Hoeveel uur werken jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 22:11

xoranlover schreef:
Ik ben 36 werk 32 uur maar indien nodig soms 40 uur. Dan ben ik meestal op zaterdag bij mijn vriendin in de trimsalon aan het werk. Verder heb ik 4 katten. Ik wil nog met 1 poes een nestje fokken. Ben lid van een fotoclub en ga graag met de camera op pad. Soms betaalde shoots. Ik maak gepersonaliseerde cadeautjes voor mensen.
Tijdens halloween werk ik dan nog een aantal dagen bij Toverland.

Eigenlijk heb ik t best druk >;)

Daarbij vergeten te zeggen dat mijn vriend 40 uur werkt bij hetzelfde bedrijf. (Op dezelfde afdeling)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 22:13

Midden 30 en ik werk 28 uur per week.
Heb 2 kleine kinderen.

Zolang het financieel niet hoeft zou ik nooit meer willen werken dan dit. Deze balans zorgt er namelijk voor mij voor dat ik elke dag met enorm veel plezier naar kantoor vertrek. Zeer goede prive/werk balans is essentieel voor (mijn) geluk.

Via werkgever een goed pensioenopbouw maar ik leg maandelijks zelf extra in en daarnaast beleg ik ook maandelijks een vast bedrag zodat ik later hopelijk niet in de knel kom.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 22:16

32 uur per week in loondienst
Kinderen, man, paarden, honden, konijnen, slangen, grote tuin, ruim huis en een drukke eigen zaak.
En een van de kinderen in de topsport

Tja ik heb het druk, maar zou het nooit willen ruilen. Heerlijk zo'n dynamisch leven

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 22:20

Ik ben 27, geen kinderen en geen partner. Werk 30 uur per week in loondienst en daarbuiten nog een eigen trainingsstal met 15 paarden. Welke uren ik daar doe wil ik liever niet weten :+ Doorgaans ben ik van 8u 's ochtends tot 22u 's avonds aan het werk.

Doorgaans werk ik op donderdag en zaterdag hele dag in loondienst, daarbuiten 3 dagen in de namiddag waardoor ik in de voormiddag tijd heb voor de paarden thuis.

Heftig genoeg en soms vraag ik me af wat ik aan het doen ben, maar eigenlijk werkt het best wel fijn! Ik zit niet zo graag op mn kont *\o/*

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 22:37

Ik ben 33 en werk net geen 37u/week als Orderpicker in een magazijn, aan m'n 20K stappen kom ik elke dag :+ (hoogste op 1 dag was 40K)

Reistijd naar het werk: 15 min
Werkuren (ploegendienst)
ene week: 6u30 tot 14u13
Andere week: 11u47 tot 19u30

2 paarden op een weide op 20min reistijd van thuis (10min van werk)
2 honden
Woonachtig bij mijn ouders.

Ik kan werk en paarden best goed combineren. Alleen als ik de late heb staat mijn paard vaker stil dan dat die getraind wordt, ik ben namelijk ook met andere klusjes bezig in de wei waardoor er te weinig tijd is om te trainen.
Maar in de week van de vroege kan ik hem wel trainen.

996981

Re: Hoeveel uur werken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 22:56

32 uur. Meestal 3 dagen kantoor 1 thuis.

2 kinderen (4 en 1), groot vrijstaand huis met dito tuin. Vriend eigen baas in de paarden en werkt eigenlijk altijd :+ op dit moment zelf geen paard ivm geen tijd. Wel twee pony’s bij huis voor de kids twee honden een kat en kippen. Ik draai 99% van het huishouden en de dieren. 1 dag in de week hulp in de huishouding. Ouders wonen allebei ver weg (1,5 uur en 6 uur rijden) dus daar geen hulp met de kinderen. Het is aanpoten maar zolang het zo kan prima!

Qua uren kijk ik hoe het loopt als de kids ouder worden. Wellicht ga ik dan meer uren werken (ik hou van m’n werk en bouw graag een goed pensioen) maar wellicht ga ik ook juist minder werken als we meer paarden aan huis krijgen.

