Laadkabel over de stoep…

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Een buurt bewoner legt een laadkabel los over de stoep, wat doe jij?

Niets, leven en laten leven
122 (33%)
Niets, maar ik vind het wel super brutaal
56 (15%)
Ik spreek de bewoner erop aan
32 (8%)
Ik maak een melding bij de gemeente/politie
153 (42%)

Totaal aantal stemmen: 363

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:39

DuoPenotti schreef:
Daarnaast ben ik het met je eens dat NSB-er noemen echt veel te ver gaat.

Dit heb ik nooit gezegd, alleen dat ik het een NSB instelling vind. Niet dat TS een NSB-er is.

BrankaZ

Re: Laadkabel over de stoep…

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:41

Leuk met woorden spelen, maar je verwijt iemand dus wel gedrag van collaborateurs uit WO II.
Ondanks je iemand niet direct voor NSB-er uitmaakt is het wel grof en bot.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:43

@Kabayo, niet nodig om je aangesproken te voelen hoor. Ik heb er geen moeite mee als anderen antwoorden dat ze er zelf niet druk om zouden maken. Het staat iedereen vrij om te vertellen wat die zou doen/vind. Ik heb geen probleem gehad met jouw reacties, wat overduidelijk een antwoord was op de openings vraag. No worries ;)
Laatst bijgewerkt door Shiloh op Vandaag, 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:44

BrankaZ schreef:
Leuk met woorden spelen, maar je verwijt iemand dus wel gedrag van collaborateurs uit WO II.
Ondanks je iemand niet direct voor NSB-er uitmaakt is het wel grof en bot.

Maar dat vond ik de berichten van TS ook die gelijk denkt dat deze mensen schurken zijn. Nogmaals 'ik vind' en gelukkig leven we in een vrij land.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:49

'Een vrij land' betekent dat de overheid je niet in het gevang kan gooien als je de premier een pannenkoek noemt, niet dat niemand je verder mag aanspreken op wat je zegt. Heerlijke dooddoener die niet opgaat :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:51

Aanspreken mag, ik mag ook dingen schrijven die ik vind. Snap niet wat daar moeilijk aan is? :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:07

Shiloh schreef:
DuoPenotti schreef:
Zelfs de zonnepanelen die wettelijke gewoon mogen zijn al oneerlijk.

Prachtig voorbeeld van hoe mijn gevoel belachelijk gemaakt wordt en mijn woorden worden verdraaid

Ik heb dit nooít gezegd.

Citaat:
Zonnepanelen investering en opbrengst los van thuisladen.
Met een 10 zonnepanelen is je jaaropbrengst ongeveer 3400 kwh, 30% zelf gebruik, 70% terugleveren is gemiddeld. 
Dat betekend een energie besparing van 1020 kWh a 30 cent, en een terugbetaling vergoeding van 2380kwh a 15 cent, saldering is bijna afgeschaft, dus die negeren we voor nu. -> voordeel afgerond 660 euro per jaar.
Investering installatie ongeveer 5500 euro.
Waardevermeering woning bij 10 panelen -> ook gemiddeld nog 5500 euro. Dus investering en waardevermeerdering kunnen we tegen elkaar wegstrepen.

Totale toename vermogen na 10 jaar -> dat is 6600 euro.

Ik maak je niet belachelijk.
Ik maak een opmerking over wat je er bij aan het halen bent.

Voor mij kom je niet over als iemand die zich hier niet druk over maakt en het eerlijk vind...

Het gaat gewoon niet over die kabel en die auto op de stoep, je haalt er zoveel bij wat er niets mee te maken heeft.

En dat is waar nu mensen op reageren.
Bij je eerdere berichten niet. Toen reageerde mensen over de kabel en de auto.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:08

Captain schreef:
DuoPenotti schreef:

Dit heb ik nooit gezegd, alleen dat ik het een NSB instelling vind. Niet dat TS een NSB-er is.

whatever.. zulke opmerking in welke vorm dan ook maak je imo niet.
Gewoon niet.

Daar zijn genoeg andere woorden voor

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:20

Captain schreef:
DuoPenotti schreef:

Als je iets claimt, sta daar dan ook voor als je erop aangesproken wordt ipv dan te gaan verdraaien en goochelen met woorden.
Dat geeft namelijk ook een bepaalde instelling weer hoor.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:21

DuoPenotti schreef:
Het gaat gewoon niet over die kabel en die auto op de stoep, je haalt er zoveel bij wat er niets mee te maken heeft.

Dat vind jij dat het er niks mee te maken heeft.

