Het gevecht van een alleenstaande moeder (schaduwaccount)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diddykong

Re: Het gevecht van een alleenstaande moeder (schaduwaccount)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 23:14

De dochter van TS is 15. Over 3 jaar is ze volwassen. Deze man blijft haar vader en ook al lijkt het een lamzak, hij zal altijd onderdeel van haar leven uitmaken. Tenzij ze zelf het contact helemaal af gaat houden. Wat zeker kan en ons allemaal misschien beter lijkt op basis van het verhaal van TS, maar wat voor de verwerking en je identiteit echt niet hoeft te zijn.
Ik kan wel met enige zekerheid zeggen dat deze man echt niet zomaar gezag gaat krijgen. Daarvoor is hij de afgelopen 15 jaar veel te weinig betrokken geweest. TS hoeft dus niet perse bang te zijn dat hij van alles kan eisen bijv, of dat hij moet tekenen voor therapiën etc. Dat geldt alleen als de andere ouder ook gezag heeft. De vader zal wel kunnen aandringen op een vaste omgangsregeling. En daar heeft hij misschien ook wel recht op en het kan ook zijn dat dat een bepaalde rust geeft. Maar bijv eisen dat de dochter bij hem komt wonen, zonder dat hij gezag heeft kan niet. Hij heeft mogelijk recht op omgang en hij heeft recht op informatie als hij zijn dochter erkent, maar daar houdt het mee op. Een therapeut of bijv school mag niet zomaar informatie geven aan een ouder zonder gezag.
En ergens snap ik dat iedereen zegt stop, zoek rust en weg met die vent. Maar soms blijkt na zo'n strijd er meer mogelijk. Geeft de erkenning en een vaste omgang ook rust aan alle partijen. En kan deze man ook een positieve bijdrage leveren aan de dochter. Linksom of rechtsom komt ze hem op momenten tegen in haar leven. Je kunt hem niet uitwissen of uitbannen omdat je het geen fijne vent lijkt. Ik vind het nog niet zo gek om hem allimentatie te laten betalen, TS en haar dochter hebben er ook gewoon recht op. Wij kunnen niet zomaar bepalen wat beter is. Er zijn een hele hoop kinderen (en volwassenen) met verre van perfecte ouders en die moeten het er ook mee doen zeg maar. Maar zo stellen dat je beter af bent zonder, zo makkelijk is het helaas niet. Ik wens je veel sterkte en wijsheid TS.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 23:22

Diddykong, theoretisch kan dat allemaal wel zijn, maar soms moet je ook goed nadenken over de strijd die je kiest aan te gaan en goed evalueren of het sop de kolen waard is. Theorie is mooi, maar wat zijn hier nu de feiten? Feit is alleszins dat de eerste stap in die strijd de situatie al flink geëscaleerd heeft in die mate dat Jan en alleman zich opwerpt in de discussie en dat een reeds instabiele situatie nog wat meer precair geworden is. Het verleden en het heden geven nergens vertrouwen dat het in de toekomst beter zal worden. En dan kan je doorgaan op hetzelfde elan of kiezen voor stabiliteit voor zover je die wel kan bieden en roeien met de riemen die je zeker hebt. En je roeispanen niet verliezen alsook niet roeien naar een storm met 10 Beaufort.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 00:26

Iamready schreef:
Kabayo schreef:
Ik zou eerder een contactverbod aanvragen dan een DNA test.. :=

Verder wil ik je een dikke knuffel geven en veel wijsheid. Je doet je best :knuffel:

Dat is zeker iets om te overwegen.
Maar ja, dan blijft hij alsnog bezig dmv z'n zus, nichtje, vriendje en diens moeder...

Dank je wel!

Maar op papier zijn A en B niks van elkaar. Ik heb echt geen idee hoe dit juridisch zit, maar ergens vraag ik me af of de politie oid je ook niet wat tips zou kunnen geven of er nog een andere manier is om dit op te lossen. Ik ken de details natuurlijk niet, maar vraag me ergens af tot in hoeverre je op gebied van bijv. stalking nog iets kan als ze maar contact blijven proberen te zoeken, al dan niet via anderen, als oa aangegeven is geen contact te willen en de boel geblokkeerd te hebben.

