DuoPenotti schreef:Daarnaast ben ik het met je eens dat NSB-er noemen echt veel te ver gaat.
Dit heb ik nooit gezegd, alleen dat ik het een NSB instelling vind. Niet dat TS een NSB-er is.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BrankaZ schreef:Leuk met woorden spelen, maar je verwijt iemand dus wel gedrag van collaborateurs uit WO II.
Ondanks je iemand niet direct voor NSB-er uitmaakt is het wel grof en bot.
Shiloh schreef:DuoPenotti schreef:Zelfs de zonnepanelen die wettelijke gewoon mogen zijn al oneerlijk.
Prachtig voorbeeld van hoe mijn gevoel belachelijk gemaakt wordt en mijn woorden worden verdraaid
Ik heb dit nooít gezegd.
Citaat:Zonnepanelen investering en opbrengst los van thuisladen.
Met een 10 zonnepanelen is je jaaropbrengst ongeveer 3400 kwh, 30% zelf gebruik, 70% terugleveren is gemiddeld. Dat betekend een energie besparing van 1020 kWh a 30 cent, en een terugbetaling vergoeding van 2380kwh a 15 cent, saldering is bijna afgeschaft, dus die negeren we voor nu. -> voordeel afgerond 660 euro per jaar.
Investering installatie ongeveer 5500 euro. Waardevermeering woning bij 10 panelen -> ook gemiddeld nog 5500 euro. Dus investering en waardevermeerdering kunnen we tegen elkaar wegstrepen.
Totale toename vermogen na 10 jaar -> dat is 6600 euro.
Captain schreef:DuoPenotti schreef:Daarnaast ben ik het met je eens dat NSB-er noemen echt veel te ver gaat.
Dit heb ik nooit gezegd, alleen dat ik het een NSB instelling vind. Niet dat TS een NSB-er is.
Captain schreef:DuoPenotti schreef:Daarnaast ben ik het met je eens dat NSB-er noemen echt veel te ver gaat.
DuoPenotti schreef:Het gaat gewoon niet over die kabel en die auto op de stoep, je haalt er zoveel bij wat er niets mee te maken heeft.
Shiloh schreef:Voor zover ik weet werkt mijn gemeente niet mee aan kabelgoten of andere veilige methodes om een kabel over de stoep naar de straat te krijgen.
Wat zou jij doen?

Shiloh schreef:DuoPenotti schreef:Het gaat gewoon niet over die kabel en die auto op de stoep, je haalt er zoveel bij wat er niets mee te maken heeft.
Dat vind jij dat het er niks mee te maken heeft.
Die berekening van enkel zonnepanelen was nodig om het verschil tov van de meerwaarde mét thuisladen te kunnen bepalen.
Maar het klopt voor mijn persoonlijke overweging dat ik het risico van een investering in laadpalen te groot vind wanneer ik het effect van afschaffen van de salderings regeling niet kan compenseren/opvangen met het laden van een elektrische auto.
In mijn persoonlijke situatie betekend dat dus concreet dat het wel of niet investeren in zonnepanelen inderdaad voorwaardelijk is van het kunnen thuisladen van een elektrische auto. Dat is een keuze, maar die is echt niet onredelijk.
Wie ben jij om te vinden wat er in mijn overwegingen wel of geen waarde heeft of belangrijk is?
Betekend nog steeds niet dat ik heb gezegd dat zonnepanelen op zichzelf oneerlijk zouden zijn en zit je gewoon mijn woorden te verdraaien en me belachelijk te maken.
Bienotje schreef:Maar wie zegt dat deze mensen er mee weg komen.
lief! Dankjewel. Shiloh schreef:Wat ik lastig vind is of ik over dat gevoel heen kan stappen en het kan laten gebeuren. Of dat ik er toch voor kies om die melding te maken. Want het liefste zou ik dat helemaal niet doen. Ik houd er namelijk helemaal niet van om politie agentje te spelen.
Koper schreef:Even een heel ander soort vraag: begrijp ik goed dat de laadpaal van een particulier nu in de openbare ruimte staat?
. Hij heeft in zijn eigen tuin zo’n halve meter vanaf de grens met het trottoir een soort houten pilaar gemaakt en daar hangt de laadpaal aan vast. Shiloh schreef:Koper schreef:Even een heel ander soort vraag: begrijp ik goed dat de laadpaal van een particulier nu in de openbare ruimte staat?
Nee, paal de paal staat op eigen grond. Hij heeft in zijn eigen tuin zo’n halve meter vanaf de grens met het trottoir een soort houten pilaar gemaakt en daar hangt de laadpaal aan vast.