Wat doet bokt: Snoozen of direct uit bed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snoozen of niet?

Ja
314 (57%)
Nee
202 (36%)
Anders, namelijk...
32 (5%)

Totaal aantal stemmen: 548

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 22:27

Oprecht een pleuris hekel aan dat gesnooz. Als de wekker gaat, ga ik er uit. Dat kan om 5 uur zijn als ik moet melk voeren, maar dan kruip ik er na die tijd wel weer in tot half 8. En anders staat de wekker op half 8, aangezien de kinderen dan uit bed moeten voor school.

Partner is ook een standaard snoozer, gaat de laatste tijd redelijk goed, maar gebeurt wel eens als ik gevoerd heb en terug kom in bed hij ligt te snoozen dat ik heerlijk chagrijnig dan zeggen dat die dat ding uit moet zeggen.

Maar nee ik kan het niet, wordt der dood en dood moe van. Ben trouwens een avondmens.

Voeren trouwens zo vroeg, zodat we smiddags ook optijd kunnen beginnen en dus dan ook nog gewoon een avond hebben na de tijd.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 22:45

Ik voel me juist de hele dag naar als ik te snel opsta.
Onlangs ben ik erachter gekomen dat ik in de ochtend een behoorlijk lage bloeddruk heb; onder de 100 bovendruk. Later op de dag is deze wel normaal. Ik slaap meestal ook diep.
Mijn theorie is dus dat mijn systeem echt op gang moet komen in de ochtend.

DJZ
Blogger

Re: Wat doet bokt: Snoozen of direct uit bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 00:05

Jep.. team snoozen := Snoozen tot ik denk: oliebol ik had al bijna in de auto moeten zitten := En dan spring ik idd mijn nest uit, voer de papegaai, spring in mijn kleren en schoenen, geef de katten een aai over de bol, krijgen de kippies hun graantjes en duik ik de auto in.
Een goede voorbereiding in de avond/nacht ervoor zorgt ervoor dat ik 's morgens niet hoef na te denken en eten doe ik dan wel als ik onderweg ben :P

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 00:51

Snoozen niet bewust... maar ik kan rustig door 3 wekkers heen slapen en pas van de 4e wakker worden. Dan slinger ik me direct uit bed voor alarm nr. 5 gaat. Kleren liggen al klaar, tas ook, soms even stress waar de autosleutel is of schoenen...

En heel soms 1x per jaar belt de baas me wakker...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 00:57

senna21 schreef:
Onlangs ben ik erachter gekomen dat ik in de ochtend een behoorlijk lage bloeddruk heb; onder de 100 bovendruk. Later op de dag is deze wel normaal. Ik slaap meestal ook diep.

Hier haak ik nog even op in. Ik ben dus anti snooze.
Sterker nog, ik zet mijn werker een uur voordat ik 's ochtends de deur uit moet. 7.15 vertrekken is 6.15 de wekker. Want ik kom ook graag rustig op gang: koffie maken, ontbijten, wassen, aankleden, honden voeren, water verversen, kippen hetzelfde, enz, enz. Ik begin de dag graag rustig en tuttelend.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 08:46

Palmera schreef:
senna21 schreef:

Sterker nog, ik zet mijn werker een uur voordat ik 's ochtends de deur uit moet. 7.15 vertrekken is 6.15 de wekker. Want ik kom ook graag rustig op gang: koffie maken, ontbijten, wassen, aankleden, honden voeren, water verversen, kippen hetzelfde, enz, enz. Ik begin de dag graag rustig en tuttelend.

Dit doet mij man ook ja. Ik vind dat voor mezelf jammer, ik lig het liefst zo lang mogelijk in mijn nest. Als ik eenmaal opgestaan ben, sta ik ook gewoon 'aan'

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 08:53

Ik snooze 2x…. Dus mag 10 minuten blijven liggen en dan eruit! Daarna met 15min de deur uit :)

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 08:57

Geen van beide: voor de wekker wakker en eruit.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 09:00

Afhankelijk waar ik de wekker voor zet:
Door de weeks staat ie op 07.00 uur en snooze ik, tot uiterlijk 07.27. Als ik het weekend een wekker moet zetten, staat ie op de tijd dat ik er uiterlijk uit zou moeten. Ben altijd wel voor de wekker wakker dan maar als dat niet het geval is, schrik ik ervan en sta dus meteen op.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 09:09

Anne_GTI schreef:
Snoozen niet bewust... maar ik kan rustig door 3 wekkers heen slapen en pas van de 4e wakker worden. Dan slinger ik me direct uit bed voor alarm nr. 5 gaat. Kleren liggen al klaar, tas ook, soms even stress waar de autosleutel is of schoenen...

En heel soms 1x per jaar belt de baas me wakker...

Dat is niet heel gek, want het is precies wat je jezelf aanleert door te snoozen. Oh, de wekker..... oh, oké..... *doezelt verder* Oh, de wekker..... oh, oké..... * doezelt verder*
Die wekker zegt jou allang niet meer dat het tijd is om op te staan, maar dat je rustig verder kan slapen.

De meeste snoozers hier lijken te denken dat de enige andere optie is onmiddelijk fris en fruitig uit bed te springen zodra de wekker gaat. Maar dat is natuurlijk niet zo. Ik word vrij standaard gemangeld wakker als de wekker gaat. Met wakeuplight is het wel iets beter, maar 'nog niet in staat de dag te beginnen' drukt het wel redelijk uit. Dus zodra de wekker gaat, spring ik niet onmiddelijk uit bed. Ik moet even goed wakker worden, me even uitrekken, mijn lijf uit de nachtstand ranselen en dán kan ik met een beetje geluk opstaan. Maar snoozen is echt ronduit verboden hier. Je leert jezelf hele slechte gewoonten aan, het gaat ten kosten van kwalitatieve slaap, het is bewezen dat snoozen gewoon slecht voor je is (snoozen met wekker, in elk geval). Dus hier wel team direct uit bed, als in, niet meer gaan slapen. Dat direct uit bed is wel een kwestie van bijna een kwartier bezig zijn wakker te worden en fysiek in staat te zijn eruit te komen (en soms is het ook stomweg wachten tot de pijnstillers werken..... dan duurt het nog wat langer).