Verder vind ik het eigenlijk een beetje flauw dat er op basis van 1 kant van het verhaal gezegd wordt dat moeder misschien ook niet zo stabiel is en de overige personen zich er daarom zo mee zouden bemoeien. Ja, we lezen maar 1 kant van het verhaal. Dus misschien wel, misschien niet. Maar mijn vader was net zo. Blijven pushen om te zorgen dat ik op mijn 12e bij hem zou komen wonen. Zijn familie bleef maar pushen voor contact ondanks dat ik daar op een gegeven moment zelf helemaal geen behoefte aan had. Mijn moeder was hierin echt wel een stabiele factor en heeft altijd geprobeerd mee te denken in hoe wij (2 kinderen) bijv. toch bij familieaangelegenheden konden zijn, maar wel onder onze voorwaarden zodat we bijv. naar huis konden wanneer wij weg wilden en daarin niet afhankelijk te zijn van mijn familie aan vaderskant. Waarvan inmiddels dus wel was gebleken dat onze wensen ondergeschikt waren en niet naar geluisterd werd. Maar als je de omgeving van mijn vader vraagt zullen ze waarschijnlijk allemaal zeggen dat hij zo zielig is en zo baalt dat ie weinig contact met z'n kinderen heeft. Hij vergeet alleen zijn eigen aandeel in het verhaal te vertellen. En eerlijk, die horen idd ook maar 1 kant van het verhaal. Of soms ook wel mijn kant, maar "het is wel je vader he". Dan had ie zich ook zo moeten gedragen :wave:

Misschien dat de waarheid in dit topic ook wel ergens in het midden ligt, maar ik vind die conclusie wel erg kort door de bocht. En mensen zijn soms ook heel goed om zich ergens tegenaan te bemoeien als ze maar het halve verhaal kennen. En op een bepaalde manier is dit topic daar misschien ook wel weer een "mooi" voorbeeld van. Maar ik vind het vooral jammer dat een 15 jarige hier "ook nog" mee te dealen heeft, omdat familie/schoonmoeder zich door vader laten beïnvloeden en niet respecteren dat dochter geen/weinig/op haar voorwaarden contact wil. Ze is geen 8 jaar meer he. En tuurlijk ligt er ook een taak voor moeder om dat goed te begeleiden. Daarin zijn misschien ook geen handige stappen gezet maar fijn om te lezen dat TS er iig nog een keer goed met je dochter over hebt kunnen praten en jullie gaan nadenken over wat jullie willen en wijsheid is.

Iamready

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 07:46

zorro schreef:
Ik heb uiteindelijk alleen de berichten van de TS gelezen. De ellende is dus eigenlijk pas echt begonnen toen jij en je dochter besloten dat jullie geld willen zien. Blijkbaar is erkenning en geld krijgen heel belangrijk voor jullie, maar als je het op de weegschaal zet met de ellende die nu aan de gang is mag ik hopen dat het ook weer niet zo belangrijk is.. Het zou heel simpel kunnen zijn: laat dat geld en die erkenning lekker zitten, en laat ze lekker in hun sop gaar koken. Geen boe of bah meer zeggen. Ze wonen toch in het buitenland? Nou laat ze daar lekker. Ze stoppen vanzelf..

Het escaleerde al voordat ik hiermee ben begonnen, namelijk toen meneer met hele nare berichten dochter blokkeerde maar wel de deur van vrouw, zus, vriendje en diens moeder openheid om via hun z'n gal te spuien waardoor mijn dochter tussen 2 vuren zit.

As we speak word ik gebeld door een onbekend buitelands nummer gevolgd door een app of we niet als volwassenen kunnen praten...
Dat heb ik vele malen eerder al gewild, 1x gelukt omdat meneer anders niet op bezoek mocht in de G.I maar voordat we dat gesprek hadden weigerde meneer pertinent met mij te praten en na dat gesprek als ik wilde overleggen over de verdere contactmomenten werd ik ook geblokkeerd.

Iamready

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 08:38

Ah, gelukkig kreeg ik direct daarop weer een heel bericht vol met verwijten en ontkenningen.
Ook maar weer geblokkeerd, dan kan hij in ieder geval weer rondstruinen dat ik niet wil praten...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 08:46

Hoe zie je dat eigenlijk naar de toekomst toe? Als je hierin krijgt wat je beoogt op dit moment, gaat er wel een moment komen dat je allicht de communicatie gaat moeten opnemen. Als hij dan een omgangsregeling wilt en krijgt...?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 08:47

Ik heb niet alles gelezen, maar ik had eigenlijk omwille van dochter al het contact verbroken. Nu wordt ze keer en keer weer opnieuw gekwetst, deze man gaat er nooit zijn voor haar. Ook niet als het afgedwongen wordt. Ik snap dat het voor dochter belangrijk is om erkenning te krijgen..maar ik vraag me ook af of dit het allemaal waard is.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 08:53

Ze willen praten als volwassenen?

