[VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-25 09:25

Bellatrix schreef:
Heb je er nu vannacht geslapen?

Nee joh! We gaan er pas slapen als het af is. Ik krijg nog bezichtigingen in het oude huis dus bed kan niet weg en er nu gaan slapen zou wel heel ongezond zijn ook :+

_Tarzan schreef:
Ik lees heel stilletjes mee Ik vind die tegeltjes op de grond van het toilet wel echt gaaf! :D

Dat is dus gewoon zeil :Y)

Vandaag proberen we de hele keukenruimte kaal te krijgen en dan komen er snel wat vrienden langs om een plan van aanpak te bedenken.

We zijn enorm gezegd met een enorm diverse vriendengroep met eigenlijk wel expertise op ieder vlak, die zo voor ons klaarstaan <3

_Tarzan

Re: [VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 11:19

Ow jammer hahaha! Ik vond het zo schattig uitzien :')

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 11:28

Oh lekker begin gemaakt al!
Geen verwarming, dat spoort aan om vooral in beweging te blijven, wij hebben hetzelfde nu.. was best even koud in het begin. Ik was in de war met 1914, huis is van 1870, vind die oude huizen altijd wel een charme hebben :)

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-25 14:50

Jeej, mooie tegeltjes!

Afbeelding

Oh nee, wéér zeil :')
3 lagen eruit gehaald in de oude keuken, nog 1 te gaan daar :Y)

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 14:59

Bielsje schreef:
Jeej, mooie tegeltjes!

[ Afbeelding ]

Oh nee, wéér zeil :')
3 lagen eruit gehaald in de oude keuken, nog 1 te gaan daar :Y)

[ Afbeelding ]

:')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 15:00

Waarom was zeil vroeger zo'n ding :')

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 15:41

Ik snap het wel.....goedkoop, makkelijk schoon te maken, het enige wat je er op zag waren de afdrukken van stoelpoten of überhaupt alles wat er op stond...haha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 16:41

Die tegeltjes zijn leuk! Jammer dat het zeil is :+

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-25 16:55

Ik snap het ook wel van het zeil, het is zoooo makkelijk, maar het is zo jammer dat er geen mooie vondsten zijn :(. Wat ik niet snap is dat ze laag over laag over laag doen, maar misschien heeft dat met isolatie te maken :Y)

We zijn vandaag even bij de buren een huis verderop geweest, de meneer waarvan het zijn ouderlijk huis was. Hij heeft het, begrijpelijk, wat moeilijk met wat we aan het doen zijn maar snapt het wel. Ik heb hem gelukkig kunnen vertellen dat de oude balk van de schouw wel blijft!

Het is allemaal zo raar gerenoveerd in het verleden, dat er helaas meer uit moet dan gehoopt. En het huis staat zo scheef dat er al een centimeter of 8 verschil zit in in de voor en achterkant van de woonkeuken.

Manlief vroeg vandaag heel angstig hoe het bed moest komen, hij is ervan overtuigd dat als het bed met hoofdbord of voeteneinde naar de voorkant zou komen, dat één van ons uit bed gaat vallen of beide :')

Ergens had ik hoop op een echte renovatie maar dat gaat gewoon niet lukken. Dus we gaan nu even voor veilig, niet slecht voor onze gezondheid en "makkelijk". Over gaan voor oud en nieuw kunnen we vergeten en dat laten we lekker los.

Als we er een tijdje zitten, wonen en mijn hersenen weer werken (of is dat wishful thinking? :+) dan ga ik heel rustig nadenken over nieuwbouw en hoop ik heel hard dat ik iets kan bedenken om de huidige boerderij eer aan te doen!

PS; de kans is groot dat we vinyl neerleggen als vloerbedekking _O-. Of tapijt aangezien Chef daar zielsgelukkig van wordt en het toch maar voor een paar jaar is :o

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 10:09

Kijk je uit met dat soort zeil, daar zit vaak asbest in!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 14:35

Enerzijds jammer dat het zeil is, anderzijds: als het eruit moet kun je beter tig lagen zeil hebben dan (tig lagen) tegels :Y) .

