Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Iamready schreef:Kabayo schreef:Ik zou eerder een contactverbod aanvragen dan een DNA test..
Verder wil ik je een dikke knuffel geven en veel wijsheid. Je doet je best
Dat is zeker iets om te overwegen.
Maar ja, dan blijft hij alsnog bezig dmv z'n zus, nichtje, vriendje en diens moeder...
Dank je wel!
zorro schreef:Ik heb uiteindelijk alleen de berichten van de TS gelezen. De ellende is dus eigenlijk pas echt begonnen toen jij en je dochter besloten dat jullie geld willen zien. Blijkbaar is erkenning en geld krijgen heel belangrijk voor jullie, maar als je het op de weegschaal zet met de ellende die nu aan de gang is mag ik hopen dat het ook weer niet zo belangrijk is.. Het zou heel simpel kunnen zijn: laat dat geld en die erkenning lekker zitten, en laat ze lekker in hun sop gaar koken. Geen boe of bah meer zeggen. Ze wonen toch in het buitenland? Nou laat ze daar lekker. Ze stoppen vanzelf..
Petpa schreef:Iamready schreef:Maar als we niks doen blijft dit aan de gang, de complete familie vormt een front tegen mijn dochter (en dát vind ik kwalijk, pakken ze mij lig ik daar niet wakker van maar dochter heeft hier totaal geen schuld in), als we doorzetten hebben we weer andere problemen om op te lossen.
Is dit niet de wereld op z'n kop?
Jij bent degene die een juridische actie mbt DNA + alimentatie opgestart heeft.
Actie stopzetten + alle contacten met die familie stopzetten en er zijn geen problemen meer.
BeFunny schreef:@TS. Je gaat me niet aardig vinden maar.
Jij hebt de vader van je dochter buiten gesloten toen je besloot het alleen te doen omdat hij een crimineel verleden had en is hij met je mee gegaan in het niet erkennen.
Je wilde het alleen doen maar op momenten dat het zwaar werd of het jou goed uit kwam heb je hem toegelaten en contact gezocht.
Ik begrijp wel dat hij er niet op zit te wachten dan. Maar er waren momenten dat het hem wel uitkwam en toen heb je hem te dichtbij laten komen.
Maar nu is het anders want je dochter heeft contact gezocht en wil erkenning en een DNA onderzoek. En dat kan dus wel wat bij A losgemaakt hebben. Hij heeft toen jou keuze gerespecteerd en heeft zich afzijdig gehouden. Maar jou dochter heeft een eigen wil en dit heb je ook zelf veroorzaakt. Als je besluit het zelf te doen en dat de vader zijn dochter niet mag erkennen. Moet je het ook alleen doen en zeg je tegen dochter "vader is er niet" De rede dat jij hebt gekozen om de vader in beeld te houden is niet omdat je vond dat hij rechten had. Want dan had je hem wel meer betrokken en hem wel zijn dochter laten erkennen. De rede dat je hem niet volledig buiten hebt gesloten is omdat je nog op hem terug wilde vallen.
En er is een situatie ontstaan waarbij jij en je ex oorlog hebben. En die oorlog ben je eigenlijk al gestart toen je hem buiten sloot maar je hebt die wond weer open getrokken door een advocaat op A af te sturen... Even terug naar het Begin jij wilde het alleen doen. Waarom wil je dan nu geld zien??
Jou dochter wil haar vader nu in haar leven. En daar kun je niks meer aan veranderen. Je kunt het tegenhouden voorlopig door het te verbieden, maar gaat dat het er gezelliger op maken? Over 3 jaar kun je niks meer verbieden.
Nogmaals de tip, zoek professionele hulp. Ik lees nu dat A een volwassen gesprek wil. Ga dat gesprek aan met een mediator erbij.
Jij verteld het verhaal vanuit jou perspectief. Maar heel eerlijk ik denk dat A wel eens heel veel verdriet heeft moeten verdragen en dit gedaan heeft omdat hij in die tijd niet stabiel was en daardoor jou je zin heeft gegeven. Maar je hebt hem weer betrokken en dan zag hij zijn dochter in een instelling.
Ik kan me ergens voorstellen dat hij een eigen beeld heeft gecreëerd want hij werd toegelaten, dan weer geblokkeerd, dan weer toegelaten en weer buiten gesloten enz.
Maar het is nu anders. Jou dochter heeft zelf contact gezocht en hij gelooft nu dat hij de vader is en je dochter heeft kennelijk e.a aan die familie los gelaten waardoor ze ertegen aan bemoeien. Dat A zich nu niet zomaar meer aan de kant laat zetten dat begrijp ik wel.
Iamready schreef:Befunny: nogmaals beter lezen!!
Mars: idem!
Mijn dochter heeft 4 jaar geleden contact gezocht, géén reactie gekregen!
Vader heeft achter mijn rug om contact gezocht toen dochter in G.I zat, NIET OP MIJN VERZOEK EN NIET OP VRAAG VAN,DOCHTER!
Wel om te "bewijzen" hoe goed hij is, hoe goed hij het voor elkaar heeft en vooral om mij in zwart licht te zetten want oh oh, welke moeder stopt haar kind in een G.I.
Ik heb NOOIT contact gezocht op momenten dat het moeilijk was,JUIST NIET omdat ik geen indruk wilde wekken dat ik hem nodig heb in welke situatie dan ook.
Zijn dochter, die heeft hem nodig!
En hoezo mailt hij van de week naar de advocaat dat zij absoluut NIET zijn dochter is, en stuurt hij vandaag naar mij of we er over kunnen praten?
En nogmaals: ik.heb.vader.niet.buitengesloten!
Wij, want hij was er vóór de geboorte ookbij betrokken, hebben OVERLEGD WAT VERSTANDIG WAS MET NAAM EN ERKENNING.
Hij was hier bij, hij heeft hiermee ingestemd!
Hij had toen ook kunnen zeggen dat hij dat niet wilde...
Dieuwke_ schreef:Heeft je dochter hem nodig of heeft ze een vaderfiguur nodig?
Iamready schreef:En hoezo mailt hij van de week naar de advocaat dat zij absoluut NIET zijn dochter is, en stuurt hij vandaag naar mij of we er over kunnen praten?
Iamready schreef:zorro schreef:Ik heb uiteindelijk alleen de berichten van de TS gelezen. De ellende is dus eigenlijk pas echt begonnen toen jij en je dochter besloten dat jullie geld willen zien. Blijkbaar is erkenning en geld krijgen heel belangrijk voor jullie, maar als je het op de weegschaal zet met de ellende die nu aan de gang is mag ik hopen dat het ook weer niet zo belangrijk is.. Het zou heel simpel kunnen zijn: laat dat geld en die erkenning lekker zitten, en laat ze lekker in hun sop gaar koken. Geen boe of bah meer zeggen. Ze wonen toch in het buitenland? Nou laat ze daar lekker. Ze stoppen vanzelf..
Het escaleerde al voordat ik hiermee ben begonnen, namelijk toen meneer met hele nare berichten dochter blokkeerde maar wel de deur van vrouw, zus, vriendje en diens moeder openheid om via hun z'n gal te spuien waardoor mijn dochter tussen 2 vuren zit.
As we speak word ik gebeld door een onbekend buitelands nummer gevolgd door een app of we niet als volwassenen kunnen praten...
Dat heb ik vele malen eerder al gewild, 1x gelukt omdat meneer anders niet op bezoek mocht in de G.I maar voordat we dat gesprek hadden weigerde meneer pertinent met mij te praten en na dat gesprek als ik wilde overleggen over de verdere contactmomenten werd ik ook geblokkeerd.