Ik zie wel hoe het loopt. Voor nu is dit prima. Al mis ik een eigen paard wel soms. Maar als ik dan denk aan het gemartel in de koude in de winter vind ik het heerlijk als dat niet meer hoeft :D

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 23:09

27 jaar, chronisch ziek, geen kinderen, wel een relatie maar wonen niet samen. Ik werk 4x10. Heb wel twee katten en rijd elke dag 45-90 min paard. Het is taai maar ik wil niet opgeven en zo min mogelijk inleveren aan mijn ziekte voor zo lang dat kan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 23:19

Ik ben 62, 1 paard op vol pension (die ik samen met mijn dochter rijd). Ik werk tussen de 10 en 30 uur met een uitschieter in de drukke tijd naar 40 uur. (Ik ben zzp-er). Ik merk wel dat 20/30 uur per week mij zwaarder valt nu ik ouder word.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 23:24

Ik werk de ene week drie dagen en de andere week vier dagen. Het komt neer op 30 uur per week. Daarnaast denk ik ongeveer 4 dagen per jaar aan nascholingen of overleggen buitenom werktijd en in periodes van krapte biedt ik mezelf extra aan.

Dat laatste vind ik fijn want dan kan ik er zelf voor kiezen nog wat extra te verdienen of extra uren op te bouwen, maar zit ik er niet aan vast. Ik werk een dag per week thuis.

Ik heb wel respect voor mensen die 40 uur werken. Ik denk dat ik dat mentaal en fysiek niet zou kunnen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 23:45

Net 30, nu nog thuis wonend maar vanaf volgende maand een huurwoning, geen paard meer sinds vorig jaar en werk 34 uur in de kinderopvang verdeeld over 4 dagen tussen 7.30-18.00. Wil wel meer werken voor meer geld maar 4 dagen is de max. In de kinderopvang. Ook wel beter voor je lichaam want lichamelijk vind ik het zwaar. Mentaal soms ook. Vrije tijd heb ik nu meer doordat ik geen paard heb, doe 1 keer per week de pony van vriendin en verder probeer ik nu min 3 keer per week te sporten en te genieten dat ik wat meer vrije tijd en rust heb nadat ik geen paard meer heb.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 00:06

Ik ben 48 en werk in principe 20 uur per week. Maar 1x per 4 weken werk ik er 28 ( werk weekend).
Getrouwd, 2 kinderen.
1 hond, 2 katten.
Op de dagen dat ik werk is mijn hond bij de oppas gelukkig vlakbij mijn werk.
Voordat ik thuis ben is het 2 dagen in de week rond 18.30 en 1 pas om 21.30. Daar staat tegenover dat ik later op de dag pas begin ( 12 uur).
Op de dagen dat ik werk kookt mijn man. Hij werkt 40+ als zzp' er in de bouw. En 'savonds en in het weekend werkt hij aan auto's en motoren.

Mijn dochter en ik hebben ieder ons eigen paard. Deze staan samen met het paard van een hele goede vriendin in eigen beheer.
Dus savonds na het eten is het standaard naar stal, enkel op de dag dat ik tot 21.00 werk ga ik niet.

Doordat ik met de ochtend wat later begin kan ik dit prima combineren met het huishouden.
Op mijn vrije dag doe ik samen met mijn moeder boodschappen, eten we samen gezellig, wandelen we met de hondjes

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 00:16

Ben 43, getrouwd en heb een Tinker en een shet.
2 aquariums en een kat. Geen kinderen.
We wonen vrijstaand buitenaf met de paarden aan huis. Daar heb ik een half uurtje werk per dag aan.
Ik doe het huishouden en koken.
Werk in 5 ploegen diensten, 6 dagen werken.
4 vrij, gemiddeld 34 uur in de week.
Ik mag graag fietsen.
We hebben geen hypotheek meer. En leven zuinig. Terwijl dat niet hoeft. We hebben het financieel prima
Laatst bijgewerkt door OleJon op 23-09-25 00:49, in het totaal 1 keer bewerkt

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 00:19

Miss_Mii21 schreef:
Valt mij wel op dat er best wat mensen parttime werken. Zou dat financieel echt niet redden, afgelopen maand 900 euro neergeteld voor m'n paard, hypotheek 1500 euro/maand, auto 450/maand (incl afschrijving, benzine). Moet hier echt minstens 36 uur werken (is bij ons wel fulltime) om alles rond te breien en dan nog steeds flink keuzes maken.... en dan verdien ik marktconform.
Ooit nog eens naar 4x 8 uur zou wel heerlijk zijn, voorlopig geen optie. Wil wel blijven werken, je hebt "later" immers ook nog een boterham nodig.

