Wat was je grootste miskoop?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: Wat was je grootste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 16:35

Iemand zin om zijn slowcooker te verpatsen?

Ik wil er al tijden 1 (wel van redelijk formaat) :o

Ideaal als je in regio (oost-)groningen woont dan kom ik hem halen :D

Leen27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 16:47

Wat een leuk topic. Eerst dacht ik nog ' valt bij mij nog mee' maar eigenlijk best wel wat miskopen:

- de meest emotioneel pijnlijke
Een paard dat ziek was. Uiteindelijk moeten laten inslapen zodat het dier niet meer zou lijden. De vorige eigenaar heeft echt verschrikkelijk gedaan.

- meest onder druk door verkoper
Hypnose, een virtuele maagring
Dit hielp niet en je moest zoveel doen dat het meer een dieet was (met een gokfbal spelen dat de grote maag moest voorstellen, half uur per dag meer bewegen, glas water drinken voor je eten, bestek neerleggen tussen elke hap, eten van klein bordje,...)

- Als je betaald voor kwaliteit, dan heb je ook iets
Een boxspring die best veel kostte. Wat miste ik mij Ikea matras met simpele lattenbodem

- meest recente
Een elektrische kruiwagen
Zou geschikt zijn voor oneffen ondergrond. ( volgens filmpje zou door modder, putten etc kunnen), nope. Wil brak letterlijk af na een half uurtje. Verkoper reageert niet op onze klacht.

Nu stop ik voor ik depressief wordt :+

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 16:50

Tijdens het lezen van dit topic dacht ik: ik heb helemaal geen miskopen. Ik bedenk me altijd voor ik iets duurs koop of en hoe vaak ik het ga gebruiken en of ik er wel ruimte voor heb in huis. :o

Mijn man daarintegen is dol op Temu, Ali en dat soort winkels en koopt regelmatig prullaria waar ik het nut niet van inzie.

Ben ik nu een Deugkneus?

En toen las ik de post van Mischa. Oh ja. De bank... Bij de bekende winkel die hier in het topic al werd geopperd me ook laten verleiden voor een relaxbank. Er alleen niet bijgezegd dat het maar tot 100 kg kan. (Mijn man weegt meer.) En hij was wit. WIT! Met twee katten e twee onhandige mensen. Maar de meneer van de winkel zei dat het speciale stof was en dat je het met speciaal water zo schoon kreeg. Je moest het niet met gewoon kraanwater doen. Bovendien kregen we heel veel korting, want showmodel. Binnen niet al te lange tijd deed het relax gedeelte van mijn man het niet meer en al heel snel zaten er vlekken in die zelfs met het speciale water er niet meer uitgingen. Maar showmodel, dus geen garantie. -O-

Toch een paar jaar op een kapotte bank met vlekken gezeten want ja, geld was op. Toen naar een andere winkel waar we heel goed werden geholpen. Er werd meteen verteld dat mijn man waarschijnlijk te zwaar was voor een relaxbank (werd wel heel voorzichtig en vriendelijk gezegd) Dus kozen we voor twee aparte stoelen. Kleur donker bruin want no way dat ik nog vlekken wilde zien! We kochten er 7 jaar garantie bij waarbij er gratis opgevuld en schoongemaakt werd als jij dat nodig vond en kregen er een inpregneer en schoonmaakset bij. Kosten iets van €5000!!

Al snel kwamen er vlekken die ik idd makkelijk schoon kon maken met het schoonmaakmiddel. Maar na een jaar ging dat wat minder makkelijk en ook de plank waar Mischa het over had komt me bekend voor. Wij bellen naar het schoonmaak en opvulbedrijf: Ja nee, wij verwijderen alleen verse vlekken en pas na beoordeling door een expert. Geen vlekken die al even ingetrokken zijn. Hmmm dat was niet wat de verkoop meneer had verteld... Na een hele discussie trokken wij aan het kortste eind en hadden een bank met vlekken en zeven jaar garantie voor de kat zn viool voor €5000!!

Dus Mischa, troost je met de gedachten dat het nog erger kan. :(:)

Nu maar een Ikeabank van €550. Is niet zo erg als die er na een jaar niet meer uitziet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 16:53

Ik bedenk me ook altijd wel over dingen die ik aankoop (grotendeels, want ik ben ook heel goed in impulsieve aankopen doen hahaha), maar dan kan het alsnog een teleurstelling/miskoop blijken achteraf natuurlijk.

