De correctheidsbrigade!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:03

Nou goed, ik heb inderdaad momenteel veel tijd om op internet te zitten omdat ik 71 jaar ben en dus gepensioneerd. Ik vind het een leerzaam iets. Weliswaar heb ik ook diverse kranten en tijdschriften maar daar kun je ,behalve het schrijven van een ingezonden brief, niet direct reageren en dat kan hier wel. Ik herinner me vanuit de tijd voor de stikstofproblemen ,toen waren er nog veel minder veganistische opties standaard te verkrijgen in supermarkten, dat ik met een eveneens vega\diervriendelijke vriend ging boodschappen doen (in Duitsland) en met veel moeite een mandje voedingswaren had verzameld, en toen moest ik van hem de sinaasappels terugleggen omdat die uit Zuid-Afrika kwamen wat politiek gezien fout was.Volgens mij kun je nooit alles goed doen en ik concentreer me op dierenwelzijn- dus geen kleding van leer of bont. Wat dat laatste betreft vertrouw ik die jassen met bontkraagjes niet, al zegt de verkopende site dat het imitatiebont zou zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:03

Het is een oordeel en aanname.. staat bovendien totaal los van de verder wel interessante discussie.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:07

En wat er gezegd wordt klopt nog steeds niet. Ziet nou niemand dat? De hele berekening van Benzz heeft nog steeds niks te maken met wat er daadwerkelijk geschreven is

Dit is trouwens wel precies het perfecte voorbeeld. Je zegt iets, een ander kan niet lezen, en dan word je vervolgens aangevallen op dingen die je helemaal niet hebt gezegd :+
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 13-07-25 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:08

Dorine92 schreef:
En wat er gezegd wordt klopt nog steeds niet. Ziet nou niemand dat? De hele berekening van Benzz heeft nog steeds niks te maken met wat er daadwerkelijk geschreven is

Ik ben dan ff kwijt wat er daadwerkelijk geschreven is. Sorry.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:10

rien10 schreef:
Dorine92 schreef:

Ik ben dan ff kwijt wat er daadwerkelijk geschreven is. Sorry.

Vanaf de post nadat ik zei "Goed lezen"

rien10

Re: De correctheidsbrigade!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:14

Ik denk dat Dorine stelt dat er gemiddeld veel pensionado’s en of uitkeringsgerechtigden op Bokt zitten. Meer dan in de boze buiten wereld. Zo interpreteer ik haar post.
Is dat belangrijk voor de vervuilings discussie?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:17

Dorine92 schreef:
Of je doet je niet anders voor, maar mensen interpreteren het anders. Ik ben irl precies hetzelfde als hier. Schijnbaar zit hier een mega groep van mensen die niet representatief zijn voor de samenleving, want hier gaan mensen helemaal los op dingen waar in het dagelijks leven niemand om maalt.
Tja of mensen hun fantasie gaat hier op bokt met ze aan de haal, wat in het dagelijks leven niet kan omdat ik, als mensen zelf iets verzonnen hebben wat helemaal niet gezegd is, of dingen totaal verkeerd interpreteren, het meteen kan corrigeren

Precies! Ik werk parttime.
Ik zit momenteel ook veel op Bokt omdat ik amper kan lopen, dus niet veel kan doen.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 13-07-25 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:18

rien10 schreef:
Ik denk dat Dorine stelt dat er gemiddeld veel pensionado’s en of uitkeringsgerechtigden op Bokt zitten. Meer dan in de boze buiten wereld. Zo interpreteer ik haar post.
Is dat belangrijk voor de vervuilings discussie?

Vooral dit. Hoe Benzz daar 50% van gemaakt krijgt is mij een raadsel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:20

verootjoo schreef:
AppleSter schreef:
Haha, dat zal dan wel zo zijn. Ben ik even blij dat ik me met positieve, gezellige mensen omringt heb! Mensen die anderen wat gunnen, gezellig een wijntje drinken met elkaar en hun vakanties schaamteloos bespreken!
Toch is het wel vreemd dat al die klimaat wappies die de snelwegen blokkeren, protesteren bij ABN AMRO en weet ik waar ze allemaal protesteren, altijd maar met een man of 40/50 zijn. Als ze zo goed vertegenwoordigd zijn als hier op Bokt zou je er toch meer in real life mogen verwachten…

Je kan ook gewoon wel heel erg voor het klimaat zijn maar niet op een snelweg willen zitten hè.
En overigens zijn er bij de laatste protesten wel echt overduidelijk meer dan 50. :=
Bij het rode-lijn protest waren er duizenden en duizenden mensen.

Precies, ik kan en wil niet demonstreren, maar dat het klimaat veranderd vind ik zeker zorgelijk.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:25

Het ging erover dat ik zei dat Bokt een weerspiegeling van de samenleving is. En dat daarom de meningen over onderwerpen verschillen tot je eigen bubble.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:27

Electra63 schreef:
verootjoo schreef:
Je kan ook gewoon wel heel erg voor het klimaat zijn maar niet op een snelweg willen zitten hè.
En overigens zijn er bij de laatste protesten wel echt overduidelijk meer dan 50. :=
Bij het rode-lijn protest waren er duizenden en duizenden mensen.

Precies, ik kan en wil niet demonstreren, maar dat het klimaat veranderd vind ik zeker zorgelijk.