Ik werk ook gemiddeld 34 uur.
Dat lijkt misschien partime.
Maar dat is voor ploegen volledig.
De ene week werk ik 6 dagen en de andere week maar 3. Dat komt omdat het steeds verspringt.
Minder werken, maar meer verdienen.
Dat is het voordeel van ploegen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 00:39

18 uur per week
2 kinderen, partner
Gezin dus
Koophuis
3 paarden (1 paard, 1 welsh en 1 shet)

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:47

Ik ben 35 en werk 36 uur in 4 dagen, waarvan 1 dag op kantoor. De rest werk ik thuis, waardoor ik in de lunchpauze vaak mn rondje uitmesten al kan doen bij de 2 paarden en pony die aan huis staan.

Mijn vriend werkt 40 uur en gaat binnenkort naar 32 uur in 4 dagen, zodat hij meer tijd heeft om ons huis te verbouwen en op mijn kantoordag op onze 3 honden past.

We hebben het geluk dat we onze woonboerderij op mijn inkomen alleen hebben gekocht en daardoor niet aan gezamenlijke maximale vaste hypotheeklasten zitten. Wel moeten we alles nog aanpakken, maar gelukkig is klussen de hobby van mijn vriend.

Op dit moment is het sparen voor verbouwen en ons huwelijk nog een flinke hap uit ons budget, maar zodra dat allemaal achter de rug is (denk over 1 of 2 jaar), ga ik ook wat minder werken.

We hebben en krijgen geen kinderen, wel komen er nog meer dieren (varkentjes en kippetjes). Ik wil vooral minder werken om nog meer tijd voor alle dieren te hebben. Mijn paarden worden qua training nu rustig opgepakt en in de toekomst wil ik graag meer rijden en met ze op pad.

Ik vind mijn werk leuk en heb ontzettend fijne collega's, maar ik ben geen carrieretijger. Eigenlijk heb ik thuis alles wat mijn hartje begeerd, dus daar wil ik zoveel mogelijk zijn.

Hopen ooit nog een pensionpaardje erbij te krijgen en een B&B/mini-camping te beginnen aan huis om op die manier ook wat te verdienen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:58

Valt mij inderdaad ook op dat veel mensen niet fulltime werken. Heerlijk lijkt me dat, zodra het kan doe ik mee. :Y)

Hier 27 jaar en heb vanaf mijn 15e altijd 40+ uur gewerkt. Maak nu 5 dagen van 8 tot 17. Reistijd 5 minuten. Huurhuis, geen kinderen, geen paard of andere huisdieren. En ja, ik heb die 40 uur zeker financieel nodig. :+

Amado7 schreef:
Wat werken sommige mensen lange dagen! Ik heb er bewondering voor. Wat ik me soms afvraag is (serieuze interesse vraag) hoe je je relatie met je partner zo goed houdt. Ik kan me voorstellen als je dagen van 8-19 hebt en dan ervoor en erna de paarden hebt en dat minstens vijf dagen in de week dat je geen tijd samen meer over hebt om eens een goed gesprek te voeren. Leef je dan niet langs elkaar heen?
Ik werk met mijn vriend, dus in principe zie ik die genoeg. :+ Wel alsnog lastig soms want daardoor doen we vaak in onze vrije tijd veel dingen met anderen maar niet echt met elkaar 'want elkaar de hele dag al gezien'. (In het begin vooral, nu gaat dat veel beter)

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:06

Amado7 schreef:
Wat werken sommige mensen lange dagen! Ik heb er bewondering voor. Wat ik me soms afvraag is (serieuze interesse vraag) hoe je je relatie met je partner zo goed houdt. Ik kan me voorstellen als je dagen van 8-19 hebt en dan ervoor en erna de paarden hebt en dat minstens vijf dagen in de week dat je geen tijd samen meer over hebt om eens een goed gesprek te voeren. Leef je dan niet langs elkaar heen?

