Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Snoozen tot ik denk: oliebol ik had al bijna in de auto moeten zitten
En dan spring ik idd mijn nest uit, voer de papegaai, spring in mijn kleren en schoenen, geef de katten een aai over de bol, krijgen de kippies hun graantjes en duik ik de auto in.

senna21 schreef:Ik voel me juist de hele dag naar als ik te snel opsta.
Onlangs ben ik erachter gekomen dat ik in de ochtend een behoorlijk lage bloeddruk heb; onder de 100 bovendruk. Later op de dag is deze wel normaal. Ik slaap meestal ook diep.
Mijn theorie is dus dat mijn systeem echt op gang moet komen in de ochtend.
Palmera schreef:senna21 schreef:Ik voel me juist de hele dag naar als ik te snel opsta.
Onlangs ben ik erachter gekomen dat ik in de ochtend een behoorlijk lage bloeddruk heb; onder de 100 bovendruk. Later op de dag is deze wel normaal. Ik slaap meestal ook diep.
Hier haak ik nog even op in. Ik ben dus anti snooze.
Sterker nog, ik zet mijn werker een uur voordat ik 's ochtends de deur uit moet. 7.15 vertrekken is 6.15 de wekker. Want ik kom ook graag rustig op gang: koffie maken, ontbijten, wassen, aankleden, honden voeren, water verversen, kippen hetzelfde, enz, enz. Ik begin de dag graag rustig en tuttelend.
Anne_GTI schreef:Snoozen niet bewust... maar ik kan rustig door 3 wekkers heen slapen en pas van de 4e wakker worden. Dan slinger ik me direct uit bed voor alarm nr. 5 gaat. Kleren liggen al klaar, tas ook, soms even stress waar de autosleutel is of schoenen...
En heel soms 1x per jaar belt de baas me wakker...
Palmera schreef:senna21 schreef:Ik voel me juist de hele dag naar als ik te snel opsta.
Hier haak ik nog even op in. Ik ben dus anti snooze.
Sterker nog, ik zet mijn werker een uur voordat ik 's ochtends de deur uit moet. 7.15 vertrekken is 6.15 de wekker. Want ik kom ook graag rustig op gang: koffie maken, ontbijten, wassen, aankleden, honden voeren, water verversen, kippen hetzelfde, enz, enz. Ik begin de dag graag rustig en tuttelend.
Neonlight schreef:Wat grijpen veel mensen direct naar de telefoon als ze wakker worden.![]()
Telefoon naast je bed is ook nog eens slecht voor je nachtrust en goede slaap.
Hier liggen de telefoons dan ook een verdieping lager.
) Qimm schreef:Neonlight schreef:Wat grijpen veel mensen direct naar de telefoon als ze wakker worden.![]()
Telefoon naast je bed is ook nog eens slecht voor je nachtrust en goede slaap.
Hier liggen de telefoons dan ook een verdieping lager.
Het is mijn wekker, maar van 23:00 tot 7:00 staat hij op niet storen. Alleen als mijn ouders of mijn man belt in dat tijdvak gaat hij over en anders helemaal geen meldingen, geen lichtjes, geen getril. Niks.
En als ik net wakker ben kan ik goed wakker worden van het licht van mijn scherm, vooral in de winter werkt dat goed. Dus ik begin altijd met iets waar ik ook nog over na moet denken om mijn brein te kickstarten (sowieso Wordle en als ik geen haast heb om uit bed te komen doe ik de andere puzzels ook nog)
Bellatrix schreef:Ik ben altijd een half uur voor mijn wekker wakker en ga dan op mijn telefoon tot de wekker gaat. Dan ga ik er direct uit.
Dat noem ik niet snoozen denk ik?