Eerlijk? Schakel een mediator in en zeg dat je akkoord bent met dat gesprek.

Met een derde partij er bij kunnen er misschien afspraken gemaakt worden waar iedereen zich in kan vinden.
En vooral vanuit het belang van het dochter. Want ik kan me heel goed voorstellen dat zij de erkenning van haar vader wil / nodig heeft dat hij echt haar vader is.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 09:26

Petpa schreef:
Iamready schreef:
Maar als we niks doen blijft dit aan de gang, de complete familie vormt een front tegen mijn dochter (en dát vind ik kwalijk, pakken ze mij lig ik daar niet wakker van maar dochter heeft hier totaal geen schuld in), als we doorzetten hebben we weer andere problemen om op te lossen.

Is dit niet de wereld op z'n kop?
Jij bent degene die een juridische actie mbt DNA + alimentatie opgestart heeft.
Actie stopzetten + alle contacten met die familie stopzetten en er zijn geen problemen meer.

Of het is de wereld op zijn kop dat pa zijn (financiële) verantwoordelijk al 15 jaar ontlopen heeft en bij volledige willekeur opduikt en chaos veroorzaakt.....

Het is maar net hoe je het bekijkt.

Ik heb er overigens geen uitgesproken mening over. Maar vind dat TS wel erg makkelijk aangevallen wordt.
Het lijkt me vooral een tamelijk onmogelijke situatie. Ik wens jou en je dochter veel sterkte en wijsheid.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 08-08-25 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 09:28

Weet je TS. Ik vind dat je het goed doet hoor. Je krijgt hier best harde reacties maar blijft zelf rustig. Het moet ontzettend zwaar voor je zijn geweest om je dochter het zo zwaar te zien hebben dat ze opgenomen moest worden. Dat doet ook wat met je als ouder zijnde. Fijn om te horen dat jullie band desondanks nog goed is. Ik zou je energie vooral daarop richten en die vader heeft z’n kansen wel gehad.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 09:34

Nou ik vind het geen aanvallen. Ik wil haar waarschuwen voor de ellende die ze zich op haar nek haalt. Ik weet namelijk waar ik over praat. En nee, het is het niet waard. Alleen de advocaten worden er beter van, verder helemaal niemand.
Ik adviseer echt te kiezen voor jezelf en je dochter, voor je rust en je af te sluiten. Als er normaal contact met dochter mogelijk is, prima. Laat ze appen ofzo maar als de toon naar wordt, negeren en laten. Het is het niet waard, echt niet.
En zeker als je dochter al gevoelig is voor mentale problemen dan al helemaal niet. Rechtszaken zijn slopend, geeft zoveel stress. Via pb wil ik er verder over uitwijden.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 09:36

Hier ook respect voor jou ts. Veel harde reacties hier en je blijft inhoudelijk reageren en ook voor je dochter kiezen.

De tip om een mediator te doen lijkt me goed.
Daarnaast zou ik dus ook geen dna test en alimentatie afdwingen.

Wat heeft je dochter nodig en wat kan je doen om dat te bereiken. Dat is niet de alimentatie. Wat wel? Weet ik niet. Rust en iemand waar ze bij terecht kan no matter what

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 09:45

@TS. Je gaat me niet aardig vinden maar.

Jij hebt de vader van je dochter buiten gesloten toen je besloot het alleen te doen omdat hij een crimineel verleden had en is hij met je mee gegaan in het niet erkennen.

Je wilde het alleen doen maar op momenten dat het zwaar werd of het jou goed uit kwam heb je hem toegelaten en contact gezocht.
Ik begrijp wel dat hij er niet op zit te wachten dan. Maar er waren momenten dat het hem wel uitkwam en toen heb je hem te dichtbij laten komen.