Ik denk dat het per persoon heel erg verschilt, maar bij mij is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Je hoeft dus niet veel samen te zien, maar als je samen bent is het wel fijn als je dan écht samen bent zonder andere afleidingen. Mijn vriend werkt ook heel erg veel, dus als we samen zijn, wordt de rest even geblokkeerd. Ik heb in het verleden wel gemerkt dat zoiets een stuk moeilijk is als de ander niet in een vergelijkbaar ritme zit, of als diegene geen begrip kan opbrengen voor de manier waarop je werkt/leeft. Dus begrip is hierbij wel echt heel erg belangrijk.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:29

Begin 30, 38 uur, maar vul ik in met 3 weken 40 uur en 1 week 32 uur.
Koophuis, partner en 2 paarden.
Paarden op volpension.
Alle dagen op kantoor, kan wel thuis werken maar vind ik zelf onprettig. Reistijd 40-60 minuten.
Partner werkt 40 + uur. Huishouden delen we.
Financieel soms lastig, maar dat komt door veel te veel ideeën en wensen.

Ik zie ook echt niet hoe ik dit zou moeten combineren met nog een kind of kinderen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:30

Mijn man en ik werken beide samen vanuit huis dus we zitten zo'n 24u per dag samen. _O-
Hij gaat ook nog vaak mee naar de paarden. :D In de weekenden zien we elkaar minder. :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:33

Ik zie bij mensen met een partner dat ze minder werken. Heel begrijpelijk, ik ben alleenstaand en met alle stijgende kosten moet ik wel 40 uur werken. Huur is €733. Ik heb net mijn vaste contract dus over een half jaar maar eens kijken of ik op vrijdag 2 uur eerder weg kan. Dan kost het mij 1 dag per maand salaris, dat moet wel uitkunnen. Ik werk 40 uur op kantoor en kan niet thuiswerken. Reistijd is 25 min. Wat eerder weekend zou fijn zijn.

Ik heb trouwens geen paard.

Bathena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:34

Ik ben begin 30 en ik werk 40 uur en heb ook nog een reistijd van 2 uur per dag. Wegens pauzes ben ik zo'n 9 uur op het werk dus ik ben alleen voor het werk al 11u per dag van huis. Daarnaast ook nog een eigen paard waar ik ook nog +- 5x per week naartoe ga. Gelukkig staat hij op een super plekje bij mensen aan huis dus hoef ik mij geen zorgen te maken als ik moet overwerken bijvoorbeeld. Alles wordt geregeld.

Daarnaast geen relatie en ik huur een appartement :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:44

Bellatrix schreef:
Ik zie bij mensen met een partner dat ze minder werken. Heel begrijpelijk, ik ben alleenstaand en met alle stijgende kosten moet ik wel 40 uur werken. Huur is €733. Ik heb net mijn vaste contract dus over een half jaar maar eens kijken of ik op vrijdag 2 uur eerder weg kan. Dan kost het mij 1 dag per maand salaris, dat moet wel uitkunnen. Ik werk 40 uur op kantoor en kan niet thuiswerken. Reistijd is 25 min. Wat eerder weekend zou fijn zijn.

Ik heb trouwens geen paard.

Ik zou dat eerst eens vragen in de vorm van alternatieve salaris verhoging :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:46

Hoe bedoel je dat?
Hetzelfde salaris voor 2 uur minder werken bedoel je?

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:53

Ik ben 26 en werk 28 uur per week, onregelmatig. Gemiddeld ene week 3 dagen, andere week 4 dagen maar omdat we werken met diensten van verschillende lengtes wisselt het nog wel eens wat. Reistijd 5 minuten. Ik werk wel op de meest barbaarse tijden, ene dag moet ik om 05:00 beginnen en ben ik 13:00/14:00 klaar, andere dag om 16:30 en ben ik om 00:30 klaar. 1 pony, 2 katten, huur appartement.

Ik heb altijd 36 uur gewerkt maar omdat ik merkte dat ik overspannen aan het raken was ben ik teruggegaan naar 28. Dit kost me zo'n 300/400 euro in de maand maar geeft me heel veel rust. Planning is wel om weer terug te gaan naar 36 zodra ik klaar ben met therapie.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:54

Ja! Heel vaak willen bedrijven moeilijk opslag geven omdat dit voor hun driedubbele kosten meebrengt (jij krijgt 50, zij betalen 150 zeg maar).
Vaak kan je wel onderhandelen dat er niets veranderd (zeker bij een bediendecontract / vast maandloon zeg maar) maar dat je 2 uurtjes per week minder gaat werken. Zij gaan er vanuit dat hetzelfde werk alsnog wel gedaan wordt (wat stiekem ook wel zo is) en het kost hun niet extra.