Bielsje schreef:
We zijn vandaag even bij de buren een huis verderop geweest, de meneer waarvan het zijn ouderlijk huis was. Hij heeft het, begrijpelijk, wat moeilijk met wat we aan het doen zijn maar snapt het wel. Ik heb hem gelukkig kunnen vertellen dat de oude balk van de schouw wel blijft!

Je hebt hem dus nog maar niet verteld dat de hele boel plat gaat over een paar jaar :+ ?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 16:39

prompter schreef:
Kijk je uit met dat soort zeil, daar zit vaak asbest in!

Dat doen ze gelukkig!

GDG schreef:
Enerzijds jammer dat het zeil is, anderzijds: als het eruit moet kun je beter tig lagen zeil hebben dan (tig lagen) tegels :Y) .

Bielsje schreef:

Je hebt hem dus nog maar niet verteld dat de hele boel plat gaat over een paar jaar :+ ?

Zeker wel! Voor we ons bod uitbrachten ben ik daar al geweest en had ik al aangegeven dat die mogelijkheid er was maar ze hoopten schijnbaar toch nog heel hard dat wij de kopers zouden worden :+
De beste man is super realistisch hoor, weet heel goed dat we doen wat we moeten doen. Maar dan nog, het is wel even je ouderlijk huis waar je recht inkijkt en sloophamers bezig ziet. Dat is nooit leuk natuurlijk.

Ik zou het nooit verkopen alsof we gaan renoveren terwijl we dat niet perse van plan zijn. Eerlijkheid duurt het langst denk ik en ik wil heel graag een fijne relatie met alle nieuwe buren :j

Morgen komen er 2 bevriende aannemers langs, die gaan overal even goed voor/achter/in kijken en stellen een plan van aanpak op. Indien nodig komen ze ook nog helpen met een clubje. In hun visie moet het huis een hele gezonde leefomgeving zijn zodat ik niet ziek ga worden, ik heb ze maar niet gezegd dat dat toch al te laat is _O-

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 22:09

Vandaag hebben we onze aannemer vrienden over de vloer gehad *\o/*

Alsof we buurman en buurman over de vloer hadden en het duurde even, maar uiteindelijk waren ze het nog met elkaar eens ook :')
De elektra mag blijven, we moeten inderdaad even de regenpijp fixen, een paar delen leiding moet vervangen worden en we moeten wat rot hout weghalen maar dan kunnen we alweer gaan opbouwen :j

Vandaag hadden we een, niet te houden, lekkage :=. Nu zou ik dat normaal gesproken helemaal niet vreemd vinden, we zijn namelijk vrij lomp en hebben mokers enzo *\%/*. Maar we trokken enkel schrootjes van de muur, geen gereedschap in zicht! Nou ja, morgen zal vast het zeil uit de woonkeuken geweekt zijn gok ik dus misschien een geluk bij een ongeluk :+

Morgen komt de tuinset en dan hebben we eindelijk iets om op te zitten anders dan een vensterbank.... Dan de rest van de week nog even alles verder leegtrekken en dan volgende week bouwen! Nou ja, dat hopen we :D

Huidige situatie van de keuken
Afbeelding

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 22:15

;( Ziet er al gezellig uit

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 22:39

Bijna klaar joh :') enkel likje verf _O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 08:25

Joh likkie verf en gaan met die banaan.... OMG wat een klus, ik hoop dat jullie het warm krijgen. En anders kun je met die houten schrootjes die je over hebt wel een lekker vuurtje stoken :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 08:31

Het zal fijn zijn als jullie weer iets hebben om op te zitten ja. :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-25 10:17

pantarhei schreef:
;( Ziet er al gezellig uit

Mocht ik hier niet meer reageren dan kunnen jullie vast raden wat er is gebeurd, het is een beetje een seriemoordenaars huis nu :')