Die berekening van enkel zonnepanelen was nodig om het verschil tov van de meerwaarde mét thuisladen te kunnen bepalen.

Maar het klopt voor mijn persoonlijke overweging dat ik het risico van een investering in laadpalen te groot vind wanneer ik het effect van afschaffen van de salderings regeling niet kan compenseren/opvangen met het laden van een elektrische auto. Advies van VerenigingEigenHuis https://www.eigenhuis.nl/verduurzamen/zonnepanelen/afschaffen-salderingsregeling#:~:text=Wat%20kan%20ik%20doen%20om,elektrische%20auto%20of%20warmtepomp%20hebt.

In mijn persoonlijke situatie betekend dat dus concreet dat het wel of niet investeren in zonnepanelen inderdaad voorwaardelijk is van het kunnen thuisladen van een elektrische auto. Dat is een keuze, maar die is echt niet onredelijk.

Wie ben jij om te vinden wat er in mijn overwegingen wel of geen waarde heeft of belangrijk is?

Betekend nog steeds niet dat ik heb gezegd dat zonnepanelen op zichzelf oneerlijk zouden zijn en zit je gewoon mijn woorden te verdraaien en me belachelijk te maken.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op Vandaag, 12:41, in het totaal 5 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:23

Shiloh schreef:
Voor zover ik weet werkt mijn gemeente niet mee aan kabelgoten of andere veilige methodes om een kabel over de stoep naar de straat te krijgen.

Wat zou jij doen?

In negeer even het offtopic stukje :P

Maar ik zou even bij de gemeente informeren wat er mag en wat niet, zonder adres oid te noemen.
Als blijkt dat het niet mag spreek ik de buren er op aan... nou ja aanspreken, ik zou vragen of dit een tijdelijke oplossing is voor het laden en of ze het nog anders gaan vormgeven omdat het niet handig is.
Afhankelijk van de reactie van de buurt wordt het wel of geen melding.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:37

Shiloh schreef:
DuoPenotti schreef:

Dat vind jij dat het er niks mee te maken heeft.

Die berekening van enkel zonnepanelen was nodig om het verschil tov van de meerwaarde mét thuisladen te kunnen bepalen.

Maar het klopt voor mijn persoonlijke overweging dat ik het risico van een investering in laadpalen te groot vind wanneer ik het effect van afschaffen van de salderings regeling niet kan compenseren/opvangen met het laden van een elektrische auto.

In mijn persoonlijke situatie betekend dat dus concreet dat het wel of niet investeren in zonnepanelen inderdaad voorwaardelijk is van het kunnen thuisladen van een elektrische auto. Dat is een keuze, maar die is echt niet onredelijk.

Wie ben jij om te vinden wat er in mijn overwegingen wel of geen waarde heeft of belangrijk is?

Betekend nog steeds niet dat ik heb gezegd dat zonnepanelen op zichzelf oneerlijk zouden zijn en zit je gewoon mijn woorden te verdraaien en me belachelijk te maken.

Ja dat vind ik.

Maar dat kan ik dus ook aan jou vragen.

Jij vraagt om meningen.
Die krijg je.

En vervolgens zeg je wat jullie zeggen heeft geen waarde of is niet belangrijk.
Waarom dan een topic openen?

Je zit zelf imo in die tunnelvisie, wat elk ander zegt en niet met je mee is vind je belachelijk maken.
Ook dat is verdraaien van wat mensen zeggen.

Maar als je er zo in blijft staan, prima.

Wat ik al eerder zei, jij zit er mee, jij voelt je er naar bij.
Wat die buurman doet , wat wij zeggen.
Dus blijf het fijn doen.

Dan blijft je gevoel ook wat het is...

Ik wens je een fijne dag :j

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:51

Maar wie zegt dat deze mensen er mee weg komen. Wie weet komt er binnen paar dagen, paar weken of maanden of misschien een jaar wel een sanctie en moeten ze het terugdraaien. Hebben zij extra kosten gemaakt voor iets wat niet meer te gebruiken is. En dat is het risico dat deze mensen (bewust of onbewust) hebben genomen.

En dat is hetzelfde risico dat jij evt had genomen als jij voor een laadpaal in de voortuin was gegaan. Had jij ook kunnen doen als je wilde. Wilde je niet, want jij kiest (begrijpelijk) niet voor dat risico, jouw goed recht. Deze mensen blijkbaar wel. Hun goed recht, het is niet verboden om domme of stomme beslissingen te nemen. Vaak hebben ze op den duur wel gevolgen en zelfs dan zijn er ook mensen die ermee weg lijken te komen. Niet iedereen doet/ denkt/ reageert (en vindt) dingen zoals jij.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:55

Nu draai je het echt om DuoPenotti.