Ik heb bv ook geld weggegooid aan een opleiding een aantal jaren terug, van 2000+ euro, omdat die gewoon niet bleek te zijn wat ik verwacht had (en nog wat andere dingen op dat moment wat niet lekker liepen) ondanks dat ik vooraf webinars heb ingezien met meer informatie en en en... Dus dat was een zeer weloverwogen keus toen, maar bleek achteraf gezien dus toch een miskoop te zijn geweest bijvoorbeeld.

Ik kan daarentegen juist met sommige (goedkope) prullaria ontzettend blij zijn en daar ook gerust jarenlang plezier van hebben, dus voor mij zijn dat soort dingen ook niet per definitie nutteloos of een miskoop gevoelig product zeg maar.

Maar is lastig, want soms kun je vooraf nog zo goed nadenken over iets, maar is de realiteit uiteindelijk als je iets eenmaal hebt anders; dingen gaan kapot, slechte kwaliteit, verwachtingen worden niet gehaald etc etc. Heb dit ook wel in enige mate met keukenhulpjes e.d. Daar wil ik ook nog wel eens graag wat van kopen en testen, en soms blijkt iets dan ook helemaal niet handig te zijn voor mij. Anderzijds wel ook vaker dingen gekocht die uiteindelijk super waren en me ontzettend hielpen en dus meerwaarde hadden. Kom je soms alleen achter door iets te kopen en gebruiken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 17:29

Hier vooral een geneeskrachtige/bruikbare planten cursus van 1000 euro waarbij bleek dat mevrouw eigenlijk alleen maar haar eigen (dure) boek voor las >;)

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 17:43

Azmay schreef:
Hier vooral een geneeskrachtige/bruikbare planten cursus van 1000 euro waarbij bleek dat mevrouw eigenlijk alleen maar haar eigen (dure) boek voor las >;)

:') :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 17:55

Azmay schreef:

Omggg.

Mag ik in pb weten wie en waar? want ik wil in de toekomst ook nog een kruiden opleiding doen - het is uiteindelijk bedoeld om in te zetten bij hond/kat, maar ik zal waarschijnlijk deels een humane bijscholing willen doen ook. Hoop nu heel hard dat het niet die vrouw is waar ik een opleiding van op het oog heb :')

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 18:10

Een topic naar mijn hart!
Lijkt een beetje op het ‘praat me hier vanaf’ topic :D

Mijn miskopen waren:
-Een elektrische bakfiets. Die bleek achteraf gezien niet goed op te laden dus ik trapte me een slag in de ronde getrapt. Daar was de lol snel af.
-De menkar voor de pony. Pony durfde het tuig niet eens zonder stress aan. En ik met 0,0 men ervaring, dat was geen goede combi.
Dit waren wel de duurste miskopen.
Ik verkoop dingen meestal ook wel snel als het niet blijkt te werken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 18:42

Broodbakmachine. En een snijmachine van Tupperware die je handmatig moest bedienen. De broodbakmachine zou ik vaker gebruiken als de broodbakmixen uit de supermarkt suikervrij waren. Helaas is dat meestal niet zo. En de fietskar voor de hond. Gekocht, als pup ging ze er nog braaf in. Maar nu doet ze zo wild dat ie omkiept als je hem achter de fiets hangt. Levensgevaarlijk.

En onze laatste "miskoop" was onze eerste Haflinger. Helaas nog geen jaar bij ons mogen hebben. Heb er desondanks geen spijt van.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 18:47

Wat fijn om te horen dat mijn miskoop nog wel mensen aan het lachen brengt. Dat is toch ook een hoop waard (2000 euro!)

c_alsemgeest schreef:
Was de bank van seats en sofa's? :P

Toen we op zoeken waren naar een bank hadden we ons goed ingelezen en waren we zo wijs om niet naar Seats en Sofa’s te gaan… omdat we geen zin hadden om bedrogen uit te komen… :')

fohadie schreef:
…”qoute even ingekort”
Na een hele discussie trokken wij aan het kortste eind en hadden een bank met vlekken en zeven jaar garantie voor de kat zn viool voor €5000!!

Dus Mischa, troost je met de gedachten dat het nog erger kan. :(:)

Nu maar een Ikeabank van €550. Is niet zo erg als die er na een jaar niet meer uitziet.

Ooh wauw dit klinkt nog zoveel frustrerender zijn mijn bank-avontuur!
Ik voel je pijn :knuffel:
Dankje voor het delen van jouw leed. Inderdaad een reality-check -O- het kan altijd erger.

