Overlast door studenten als buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 17:20

Doubtless schreef:
Soepblik schreef:
De hele Nederlandse maatschappij heeft zo'n nare houding tegenover jongere generaties, dat het geen wonder is dat jonge mensen, inclusief ikzelf, vertrekken naar plekken waar je wel wordt gewaardeerd.

Het is wel lastig klagen over vooroordelen als je er zelf zulke uitspraken aan waagt. Over 'over één kam scheren' gesproken :7

Het is toch perfect als 'de jeugd' opzout naar een plek waar ze wel worden gewaardeerd? Geen enkel probleem dan toch.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 07:21

Hutcherson schreef:
Het is toch perfect als 'de jeugd' opzout naar een plek waar ze wel worden gewaardeerd? Geen enkel probleem dan toch.

Dat zou heel mooi zijn als dat zou werken, ik zie alleen wel heel vaak dat we iedereen van alles gunnen maar als het dan vlak bij ons komt ineens niet meer.

Bommeltje_

Re: Overlast door studenten als buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-25 07:32

Even een update intussen hebben we 1 avondje overlast gehad dat ze aan het timmeren waren op de zolder naast de kamer van onze dochter laat in de avond. Ik heb even aangebeld en ze snapte het direct en stopte dus ik ben blij dat de communicatie gewoon goed is :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 07:56

Fijn dat het zo goed is opgelost.

Probeer alleen niet op iedere slak zout te gaan leggen. Ze moeten ook mogen leven en elkaar horen gebeurt nou eenmaal als huizen dicht op elkaar staan. Als dat op schappelijke tijden is binnen bepaalde waarden dan moet dat ook kunnen. Als je te vaak aanklopt heb je kans dat ze zich daar aan gaan irriteren en ook bij jou gaan aankloppen als ze jullie of jullie kinderen horen. Leef en laat een beetje leven.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-25 08:51

capopjekop schreef:
Fijn dat het zo goed is opgelost.

Probeer alleen niet op iedere slak zout te gaan leggen. Ze moeten ook mogen leven en elkaar horen gebeurt nou eenmaal als huizen dicht op elkaar staan. Als dat op schappelijke tijden is binnen bepaalde waarden dan moet dat ook kunnen. Als je te vaak aanklopt heb je kans dat ze zich daar aan gaan irriteren en ook bij jou gaan aankloppen als ze jullie of jullie kinderen horen. Leef en laat een beetje leven.

Oh we kloppen echt niet voor alles aan hoor maar dit was na 22:00 en in de groepsapp deelde meer buren dat ze er last van hadden. Anders maakt het mij ook niet zoveel uit hoor.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 08:52

Als ze overdag naar school moeten of werken, mogen ze in principe nog tot een uur of 9-10 gewoon geluid maken.
Dus ik zou idd niet overal om gaan zeuren.
Ik ga er van uit dat het timmeren voor het huis is, en niet als hobby

Maar misschien was het al na 10 uur en dan kan ik me voorstellen dat het vervelend is.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 08:54

Zitten zij ook in die groepsapp, of hadden ze die berichtjes niet gezien?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 09:27

Ik had het voor 1 keertje gelaten. Mocht het vaker voorkomen dan zou ik er wel wat van zeggen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 11:27

Sky_As schreef:
Als ze overdag naar school moeten of werken, mogen ze in principe nog tot een uur of 9-10 gewoon geluid maken.
Ik ga er van uit dat het timmeren voor het huis is, en niet als hobby

Maar misschien was het al na 10 uur en dan kan ik me voorstellen dat het vervelend is.

jouw eerste zin snap ik ff niet, tot hoe laat ze lawaai mogen maken is afhankelijk van of ze naar school moeten of werken?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:01

Nee, maar je kunt sowieso niet verwachten van mensen die overdag moeten werken of naar school gaan dat ze overdag kunnen klussen. Dus dat zullen ze dan toch savonds moeten doen.

Zouden ze overdag enkel voor de tv hangen en dan savonds gaan klussen wordt het al anders natuurlijk.
Nog steeds niet dat het je iets aan gaat als buren, maar voor het begrip wat ik op kan brengen maakt het wel uit....

Je mag volgens de wet natuurlijk gewoon tot een bepaalde tijd geluid maken, zeker bij klussen.
Dat het vervelend is voor je kind is begrijpelijk, maar dat wil niet zeggen dat je buren dan maar niet moeten klussen....