Ik heb alle areacties van reageerders over wat ze persoonlijk zouden doen interessant en waardevol gevonden.

Ik heb ze allen ter kennis genomen en over niemands antwoord een oordeel geveld.

Ik heb niks anders gedaan dan me verdedigd op oordelen over de validiteit van mijn gevoel en aanvallen mijn karakter.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:13

Shiloh, ik wil je even complementeren over hoe helder je communiceert en blijft aangeven waar je moeite mee hebt.
Echt, ik sta versteld. Ik kan het zelf niet zo helder blijven brengen als ik me bevind in een situatie die voor mij als onrecht aanvoelt qua hoe mensen oordelen en reageren op wat ik voel.
Dus petje af hoor daarvoor!

Voor de laadkabel zelf zou ik kiezen voor leven en laten leven maar dat zegt niets over wat jij moet of mag voelen.

Ik begrijp je punt waarover je je opwindt echter wel 200%.
Dat gaat niet over de kabel an sich, de zonnepanelen, de auto, de buurman zelf maar om dat je hier in dit topic niet begrepen wordt én beoordeeld wordt op wat je voelt, denkt, zegt, schrijft.
En de dingen die mensen er dan zelf bijhalen en invullen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:16

Bienotje schreef:
Maar wie zegt dat deze mensen er mee weg komen.

Niemand. Ik ook niet. Echter voelt het onrechtvaardig als dat wel zou gebeuren en zou ik het terecht vinden als er op wordt gehandhaafd. Ongeacht of ik degene ben die een melding maakt of niet.

Wat ik lastig vind is of ik over dat gevoel heen kan stappen en het kan laten gebeuren. Of dat ik er toch voor kies om die melding te maken. Want het liefste zou ik dat helemaal niet doen. Ik houd er namelijk helemaal niet van om politie agentje te spelen.

En dat is een tweestrijd waar mijn rechtvaardigheidsgevoel en het belangrijk vinden om te leven en laten leven regelmatig behoorlijk clashen.

Ik vind dat best lastig.

@Little_Gift <3 lief! Dankjewel.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:54

Shiloh schreef:
Wat ik lastig vind is of ik over dat gevoel heen kan stappen en het kan laten gebeuren. Of dat ik er toch voor kies om die melding te maken. Want het liefste zou ik dat helemaal niet doen. Ik houd er namelijk helemaal niet van om politie agentje te spelen.

Maar je speelt helemaal geen politieagentje. Je doet een 'melding openbare ruimte' in het kader van veiligheid.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:58

Ik ben het echt hé-le-máál! eens met Little_Gift. Volgens mij gaat het ook niet (alleen) om die kabel, maar om waar die kabel voor staat.

Even een heel ander soort vraag: begrijp ik goed dat de laadpaal van een particulier nu in de openbare ruimte staat? In dat geval, mocht je toch de gemeente bellen Shiloh, zou je dan eens willen informeren of het dan niet een openbare laadpaal is? Zeg maar zoals wanneer je gaat zitten barbecuën in een openbaar park dat een openbare gelegenheid is en iedereen die dat wil mag aanschuiven. En dat over het algemeen niet doet want het staat een beetje raar en veel mensen weten het ook niet. Maar als voor zo'n laadpaal hetzelfde geldt zou het al een heel andere situatie kunnen worden voor de mensen die 'm hebben neergezet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:06

Als rolstoeler een stoep vol kabels is echt alles behalve tof, zeker als ze ook nog half op de stoep staan.
En dan hebben de rolstoelers die ik voorbij zie komen een maatrolstoel, maar ik niet.
Dus dat zorgt toch voor ladtiger oversteken, hellingen op etc.
Ooit nagedacht ook over een wat hogere stoep met afloop, waarbij het asfalt niet aansluit op de helling?
Ik heb meermaals bijna op mijn neus gelegen!
En dan kan ik nog lopen dus mezelf redden, maar ik kan me heel goed verplaatsen in hoe ‘kleine’ dingen echt waanzinnig lastig kunnen zijn.

Eigenlijk zou iedereen eens een obstakelparcours af moeten leggen met rolstoel met de meest voorkomende dingen.
Echt je krijgt respect voor wat deze mensen elke dag weer doen.
En dan de kracht die het kost niet meegenomen, reken maar dat je armen goed zeer doen.
Tenzij je 20 stallen per dag mest ofzo mag je wel vast een masseur regelen.