Little_Gift schreef:
Bijna klaar joh :') enkel likje verf _O-

Dat betonverf gedoe moet wel pakken toch lijkt me? Goed plan wel! :+

Mer1980 schreef:
Joh likkie verf en gaan met die banaan.... OMG wat een klus, ik hoop dat jullie het warm krijgen. En anders kun je met die houten schrootjes die je over hebt wel een lekker vuurtje stoken :=

We moeten de ketel soms even afsluiten omdat we met leidingen bezig zijn, maar in de tussentijd gaat de thermostaat op 14 graden en dan is het eigenlijk verbazingwekkend aangenaam _O-.
Zelfs het feit dat we 2 radiatoren hebben weggehaald lijkt vrij weinig uit te maken dus die blijven ook weg in het kader van "lekker makkelijk" :')

Wel jammer dat er geen kanaal was voor een houtkachel, dat was wel leuk geweest!

Bellatrix schreef:
Het zal fijn zijn als jullie weer iets hebben om op te zitten ja. :D

Nou, aan een tafel ook! De vensterbank werkt wel als bankje een soort van, maar er zijn nu al 2 tegels gesneuveld :=. Ben benieuwd of we dat lekker zo laten voor de nostalgie voor deze periode :o

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-25 12:12

Ben zo terug hoor, ff wat tape halen bij de bouwmarkt zodat de muur bij elkaar blijft :+

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 12:13

:=

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 12:40

Nou gaten genoeg voor het kanaal van een houtkachel :D ik zie een win win...

De ducttape is goedkoop bij de action :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-25 12:45

Mer1980 schreef:
Nou gaten genoeg voor het kanaal van een houtkachel :D ik zie een win win...

De ducttape is goedkoop bij de action :D

Zo dachten wij ook :j. Maar dan moet je helemaal door een inspectie enzo schijnbaar, dus laat die kachel maar zitten _O-

Ik plak de muur vast en dan zijn we bijna klaar voor de verhuizing :+

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 10:05

OMG ik bewonder je moed hoor! :')

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 14:27

ik volg graag mee. Wij hebben bijna 20 jaar geleden een huis gerenoveerd. Dat betekende dat alleen de voorgevel en 2 zijgevels zijn blijven staan. Best een grote renovatie dus.... Wij hebben bijna anderhalf jaar in een caravan op het perceel gewoond en wonen nu nog altijd heerlijk in het huis.
Ben heel benieuwd hoe het bij jullie uit gaat pakken.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-25 17:44

deedee19 schreef:
OMG ik bewonder je moed hoor! :')

Moed of is het gewoon gebrek aan verstand? ;) _O-

Tijn8 schreef:
ik volg graag mee. Wij hebben bijna 20 jaar geleden een huis gerenoveerd. Dat betekende dat alleen de voorgevel en 2 zijgevels zijn blijven staan. Best een grote renovatie dus.... Wij hebben bijna anderhalf jaar in een caravan op het perceel gewoond en wonen nu nog altijd heerlijk in het huis.
Ben heel benieuwd hoe het bij jullie uit gaat pakken.

Het is toch heerlijk zulke projecten? :o. Ik zou ook graag een paar gevels laten staan, maar weet nu vrij zeker dat alles instort :Y)

Maar jongens! En meisjes natuurlijk :Y)
WE HEBBEN IETS AUTHENTIEKS GEVONDEN *\%/* *\%/* *\%/*
Het heeft even geduurd maar het was er toch echt en hier was absoluut niets neps aan! Zijn jullie ook zo nieuwsgierig? Zal ik het gewoon vertellen?

Okee, tromgeroffel....

Echt, zo spannend dit!

Okee, komt ie dan...

Spoiler:
Een enorm echt, heel autentiek, meeeeega rattennest :j