Maar het hangt natuurlijk ook helemaal van het tijdstip van klussen af.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:08

TS schrijft toch gewoon dat het na 22.00uur was :?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:12

Sorry, die had ik over het hoofd gezien, alleen het woordje later op de avond had ik gelezen maar niet het tijdstip.....
Ik reageerde overigens ook voor het bericht met de tijd er in en het bericht er na heeft mijn andere berichtje gekruist.

Mijn reactie was alleen maar omdat later op de avond bij iemand misschien ook 9 uur kan zijn.
( Zoals voor mij is 9 uur al laat)

Maar komt ook omdat ik zelf in een soort flat heb gewoond en wij hadden echt zeikers van onderburen die zelfs zeurde over geluid als wij niet eens thuis waren.....
Laatst bijgewerkt door Sky_As op 06-10-25 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:12

Sky_As schreef:

Heb jij kinderen?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:13

Ja zeker, maar ook een hele fijne buurt waar we veel van elkaar kunnen hebben en goed communiceren.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:16

Dan vind ik het raar dat je TS adviseert om niet overal om te zeuren.
Kind ligt te slapen, buren gaan in de kamer ernaast 's avonds timmeren. Da's toch poedersuiker?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:19

Doubtless schreef:
Sky_As schreef:

Heb jij kinderen?

niet de hele wereld draait om kinderen natuurlijk.

Tot 22.00 mag meestal wel.
Zeker als mensen er net in zitten en idd als ze overdag aan het werk/school zijn.
En ja dat is K..
De kinderen die op zondag ochtend om 7 uur rond aan het stampen zijn ook (even hypothetisch niet perse bij ts)
Uiteraard als je merkt dat ze om 8 uur zitten te niksen in de tuin en om 21;50 de juiste tijd vinden om te gaan boren is dat alles behalve netjes.

Maar goed in deze was het na 22 dus alle recht van ts om ze even op de tijd te wijzen

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:21

DuoPenotti schreef:

Dat is altijd een leuke uitspraak als je er zelf niet middenin zit.
Als je er wel middenin zit, en je baby/dreumes/peuter zit huilend beneden omdat er eng hard gebons klinkt op haar kamer, dan draait het voor jou wel even om je kind. En dan is het gewoon heel vervelend als je buren 's avonds aan het timmeren zijn.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:23

Doubtless schreef:
Dan vind ik het raar dat je TS adviseert om niet overal om te zeuren.
Kind ligt te slapen, buren gaan in de kamer ernaast 's avonds timmeren. Da's toch poedersuiker?

Ik vind dat je in een flat gewoon ook wat van elkaar moet verdragen.
Mijn reactie was ook voor dat ze neer had gezet dat het na 10 uur was.
Want dat is natuurlijk niet oke en mag je best wat van zeggen.

Maar voor hetzelfde geld was het pas half 9. Ja, dan ligt de kleine al op bed, maar je kunt niet verwachten dat mensen dan maar nooit klussen omdat het jou door je kind niet uit komt.

De baby dadelijk slaapt 3kwart van de dag, daar kunnen ze meer klussen natuurlijk geen rekening mee houden. ( Dat verwacht ts natuurlijk ook niet he, dus dat is de discussie niet).

Alleen ik weet ook hoe vervelend het is om te wonen in de buurt van mensen die om alles zeuren, dus daar was mijn reactie op bedoeld.
En dan waren wij nooit thuis, toch wisten ze om dingen te zeuren....

Het is allang top dat ts nu communiceert met ze, zij moeten natuurlijk ook nog leren hoe het werkt in op jezelf te wonen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:25

Doubtless schreef:
DuoPenotti schreef:

Als je er wel middenin zit, en je baby/dreumes/peuter zit huilend beneden omdat er eng hard gebons klinkt op haar kamer, dan draait het voor jou wel even om je kind. En dan is het gewoon heel vervelend als je buren 's avonds aan het timmeren zijn.

Dat geloof ik direct :j

Maar dat is ook als die kinderen lopen te denderen als je nog wilt slapen op zondag ochtend.

Dan kun je ook zeggen leuke uitspraak :D

Dat gaat 2 kanten op natuurlijk

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:27

Doubtless schreef:
DuoPenotti schreef:

Maar wanneer zouden ze volgens jou dan moeten klussen?
( Dan snap ik echt wel dat na half 10 savonds niet handig is. Maar mijn zoontje gaat om 7 uur naar bed, ik kan van mijn buren niet Eisen dat ze na 7 uur geen geluid meer maken tijdens een verbouwing)

In mijn ogen is het enige wat je dan kan doen vragen welke dagen/hoe veel ze gaan klussen en de kleine ergens anders onderbrengen of een paar dagen weg gaan tot ze klaar zijn.