Dus er is een middenweg. En ja, er zijn mensen die doodmoe wakker worden en niet snoozen. Juist niet, als ik doodmoe wakker word!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:22

Palmera schreef:
senna21 schreef:

Ik zet de wekker nog eerder, maat wel met dezelfde reden. Moet echt even opstarten s ochtends en vooral met niemand praten (behalve de hond). Maar ik ben dus minimaal anderhalf uur van te voren mijn bed uit.

Maar ik ben wel meer een ochtend mens als een avond mens. Alleen dus s ochtends wil ik wel rust als ik net wakker ben.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:29

Ik ben wel een snoozer maar op een andere manier. Als ik er om kwart voor 7 echt uit moet bijvoorbeeld, dan zet ik 2 wekkers. Om half 7 en om kwart voor 7. Zo word ik van de eerste wekker echt wakker, de ene keer ga ik dan even op mijn telefoon en de andere keer blijf ik nog even liggen met mijn ogen dicht. In het geval van het tweede val ik meestal nog wel eens in slaap. Als dan de tweede wekker gaat moet ik er echt uit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:35

Als ik goed slaap dan kan ik altijd wel gewoon uit bed schieten. Maar ik heb heel vaak last van nachtmerries. Als ik dan die nacht al 3x wakker geschrokken ben. Soms in paniek, dan is de ochtend wel echt heel taai.

Ik heb dan vaak echt even tijd nodig om te landen en te verwerken wat ik net gedroomd heb. Vaak geen gezellig onderwerpen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:44

Wat grijpen veel mensen direct naar de telefoon als ze wakker worden. :=
Telefoon naast je bed is ook nog eens slecht voor je nachtrust en goede slaap.

Hier liggen de telefoons dan ook een verdieping lager.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:47

Mijn telefoon is mijn wekker. Dus hij moet wel naast mijn bed liggen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:47

Fitzroy schreef:
Mijn telefoon is mijn wekker. Dus hij moet wel naast mijn bed liggen.

Hier hetzelfde.

En ik wil bereikbaar zijn voor naaste familie, ook in de nacht.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:49

Mijn telefoon is ook mijn wekker. Ik slaap prima met dat ding op het nachtkastje. En alle direct-opstaanders ten spijt: ik blijf lekker snoozen om zo rustig aan mijn dag te kunnen beginnen :D Dat bevalt me al meer dan 50 jaar zo.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:51

Waarom ik er een gloeiende hekel aan had was dat die wekker dan om 5 uur ging bijvoorbeeld en ex er dan pas om 7 uur uit ging, maar ik was klaarwakker om 5 uur (lees, met baby/kleine kinderen, dus je nachtrust is dan gewoon heilig en 2 uur wakker liggen voor niets is echt frustrerend).

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:29

Neonlight schreef:

Het is mijn wekker, maar van 23:00 tot 7:00 staat hij op niet storen. Alleen als mijn ouders of mijn man belt in dat tijdvak gaat hij over en anders helemaal geen meldingen, geen lichtjes, geen getril. Niks.

En als ik net wakker ben kan ik goed wakker worden van het licht van mijn scherm, vooral in de winter werkt dat goed. Dus ik begin altijd met iets waar ik ook nog over na moet denken om mijn brein te kickstarten (sowieso Wordle en als ik geen haast heb om uit bed te komen doe ik de andere puzzels ook nog :D )

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:56

Hier ook de mobiel als wekker maar internet altijd uit. Kijk er verder niet op als ik wakker word

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:03

Qimm schreef:
Neonlight schreef:

Het is mijn wekker, maar van 23:00 tot 7:00 staat hij op niet storen. Alleen als mijn ouders of mijn man belt in dat tijdvak gaat hij over en anders helemaal geen meldingen, geen lichtjes, geen getril. Niks.

En als ik net wakker ben kan ik goed wakker worden van het licht van mijn scherm, vooral in de winter werkt dat goed. Dus ik begin altijd met iets waar ik ook nog over na moet denken om mijn brein te kickstarten (sowieso Wordle en als ik geen haast heb om uit bed te komen doe ik de andere puzzels ook nog :D )

Heb je ook herhalend bellen aan staan? Als iemand 2x in 15 min gaat hij dan ook over. Voor bijvoorbeeld hulpdiensten die je zouden willen bereiken

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:47

Die functie ken ik niet. Zal eens kijken.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:59

Als je naar niet storen gaat, kan je vaak die functie inschakelen. Vind ik altijd wel een prettig idee, bij nood bellen mensen wel meerdere keren dus

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 21:12

Ik heb 2 wekkers staan en dan nog 1x snoozen :') Geen ochtenmens haha! :')

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 21:53

Bellatrix schreef:
Ik ben altijd een half uur voor mijn wekker wakker en ga dan op mijn telefoon tot de wekker gaat. Dan ga ik er direct uit.

Dat noem ik niet snoozen denk ik?

Ik vraag mij echt af hoe? Hoe dan? Dit lijkt mij heerlijk. Ik word altijd enkel door het geluid van de wekker wakker en snooze dan tot het echt niet meer kan. Moet rennen en vliegen en kom alsnog 5 min over al te laat. Ik haat het. Maar heb het nog niet kunnen oplossen..