En deze gemeente staat het dus niet toe.
En de kabel laten liggen.
Je kunt ook de kabel meenemen, adres opslaan en die afgeven bij de gemeente.
Die krengen zijn schijnt behoorlijk duur namelijk.
Dan ben je niet blij want van een bekende weet ik dat dat niet verzekerd is bij hem de kabel.
Oerdom dus ook nog om te laten liggen.
Ik had hem eruit getrokken, foto van de situatie, adres erbij en op de balie bij de gemeente gelegd met foto’s.

Succes ermee, maargoed hier is iedereen heel sociaal en iedereen met caravans etc. spreekt elkaar even aan.
Van hij staat er nu en hij is dan en dan weg, en of we niet te krap ernaast willen parkeren.
Regel hier is 3 dagen en royaal ruimte.
Maar bij langer door onstandigheden, meestal komen mede kampeerders etc even aanwaaien voor een praatje.
En dan komt het gelijk ter sprake en wanneer zij gaan ook gelijk.
We waken ook echt wel over elkaars eigendommen.
Je kijkt altijd even of er geen caravan braakschade toont, ik wel elk geval, en parkeer een plek verder indien mogelijk.
Zet je de boel met pionnen af voor je deur weet iedereen dat er even een caravan ofzo gaat komen.
Met droog weer even een papier plakken dat er die dag een caravan komt en klaar.
Wij hebben een lantaarnpaal voor de deur, waar wij onze caravan altijd aan zekerden extra.
Alles krijgen ze stuk maar het kost extra tijd zeker met disselslot en wielklem erbij.

Maar mijn buurman zit dus binnen de grens dat hij moet laden bij het gemeentehuis.
Regel is 300 meter dan mag een laadpaal, hij zit op 290 dus moest met kinderwagen lopen.
Dat vind ik dan ook weer krom gelukkig is het een hybride want het zijn 2 laadpalen.
En die zijn erg vaak bezet en je betaald er flink voor hier.
Veel meer als thuis laden.
In zijn geval moet ook de bestrating open denk ik en een flink stuk om de laadpaal aan zijn huis te koppelen.
Er zitten nogal hindernissen op de weg hier als iedereen een goot moet realiseren en de bestrating open moet.
Matten elke paar meter gaat hoop ik nooit gebeuren dan heb je een soort crossbaan voor invaliden.
Voor de avontuurlijke types enig, ik schat in dat je hier dan 40 matten over moet ofzo om het winkelcentrum 200 meter verder te bereiken.
Ik zie het al voor me. Denk dat je moet denken aan 8 meter lange matten minstens voor de kabels in de loop.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:18

Koper schreef:
Even een heel ander soort vraag: begrijp ik goed dat de laadpaal van een particulier nu in de openbare ruimte staat?

Nee, paal de paal staat op eigen grond :). Hij heeft in zijn eigen tuin zo’n halve meter vanaf de grens met het trottoir een soort houten pilaar gemaakt en daar hangt de laadpaal aan vast.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:19

Shiloh schreef:
Koper schreef:
Even een heel ander soort vraag: begrijp ik goed dat de laadpaal van een particulier nu in de openbare ruimte staat?

Nee, paal de paal staat op eigen grond :). Hij heeft in zijn eigen tuin zo’n halve meter vanaf de grens met het trottoir een soort houten pilaar gemaakt en daar hangt de laadpaal aan vast.

Andere vraag. Heeft hij ruimte de auto volledig op z’n eigen erf te zetten?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 54 min geleden

Zelfde vraag als Kabayo.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 52 min geleden

Dat maakt toch geen verschil in het feit dat het in de gemeente van de TS verboden is en er geen uitzonderingen worden gemaakt?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 49 min geleden

BrankaZ schreef:
Dat maakt toch geen verschil in het feit dat het in de gemeente van de TS verboden is en er geen uitzonderingen worden gemaakt?

Dat maakt wel verschil in dat er wel of geen auto op de stoep staat of een kabel op de grond ligt :+

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 43 min geleden

Die kabel hoort daar niet te liggen want dat is dus niet toegestaan. Dus ongeacht of meneer dat doet omdat hij niet in de gelegenheid is om zijn auto op eigen terrein te parkeren of niet: het is niet toegestaan.
Dus of hij weet dat het niet is toegestaan en doet het ondanks dat wel omdat hij persé zijn auto goedkoop wil laden. Of hij weet niet het niet mag en dan mag je concluderen dat hij zich niet heeft verdiept in wat binnen zijn gemeente is toegestaan.

Maar of hij er een begrijpelijke reden voor heeft of niet maakt niet uit wat betreft het feit dat het niet is toegestaan om kabels over de stoep te leggen in de gemeente waar hij woont.