Maar nu is het anders want je dochter heeft contact gezocht en wil erkenning en een DNA onderzoek. En dat kan dus wel wat bij A losgemaakt hebben. Hij heeft toen jou keuze gerespecteerd en heeft zich afzijdig gehouden. Maar jou dochter heeft een eigen wil en dit heb je ook zelf veroorzaakt. Als je besluit het zelf te doen en dat de vader zijn dochter niet mag erkennen. Moet je het ook alleen doen en zeg je tegen dochter "vader is er niet" De rede dat jij hebt gekozen om de vader in beeld te houden is niet omdat je vond dat hij rechten had. Want dan had je hem wel meer betrokken en hem wel zijn dochter laten erkennen. De rede dat je hem niet volledig buiten hebt gesloten is omdat je nog op hem terug wilde vallen.

En er is een situatie ontstaan waarbij jij en je ex oorlog hebben. En die oorlog ben je eigenlijk al gestart toen je hem buiten sloot maar je hebt die wond weer open getrokken door een advocaat op A af te sturen... Even terug naar het Begin jij wilde het alleen doen. Waarom wil je dan nu geld zien??
Jou dochter wil haar vader nu in haar leven. En daar kun je niks meer aan veranderen. Je kunt het tegenhouden voorlopig door het te verbieden, maar gaat dat het er gezelliger op maken? Over 3 jaar kun je niks meer verbieden.

Nogmaals de tip, zoek professionele hulp. Ik lees nu dat A een volwassen gesprek wil. Ga dat gesprek aan met een mediator erbij.

Jij verteld het verhaal vanuit jou perspectief. Maar heel eerlijk ik denk dat A wel eens heel veel verdriet heeft moeten verdragen en dit gedaan heeft omdat hij in die tijd niet stabiel was en daardoor jou je zin heeft gegeven. Maar je hebt hem weer betrokken en dan zag hij zijn dochter in een instelling.

Ik kan me ergens voorstellen dat hij een eigen beeld heeft gecreëerd want hij werd toegelaten, dan weer geblokkeerd, dan weer toegelaten en weer buiten gesloten enz.

Maar het is nu anders. Jou dochter heeft zelf contact gezocht en hij gelooft nu dat hij de vader is en je dochter heeft kennelijk e.a aan die familie los gelaten waardoor ze ertegen aan bemoeien. Dat A zich nu niet zomaar meer aan de kant laat zetten dat begrijp ik wel.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 09:55

BeFunny schreef:
@TS. Je gaat me niet aardig vinden maar.

Jij hebt de vader van je dochter buiten gesloten toen je besloot het alleen te doen omdat hij een crimineel verleden had en is hij met je mee gegaan in het niet erkennen.

Je wilde het alleen doen maar op momenten dat het zwaar werd of het jou goed uit kwam heb je hem toegelaten en contact gezocht.
Ik begrijp wel dat hij er niet op zit te wachten dan. Maar er waren momenten dat het hem wel uitkwam en toen heb je hem te dichtbij laten komen.

Maar nu is het anders want je dochter heeft contact gezocht en wil erkenning en een DNA onderzoek. En dat kan dus wel wat bij A losgemaakt hebben. Hij heeft toen jou keuze gerespecteerd en heeft zich afzijdig gehouden. Maar jou dochter heeft een eigen wil en dit heb je ook zelf veroorzaakt. Als je besluit het zelf te doen en dat de vader zijn dochter niet mag erkennen. Moet je het ook alleen doen en zeg je tegen dochter "vader is er niet" De rede dat jij hebt gekozen om de vader in beeld te houden is niet omdat je vond dat hij rechten had. Want dan had je hem wel meer betrokken en hem wel zijn dochter laten erkennen. De rede dat je hem niet volledig buiten hebt gesloten is omdat je nog op hem terug wilde vallen.

En er is een situatie ontstaan waarbij jij en je ex oorlog hebben. En die oorlog ben je eigenlijk al gestart toen je hem buiten sloot maar je hebt die wond weer open getrokken door een advocaat op A af te sturen... Even terug naar het Begin jij wilde het alleen doen. Waarom wil je dan nu geld zien??
Jou dochter wil haar vader nu in haar leven. En daar kun je niks meer aan veranderen. Je kunt het tegenhouden voorlopig door het te verbieden, maar gaat dat het er gezelliger op maken? Over 3 jaar kun je niks meer verbieden.

Nogmaals de tip, zoek professionele hulp. Ik lees nu dat A een volwassen gesprek wil. Ga dat gesprek aan met een mediator erbij.

Jij verteld het verhaal vanuit jou perspectief. Maar heel eerlijk ik denk dat A wel eens heel veel verdriet heeft moeten verdragen en dit gedaan heeft omdat hij in die tijd niet stabiel was en daardoor jou je zin heeft gegeven. Maar je hebt hem weer betrokken en dan zag hij zijn dochter in een instelling.

Ik kan me ergens voorstellen dat hij een eigen beeld heeft gecreëerd want hij werd toegelaten, dan weer geblokkeerd, dan weer toegelaten en weer buiten gesloten enz.

Maar het is nu anders. Jou dochter heeft zelf contact gezocht en hij gelooft nu dat hij de vader is en je dochter heeft kennelijk e.a aan die familie los gelaten waardoor ze ertegen aan bemoeien. Dat A zich nu niet zomaar meer aan de kant laat zetten dat begrijp ik wel.

Even een oprechte vraag, kom jij uit een gezin met 2 liefhebbende ouders?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:01

Al bij al is TS zélf ook geen stabiele factor in dit verhaal. Vader buitensluiten (terecht of niet), vader wel weer in contact laten, vader weer op afstand zetten en nu met advocaat op zijn dak komen en erkenning/geld willen eisen. Natuurlijk flipt deze man de pan uit. En wie heeft hier nu precies voordeel bij? Niemand toch?

Stop met alle contact en kijk aub naar jullie eigen toekomst. En vergeet niet dat vader wel degelijk bepaalde rechten krijgt/af kan dwingen als erkenning en alimentatie in beeld komen.

Iamready

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 10:03

Befunny: nogmaals beter lezen!!
Mars: idem!

Mijn dochter heeft 4 jaar geleden contact gezocht, géén reactie gekregen!
Vader heeft achter mijn rug om contact gezocht toen dochter in G.I zat, NIET OP MIJN VERZOEK EN NIET OP VRAAG VAN,DOCHTER!
Wel om te "bewijzen" hoe goed hij is, hoe goed hij het voor elkaar heeft en vooral om mij in zwart licht te zetten want oh oh, welke moeder stopt haar kind in een G.I.

Ik heb NOOIT contact gezocht op momenten dat het moeilijk was,JUIST NIET omdat ik geen indruk wilde wekken dat ik hem nodig heb in welke situatie dan ook.
Zijn dochter, die heeft hem nodig!

En hoezo mailt hij van de week naar de advocaat dat zij absoluut NIET zijn dochter is, en stuurt hij vandaag naar mij of we er over kunnen praten?

En nogmaals: ik.heb.vader.niet.buitengesloten!
Wij, want hij was er vóór de geboorte ookbij betrokken, hebben OVERLEGD WAT VERSTANDIG WAS MET NAAM EN ERKENNING.
Hij was hier bij, hij heeft hiermee ingestemd!
Hij had toen ook kunnen zeggen dat hij dat niet wilde...

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:06

Heeft je dochter hem nodig of heeft ze een vaderfiguur nodig?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:09

Je moet niet schreeuwen...

Nog steeds is het moeilijk om te begrijpen waarom je hem wilt dwingen in jullie leven te komen als hij zo vreselijk is (wat ik op zich best kan aannemen). Wil je echt geld van iemand die zich zo gedraagt met alle mogelijke andere gevolgen van dien? Is het gewoon om dat geld te doen? Of is het een soort jaloezie op zijn leven nu en wil je hem daar ergens voor afstraffen?

Want idd waarom niet het gesprek aangaan met bemiddeling. Of alles gewoon laten vallen en aan dochter aangeven dat ze zelf stappen kan ondernemen later, maar er nu rust moet wederkeren...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:13

Iamready schreef:
Befunny: nogmaals beter lezen!!
Mars: idem!

Mijn dochter heeft 4 jaar geleden contact gezocht, géén reactie gekregen!
Vader heeft achter mijn rug om contact gezocht toen dochter in G.I zat, NIET OP MIJN VERZOEK EN NIET OP VRAAG VAN,DOCHTER!
Wel om te "bewijzen" hoe goed hij is, hoe goed hij het voor elkaar heeft en vooral om mij in zwart licht te zetten want oh oh, welke moeder stopt haar kind in een G.I.

Ik heb NOOIT contact gezocht op momenten dat het moeilijk was,JUIST NIET omdat ik geen indruk wilde wekken dat ik hem nodig heb in welke situatie dan ook.
Zijn dochter, die heeft hem nodig!

En hoezo mailt hij van de week naar de advocaat dat zij absoluut NIET zijn dochter is, en stuurt hij vandaag naar mij of we er over kunnen praten?

En nogmaals: ik.heb.vader.niet.buitengesloten!
Wij, want hij was er vóór de geboorte ookbij betrokken, hebben OVERLEGD WAT VERSTANDIG WAS MET NAAM EN ERKENNING.
Hij was hier bij, hij heeft hiermee ingestemd!
Hij had toen ook kunnen zeggen dat hij dat niet wilde...

Zo heey.

Dochter heeft contact gezocht vier jaar geleden. Dat moet moet voor A ook rauw op zijn dak zijn gekomen maar heeft waarschijnlijk wat los gemaakt waardoor hij uiteindelijk de stap heeft gezet je dochter op te zoeken. Hoe wist hij dat je dochter in die instelling zat eigenlijk als er verder geen contact was?

Verder zeg je dat er in die tijd 15 jaar geleden gekozen is gezamelijk om je dochter niet te erkennen. Maar in de openingspost gaf je al aan dat jij het alleen wilde doen en ging doen. Dat vader er toen achter stond om niet te erkennen kan zijn geweest omdat hij daarin jou niet in de weg wilde gaan zitten.

In de 15 jaar tot nu toe zijn er over en weer dingen gebeurd als blokkeren en weer toelaten.
Nogmaals als je het alleen wil doen moet je iemand ook niet het idee geven dat daar ruimte is.

Er zit veel meer in dit verhaal dan wat jij verteld en vader is niet enkel de boeman en jij bent geen heilige.

Ga dat volwassen gesprek aan met een mediator. En stop met zwart maken van A maar bekijk je eigen inbreng ook eens.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:15

Lieve Ts, wat moet dit moeilijk voor je zijn!

Ik ben alleen ene beetje bang dat je geen troost zult halen uit een topic op bokt... Er komt een enorme berg informatie openbaar ondanks het schaduw account...

Ieder heeft zijn of haar mening ..

De enige die een keuze kan maken ben jij zelf

Sterkte!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:17

Dieuwke_ schreef:
Heeft je dochter hem nodig of heeft ze een vaderfiguur nodig?

Nou dit.
Het is heel begrijpelijk dat je dochter een vaderfiguur wilt hebben.
Maar deze man zal nooit de rol van een (goede) vader kunnen vervullen. Dat lijkt hij ook helemaal niet te willen. Dat is bij de geboorte al duidelijk gemaakt en ben jij mee akkoord gegaan.
Uit een eerdere reactie las ik al iets dat er verder geen vaderfiguur in haar leven is en dat is vervelend voor haar. Misschien dat ze daarom 'hamert' op contact met deze man?
Wat wilt je dochter bereiken met het DNA onderzoek en dus zwart op wit bewijs dat hij haar vader is? Denken jullie dat hij dan veranderd?
Als het om een DNA test te doen was, was dat toch veel goedkoper en makkelijker om via een andere weg te doen?

Wanneer heb jij hem voor laatst gezien of echt gesproken (zonder ruzie oid)?
Want een gesprek lijkt me logisch maar de manier waarop is niet zo handig van hem nee.

Iamready

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 10:25

Goed punt, in eerste instantie hem omdat hij de biologische vader is.
Maar hij kan dat niet zijn, dus ze zal (en dat lukt steeds beter) die teleurstelling moeten verwerken.
Maar dat je de ene dag hoort dat je vader er niet omheen kan dat je zijn dochter bent, om vervolgens weer te roepen dat je absoluut niet van hem bent, om geblokkeerd te worden, om weer nieuwe vriendschapverzoeken te krijgen op sm, dat doet wat met je.
Of je nu 15 of 35 bent, afgestoten worden door 1 van je biologische ouders doet wat met je.

Hahahaha, Tieneke, ik wilde hem na de zoveelste afwijzing jaren geleden al uit mijn leven hebben, dat is gelukt tot nu toe, maar ik heb wel een kind van hem en ik wist dat hij vroeg of laat op zou duiken.
Ik ben zeer zeker niet jaloers op zijn leven, ik had gehoopt dat het een waardevolle aanvulling voor dochter zou zijn zoals hij zich in eerste instantie opstelde, en dat gun ik haar!
Dat hij mijn dochter kleineert, kwetst en psychische schade toebrengt door haat aantrekken en afstoten, daar mag hij zeker op gewezen worden.
En was het alleen hij, dan had ik ook gedacht "blokkeren en klaar".
Maar hij beïnvloed zijn zus, het nichtje, het vriendje en diens moeder.
Alleen hem blokkeren gaat geen rust geven,vriendje uit het leven van mijn dochter weren gaat mij echt te ver.

Mijn god, befunny, in de OP staat ook dat vader niet gereageerd heeft 4 jaar geleden, sterker nog, hij ontkent dat hij toen een account had.
Maar guess wat? Op datzelfde account reageerd hij afgelopen jaar spontaan wel.
En in de OP staat dat het nieuws van G.I via nichtje en diens moeder bij vader is gekomen, terwijl ik dochter met klem had geadviseerd hier niks over te zeggen, maar zij vertrouwde erop dat de informatie bij nichtje veilig was.
Ik zou je graag de schriftelijke communicatie laten lezen over de beginjaren en nu, maar sorry, je zal me op m'n woord moeten geloven dat ik nooit iets gevraagd/geëist heb (behalve jaren geleden contact voor dochter) totdat hij dochter lelijk behandelde.

Dochter wil zwart op wit dat hij de biologische vader is zodat daar NOOIT meer twijfel over bestaat vanuit de kant van vader.
En er is geen twijfel, anders had hij haar niet opgezocht bij de G.I enz.
Maar telkens als er iets niet lekker loopt horen dat je zijn kind niet ben is echt niet oké.

Ik heb 1 gesprek met hem gehad afgelopen jaar, waarin afspraken zijn gemaakt waar hij zich niet aan hield,maar dochter kon dat prima handelen.
Ik heb meerdere keren aangeboden nogmaals rond de tafel te willen over verdere afspraken maar dat is telkens afgewezen.
Als hij geen rol wil spelen, had hij zich ook niet op moeten dringen in de periode van de G.I.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:27

Ik zou je echt willen aanraden te stoppen met jezelf verdedigen...dit gaat je meer pijn doen dan goeds....je vreet jezelf op...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:27

Iamready schreef:

Waarom doe je alsof je hier heel verbaasd over bent? Je schrijft zélf dat hij wispelturig/onbetrouwbaar is in gedrag. Dan past dit toch in een patroon dat hij al die jaren al laat zien? Ga er niet in mee en laat je dochter er ook niet in mee gaan. Kap het af ipv met een advocaat ten strijde te trekken terwijl er hier niets te winnen valt.

En kom uit de slachtofferrol want dat brengt jullie ook nergens.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:30

Iamready schreef:
zorro schreef:
Ik heb uiteindelijk alleen de berichten van de TS gelezen. De ellende is dus eigenlijk pas echt begonnen toen jij en je dochter besloten dat jullie geld willen zien. Blijkbaar is erkenning en geld krijgen heel belangrijk voor jullie, maar als je het op de weegschaal zet met de ellende die nu aan de gang is mag ik hopen dat het ook weer niet zo belangrijk is.. Het zou heel simpel kunnen zijn: laat dat geld en die erkenning lekker zitten, en laat ze lekker in hun sop gaar koken. Geen boe of bah meer zeggen. Ze wonen toch in het buitenland? Nou laat ze daar lekker. Ze stoppen vanzelf..

Het escaleerde al voordat ik hiermee ben begonnen, namelijk toen meneer met hele nare berichten dochter blokkeerde maar wel de deur van vrouw, zus, vriendje en diens moeder openheid om via hun z'n gal te spuien waardoor mijn dochter tussen 2 vuren zit.

As we speak word ik gebeld door een onbekend buitelands nummer gevolgd door een app of we niet als volwassenen kunnen praten...
Dat heb ik vele malen eerder al gewild, 1x gelukt omdat meneer anders niet op bezoek mocht in de G.I maar voordat we dat gesprek hadden weigerde meneer pertinent met mij te praten en na dat gesprek als ik wilde overleggen over de verdere contactmomenten werd ik ook geblokkeerd.

Die man maakt duidelijk gebruik van “flying monkeys”
Zoek deze maar eens op! Dan kom je een hele hoop narigheid maar ook heel veel duidelijkheid tegen!
Deze man moet je denk ik op een totaal andere manier gaan benaderen en behandelen totdat je dochter 18jaar is. Dit om jezelf en je dochter te beschermen.
Heel veel succes en sterkte :(:)