Ik vind heel veel dingen zorgelijk, maar er lijkt een soort rangorde te zitten in wat je wel en niet mag doen, waarvan de logica totaal ontbreekt, en veel zoden gaat het niet aan de dijk zetten. En als we al niet met zn allen verdrinken of verbranden, gaan we wel door met het vergiftigen van de hele boel. Linksom of rechtsom helpen we de boel toch wel naar de vernieling

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:28

Kinderen mag niet :D

Sellyxx

Benzz schreef:
Dorine92 schreef:
Dat staat er niet

Bokt heeft 200.000 leden. Dat zou betekenen dat er minimaal 100.000 daarvan werkeloos zijn. Totaal hebben we 387000 werkelozen in NL. Dat zou betekenen dat bijna 1 derde op bokt daarvan zit.

Lijkt mij vrij sterk hoor.

Inderdaad gevalletje begrijpend lezen. Er wordt nergens gesproken over 50% van de bokkers. Wat er wel gezegd wordt, is dat het lijkt alsof er op Bokt wat meer mensen zonder baan of met een uitkering zitten dan gemiddeld in Nederland. Ik ga daar verder geen uitspraken over doen maar ik denk gevoelsmatig wel dat Bokt niet perse representatief voor de samenleving als geheel. Afijn, terug naar de 'discussie'

Ik vind dit topic en het andere topic opzich wel interessant, het doet je i.i.g. nadenken over je eigen handelen / de rol die je inneemt maar ook over hoe je de wereld ziet en wat je wereldbeeld is. :j
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 13-07-25 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Benzz schreef:
Het ging erover dat ik zei dat Bokt een weerspiegeling van de samenleving is. En dat daarom de meningen over onderwerpen verschillen tot je eigen bubble.

Ja en ik zei dat het geen goede weerspiegeling is, omdat er vergeleken met de samenleving, wat afwijkingen te bespeuren zijn. Vervolgens kom jij met dat ik gezegd zou hebben dat half bokt werkloos en uitkeringstrekker is. Dat heb ik niet gezegd. Niet eens iets wat daarop lijkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:29

rien10 schreef:

Lijkt me een goed begin ja. Maargoed dat mag dus schijnbaar wel. Op shein kopen mag niet. Kinderen is nog altijd het hoogste doel in het leven en je krijgt er zooooveeeeel voor terug :P

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:30

Sellyxx schreef:
Inderdaad gevalletje begrijpend lezen. Er wordt nergens gesproken over 50% van de bokkers. Wat er wel gezegd wordt, is dat het lijkt alsof er op Bokt wat meer mensen zonder baan of met een uitkering zitten dan gemiddeld in Nederland. Ik ga daar verder geen uitspraken over doen maar ik denk gevoelsmatig wel dat Bokt niet perse representatief voor de samenleving als geheel.

Jaaa jij kan goed lezen :D

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:32

Ik vind het vooral hilarisch om te volgen hoe iemand eens voet bij stuk durft houden met name tot wat ze wel gezegd heeft en wat een ander ervan wil maken.

En dan te zien hoe het opnieuw gedraaid wordt om toch nog het eigen gezicht te redden.

Subliem om te volgen.

En nét dat vind ik dan wel weer representatief voor de hedendaagse massa: dat draaien en keren om toch maar het eigen gezicht te redden ipv toe te moeten geven dat men iemands woorden fout verdraaide.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:33

Ik lees nog wel wat mee, maar ben verder wel klaar met bokt om deze redenen.

Bokt is net als in de echte wereld flink gepolariseerd. Welk onderwerp je ook kiest, ik kan je direct een namenlijstje van de top 5 geven van bokkers die opduiken om hun 'mening' pagina's lang passief agressief te delen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:33

Ik denk juist dat het grotere gedeelte van bokt wel werkt. Want paarden hebben en rijden is een dure hobby.
Dat er veel mensen heel veel op bokt zitten, is denk ik meer dat ze bokken onder het werk.

Maar goed, terug naar Shein.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:34

Dorine92 schreef:
rien10 schreef:

Lijkt me een goed begin ja. Maargoed dat mag dus schijnbaar wel. Op shein kopen mag niet. Kinderen is nog altijd het hoogste doel in het leven en je krijgt er zooooveeeeel voor terug :P

Mijn kinderen zijn 29 en 26. Wat zal ik met ze doen? Met terugwerkende kracht aborteren?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:35

Overigens ben ik ook door Bokt er achter gekomen dat Temu/Shein zoń foute tent was, maar ik kende de sites niet omdat ik amper ooit wat bestel en vrij allergisch ben voor goedkope troep :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:38

Benzz schreef:

Hier zitten in verhouding natuurlijk wel veel meer vrouwen/meisjes.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:38

Benzz schreef:
Ik denk juist dat het grotere gedeelte van bokt wel werkt. Want paarden hebben en rijden is een dure hobby.
Dat er veel mensen heel veel op bokt zitten, is denk ik meer dat ze bokken onder het werk.

:D

Ontopic, denken jullie niet dat alle in en export sowieso slecht is voor het milieu?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:39

Elisa2 schreef:
Benzz schreef:

:D

Ontopic, denken jullie niet dat alle in en export sowieso slecht is voor het milieu?

Ja.
Onze manier van leven is gewoon rete slecht voor het milieu.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:40

Benzz schreef:

Met "juist wel" suggereer je dat er gezegd is dat de meeste mensen op bokt niet werken. En ook dat is nergens gezegd. Dus de discussie loopt nog steeds langs elkaar heen
Precies wat Little_Gift zegt, het is eigenlijk best grappig