Op verzoek voeg ik foto’s bij van de bank. *waarschuwing* Het geeft wel een beetje datingprofiel-foto / realiteit weer. Op de foto lijkt het nog best prima, tot je erop gaat zitten… :')
Ik heb geen foto van de bank in de showroom ter vergelijking, dat helpt ook niet denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 18:49

Foaly schreef:
Niet echt een aankoop, maar mn haar pastel lila laten verven. 300 euro, 4 uur in de stoel gezeten, zag er prachtig uit en na drie keer wassen was de kleur eruit en was mn haar alleen nog maar wit van de bleek _O-

Daarom doe ik t altijd zelf... Even een aantal fotos van verschillende varianten, let niet op mijn hoofd O:) alleen op t haar. Dit blijft 2-3 weken prima (van wauwie knalkleur naar prima pastel) en dan weer een nieuwe laag verf erop!

Afbeelding

Afbeelding

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 18:58

pluisje88 schreef:
De equest saddle clip met levenslang app toegang. Ik gebruik hem nooit…

Als je hem kwijt wil, hoor ik het graag :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 19:49

M’n kunstacademie diploma, 2 maanden voor m’n afstuderen kreeg ik een fietsongeluk en liep ik een zware hersenschudding op, met als gevolg dat ik gewoon echt niet meer zo creatief ben als voorheen. En ik kan heel slecht prikkels verwerken.

Overigens wel met m’n hakken over de sloot m’n diploma behaald. Maar heb niet bepaald het glorieuze illustrator leven als dat ik in gedachten had :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 19:54

Zo'n veel te dure woodwick geurkaars :')
Ik vind de geur veel te heftig, en als' ie brandt vind ik de vlam te groot, onrustig en dat geknetter word ik helemaal gek van :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 20:11

Een cd van Simon and Garfunkel.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 20:21

Mischa schreef:
Hee eindelijk een topic waar ik mn frustratie kwijt kan!

Een elektrische "relax" bank van € 2000(!), ja, echt waar, tweeduizend euro!!
Samengesteld in de showroom, precies het model, stofje, stiknaden, kleuren naar ons zin, èn met een dubbele elektrische zitting. Kost wat, maar dan heb je ook iets helemaal naar wens, toch? Toch?!
>;)
Nou... deze bank is helemaal niet gemaakt om te relaxen, eigenlijk niet eens om op te zitten! Door de andere stof die we kozen dan het showmodel had, is de bank totaal anders van vorm, geen mooie strakke vormen maar heel bol wat de bank meteen een suffe uitstraling geeft, en het hoofdeel daardoor tegen je hoofd aanduwt als je "normaal" op de bank wil zitten, waardoor je rug geen steun heeft en je nek en hoofd naar voren drukt. Wanneer de bank uitklapt is er eigenlijk geen enkele stand waarbij je überhaupt kan zitten met je benen omhoog, maar wordt het direct een lig uitvoering. Maar dan kun je tenminste wel lekker liggen op de bank toch?! Nee! De uitklap waar je benen op liggen is een houten plaat! Waar de rest van de bank teveel vulling lijkt te hebben, heeft dit gedeelte niks aan vulling of iets wat het enigszins comfortabel zou kunnen maken. Het woord bingewatchen kennen we hier niet, want binnen 1 aflevering van een gemiddelde serie zijn je kuiten afgestorven of je kiest ervoor om in zit stand te blijven en je nek en rug voelen nooit meer verbonden aan elkaar.
Oja, als je denkt dat horizontaal liggen op de bank nog een optie zou zijn, mis! De zitting is zo stijf dat je zonder het zitvlees van je bibs het wel uit je hoofd laat om plat op je rug of op je zij te gaan liggen want er is niks wat meegeeft, dus je ligt heerlijk als een plank op de naden van de zittingen. Nek en rugklachten gegarandeerd als je dat toch even een uurtje uitgeprobeerd heb!
Had ik al genoemd dat de bank 2000 euro kostte?!?! |o

Pfoeh dat lucht op.
Oja, reactie van de winkel: "je moet de bank eerst inzitten en dan vormt ie naar je en wordt het vanzelf comfortabeler".

Dit vraagt om een foto :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 20:23

Die staat er al. :P
Ff terug kijken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 20:28

miicchhellee schreef:
pluisje88 schreef:
De equest saddle clip met levenslang app toegang. Ik gebruik hem nooit…

Als je hem kwijt wil, hoor ik het graag :')

Eigenlijk moeten we een 'foute aankopen-ruil markt' maken :+

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 20:47

Ik heb er nog 1, een regendouche van 40x40 cm in het plafond.
Het voelt als verzuipen als je eronder staat.

Aankoop van mijn man die er wel happy mee is overigens.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 20:54

Rijlaarzen

Ben er zelfs 2x ingetrapt

Eerst dure DeNiro’s die niet pasten

Daarna Celeris op maat. Die na 3x niet meer pasten en ook kapot gingen.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 21:02

Ohjeej, ik heb ook zo vaak miskopen :')

Ik heb een betta sorority aquarium, dus vrouwen bettas bij elkaar. Groepje dat ik nu heb is maar klein, zijn een aantal poosje terug van gestorven en nu heb ik laatst op de betta show drie nieuwe vrouwtjes gekocht. SURPRISE, ze kunnen alle drie niet samen :') Risico's van betta's, maar wel 32 euro weggegooid. Toevallig zijn ze vandaag verkocht, heb voor alle drie 25 euro gekregen, dus scheelt weer.

Planten, zooveeel planten die het gewoon echt niet willen doen bij mij, heb een aantal die het perfect doen, en ook zoveel waar ik niet mee om kan gaan :') Zelfs de klimop die bekend staan niet dood te krijgen, gaan bij mij dood...

Een wereld games, speel ik ze een half uur en vindt ik het eigenlijk niet leuk.. Gelukkig dan wel vaak weer via Steam waardoor ik mijn geld terug kan krijgen als ik minder dan twee uur heb gespeeld. Maar ook veel spellen waarbij ik mijn geld niet terug kan krijgen, bijvoorbeeld G2A, of mijn oude obsessie WoW... Of ingame items die ik letterlijk niet nodig ben en puur cosmetic is :')

Oh en ik heb al vast items voor mijn nieuwe paard gekocht, die ik nog niet heb en waarschijnlijk pas volgend jaar komt en waarvan ik geen idee heb of ze gaan passen _O- Pad, hoofdstel, bit.. Wel weer goedkoop gekocht via MP en Vinted, dus was ook niet duur mocht het wel weer weggegooid geld zijn :')

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 21:08

Oh oh helemaal vergeten, mijn nieuwe matrassen! Na 2 matrassen van Beter Bed die kuilen kregen en gewoon niet lekker lagen, besloten we (naja voornamelijk ik) dat het tijd was om echt te investeren in een goed matras. Ik lag al iets meer dan 1 jaar niet lekker dus helemaal klaar mee. Naar een andere (luxere) beddenwinkel geweest en gingen daar proefliggen etc.
Ik vond het matras van mijn dromen, hij lag zo lekker in de winkel.
Vroegen naar de prijs... +/- 3000 voor 2 matrassen :+
We gingen er over na denken maar dat matras bleef in mijn hoofd spoken en toen zijn we er na de 2e afspraak voor gegaan omdat ik echt dacht dat dit matras al mijn problemen zou oplossen O:)
1/1,5 maand moeten wachten maar daar was die dan!
Hmm, voelde toch wat harder dan verwacht. Maar goed, is gewoon even wennen.
We zijn nu 3 maanden verder en ik heb uit wanhopigheid een topper gekocht voor op mijn 1800 euro matras omdat ik zo verschrikkelijk lig :o
Deze aankoop doet nog wel even pijn... net zoals het matras..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 21:39

c_alsemgeest schreef:

Iemand een HBO diploma ruilen voor een geurkaars? :') _O-

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 21:57

Warboel schreef:
c_alsemgeest schreef:

Iemand een HBO diploma ruilen voor een geurkaars? :') _O-

:')
Heerlijk dit

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 22:18

eerst even een tip voor Mischa: ga terug naar de winkel waar je je bank hebt gekocht en probeer nog eens hoe die zit. Als het echt een groot verschil is, ook in het relax gedeelte, heb je reden om te klagen. Je hebt 2 jaar fabrieksgarantie, maak er gebruik van. Het zou best kunnen dat ze een andere vulling in jouw bank hebben gestopt dan in de showroom, je hebt dan het recht om hem te laten ruilen of een andere te kiezen.

Is er iemand geïnteresseerd in 1x gebruikte professionele kunstschaatsen? Het vroor en iedereen moest gaan schaatsen, ik dus ook. Maar alle schaatsen waren uitverkocht, het enige wat de winkel nog had in mijn maat waren schaatsen van 400 euro. Maar ik moest en zou gaan schaatsen, dus toch gekocht. Op het ijs, al schaatsende, zie ik dat mijn veter los hangt. Ik stop om de veter te strikken, verlies terwijl ik stilsta mijn evenwicht en val op mijn pols. Ik raak niet meer overeind en ook niemand die voorbij schaatst stopt om te helpen, dus ik blijf maar op het ijs zitten tot de vriend waar ik mee ging schaatsen me gevonden heeft. Samen naar de kliniek waar de wachtkamer overvol zat. Mijn pols was gebroken en ik heb nooit meer geschaatst. Een diploma heb ik maar ik wil wel ruilen voor de keukenrobot ;-)