een dagje sauna vind ik ook heerlijk en doe ik maar zelden, lekker met massage.

Meestal zijn dagjes vrij toch dingen doen in huis en boodschappen doen en dat soort dingen. Ach ja moet ook gebeuren.

Beterschap neonlight, ik ben ook al 2 dagen niet fit thuis. Niks aan.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:41

Als ik onverwachts echt een keertje helemaal vrij van alles zou zijn? Dan zou ik lekker in mijn tokkie pyjama/huispak televisie kijken in bed, hangen op en over de bank, slapen en gamen of een boek lezen :+ Gewoon echt even helemaal niets *\o/*

*wordt weer wakker en is realistisch *: ik zou waarschijnlijk als een doorgeslagen mafkees van alles gaan opruimen thuis, dingen organiseren, tussendoor een boek lezen en met de honden wandelen, om vervolgens smiddags weer veel te lang op stal uit te hangen 8-) en dus weer in tijdnood te komen wat betreft het avondeten waardoor we pas tegen 19:00u eten of vriendlief ‘kookt’ en dan eten we dus rond 19:30 Chinees/patat of Pasta van de pastaboer _O-

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:53

Oe wat een leuke vraag!

Als ik spontaan een dag vrij was dan zijn er meerdere opties, als ik hem zelf in mag delen, dan zou ik eens een dagje helemaal aan mezelf willen denken. Lees, beetje shoppen, naar de bios, met de paardjes bezig, hardlopen/wandelen, boekje lezen, serietje kijken, puzzel leggen. Of lekker een dagje in mijn uppie naar de Efteling, heerlijk!

Maar de realiteit is, dat wanneer ik vrij ben (en dat is helaas schaars). Dan ligt hier een oliebol aan huishoudelijke taken op mij te wachten. Dus dan zal dat wel gebeuren denk ik :Y)
Laatst bijgewerkt door Saul op Gisteren, 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

BanjerJarig
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:14

Citaat:
Weekvraag week 2

Uitslapen :D en verder zou ik lekker met de honden gaan wandelen, en met de paarden bezig gaan :) (als het niet zou koud zou zijn)

En waarschijnlijk ook nog even WINKen :D

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:14

Weekvraag: een heerlijke boswandeling maken in de sneeuw en daarna ergens een kop chocolade melk drinken.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:22

Neon, wel herkenbaar van de chocola. Ik eet het ook niet veel en heb er wel veel van in de la liggen. Meestal wel allemaal open omdat m’n man het wel even probeert haha.
En aiii ziek… dat is balen. Knap je al wat op? Beterschap!

Saul, heerlijk voor de kachel zeg!
Onze katten vinden de sneeuw prachtig, van achter het raam haha. Ik had de balkondeuren openstaan en toen kwam er flink wat naar binnen dwarrelen. Wolf vond dat maar eng. Beertje was wel geïnteresseerd, totdat er een vlok op z’n neus kwam, toen was ie weg. Hahah. Echte helden.

Cheytjuh, prachtige foto’s in de sneeuw.
Mijn paarden vinden het ook leuk. Gisteren met Razzle wezen sleeën.

Afbeelding
Afbeelding

Hahahatsjoe, bijzonder hoe dat werkt met de bloedzuigers.
Hopelijk helpt het haar.

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 2

Onverwachts vrij… altijd feest! Nu de sneeuw aan het smelten is, zou ik lekker met m’n paardje op pad gaan. Iemand zoeken die met me mee wil naar t Amsterdamse Bos of naar t strand.
Stel dat er een pak sneeuw zou komen vannacht en ik dus niet met de paardjes weg kan, dan zou ik lekker op de bank hangen, serietje aan, heerlijk warm met een dekentje.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:13

Easter Bunny deelnemerslijst:

1. marleen_88
2. Jolien87
3. Banjer
4. Neonlight
5. Galja
6. Cheytjuh
7. Charaz
8. Tanya
9. Roosch
10. Vlinder84
11. Sky_As
12. KimW
13. hahahatsjoe
14. LienC
15. Yonker
16. Saul
17. miccamaaike
18. candalisa
19. Stal_Fiore
20. Miran

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:18

Citaat:
Weekvraag week 2

Kringlopen <3 momenteel mijn grootste hobby!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:28

Na de leuke Secret Santa heb ik mezelf hier ook aangemeld :) .

Ik ben Miranda, 46 jaar en woon in Woubrugge met mijn vriend en dochter van 9 jaar. Thuis hebben we alleen visjes, maar ik huur verderop een perceel waar mijn Haflinger Sinne loopt en nog wat paarden van anderen, en mijn stalkat Nala.

Afbeelding

Afbeelding

Ik werk parttime als productontwikkelaar in de levensmiddelenindustrie. Verder lees ik graag (fantasy, ik heb een kobo plus abonnement), leer ik over paarden en probeer ik tijd te maken voor niet te ingewikkelde knutselprojectjes. Ik kampeer en wandel ook graag.

Ik zag al opmerkingen voorbij komen over chocola, heerlijk maar sinds ik koolhydraatarm eet moet ik dat toch zoveel mogelijk weerstaan… Hiernaast ben ik ook nog vegetariër dus soms wat ingewikkeld :+. Ik hou wel van een lekker wijntje met een kaasje erbij.

En meteen ook de weekvraag: als het echt een vrije dag is zonder rekening te houden met paard of gezin dan zou ik graag naar het bos of een mooi duingebied gaan, lekker wandelen en lunch mee. Moet het wel mooi weer zijn :) .

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:10

Welkom Miranda *\o/*