Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

pmarena schreef:Tja je zit nu eenmaal niet altijd bij de 'eerste keuze' en beide jochies hebben aanspraak en feestjes genoeg verder hoor, liggen fijn in de groep.
Ik denk inderdaad dat je op moet passen met iemand erbij uitnodigen die dan minachtend aangekeken wordt, of als het een wat moeilijk kind is, dat die boel gaat verpesten want daarmee is de kans groot dat je het alleen maar erger maakt...
Gaat het om een hele grote groep en een kind dat alleen maar een beetje verlegen of nieuw is ofzo, en je nodigt echt de hele klas uit, de jarige heeft er an sich niks op tegen... ja dan kan je best wel ruimte maken dat die ene er ook bij kan en het stimuleren dat die ook een fijne dag heeft samen met de groep
Maar doe dat alleen als je het buitenbeentje zich ook echt welkom kan laten voelen, denk ik dan. En niet dat die er maar een beetje ongewenst bij hangt...want dan is het nog schrijnender dan gewoon op school.
Afijn we zijn een beetje afgedwaald van de vraag van de TS
VogeltjeM schreef:Lekker simplistisch gesteld. Er zit natuurlijk veel meer nuance in. En wat je als ouders uitdraagt is uiteraard belangrijk, maar onderschat de impact van de peer group niet. En als jij als enige kind niet wordt uitgenodigd dan voel je dat echt wel.
Ik vind dat je in een groep best rekening mag houden met elkaar. In ieder geval een balans mag vinden/zoeken tussen je eigen belang en dat van een ander. En twee kinderen niet uitnodigen en de rest wel, dat vind ik een lastige.