Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cer schreef:Edit, in 2021 lag er blijkbaar ook geen sneeuw hier![]()
https://frank62weer.com/geschiedenis-sn ... nederland/
MarlindeRooz schreef:Waarom kan je absoluut niet met 20 graden op winterbanden rijden dan? Je moet het niet maanden doen maar een paar keer krijg je toch niks van?
Maddy_Paola schreef:DuoPenotti schreef:wat een raar antwoord...
Dan hebben die gewoon eerder een afspraak gemaakt dan jij. Als je dat pas gaat doen als ze sneeuw voorspellen ben je te laat.
Maar je kunt ook al in september een datum plannen voor oktober of november
En niet bij elke garage kun je wachten maar pakken ze de auto er tussen door.
Dus hebben ze vervoer van iemand anders nodig op en neer.
Kan jij raar vinden, maar ik ga niet in september al een afspraak plannen voor oktober of november, terwijl het dan ook gewoon nog 20 graden kan zijn.
Ik kan hier in de omgeving meer dan een maand vooraf al geen afspraak meer maken bij een garage op zaterdag. En ja, de mensen die je er dan ziet zitten zijn pensionados's over het algemeen, het was dus mijn eigen ervaring uit de omgeving hier.
Fijn voor jou dat dat bij jou in de omgeving anders is.
Cer schreef:ja, ik had het in een eerder bericht over waar ik woon, hier, zuidholland..![]()
En daar heeft al best lang geen sneeuw gelegen, als ik het bericht zo lees.

) en ik heb een paard tegenwoordig in eigen beheer waar ik heen moet, dus ik moet echt elke dag de deur uit. Als je kunt kiezen wanneer je naar buiten gaat heb je denk ik helemaal geen kostbare winterbanden nodig, maar in mijn situatie (en die situatie in mijn wijk met al die halfronde bruggetjes
) is het voor nu even de beste optie. Ter illustratie, ze zijn echt niet grappig met sneeuw er op:
Maddy_Paola schreef:DuoPenotti schreef:wat een raar antwoord...
Dan hebben die gewoon eerder een afspraak gemaakt dan jij. Als je dat pas gaat doen als ze sneeuw voorspellen ben je te laat.
Maar je kunt ook al in september een datum plannen voor oktober of november
En niet bij elke garage kun je wachten maar pakken ze de auto er tussen door.
Dus hebben ze vervoer van iemand anders nodig op en neer.
Kan jij raar vinden, maar ik ga niet in september al een afspraak plannen voor oktober of november, terwijl het dan ook gewoon nog 20 graden kan zijn.
Ik kan hier in de omgeving meer dan een maand vooraf al geen afspraak meer maken bij een garage op zaterdag. En ja, de mensen die je er dan ziet zitten zijn pensionados's over het algemeen, het was dus mijn eigen ervaring uit de omgeving hier.
Fijn voor jou dat dat bij jou in de omgeving anders is.

DuoPenotti schreef:ja begreep ik, want dat schreef je er ook bij.
Maar vond het wel grappig eens te kijken hoe dat hier zat.
Elk jaar dat wist ik wel, maar aantal dagen dan weer niet
Rienn schreef:Hoe doe je dat dan met onderhoud of APK van je auto? Daar moet je toch ook een afspraak voor maken bij de garage. Ik bedoel je APK loopt op een bepaalde datum af. Ik neem de gok niet om te laat een afspraak te maken.
Als dat 2 maanden voordat die afloopt moet, dan doe ik dat 2 maanden, desnoods 3 maanden.
Citaat:Geachte fam. ..,
Hierbij herinneren wij u eraan dat de APK van uw voertuig met kenteken ... binnenkort verloopt, namelijk op 03-04-2026 .
We hopen dat dit kleine geheugensteuntje handig is!
Onze planning raakt snel vol, dus we raden u aan om op tijd te bellen om een afspraak te maken. U kunt ons bereiken op 0495
Met vriendelijke groet,
Autobedrijf
Cer schreef:ja, ik had het in een eerder bericht over waar ik woon, hier, zuidholland..![]()
En daar heeft al best lang geen sneeuw gelegen, als ik het bericht zo lees.

prompter schreef:Ik rij 25.000-30.000 kilometer per jaar, heb een essentieel beroep dus kan niet thuis werken (vanochtend nog een dak staan inspecteren dat het zwaar had onder de sneeuw, dat kan niet vanuit huis) en ik heb een paard tegenwoordig in eigen beheer waar ik heen moet, dus ik moet echt elke dag de deur uit. Als je kunt kiezen wanneer je naar buiten gaat heb je denk ik helemaal geen kostbare winterbanden nodig, maar in mijn situatie (en die situatie in mijn wijk met al die halfronde bruggetjes
) is het voor nu even de beste optie. Ter illustratie, ze zijn echt niet grappig met sneeuw er op:
[ Afbeelding ]

Hij staat er lekker mee aan het kantje 

Cer schreef:Ik kon het niet helemaal lezen maar het zijn Vredestein All Weathers met een sneeuwvlok erop.. nou, het zalHij staat er lekker mee aan het kantje
Als iemand mij kan vertellen waar het klavertje voor staat? Google weet het niet![]()
.