En idd, klussen is over het algemeen paar dagen tot paar weken.

Een koter die iedere morgen om 6 uur loopt te huilen of spelen heb je veel langer "last" van.....
Laatst bijgewerkt door Sky_As op 06-10-25 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:27

Sky_As schreef:

Maar voor hetzelfde geld was het pas half 9. Ja, dan ligt de kleine al op bed, maar je kunt niet verwachten dat mensen dan maar nooit klussen omdat het jou door je kind niet uit komt.

Als je er illegaal woont moet je daar misschien niet te hoog op inzetten ;-) Dat je buren maar wat moeten verdragen.

En verder, ik weet niet of je dat niet kunt verwachten. In onze straat wordt regelmatig verbouwd, maar onze buren hebben gelukkig wel het fatsoen om dan 's avonds geen 'herrie klussen' uit te voeren. Ik zou not amused zijn als mijn buren menen dat ze geen rekening hoeven te houden met de kinderen (en volwassenen net zo goed) in de straat.

@DuoPenotti: Uiteraard.
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 06-10-25 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:28

Voor de tijden waarin je meer geluid mag maken kun je kijken in de verordening van de gemeente en/of het huishoudelijk reglement. Meestal is dat van 07:00 tot 22:00 uur.

Daar dient iedereen zich aan te houden, ongeacht wanneer de kinderen slapen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:41

@Doubtless

maar vanaf hoe laat mag dat dan niet meer?
Zeker bij de jongste kinderen dan ligt dat toch tot 7 uur in bed.
Mijn vriend komt vaak genoeg pas om 7 thuis en zal daarin niet de enige in de wereld zijn.
Die zou dan enkel alleen op zaterdag wat mogen doen?
Want als hij om half 8 iets doet houd hij geen rekening met?

Doubtless schreef:
Sky_As schreef:

Als je er illegaal woont moet je daar misschien niet te hoog op inzetten ;-) Dat je buren maar wat moeten verdragen.

En verder, ik weet niet of je dat niet kunt verwachten. In onze straat wordt regelmatig verbouwd, maar onze buren hebben gelukkig wel het fatsoen om dan 's avonds geen 'herrie klussen' uit te voeren. Ik zou not amused zijn als mijn buren menen dat ze geen rekening hoeven te houden met de kinderen (en volwassenen net zo goed) in de straat.

@DuoPenotti: Uiteraard.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:43

DuoPenotti schreef:
@Doubtless

Mijn vriend komt vaak genoeg pas om 7 thuis en zal daarin niet de enige in de wereld zijn.

Het is geen kwestie van mogen. Zoals mavantos al zei, die regels liggen vast. Dat betekent alleen niet dat die regels passend zijn voor de omgeving. Ik zou me rotschamen als ik 's avonds aan het klussen ben, wetende dat mijn buren daardoor met de gebakken peren zitten.
In de situatie die jij schetst zou ik vrij nemen om te klussen en de weekenden benutten.

Als je willens en wetens toch gaat klussen, dan houd je geen rekening met nee. Dan ga je, ondanks dat je weet dat je tot overlast bent, gewoon doen waar jij bij gebaat bent.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:46

Doubtless schreef:
DuoPenotti schreef:
@Doubtless

Het is geen kwestie van mogen. Zoals mavantos al zei, die regels liggen vast. Dat betekent alleen niet dat die regels passend zijn voor de omgeving. Ik zou me rotschamen als ik 's avonds aan het klussen ben, wetende dat mijn buren daardoor met de gebakken peren zitten.
In de situatie die jij schetst zou ik vrij nemen om te klussen en de weekenden benutten.

Nee sorry, dan denk ik dat wij aso's zijn. :j
Rekening houden met prima.
Maar als om half 8 gezien word als overlast bezorgen dan zou het voor ons over zijn met rekening houden.

Daar ga je geen vrij voor nemen.
Dan zou mijn antwoord zijn ga met je kind ergens ver weg vrijstaand wonen. }>

Wat wij dus ook doen, want wij hadden last van k.t kinderen van de buren.
Dus voor ons is het al niet relevant.
Maar zou zo'n antwoord niet waarderen, geef ik toe :)
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 06-10-25 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt