Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Percy schreef:Veel plezier daar, ik heb hier overigens niemand met modder zien gooien.
Trouwens, ik help en ondersteuning ook mensen en dan niet met geld maar met tijd. Is dat minder waard?
Percy schreef:Veel plezier daar, ik heb hier overigens niemand met modder zien gooien.
Trouwens, ik help en ondersteuning ook mensen en dan niet met geld maar met tijd. Is dat minder waard?
MarlindeRooz schreef:Percy schreef:Veel plezier daar, ik heb hier overigens niemand met modder zien gooien.
Nee je moet rijk worden door andere mensen uit te buiten. En daarna moet je dat geld geven aan arme mensen.
Je snapt er echt niks van.
denisesilver schreef:Ik ben niet zo van de diamanten an sich. Van mij mag het ook best glas zijn. Maar ik vind het echt dé uitkomst om uitbuiting en sociale conflicten tegen te gaan, in landen waar mijnbouw voor diamanten nog leeft. Het worden niet voor niets 'bloeddiamanten' genoemd. Efficiënter voor het milieu, en het zijn zuiverdere diamanten dan de gemijnde variant.
MarlindeRooz schreef:Percy schreef:Veel plezier daar, ik heb hier overigens niemand met modder zien gooien.
Nee je moet rijk worden door andere mensen uit te buiten. En daarna moet je dat geld geven aan arme mensen.
Je snapt er echt niks van.
anjali schreef:Dames,voor verdere informatie over dit mode-item ben ik maar naar Viva Forum overgestapt. Daar wordt er tenminste to the (diamond)-point over gepraat zonder de mede- forumgebruikers met modder te bekogelen. Inmiddels schijnt de tweede lichting die vanmiddag was binnengekomen ook al weer uitverkocht te zijn, en worden ze op Marktplaats tussen de 100 en 150 euro aangeboden!
janderegelaa schreef:denisesilver schreef:Ik ben niet zo van de diamanten an sich. Van mij mag het ook best glas zijn. Maar ik vind het echt dé uitkomst om uitbuiting en sociale conflicten tegen te gaan, in landen waar mijnbouw voor diamanten nog leeft. Het worden niet voor niets 'bloeddiamanten' genoemd. Efficiënter voor het milieu, en het zijn zuiverdere diamanten dan de gemijnde variant.
Niet iedere diamant is een bloeddiamant. Bloeddiamanten komen uit oorlogsgebieden en worden gebruikt om die te financieren. Deze diamanten zijn niet gecertificeerd, de diamant die je koopt in de winkel is geen bloeddiamant.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kimberley-Proces
janderegelaa schreef:denisesilver schreef:Ik ben niet zo van de diamanten an sich. Van mij mag het ook best glas zijn. Maar ik vind het echt dé uitkomst om uitbuiting en sociale conflicten tegen te gaan, in landen waar mijnbouw voor diamanten nog leeft. Het worden niet voor niets 'bloeddiamanten' genoemd. Efficiënter voor het milieu, en het zijn zuiverdere diamanten dan de gemijnde variant.
Niet iedere diamant is een bloeddiamant. Bloeddiamanten komen uit oorlogsgebieden en worden gebruikt om die te financieren. Deze diamanten zijn niet gecertificeerd, de diamant die je koopt in de winkel is geen bloeddiamant.
Citaat:Het Kimberley Proces garandeert echter alleen conflictdiamanten, omdat het programma geen rekening houdt met mensenrechtenschendingen buiten conflicten, zoals kinderarbeid of belastingontduiking. Amnesty International roept regeringen en diamantbedrijven op om strengere regels in te voeren rondom de herkomst en het keten van diamanten. Uit een onderzoek van Amnesty International blijkt dat grote diamantairs in de Centraal-Afrikaanse Republiek (CAR) diamanten blijven kopen zonder grondig te controleren of ze zijn gebruikt om gewapende rebellengroepen te financieren.
rien10 schreef:Wat jij wilt. Veel plezier.
Modder maakt diamanten overigens. Duurt wel ff hoor.